Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-03-2013, 19:02   #41
sentry
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Houston, TX, USA
Posts: 140
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Ser ut som om det blir SAS nå. Blir minimum economy extra, så hvordan er disse setene kontra vanlig economy? Tenker da helst ergonomisk, da ryggproblemene mine setter en viss standard for reisen. Har sett endel på sas.no, men liker bedre å få forklart dette fra noen uavhengige som har "hands-on" erfaring

Og ellers, hva kan en bedrive spare-time med i Houston? Space-center er vel et must. Er det andre ting, bortsett fra pub og øl?
Det kommer alt an på hva du liker og hva du er interessert i. September er sesong for baseball, og jeg vil anbefale å få med seg en baseballkamp. Pub og øl er et litt trist valg i en by full av god mat og drikke. Autentisk Tex-Mex, for eksempel. Og barbeque. Og en skikkelig biff eller to. Og...og... Er du glad i musikk er det ikke usannsynlig at du kan finne en konsert som kan friste, og ellers kryr det av andre kulturtilbud av mer eller mindre fornem karakter. En tur til Galveston og en svømmetur i Mexicogulfen hører vel også med, og kanskje en tur til Brazos Bend National Park der det burde være plenty av både alligatorer og fugleliv på den tiden.
sentry is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2013, 19:32   #42
BårdK
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2010
Location: Asker, Norge
Posts: 734
Default Re: Jobbreise til Houston

Mulig det ikke gjelder Houston, men dersom du ikke trenger fleksibel billett, er vel ikke ec. extra fleksibel særlig dyrere enn ikke-fleksibel C?
__________________
Kommende flyturer: Mai: OSL-CPH-PVG i C (SK); juli-august: OSL-EWR-PHL-ORD-CPH-OSL i C (SK og US).
BårdK is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2013, 20:58   #43
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Jobbreise til Houston

Anbefaler at du stikker på El Rey og spiser tacos... Ligger på hjørnet av Sheperd Drive og Washington Avenue.....

Jæ......... gode !!!
Klette is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2013, 23:53   #44
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Og ellers, hva kan en bedrive spare-time med i Houston? Space-center er vel et must. Er det andre ting, bortsett fra pub og øl?
I september? Da er det footballseason. Få med deg en kamp med Houston Texans, eller dra en tur til Austin og se University of Texas longhorns (hook'em'horns). Strandliv i Galveston blir jo, som nevnt, heller ikke feil.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2013, 15:00   #45
sentry
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Houston, TX, USA
Posts: 140
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
I september? Da er det footballseason. Få med deg en kamp med Houston Texans, eller dra en tur til Austin og se University of Texas longhorns (hook'em'horns). Strandliv i Galveston blir jo, som nevnt, heller ikke feil.
Riktig, det. Sesongen starter 5. september i NFL. Både University of Texas (Austin) og Texas A&M (College Station) er lag som er verd å få med seg. Hvis dette blir for vanskelig logistikkmessig kan man jo alltid se om University of Houston eller Rice spiller - det er uansett mer trøkk enn på de best besøkte kampene i norsk fotball og verd å ta med seg!
sentry is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2013, 23:40   #46
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: Jobbreise til Houston

DA ble jeg innrømmet Economy extra, så da er vel veien å gå via optiontown.

Har noen en enkel og grei "bruksanvisning" på dette, samt hvilken rute(r) er det mest sannsynlig å oppnå oppgradering på?

Regner med SAS/United er 1.ste valg, mens Lufthansa/KLM/BA via Stavanger er deretter.

Tidene er som nevnt tidligere veldig fleksible, men ETD rundt 7 september, mens returen går tidligst torsdag uken etter.

Angående immigration i statene, så har jeg forstått det slik at man går igjennom immigration på første landingssted. Hvor mye tid må man regne med for å være sikker på å nå neste fly på selve den prossessen? Det er mest sannsynlig EWR eller ORD på utreisen hvis jeg ikke finner på å dra direkte
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2013, 23:44   #47
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Jobbreise til Houston

Bare å lese seg bakover
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=73591&page=19

2 timer connection er regelen jeg har pleid å bruke. Da slipper jeg som regel bekymringer.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2013, 00:16   #48
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
DA ble jeg innrømmet Economy extra, så da er vel veien å gå via optiontown.

Har noen en enkel og grei "bruksanvisning" på dette, samt hvilken rute(r) er det mest sannsynlig å oppnå oppgradering på?

Regner med SAS/United er 1.ste valg, mens Lufthansa/KLM/BA via Stavanger er deretter.

Tidene er som nevnt tidligere veldig fleksible, men ETD rundt 7 september, mens returen går tidligst torsdag uken etter.

Angående immigration i statene, så har jeg forstått det slik at man går igjennom immigration på første landingssted. Hvor mye tid må man regne med for å være sikker på å nå neste fly på selve den prossessen? Det er mest sannsynlig EWR eller ORD på utreisen hvis jeg ikke finner på å dra direkte
Personlig ville jeg gått for BA hvis man har Eco+, men det er en ingen stor forskjell. Har man Avios/villig til å kjøpe liker jeg upgrade metoden bedre på BA. Du får vel ikke Economy plus på US domestic delen med SAS uten å betale enda litt mer til UA. Les BA upgrades eller spør hvis du lurer på mer.

Antall timer på ORD/EWR ville jeg ikke tenkt så mye på, du blir rebooket ved forsinkelser og MCT skal ta hensyn til immigration.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 12:35   #49
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: Jobbreise til Houston

Da er denne reisen spikret med SAS plus på vei bort, og business hjem, og det blir Houston via EWR lørdag den 7 september. Blir en UA 752 fra EWR til IAH, men en evt oppgradering her, kan det gjøres på forhånd hos UA, eller tas det ved gate?
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 14:00   #50
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Jobbreise til Houston

Du kan oppgradere på automat ved gate med kredittkort for rundt $120 mener jeg. Gjorde ihvert fall det på samme reiserute for ca ett år siden.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 14:07   #51
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Jobbreise til Houston

Heisann!

Prisen for innenriks oppgradering varierer sterkt. Forrige uke fikk jeg tilbud om oppgradering med UA på automat fra LAS til EWR, og da skulle de ha 569$ (Reiste også på Eco Extra/Plus...)

I fjor betalte jeg $100 for oppgradering på samme strekning på AA, mens UA skulle ha $1000 for å oppgradere returen.

Kan nevnes at om du har billettklasse Y eller B kan du bekrefte oppgradering på forhånd med poeng gjennom *A.

Skal selv fly Delta LGA - NAS neste mandag og der ligger oppgradering nå på ca $200 for èn vei..

God tur!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2013, 22:11   #52
sentry
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Houston, TX, USA
Posts: 140
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Da er denne reisen spikret med SAS plus på vei bort, og business hjem, og det blir Houston via EWR lørdag den 7 september. Blir en UA 752 fra EWR til IAH, men en evt oppgradering her, kan det gjøres på forhånd hos UA, eller tas det ved gate?
Hvilken avgang skal du med. Den sene 757'en har ikke lie flat seats, så der er ikke oppgradering verd pengene. Men det er min mening.
sentry is offline   Reply With Quote
Old 21-07-2013, 18:31   #53
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: Jobbreise til Houston

Ja, da nærmer det seg med stormskritt, og jeg blir værende 4 dager i New York på vei hjem. Er det noen som har noen tips til hoteller her? Blir å prøve å få sett mest mulig, litt handling til barna klær etc, og muligens en konsert :-) Blir forøvrig rett på konsert med Joe Satriani ved ankomst Houston, hehe...

Har sett endel på hoteller på vestsiden av Hudson elva, i Jersey City, og her virker det som at det er mer "bang for the buck" mtp på hva man betaler og hva man får. I tillegg får man vel ved selvsyn se manhattan skyline, som også er en severdighet. Noen som har sikre stikk på hvilket hotell man bør velge? Ønsker fortrinnsvis minimum 4* i utg.punktet. Har sett litt frem og tilbake, men om man er i financial district eller Jersey, er vel transitt tid til times square omtrent lik?

Når det gjelder shopping etc, er det smart å gjøre dette ute for Manhattan mtp priser etc? Er det outlets og slikt i Jersey hvor man vil komme bedre ut?

Sette umåtelig stor pris på alle innspill :-)
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2013, 07:00   #54
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: Jobbreise til Houston

Har sett på Westin Newport, double tree by Hilton og Hyatt Regency i Jersey City.

Hvilket av disse er å anbefale mest? Er det noen som har erfaring med noen av disse? Er det et ok nabolag?
Hvordan er evt plasseringen mtp ting å få med seg på vestsiden av Hudson?

Eller bør jeg rett og slett gå for Manhattan?
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2013, 10:18   #55
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Har sett på Westin Newport, double tree by Hilton og Hyatt Regency i Jersey City.

Hvilket av disse er å anbefale mest? Er det noen som har erfaring med noen av disse? Er det et ok nabolag?
Hvordan er evt plasseringen mtp ting å få med seg på vestsiden av Hudson?

Eller bør jeg rett og slett gå for Manhattan?
4 dager, aldri vært i New York? Ja, jeg ville valgt å bo på Manhattan. I September bør vel man kunne finne OK hotell rundt 300$. Jeg ville ikke tenkt så mye på avstand til Times Square, har du sett det engang er du i mål.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 23-07-2013, 10:53   #56
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by onkelskrue View Post
Ja, da nærmer det seg med stormskritt, og jeg blir værende 4 dager i New York på vei hjem. Er det noen som har noen tips til hoteller her?
Kan anbefale Millenium Hilton (4*) ved ground zero, har selv bodd der flere ganger. Har alltid hatt inne standby upgrade til suite og blitt oppgradert til junior suite hver gang.
Du kan gå rett i subwayen på utsiden av hotellet og er på times square på noen minutter.

Skal du handle klær må du innom Century 21. Det er en outlet store som selger merkeklær til latterlige priser sett med norske øyne. Her fant jeg Moods of Norway klær til en brøkdel av prisen i norge (t-skjorter til $14.99 og gensere til $24.99). Du finner en rett ved siden av Millenium Hilton, i Cortlandt Street.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 06:04   #57
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Jobbreise til Houston

Quote:
Originally Posted by sentry View Post
Hvilken avgang skal du med. Den sene 757'en har ikke lie flat seats, så der er ikke oppgradering verd pengene. Men det er min mening.
Uten UA status er vår venn plassert på Economy minus uten noe som helst benplass. Kan bli ukomfortabelt. Er oppgraderingen under 300 daler, ville jeg glatt slått til på den. Husk at din og min oppfatning er at slikt er gratis for oss, noe som ikke gjelder folk uten høyere UA status

Er det oppgradering til salgs, vil dette tilbys på United.com. Bare ta en titt innom der og se hva de har å tilby. Oppgradering ved gate kan du bare glemme. Det spillet er over lenge får avreise
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 24-07-2013, 21:32   #58
onkelskrue
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 57
Default Re: Jobbreise til Houston

Noen som har hands on erfaring med house of blues i Houston som konsertarena? Er dette en ok sjappe å ta seg noen alkehyler ifbm konserter?
Er langt over gjennomsnittet musikkinteressert (metal, hardrock, rock, blues, bluesrock etc), og hvis noen har tips til klubber/arenaer samt muligheten til å støte på kjente musikere i New York, mottas også dette med takk :-)

Sikkert et dumt spørsmål, men finnes det noen slags form for zztop severdigheter i Houston? Har stor sans for disse skjeggapene, hehe.........
onkelskrue is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
QR713 Doha-Houston til OSL 13/9 Il-86 Småprat 3 18-09-2017 00:52
Jobbtur til Houston via Stavanger jufix TripReports 47 15-04-2015 00:17
Fra Mexico til Canada gjennom Houston Klette Reiseforum 10 06-04-2014 21:23
Billige biletter til Houston grindstein Reiseforum 2 17-07-2010 08:09
KLM til Houston Dag Viking TripReports 11 20-11-2007 13:50


All times are GMT +2. The time now is 23:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.