Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-11-2016, 21:33   #61
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Quote:
Originally Posted by Klette View Post
Skal fly 777 til Singapore neste tirsdag. Har fire timer i Zürich, og tenkte å teste den nye senator loungen.
Vet noen om denne er i nærheten av gatene som brukes for de nye 777 ?

Er ikke så kjent med Zürich flyplass
Japp, LX 178 går trolig fra E-pier (morsom kort togtur).

Beskrivelse av loungen her. Loungeoversikt for ZRH her og her.

Dobbeltsjekk at de flyr 77W på en tirsdag, ellers er det Airbus A340-300.
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2016, 00:16   #62
Klette
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2009
Location: Bergen
Posts: 263
Default Re: Swiss trenger større fly - Bekreftet bestilling på 77W

Du har helt riktig, jeg roter med dagene her.
Jeg flyr på onsdag, nøye planlagt for å få 777 istedenfor 343
Klette is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2017, 20:54   #63
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

SAS har forresten byttet handling agent på ZRH, så handles nå av dnata. Rent praksis så betyr det at innsjekk nå foregår i hall 2, som forresten er nyrenovert og har kort vei til security

Var ikke klar over det og var i ferd med å gå på autopilot til Swiss i hall 1 som tidligere, før jeg så et skilt utenfor hvor SAS logoen stod på oversikten til hall 2

Ellers er alt som før når man flyr SAS fra ZRH. Man brukes fortsatt Swiss sine lounger og drar (alltid?) fra A gates
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 11:14   #64
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Har en layover på 15-16 timer i ZRH om et par dager. Kommer kl. 20:15 og skal videre 11:50. Har noen tips til et rimelig hotell, enten ved flyplassen eller sentralt i byen? Foreløpig ligger det an til å bli Park Inn som koster 1100 kr og ligger noen få minutter fra terminalen. Men det ser ut som et dødt område, hadde vært greit med en bar, kafé el.l. i området. Tar alle taxier kort? Vil helst unngå å ta ut kontanter.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 11:35   #65
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Kommer kl. 20:15 og skal videre 11:50. Har noen tips til et rimelig hotell, enten ved flyplassen eller sentralt i byen?
Siden du ikke kommer inn alt for sent, eller drar spesielt tidlig hadde jeg da valgt noe inne i byen, da det jo faktisk bare er en kort tog tur inn til Zürich fra ZRH
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 12:23   #66
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Siden du ikke kommer inn alt for sent, eller drar spesielt tidlig hadde jeg da valgt noe inne i byen, da det jo faktisk bare er en kort tog tur inn til Zürich fra ZRH
10 minutters ferd og avgang hvert 5. minutt om dagen.

Om det er sommer og lyst så er det også gjennomførbart å bruke 1 time og reise til Konstanz eller Luzern og ta en liten titt på de byene. Hadde 9 timers transit da jeg skulle med Swiss til Maldivene så jeg fikk godt med tid til å se Luzern.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2017, 12:50   #67
Rosejenta
Newcomer
 
Join Date: Nov 2014
Posts: 4
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Har en layover på 15-16 timer i ZRH om et par dager. Kommer kl. 20:15 og skal videre 11:50. Har noen tips til et rimelig hotell, enten ved flyplassen eller sentralt i byen? Foreløpig ligger det an til å bli Park Inn som koster 1100 kr og ligger noen få minutter fra terminalen. Men det ser ut som et dødt område, hadde vært greit med en bar, kafé el.l. i området. Tar alle taxier kort? Vil helst unngå å ta ut kontanter.
....eller du kan spare drosjepengene og GÅ til b/d-gaten hvor du finner
https://www.zurich-airport.com/passe...hotel-bedrooms

Dette "hotellet" er genialt. Du kan enten booke et rom eller ei seng for så få eller så mange timer du vil. Til og med sengene på "sovesalene" er greie nok for noen timer...
Rosejenta is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 21:29   #68
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Takk for flere gode tips. Visste ikke at det er hotell i selve terminalen, når jeg søkte fant jeg Radisson som var i gangavstand til 2600 kr/natten, men ikke terminalhotellet som både er mye billigere og mer praktisk. Å dra til nærliggende byer hadde jeg gjerne gjort hvis det var layover på dagtid med fint vær, men over natten med 5 grader og regn denne gangen får det bli en gang det passer bedre.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 11:38   #69
Sundet81
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 380
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Kan man bruke Senator-loungen på terminal E selv om man ikke skal videre på longhaul?
Sundet81 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2017, 12:09   #70
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,172
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Sundet81 View Post
Kan man bruke Senator-loungen på terminal E selv om man ikke skal videre på longhaul?
Yes - det går utmerket. Du kan få et litt rart blikk men de slipper deg inn. Den er ofte mer eller minder tom på visse tider av dagen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2023, 02:28   #71
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,238
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Hva er egentlig beste lounge i Zurich å tilbringe 5-6 timer i etter en lang nattflyvning fra Asia? Senator på E, A eller ankomstloungen?
Er EBG og flyr Swiss i biz
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2023, 06:28   #72
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 595
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by TG923 View Post
Hva er egentlig beste lounge i Zurich å tilbringe 5-6 timer i etter en lang nattflyvning fra Asia? Senator på E, A eller ankomstloungen?
Er EBG og flyr Swiss i biz

Senator på E alla dagar i veckan. Stor, världens utsikt, duschar och riktigt bra utbud på mat och dryck.
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2023, 12:27   #73
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Swedeline F28 View Post
Senator på E alla dagar i veckan. Stor, världens utsikt, duschar och riktigt bra utbud på mat och dryck.

Kunne bruke den når vi kom fra USA, men om man kommer fra et land i Asia og må gjennom security så er jeg usikker på om du kommer tilbake til E igjen. (Så ikke etter om det er security før eller etter passkontroll og hvordan det er organisert)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2023, 06:16   #74
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

I sommer planlegger vi å bruke «loungen» aka en fortausrestaurant inne i sentrum når vi har drøye 4 timer før flyet går videre fra Oslo.
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2023, 08:16   #75
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,238
Swiss Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Kunne bruke den når vi kom fra USA, men om man kommer fra et land i Asia og må gjennom security så er jeg usikker på om du kommer tilbake til E igjen. (Så ikke etter om det er security før eller etter passkontroll og hvordan det er organisert)
Ingen problemer med å bruke E-loungen - passerer den uansett
Ingen sikkerhetskontroll mellom flyet og loungen, men det var ekstra passkontroll ved gaten (kom fra Singapore)

Ble fortalt at Osloflyet ville gå fra A-gate og at det var lounge der, men det var helt i orden om jeg ville bruke E-loungen
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2023, 16:50   #76
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,238
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Oppdatert:
Ingen sikkerhetskontroll i ZRH ved ankomst fra SIN - så heller ikke hvor den skulle være
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2023, 13:33   #77
waytogo74
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2013
Location: Trondheim, Norway
Posts: 195
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Vil gjerne fremsnakke SWISS Alpine Lounge. God mat, trivelig betjening, flott utsikt og strategisk plassert i forhold til A-gate og Oslo-flyet. Definitivt verdt et besøk og mye mindre kaotisk enn SWISS sin Senator-lounge. Ved de siste besøkene har det vært så lite folk her at jeg er redd den kan bli forbedret bort dersom ikke flere tar turen innom.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2023, 20:35   #78
Swedeline F28
ScanFlyer Silver
 
Swedeline F28's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 595
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
Vil gjerne fremsnakke SWISS Alpine Lounge. God mat, trivelig betjening, flott utsikt og strategisk plassert i forhold til A-gate og Oslo-flyet. Definitivt verdt et besøk og mye mindre kaotisk enn SWISS sin Senator-lounge. Ved de siste besøkene har det vært så lite folk her at jeg er redd den kan bli forbedret bort dersom ikke flere tar turen innom.
Ja, den är en gömd pärla.
__________________
Swedeline F28 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 10:43   #79
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,591
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Fantastisk flyplass og herlig lounge som SWISS har…kokken som laget varm mat var et stand up show i seg selv. Så forresten at SAS stod parkert på B…så det er kanskje en endring.
EB is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2023, 11:08   #80
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: Transfer i Zurich, og om flyplassen

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Fantastisk flyplass og herlig lounge som SWISS har…kokken som laget varm mat var et stand up show i seg selv. Så forresten at SAS stod parkert på B…så det er kanskje en endring.

Har tatt SAS fra både A og B piren fra ZRH til OSL. Ditto med Swiss (og ymse operatører) så de brukes om hverandre, inkludert bussgate fra A-kjelleren, så de brukes litt vilkårlig. Dog flertallet av gangene fra A
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Om flyplassen og om transfer Stockholm (Arlanda) RWY 24 Reiseforum 103 16-07-2023 16:27
Transfer og annet om flyplassen i Bangkok Fredrik KH Reiseforum 85 20-02-2023 15:01
Om flyplassen, transfer m.v. i Chicago onkelskrue Reiseforum 72 04-03-2019 17:13
Om flyplassen og transfer i Warszawa MD87 Reiseforum 7 27-05-2018 23:23
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta oskarflekkefjord Reiseforum 6 11-07-2016 22:39


All times are GMT +2. The time now is 04:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.