Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-01-2018, 14:55   #41
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Har booket tur til Washington med fruen en langhelg utpå høsten. Aldri vært der før, så er helt blank på det meste.

Noen som har tips til hoteller?! Pris rundt $3-400 må det vel være decent hotell å oppdrive. Lokalisering (sentrum) og ok standard er vel viktigste kriterie, heller "nytt og fancy" enn "klassisk og lukseriøst". Har ingen bonusprogram.

Evt andre tips om restauranter, things-to-do, taes også mot med takk. (Trenger overhode ikke være fly-relatert.)
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 15:07   #42
SBT
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 774
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Jeg tok metroen til Alexandria en dag, koselig lite sted. Slik som amerikanske småbyer var før i tiden. Ligger på samme linje som kjører forbi Arlington.
Bodde aldri i Washington noen gang, hotellene hadde adresse i Virginia, fordi selve DC blir et lite område omkranset av Virginia og Maryland.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2018, 15:26   #43
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Ser etter destinasjoner som ikke er for vanskelige å nå fra DC. Noen som har reist til Colonial Williamsburg?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 15:24   #44
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Har selv bodd i Alexandria på våre turer til DC, anbefales virkelig! Skal selv bo der noen dager i sommer igjen også!

15 min med metro til Downtown DC, og en herlig småbyfølelse. Trygt og godt!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 17:04   #45
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser etter destinasjoner som ikke er for vanskelige å nå fra DC. Noen som har reist til Colonial Williamsburg?
Har ikke vært i Colonial Williamsburg, men kan virkelig anbefale Annapolis, Maryland. Ser ut til at det ikke er helt umulig å komme seg dit med kollektivtransport heller (tog og buss - ca 1,5 time) eller bil (45 minutter)
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2018, 20:09   #46
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Takk for tips. Annapolis er nærmere Baltimore og jeg vurderte det da jeg var i Baltimore, men fant nok i den byen der til å fylle dagen. Vanskelig å kombinere med Williamsburg.

Alexandria ser ut til å være lettere å få til. Det er jo begrenset hva man får til i løpet av en helg i USA uten leiebil.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2018, 23:09   #47
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Da har jeg booket førjulstur til DC. Det vil si, returen til Norge fra IAD har vært planlagt siden i sommer, men har nå booket siste natten i USA dette semesteret, i DC.

Jeg endte opp med å booke The Willard IC som vel trådstarter oppholdt seg på for 6 år siden. Mulig de har pusset opp siden da, men jeg gleder meg. 183 USD for en natt. Prøver å få skviset inn tid til "Holiday afternoon tea" på hotellet, og har ellers blitt tipset om rooftop baren på nabohotellet W, samt ei pizzasjappe i nærheten.

Noen andre tips til ca 24 timer i DC siste helgen før jul? Har vært på stort sett alle museumene ved tidligere anledninger, så egentlig er jeg mest ute etter tips til vått og tørt.
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 12:11   #48
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Da har jeg booket førjulstur til DC. Det vil si, returen til Norge fra IAD har vært planlagt siden i sommer, men har nå booket siste natten i USA dette semesteret, i DC.

Jeg endte opp med å booke The Willard IC som vel trådstarter oppholdt seg på for 6 år siden. Mulig de har pusset opp siden da, men jeg gleder meg. 183 USD for en natt. Prøver å få skviset inn tid til "Holiday afternoon tea" på hotellet, og har ellers blitt tipset om rooftop baren på nabohotellet W, samt ei pizzasjappe i nærheten.

Noen andre tips til ca 24 timer i DC siste helgen før jul? Har vært på stort sett alle museumene ved tidligere anledninger, så egentlig er jeg mest ute etter tips til vått og tørt.
Når det kommer til mat vil jeg anbefale å legge middagen til Zaytinya. Booking er obligatorisk. Her serverer de knallgod libanesisk og gresk mat i småretter til fornuftige priser. Den ligger rett ved St Patrick´s katolske kirke.

Ellers er lite som slår en gåtur i Georgetown i førjulstiden
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 13:08   #49
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Her serverer de knallgod libanesisk og gresk mat i småretter til fornuftige priser.
Det er alltid morsomt å se reaksjonene når man spør etter "local cuisine" i USA.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 13:56   #50
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Den är väl samma som om någon frågar i Norge eller Sverige?
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 11-11-2018, 15:50   #51
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Ye, hadde folk spurt meg etter steder å spise i Oslo hadde jeg ikke sendt de til Schrøder
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 01:50   #52
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Når det kommer til mat vil jeg anbefale å legge middagen til Zaytinya. Booking er obligatorisk. Her serverer de knallgod libanesisk og gresk mat i småretter til fornuftige priser. Den ligger rett ved St Patrick´s katolske kirke.

Ellers er lite som slår en gåtur i Georgetown i førjulstiden
Herlig, høres bra ut. Takk for tips!

Angående lokal mat i USA så er det jo et resultat av det for det meste er innvandrere som har tatt med seg sine mattradisjoner hit. Jeg synes USA har mye bra mat å tilby, og utvalget i matbutikkene er jeg stort sett veldig godt fornøyd med. Men noe som USA har en del å gå på, er på brødfronten
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 19-09-2019, 13:47   #53
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
SAS Washington DC

Jeg er ingen Washington-tråd her og våger meg..

Skal ha en liten tur til Washington DC i mars og lurer på..

* Hvor skal man bo? Trenger bra hotell sentralt og nærme atraksjonene.
* Hvordan er været der i midten av mars?
* "Bare må besøke" restauranter som er ultra-amerianske og kanskje enda mer ultra Washington?
* Sightseeing? Kun to netter og tenker en speed-sightseeing og krysse av de viktigste - noen man må huske på?
* Wild card tips?
* Og selvfølgelig.. *A lounger på flyplassen?
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2019, 13:50   #54
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Washington DC

Den ligger i innholdsfortegnelsen

https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99466
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 27-09-2019, 21:09   #55
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Følger denne. Skal dit om ein liten månad. Har nok ikkje så mykje ledig tid, skal på konferanse ei veke, så kva bør prioriterast? Skal opphalde meg ca er kilometer nordaust for huset til han fyren... Er DC framkommeleg uten bil, forøvrig?
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2019, 23:16   #56
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Washington DC

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg er ingen Washington-tråd her og våger meg..



Skal ha en liten tur til Washington DC i mars og lurer på..



* Hvor skal man bo? Trenger bra hotell sentralt og nærme atraksjonene.

* Hvordan er været der i midten av mars?

* "Bare må besøke" restauranter som er ultra-amerianske og kanskje enda mer ultra Washington?

* Sightseeing? Kun to netter og tenker en speed-sightseeing og krysse av de viktigste - noen man må huske på?

* Wild card tips?

* Og selvfølgelig.. *A lounger på flyplassen?


Intercontinental Willard er helt topp. Vegg i vegg med Trumper’n omtrent.

Var der i to dager i desember og rakk ikke så mye mer enn shopping og drikking. Litt mat ble det, på steakhouse rett ved siden av IC. Det var helt ok.




Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2021, 19:59   #57
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Hvordan er JW Marriott (rett over gata fra Willard)? Willard skal ha 4600 kr for en non-refundable rate nyttårsaften, mens JW kommer ut på rundt 2300 NOK.

Eller hvis man har andre anbefalinger til hvor jeg kan sove nyttårsaften, jetlag'ed og fæl
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 31-10-2021, 05:15   #58
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,083
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

JW er vanligvis veldig bra. Vet ikke om jeg ville brukt så mye på et hotell der jeg bare vil sove bort jetlag.
Haugevis av hoteller i Crystal City, Pentagon City etc. Kun et par stopp med tog fra DC. Eller Renaissance et par kvartaler bak White House. Alle burde være mye billigere enn JW.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 31-10-2021, 11:05   #59
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
JW er vanligvis veldig bra. Vet ikke om jeg ville brukt så mye på et hotell der jeg bare vil sove bort jetlag.
Haugevis av hoteller i Crystal City, Pentagon City etc. Kun et par stopp med tog fra DC. Eller Renaissance et par kvartaler bak White House. Alle burde være mye billigere enn JW.
Tenkte litt mer at jeg har lyst til å bo litt sentralt siden det er nyttårsaften og jeg kunne tenke meg å kanskje få med meg litt fyrverkeri hvis jeg klarer å holde meg våken

Er det noen kule hotell med rooftop bar i nærheten av the Mall f.eks?
__________________
Cecilie is online now   Reply With Quote
Old 09-04-2022, 11:10   #60
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Tips om Washington DC (hovedtråden)

Er det i Arlington flybussen fra iad stopper? Er på utkikk etter hotell med innendørs basseng Washington i nærheten av metro. Gjerne Hilton eller Mariott, men ikke helt låst. Conrad er for dyrt.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Washington D.C Cecilie TripReports 37 30-08-2012 23:13
Hotell i Washington DC? gardkarlsen Reiseforum 7 05-07-2011 19:30
Washington DC Boeing Reiseforum 4 09-09-2009 23:38
Hotelltips i Washington DC? LCH TripReports 3 03-01-2007 12:38
Tur/Retur Washington DC VoiceCom TripReports 11 25-12-2006 03:31


All times are GMT +2. The time now is 12:21.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.