Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2011, 16:52   #1
LNv22
ScanFlyer Gold
 
LNv22's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo, Homansbyen
Posts: 1,930
Spørsmål LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Off topic,

Quote:
Originally Posted by view View Post
billig søppel er kjennetegnet på LH sin F champis i luften.
Litt av en uttalelse. Det hadde vært interessant hvis du kunne fortelle oss nærmere om dine drikkevaner?
__________________
Next up:
Mye moro!
-
Star Alliance Gold / One World Sapphire
LNv22 is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 17:43   #2
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Quote:
Originally Posted by LNv22 View Post
Off topic,


Quote:
Quote:
Originally Posted by view
billig søppel er kjennetegnet på LH sin F champis i luften.
Litt av en uttalelse. Det hadde vært interessant hvis du kunne fortelle oss nærmere om dine drikkevaner?
Ja, LP Brut 2000 er bare søppel.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 17:54   #3
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Jeg snakker jo selvsagt om "D" de Devaux champisen som en eller annen gjøk hos LH har fått et kjempetilbud på for noen år tilbake. Alt annet som LH har servert av F champis de siste årene har vært bedre en denne. FCT har til sammenligning 3 ganske bra champiser og en jeg vil karakterisere som både spennende og god - Mandois bdb 2004. Av de andre NV i FCT foretrekker jeg Bollinger.

Men i luften synes jeg det er flaut å servere det skvipet som Devaux er, og det står ikke i stil med noen andre første klasser jeg kjenner til. Ellers er LH F meget bra saker. De banker Thai ned i støvlene på det aller meste, men på champis bommer de fullstendig. Thai sin Dom 2000 for tiden er langt bedre enn Devaux. Prismessig er det nok også en betydelig differanse, selv om pris ikke nødvendigvis er indikator på kvalitet.

Søsterselskapet Swiss har en glimrende Laurent Perrier Grand Siecle i F, den er ikke vintage en gang. Veldig god.
view is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 17:57   #4
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Ja, LP Brut 2000 er bare søppel.
Er dette Laurent Perrier 2000? Har ikke hørt om at LH serverer denne før nå. Kjenner ikke til denne selv, men det er sikkert bedre enn Devaux. Har sansen for LP sin standard cuvee brut.
view is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 17:59   #5
ex_trd
*A Gold/OW Emerald
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 683
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Jeg snakker jo selvsagt om "D" de Devaux champisen som en eller annen gjøk hos LH har fått et kjempetilbud på for noen år tilbake. Alt annet som LH har servert av F champis de siste årene har vært bedre en denne. FCT har til sammenligning 3 ganske bra champiser og en jeg vil karakterisere som både spennende og god - Mandois bdb 2004. Av de andre NV i FCT foretrekker jeg Bollinger.

Men i luften synes jeg det er flaut å servere det skvipet som Devaux er, og det står ikke i stil med noen andre første klasser jeg kjenner til. Ellers er LH F meget bra saker. De banker Thai ned i støvlene på det aller meste, men på champis bommer de fullstendig. Thai sin Dom 2000 for tiden er langt bedre enn Devaux. Prismessig er det nok også en betydelig differanse, selv om pris ikke nødvendigvis er indikator på kvalitet.

Søsterselskapet Swiss har en glimrende Laurent Perrier Grand Siecle i F, den er ikke vintage en gang. Veldig god.
Det er slutt på "D", de serverer nå Laurent Perrier Champagne Brut Millesime 2000.
ex_trd is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 18:06   #6
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Jeg sjekket kjapt et par vinbutikker på nett i UK, ser jo ut som LH har klart å finne seg noe som må kalles en billig champis i F nok en gang. Selges ut fra vinbutikker online for £30-32 flasken, kun litt over standard LP som ligger på £25. LP Grand Siecle fra ca £89.

Men jeg skal ikke kalle den skvip hvertfall, har som sagt sansen for de andre produktene fra LP jeg kjenner, inkludert standard cuvee'en deres. Grand Siecle hadde derimot vært langt mer passende i F, til caviar'en og annet godt LH byr på.
view is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 18:11   #7
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Quote:
Originally Posted by view View Post
Jeg sjekket kjapt et par vinbutikker på nett i UK, ser jo ut som LH har klart å finne seg noe som må kalles en billig champis i F nok en gang. Selges ut fra vinbutikker online for £30-32 flasken, kun litt over standard LP som ligger på £25. LP Grand Siecle fra ca £89.

Men jeg skal ikke kalle den skvip hvertfall, har som sagt sansen for de andre produktene fra LP jeg kjenner, inkludert standard cuvee'en deres. Grand Siecle hadde derimot vært langt mer passende i F, til caviar'en og annet godt LH byr på.
Bedre med en billig (478kr på polet) og god champis i et skikkelig glass, enn en DP i et jallaglass som Thai bruker.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 18:23   #8
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Ja, vi får ta det som et positivt tegn at LH har kommet seg opp fra søla hva gjelder champis - D de Devaux (235,- på polet) og doblet budsjettet (ikke at flyselskap betaler polpriser da). Skikkelige glass har LH, det skal de ha.
view is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 19:15   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Har dere virkelig så peiling eller er det mye plukket opp på nettet her?

Jeg er litt over dette med hvor stas Champagne er, men føler jo at dere har litt over snittet strenge krav
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 20:14   #10
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

He, he SudCaravelle... . Hadde jo vært gøy med et Flyprat Champagne møte med blindtest av champis. Jeg vil ikke være med... Kan kun mye om gammel madeira over 100 år gammel...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 12:17   #11
dodgeflyer
Newcomer
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 45
Default Re: LH sin F Champis (splittet fra: Beste Kabinkoffert?)

Quote:
Originally Posted by ex_trd View Post
Det er slutt på "D", de serverer nå Laurent Perrier Champagne Brut Millesime 2000.
LP BP 2000 er en av de daarligere vintagene paa markedet - og det er en grunn til at 2000 ligger en god del under 1999 vintagen.
dodgeflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Beste Kabinkoffert? Radiv Reiseforum 311 15-12-2023 10:56
Minimum connection i SIN? (splittet USAir-tråden) tamtamm Reiseforum 2 08-11-2011 18:47
SIN-DPS med hvem? (splittet) ex_trd Reiseforum 12 02-11-2010 14:02
Luftfartsavtale NO-SIN undertegnet (Splittet fra TG-tråden) Utflyttet Flyforum 19 11-06-2009 09:01


All times are GMT +2. The time now is 13:43.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.