Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

View Poll Results: Holder det med å ha besøkt "top 10"-listen av destinasjoner i USA?
Ja, da har man sett det meste som er verdt å se i USA. 8 9.88%
Nei, det er fortsatt mange andre steder man burde besøke. 73 90.12%
Voters: 81. You may not vote on this poll

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 31-05-2013, 17:58   #41
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Mina favoriter i USA är (utan ordning inkl närområden): SEA, IAD, SAN & CHI.

På botten hamnar: ATL & LAX (om man bortser från turistsakerna på det sista)
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 18:53   #42
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Ellers har jo kysten av Georgia og SC mye å by på . Har selv leid hus og hatt deilig avslappende ferie med fisking, stransliv og god mat. Styr gjerne unna turistfellene, men Charleston og Savannah er svært severdige og bør besøkes hvis du er i området. Spøkelsesturene i Charleston er f.eks. svært artige.

Fin bildespesial fra Little St. Simons Island utenfor Buford/Savannah ..
http://www.ajc.com/gallery/travel/li.../g9y4/#3459759
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2013, 20:07   #43
fjasebase
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2010
Location: Texas
Posts: 1,446
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Og drar du enda lenger sør, er St. Augustine en veldig flott og trivelig by rett sør for Jacksonville, FL
fjasebase is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 19:04   #44
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, det er det nok. Jeg vet det er forummedlemmer her som elsker byen. Og er du i Houston er det ikke langt til Austin - byen hvis du lliker musikk.
Austin - verdens beste BBQ og microbrew galore!

På vei hjem fra Hawaii nå, liker Honolulu minst av alt med Hawaii.

Portland er en favoritt som bør besøkes, Dc8erns anbefalinger støttes 100%.

Napa/Sonoma er også verdt ett besøk.

Listen blir laaaaang..

Flott tråd med mye bra anbefalinger, Robert. Som du ser har du kun skrapet overflaten. Masse mer å få med seg
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 19:42   #45
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
På vei hjem fra Hawaii nå, liker Honolulu minst av alt med Hawaii.
Det er jo mange resorter rundt på øyene, men finnes det noe slikt som en koselig småby som kan anbefales?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 20:52   #46
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det er jo mange resorter rundt på øyene, men finnes det noe slikt som en koselig småby som kan anbefales?
Ja det finnes mange koslige mindre steder, Lahaina på Maui - dette er en "by" med lave bygninger - mere tradisjonelle Hawaii - det er 2 Hoteller inne i byen - begge kan varmt anbefales: Lahaina Inn og Plantation Inn. Men for all del Lahaina ligger ikke langt unna "de store" og det er mye turister og butikker som er svært turist fokusert. Men litt tilbake trukket finner man Longhi's en Resturant i gammel Hawaii stil - utmerket for frokost (dog de 2 hotellene jeg nevnte har begge frokost inkludert (ikke akkurat stilen til de "store" )

På Maui finner du også Paia og Makawaoo - men disse har ikke hoteller. Men ved Paia ligger Mama's Fishhouse - en av de bedre fiskeresturantene i verden, menyen oppdateres daglig og inkluderer både navnet på fiskeren og båten hennes/hans.

Helt sør på Maui ligger Hana - men det er litt av en biltur - rundt 3 timer - Hana har et meget bra hotell - ikke typisk resort (men prisene ligner) - det er en av de bedre hotell opplevelsene vi har hatt.

Forlater vi Maui og drar over til selve Hawaii - the Big Island - og jeg er langt på vei enig med Tommy om det er blant det beste på Hawaii - så er Kona en trivelig by - sør for Kona finner man Captain Cook mere ett tettsted enn by - her er det mange meget trivelige o'Hana's en kan leie - vi har bodd utmerket her midt i en kaffeplantasje - med 180 graders utsikt - (sorry Robert - men kaffe er en av mine store interesser og her kan man finne meget god kaffe). Og igjen sorry Robert - men en kan ikke la være å nevne Kona Brewery - en IPA på BrewPuben i Kona er absolutt ikke å forakte.

Vær messig kan det være meget store forskjeller rundt om på Hawaii (the Big Island) - best vær og strender finner man Nordover fra Kona på Nordvestkysten - her finner du også de store resorts igjen - men ingen av disse har lov til å nekte deg å bruke strendene - de er alle offentlige over hele Hawaii - nordover fra flyplassen er det mange stikkveier som leder frem til nydelige strender hvor man ofte er helt alene.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 22:23   #47
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Road to Hana er et must også... har tattden to ganger.. Samme med Haleakala National Park... Tungt å puste der oppe , ca. 3.000 meter opp,men praktfull utsikt...

Lahaina er nydelig... Flere andre flotte steder...

Husker en historie da jeg ikke kunne dy meg... Ved en beach spurte en dame meg om jeg hadde sett hvaler ( mye whale watching der ). Svarte , som sant var, hadde det til middag for et par uker siden...
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 01-06-2013, 23:21   #48
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Svarte , som sant var, hadde det til middag for et par uker siden...
Og reaksjonen?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 07:57   #49
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Ser at ingen har anbefalt Badlands?(SD) Der kan man ta helikopter turer rundt i naturen om man er interessert i det
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2013, 09:34   #50
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Ser at ingen har anbefalt Badlands?(SD) Der kan man ta helikopter turer rundt i naturen om man er interessert i det
Veldig godt poeng. Aller beste måten å se området er med dirt-bike. Er enorme områder der hvor mang kan kjøre fritt.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 11:15   #51
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Lufthansa har tilbud til Dallas. Er Dallas/Fort Worth verdt å få med seg?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 11:19   #52
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 592
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Jag som naturfreak gillar Sierra Nevada bergern utanför SFO som också är ett väldigt trevligt ställe. Även den Kaliforniska kusten söderut är fin med Highway 1 som ringlar sig genom Big Sur. Värt en rea, men LAX kan man skippa. Tråkigare och mer överskattat ställe finns inte.
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 11:31   #53
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Jag som naturfreak gillar Sierra Nevada bergern utanför SFO som också är ett väldigt trevligt ställe. Även den Kaliforniska kusten söderut är fin med Highway 1 som ringlar sig genom Big Sur. Värt en rea, men LAX kan man skippa. Tråkigare och mer överskattat ställe finns inte.
Og veldig undervurdert er Highway 1 / 101 Nordover opp gjennom Redwood og Oregon Kysten.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 11:40   #54
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
LAX kan man skippa. Tråkigare och mer överskattat ställe finns inte.
Det er vel verdt en snartur innom Walk of Fame og Catalina Island?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 12:28   #55
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Og UA matcher DFW til 3.736 og ORD 3.536 og full bonus i UA K klasse...
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 08:05   #56
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Lufthansa har tilbud til Dallas. Er Dallas/Fort Worth verdt å få med seg?
Nei, def er ikke verdt det
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 22:23   #57
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Ikke Dallas i seg selv, men hadde for fem år siden en fin 10-dagers tur i Texas med utgangspunkt i DFW. Fikk med meg musikkfestival i Austin, bølgende landskap i Hill Country, River Walk i San Antonio, Badlands Natl park, Rio Grande, fantastisk god BBQ, Devils Backbone Tavern, Whataburger, svært grundig utspørring av border patrols på en øde landevei nær Mexico-grensen, filmsettet til westernklassikeren "Alamo", Dr. Pepper museet i Waco og masse annet rart.

Jeg opplever i økende grad at turer litt utenfor mainstream turistløypa er mye mer spennende enn de største og mest kjente reisemålene. Likte meg forresten også godt på fjorårets tur til Seattle og småbyene nedover Oregon-kysten. Det som er sikkert er at USA har ufattelig mye å by på.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2013, 22:34   #58
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by Fellowplane View Post
svært grundig utspørring av border patrols på en øde landevei nær Mexico-grensen, .
Hæhæ - du også ..? Ble stoppet av en slik utenfor El Paso. Han var svært skuffet over at jeg var høy og lys og ikke snakket spansk. Det var forøvrig på veien til Carlsbad-hulene, som var veldig flotte.

Hadde store forventninger til Rio Grande, men det det var veldig skuffende med den lille bekken som piplet i bunnen av elveleiet omringet av piggtråd ... Ikke helt som jeg husket fra kåbbåi filmene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 13:24   #59
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

I min iver etter å bestille billig tur til USA til et sted jeg ikke før har vært, som hadde rett vær når jeg kunne dra og som hadde gode connections har jeg endt opp med en helgetur til Philadelphia.

Har senere skjønt at stedet ikke akkurat er en turistmagnet, men er det noen som har tips for byen?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 25-11-2013, 13:55   #60
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hvor i USA bør man dra?

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Har senere skjønt at stedet ikke akkurat er en turistmagnet, men er det noen som har tips for byen?
Spise baguette med ost og kjøtt, det er visstnok spesialieteten deres. Du kan besøke King of Prussia, som er USA's største kjøpesenter - den er litt utenfor byen. Ellers så er det litt så som så, men ser de har turist-web http://www.visitphilly.com som sikkert kan finne nok ting for en helgetur (for jeg regner med du ikke skal være der lengre?)
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvor bør en 15-åring dra hvis hun kunne reise "hvor som helst" med bestemora? blazius Reiseforum 17 20-05-2016 00:17
Juletur 2014 - hvor bør man dra? Chriscross Reiseforum 15 18-08-2014 11:29
Hvor bør man bo på Réunion? robertaas Reiseforum 0 06-03-2012 06:25
Hvor bør jeg dra nå? Sondbjo Reiseforum 14 15-02-2012 16:05
Hvor tidlig bør man booke tur til USA? kjemperud Reiseforum 16 21-12-2011 01:10


All times are GMT +2. The time now is 17:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.