Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2015, 02:39   #1
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Vi prøver på en tråd med bilder!

Denne reisen hadde en litt uvanlig forhistore; strekkene EZE-BGO er returen på min første Amex Platinum Companion Ticket. Jeg har aldri fått brukt noen av dem før. Men tilfeldigvis skulle jeg denne gangen reise alene, tilfeldigvis hadde jeg en regulær billett som kunne refunderes 100%, og tilfeldigvis ringte jeg CT-folket selv om jeg ikke fant noe ledig selv på ANA. Men! Snill Flink Agent fant jaggu First Class med LH FRA-EZE (den lengste flygningen LH har i ruteboken sin. God valuta for poengene).

Utreise 10 des, retur 26 des. Hun kunne dessverre ikke booke returen i First fordi det var mer enn 2 uker til reisen og LH slapp ikke O-seter til *A-partnere før maks 14 dager før avreise, forklarte hun. Men jeg kunne ringe dem ca. 12 desember og sjekke om det fantes First-seter da.

Virkelig--? Kan man det?

Jada, bare ring oss mindre enn to uker før returen. La oss håpe de slipper noen seter. Det vil i så fall påløpe et endringsgebyr på kr 150!

Toppers, sagt og gjort. Førsteklassepoengsum svidd av, billett bestilt i First på utreise og inntil videre Business på retur. Noe over 6K i avgifter.
Flyturen FRA-EZE var nok den beste jeg har hatt i mitt liv.

14. desember så jeg i ANA at det fantes First-seter for returen, men da jeg ringte CT-folket så var det som jeg tidligere hadde trodd-- endring ikke mulig. Jeg forklarte situasjonen, ba ettterhvert om å få snakke med en supervisor som var vennligheten selv. Han sjekket med "min" opprinnelige agent som fortalte at "nei, hun hadde ikke sagt at...." First-boardingpasset fikk tegneserievinger på seg og begynte å flakse ut av rekkevidde.

Så tok supervisor en lengre timeout, og da han kom tilbake kunne han meddele at siden jeg var Diamond og noen faktorer til (jul?) skulle han gjøre ett enkeltstående unntak. Men det kom til å koste kr 48 (førtiåtte) ekstra utover de annonserte kr 150! Kall meg gal, men jeg slo til.

Science fiction-versjonen er at de har lydfil av reservasjonssamtalen lenket opp mot reservasjonen og at de faktisk lyttet til konversasjonen og konstaterte at "OK, shoot, vi sa feil". En mer realistisk versjon er kanskje at de ikke var så sikre på om jeg hadde misforstått eller ikke, men bestemte seg for å være greie.

Uansett: LH First begge veier på CT, med fravær på over 14 dager. Kult.

Det er så himla mange bilder her, så jeg regner med at vi er enige om at bildene av dagsreisene rundt Salta med spektakulære fjellmassiver og formasjoner mot Tucuman, saltørkener mot Bolivia, solen i zenith ved Stenbukkens vendekrets, toget Tren a las nubes' fantastiske trasé opp til 4200 m.o.h, pittoreske brosteinsgater i småbyer som Humahuaca, lamaflokker, regnskogsgrønne tusen meter dype avgrunner og daler i Valle de Obispo + dyprøde fjellsider med tusenvis av blomstrende kjempekaktuser må vike til fordel for innendørs nærbilder av minitayrtannkremstuber og kjeks?

Ikke? Etpar naturbilder som alibi da.

Her på vei mot vindistriktet Cafayate tre timers kjøring utenfor Salta, tilsynelatende verdens høyestliggende på rundt 1700 m.o.h.




En av mange fjellformasjoner som er turiststoppesteder, el Anfiteatro.




Plazaen i Cafayate. Høy himmel, klare skyer.




En av de beste bodegaene i Cafayate synes jeg er El Porvenir. Bygden er så liten at man lett kan leie sykkel og rekke 4 forskjellige bodegaer på en dag. Dette er El Porvenirs S-klasse:




Her er E-klassen, Amauta. Tror at denne er i overkant fyldig for min smak, men her er den. Ikke noe problem å ta denne kartongen med som håndbagasje. "Vennligst plassér Deres vinkasser under stolen foran Dem, ikke i hattehyllen over Dem."




Salta:




Salta lufthavn SLA sett innenfra terminalbyggets andreetasje:




Mer aktivitet i bønnerommet enn på utenriks på første juledag.




Disiplinert 3-rekkes køsystem før boarding på LANs LA4113. Nå er jo kø-kultur og ikke minst kø-aksept i Argentina noe annet enn i Norge.




Boarding.














God plass ombord på LV-BSJ idag, kanskje 40-50% belegg.




Karakteristisk håndbagasje i Argentina og i Uruguay: Mate-sett. Termos med varmtvann, boks med yerba mate (en slagst urte-te), liten kalebass el.l. til å fylle med mate som drikkes med metallsugerør og sendes rundt. Det må være med om man skal ut og trø litt.




Takeoff mot syd. En kul ting med denne regionen er at selv om det ligger et skydekke på kanskje mellom 2-3 tusen meter så er mye av naturen synlig allikevel på oppsiden.




Gratis kaffe/te/soft drinks og svært søte kjeks. Kommer nok til å forbli uspiste, evt. rekommisjoneres som nødproviant for påskefjellet.
Vin og øl ikke lenger tilgjengelig på innenriksruter.


Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 16:58.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:40   #2
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I) del 2

LANs trådløse IFE fungerte stort sett utmerket, med fornuftige flight info-sider. Trengte et DivX-tillegg som jeg kunne laste ned fra serveren og installere uten problemer.




Godt filmutvalg. Heldigvis også med mulighet for originalspråk. Det verste med dubbingen i regionen er ikke språket, men at alle stemme-skuespillerne overspiller. Blir nokså slitsomt for en prippen nordmann.




Er litt svak for kulturlandskap og geometriske konstruksjoner. Her et stykke nord for Buenos Aires.






Skal det være en tomt ved kanten av en dam?




Aeroparque AEP ligger så og si inne i byen Buenos Aires og brukes hovedsaklig som innenriksflyplass.




River Plate stadion. Her slo Argentina Nederland i VM-finalen 1978. Landslagets hjemmebane, og landets største stadionanlegg. Erkerivalen Boca Juniors holder til inne i La Boca hvor alt er mye mer kompakt/trangere, på sin legendariske hjemmebane La Bombonera. Landslagets treningsanlegg ligger forøvrig kun noen kilometer fra «hovedflyplassen» i Ezeiza.




American Falcon sluttet vel å fly allerede 2005..




Tar jeg ikke feil er flyet lengst vekk presidentflyet T-01, a.k.a. Tango 01. Bak T-01s hale står vel den nye T-02 (fhv. LV-AYE?) som erstattet en Fokker F-28-400.




Ikke store muligheter til å stikke til seg noe fra bagasjen her..




SLA-AEP trafikeres av LAN, Aerolineas Argentinas pluss det lille selskapet Andes Air, som bare har tre regulære innenriksdestinasjoner: Salta, AEP, Puerto Madryn. Her er MD-83'en LV-CCJ. Mange dager ser en maskin ut til å kunne betjene innenriksnettet alene, en midt-på-dagen-slynge ned til Pto. Madryn, deretter opp til SLA for å sove.




Avstigning.




Typiske destinasjoner på AEP.




Nesten folketomt på første juledag her óg.




Kort drosjekø, og av gårde. Man passerer Club de Pescadores rett ved AEP.




Den legendariske hesteveddeløpsbanen Hipódromo Argentino.




En liten joint mens man venter på grønt lys rekker man!


Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 17:02.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:43   #3
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I) del 3

En natt i Buenos Aires som buffersone før EZE-FRA. Intet opphold i byen uten en tur på favorittstedene, som her Viet/crossover-restauranten Green Bamboo i Palermo Hollywood, som har vært velbesøkt i over 12 år.








Eller et besøk på hull-i-veggen-stedet Meme et par kvartaler unna:






Klar fullmåne over Buenos Aires.




Neste dag! Forhåndsbestilt Taxi Ezeiza ut de 44 km til Ezeiza, ankomst innsjekk snaut to timer før 17:50-avgang. Det er en slags grei følelse å kunne svare "Primera" når første skiltvakt spør "Business o Economy, señor?"




..av med sandaler, på med strømper og sko, inn med bagasje. LH-agent spurte om man hadde tenkt å vente i Star Alliance-loungen, og spurt om man ville boarde først eller sist. Sist, takk. Hentetid avtalt. Deretter var man overlatt til seg selv på ferden mellom innsjekk og lounge. Relativt lang kø i emigrasjon. (Ved ankomst EZE var det eskorter m. navneskilt ved flydøren, som etterpå sørget for å laste ens bagasje klar på tralle ved båndet uten at man løftet en finger.)




Fra terminal




Juledagskalkunen D-ABYS stuffes!






Litt sånn gammel science fiction-følelse over en del av bygningsmassen.




En siste argentinsk øl før LH-agent kom og hentet en stund før tiden. Hadde tenkt å rekke en dusj, men den gang ei.




Følge ut til flyet, retning 2A. Assistenten fortalte på spørsmål at selv om de ikke er LH-ansatte så har de greie avtaleverk om ID-reiser. Betyr antakelig mye i land hvor lønnsnivået ellers vanskeliggjør reising for de fleste.




Vi var to stykker i dag, med hvert sitt speilreflekskamera i fanget. Geek zone! Beauty i 3K and the Beast i 2A. Hilse på purser, og deretter den mest fløyelsrøstede kabinvertinne jeg kan huske. Champagne og nøtter før takeoff, som skjedde 11 minutter etter oppsatt rutetid. Huff huff. Dagens kontor:




Tenker som så at ser man dette skyggebildet utenfor sitt sete på LH's 748, så kan man regne ut at man kommer til å få det greit de neste timene.




Stille og fin takeoff i forhold til utreisen. Jeg kan ingenting om teknikk og har aldri reist LH First før, men jeg ville sagt at nesehjulet på D-ABYR hørtes mindre balanserte ut enn D-ABYS. ABYR bråkte infernalsk.

Retning øst, så en krapp venstresving over La Plata og ut mot Uruguay.






Lasteskip på Rio de la plata. Stor elv.




Montevideo skimtes i syd bak sky-skyggen.


Last edited by vbirk; 31-12-2015 at 02:36.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:45   #4
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I) del 4

Tid for en amuse bouche til GT'en; kremost/agurk/oliven.



..etterfulgt av..


..deretter en påfallende smakløs laks som fikk dø i fred..


..en hyggelig brunoise med mascarponeost...


..og en trivelig salat..


..og en småtørr men god andeconfit med mangogelé.


Til hovedrett en vegetarisk panzotti i pestosaus, akkompagnert av en god 2009 LFE Single Vineyard Cuvée fra Chile.



Dessert: Oster og rødvinspåfyll


og såvidt litt snop..



Det var litt pent ute.




Pleier ellers å sitte som en ulv ved vinduet for å prøve å fange byer om natten med kameraet, men denne gangen fløy vi praktisk talt rett over Sao Paolo uten at jeg fikk med meg noe. For på det tidspunktet hadde Milde Fløyelsstemme nevnt at hun kjente en nordmann som.. osv. Selvfølgelig en mangeårig bekjent av meg som jeg sist hadde vært i kontakt med tre dager tidligere! Så Milde Fløyelsstemme og jeg hadde for masse år siden vært på samme kafé sannsynligvis samtidig i en WF-destinasjon langt oppi osv. Da glemte jeg Sao Paolo, og Rio, som jeg uansett synes er den vakrere av de to fra luften, ble liggende langt ute til øst.

Milde Fløyelsstemme hadde tatt med sin ektefelle Forsker På Autoimmunforsvar, også han med felles bekjent, for å feire jul i BsAs. Som julefeiring hadde crewet hatt 3 netter på Hilton istedenfor de vanlige 2, og hadde kjørt spleisejulekveldsfest på et lånt konferanserom. Så jeg fikk invitere Forsker På Autoimmunforsvar som satt og vansmektet på business fram til meg hvor vi satt og sjårret til klokken halv to. Deretter gikk jeg til køys iført den kledelige Kim Il-Sung-pysjen, i 1A.







Jeg gikk til køys med et tilnærmet glis om munnen, men det tapte seg etterhvert som flysnutens bevegelsesmønster begynte å minne om en Buster i krapp sjø. Det holdt på å hoppe og slå i timesvis, og jeg prøvde uten synderlig hell forskjellige soveposisjoner som Egyptisk Relieff, Flått Bak Øret, Storeulv Gjennom Vegg I Silhouett, Flattrykt Vannløper og de andre vanlige holde-seg-fast-stillingene. Det hjalp ikke så veldig. Synes det av og til er litt sånn skurr rundt Ekvator.



Tja. Etter noen tids dupping begynte duften av frokost å spre seg i leiligheten, og til sist var det opp med gardiner, og en litt mindre overstrømmende opplagt geek på plass i 2A.




Lyden av egg som stekes får imidlertid opp humøret.


En tidlig ankomst. Det er noe med å bli dullet med i tretten timer; jeg blir omtrent like ansvarsbevisst som en baby. Kombinert med søvnmangel og det i prinsippet absurde å gå i fra 32 grader og bris til noe ganske annet, så valset jeg glatt i land fra både guffen svart vinterjakke og mobil. Mobil fikk jeg komme tilbake og hente, men da jeg var like langt fra flyet som her..




..kom jeg på jakken og da turde jeg rett og slett ikke gå tilbake og framstå som Dagens Dust så tidlig på dagen. Stengt var det uansett.

Tusle videre gjennom sikkerhetskontroll og passkontroll og til FCL.

Inne på FCL var det imidlertid i praksis folketomt, så staben praktisk talt grep sjansen til å få gjøre noe med begge hender, og de arrangerte en frigjøringsaksjon for Fæl Svart Jakke til kr. 249 som involverte limo-transport med refleksvestkledde spesialtrente agentblondiner i baksetet.

Staben fikk noen ekte unger å dulle litt med også.


Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 16:24.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 02:49   #5
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I) del 5

Jeg hadde seks timer mellom flyene, så etter en cortado forlot jeg rett og slett alt av First Class-luksus og dro inn til byen og besøkte venner. (Skjønte for sent at lokaltoget også hadde et avlukke med Erste Klasse! )

Praktisk talt også folketomt her.




Halvannen times tid før flyavgang var jeg ute på FRA igjen. Jeg ankom med tog og skjønte ikke helt hvor jeg kom ifra, så jeg spurte to forskjellige LH-skiltvakter som sluset folk inn til First Class-innsjekk hvor FCT lå hen, men ingen av de to visste, jeg måtte spørre skrankepersonalet. Der ser man.






Bare en assistent på vakt da jeg kom opp heisen, og så og si ingen i hele loungen. Kanskje det satt to stykker i restauranten.






Jeg prøvde! Jeg prøvde å trappe ned etter en juleferie rik på både vått og tørt, og bestilte kun et glass mineralvann. Men servitøren hadde en umerkelig overtalelsesevne, og jeg ble overkjørt.



Nåh. En liten svipp med Square-Jawed Rob ut til Københavnflyet som gikk fra nærmeste finger. A60 kanskje?




Mere folksomt på flyet til København, såvidt mye at jeg ikke orket så mye paparazziaktivitet.
En god salat om bord; med syltede små pærer som helt sikkert kalles noe bedre enn det.
Det jeg ville definere som sjokolade- og bjørnebærmousse til dessert.






Et for meg sjeldent utslag av sivil ulydighet oppstår etter landing på CPH da en passasjer reiser seg og begynner å fomle med bagasjer mens vi er i god taxi-stim bortover mot terminalbygg. Purser må til slutt ta på seg Den Strenge Stemmen. "Helloooooo---? Hellooooo?"

Langsomt er magien på hell og hverdagen kryper nærmere. Hvilerommene på SK-loungen i CPH er borte, møblementet har sett sine beste dager, og tomflasker og brukte servietter får stå i fred en god stund.






Siste etappe heim. God plass i C.




Hmm. Det ser da svært så lyst ut på bakken--? Ingen søkkvåt lysslukende asfalt?




Bagasje faktisk først på båndet. Begge.




Å ja da. Rub it in. Ekte snø.





Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 18:05.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 08:12   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Nice! Takker for godt skrevet rapport!
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 08:19   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,011
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Meget oppegående og godt skrevet rapport. Terningkast 6!
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 11:03   #8
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,680
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Det er altså tilgang til FCL og FCT ved first ankomst som skal videre samme dag?
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 11:39   #9
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,077
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Flott rapport!

EZE står på ønskelisten, og SKAL besøkes snart... Men først fikk kona viljen og da ble det Tokyo i Feb.

Takk for titten!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 11:54   #10
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Det er altså tilgang til FCL og FCT ved first ankomst som skal videre samme dag?
Ja, jeg hadde fått oppfattelsen av at det kun var ankomstloungen som gjaldt dersom man skulle videre i annet enn LH First, men det var tydelig at det var enighet om at man hadde alle rettigheter dersom man skulle videre samme dag (ihvertfall med LH).
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 12:16   #11
Flight Cancelled
Bonusjeger
 
Flight Cancelled's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Oslo
Posts: 788
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Takk for en fantastisk trip report
Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Det er altså tilgang til FCL og FCT ved first ankomst som skal videre samme dag?
Stemmer. Videre med LH/LX samme dag som du ankommer med LH/LX F gir tilgang til FCT. Sjansen er jo da ekstra stor for å få bilen for deg selv ut til flyet, så det er bare lekkert.
__________________

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 13:03   #12
M-Jet
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 42
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Tusen takk for en flott rapport, mange fine bilder!
M-Jet is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 13:27   #13
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Flott rapport!

EZE står på ønskelisten, og SKAL besøkes snart...

Kim
For eventuelle spesielt interesserte så har jeg noen BsAs-bilder her:
https://www.facebook.com/overnatting...=photos_albums
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 14:54   #14
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Fenomenalt skrevet, og takk for at du la til en mengde bilder fra selve Argentina.

Alt ser utrolig bra ut, men jeg stusser på åpenheten rundt sengen i F. På bildet der kall sover ser det jo ut som om man ligger på campingsenger på håndballleir i en gymsal. Er det ingen skiller mellom setene i det hele tatt?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 15:20   #15
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Fenomenalt skrevet, og takk for at du la til en mengde bilder fra selve Argentina.

Alt ser utrolig bra ut, men jeg stusser på åpenheten rundt sengen i F. På bildet der kall sover ser det jo ut som om man ligger på campingsenger på håndballleir i en gymsal. Er det ingen skiller mellom setene i det hele tatt?
Tusen takk for det! Joda, det er en solid buet skjerm i rundt setet som man kan kjøre opp omtrent til hodehøyde. Jeg brukte den bare da jeg skulle sove i "sengen". Vi satt jo ikke så tett akkurat, med bardisken mellom meg og frøken 3K så var det som å ha kabinen for seg selv uansett.
__________________

148 tonn CO2

Last edited by vbirk; 30-12-2015 at 15:24.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 16:02   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by vbirk View Post
Tusen takk for det! Joda, det er en solid buet skjerm i rundt setet som man kan kjøre opp omtrent til hodehøyde. Jeg brukte den bare da jeg skulle sove i "sengen". Vi satt jo ikke så tett akkurat, med bardisken mellom meg og frøken 3K så var det som å ha kabinen for seg selv uansett.
Ah, da er jeg med. Det er valgfritt altså. Smarte ting.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 16:34   #17
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ah, da er jeg med. Det er valgfritt altså. Smarte ting.
Har lagt til et "skjermbilde" på kronologisk plass nu!
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 17:43   #18
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Glimrende rapport på en ellers regnfull kveld her
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:05   #19
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Veldig bra. Takk for titten. Er det lov å håpe på tur-reisen og?
flugger is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2015, 18:13   #20
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: SLA-AEP (Y) / EZE-FRA (O), FRA-CPH-BGO (I)

Quote:
Originally Posted by flugger View Post
Veldig bra. Takk for titten. Er det lov å håpe på tur-reisen og?
Tjaa.. vet ikke om jeg har så mye å tilføye.. Men jeg skal se om jeg har nok bilder.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
BGO-CPH-FRA-SFO-OGG-ORD-FRA-CPH-BGO 737-405 TripReports 32 12-10-2015 18:37
BGO-FRA-EZE (C), AEP-SLA (Y), del 2 vbirk TripReports 7 09-01-2012 00:35
BGO-FRA-EZE (C/F), AEP-SLA (Y), del 1 vbirk TripReports 4 08-01-2012 19:05


All times are GMT +2. The time now is 04:05.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.