Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-08-2012, 10:10   #1
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Betale husleie med kredittkort for å få bonuspoeng?

Er det noen mulighet for å betale husleie med fks Trumf Visa eller andre kredittkort? Har rundt 140.000 i året i husleie, kunne jo gått fått noen miles igjen for det.

Første som slår meg er PayPal, men da må jeg få huseier til å godta PayPal som betalingsform.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 10:21   #2
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Default Re: Betale husleie med kredittkort

Hehe, kreativt! Du kan jo foreslå PayPal for huseier. Dersom det ikke vil koste ham noe, eller du dekker en eventuell merkostnad, kanskje han kan gå med på det.
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 12:15   #3
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Betale husleie med kredittkort

I UK kan man betale skatten sin med kredittkort... og for de som er selvstendig næringsdrivende er jo dette en grei å måte å akkumulere enorme mengder poeng.

Paypal til husleie synes jeg var en bra ide! Skal høre med banken om de kan ta lånet mitt via Paypal
view is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 17:26   #4
nick5000
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Location: PVG
Posts: 373
Default Re: Betale husleie med kredittkort

paypal tar jo ca 3.9% i gebyr, så hvis du betaler 5460kr ekstra i året, kunne det kanskje gått.
5460 kroner for 21819 miles (ved 15miles pr 100kr) er kanskje ikke så god deal ?
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 18:07   #5
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Betale husleie med kredittkort

Går an med Bank Norwegian Visa i hvertfall, men da løper rentene fra første dag. Tror ikke det er verdt det siden månedlig rente er høyere enn cashback (for Bank DY i det minste).
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 18:23   #6
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Betale husleie med kredittkort

Man kan betale hva som helst med kredittkort - så lenge mottager kan akseptere kort. Jeg betaler bl.a. skolepenger for guttungen med kort, og det gir en god slump miles ekstra. Jeg kan også betale mine skatter med kredittkort, men da må jeg ut med 2.25% ekstra i kredittkortgebyr .. IRS er ikke villige til å ta den kostnaden selv, og de har gjort avtale med et par formidlingsselskaper som sikkert selv betaler mindre og bare sitter og ser penger renne igjennom kontiene sine ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2012, 21:22   #7
Mjolnir
ScanFlyer Gold
 
Mjolnir's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
Default Re: Betale husleie med kredittkort

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Man kan betale hva som helst med kredittkort - så lenge mottager kan akseptere kort.
Det er jo ganske innlysende. Men så er det da ganske få utleiere som kan det. Hos profesjonelle utleiere er som regel faktura med KID så avansert som det blir. Leier man sokkelleilighet i en privatbolig er alt annet en ren bankoverføring utelukket.

Hvorfor ble denne tråden flyttet egentlig? Syns da den hører til i reiseforumet all den tid den handler om poengopptjening.
Mjolnir is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2012, 12:03   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Betale husleie med kredittkort

SiO (Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus) har faktisk begynt å akseptere kort for husleie, men for vi som har BankAxess avtale blir vi bare satt over dit... Uansett kult å se at man i UK og US kan betale skatt med kredittkort.

Last edited by Hypern; 30-08-2012 at 12:10.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Widerøe med eget kredittkort Desk pilot Reiseforum 28 30-10-2021 00:36
Kjøp av billetter med skimmet kredittkort SAS1DSVG Småprat 27 11-03-2017 19:16
Anbefaling kredittkort nr2 med eurobonus MadNoggie Reiseforum 4 13-01-2012 15:33
Må kredittkort være med på reisen? O_K_ Reiseforum 14 26-01-2009 14:50


All times are GMT +2. The time now is 17:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.