Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-02-2017, 11:39   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,702
Default Færøyene

SAS har poengkampanje og er sikkert flere som vurderer (meg selv inkludert) å booke en tur dit. Noen som har vært der? Bør man leie bil? Ser ut som kollektivtransporten ikke er den beste rundt der. Ting man må se og andre tips er velkomne.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 12:12   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,975
Default Re: Færøyene

'Ida' har en bra tr på Insideflyer. (Nei, jeg har ikke ork til å lete frem linken )
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 12:16   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Færøyene

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
SAS har poengkampanje og er sikkert flere som vurderer (meg selv inkludert) å booke en tur dit. Noen som har vært der? Bør man leie bil? Ser ut som kollektivtransporten ikke er den beste rundt der. Ting man må se og andre tips er velkomne.
Du kan ta fergen direkte ut til Nólsøy fra sentrum av Torshavn. Fint å gå tur på øya. Det er også verdt å få med seg andre øyer enn Streymoy, som Torshavn ligger på, men vanskelig med kollektivtransport. Anbefaler å leie bil, men det kan være vel så nyttig og interessant å melde seg på dagsturer ut av Torshavn, både med bil og båt.

Kan skrive mer senere.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 14:10   #4
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Færøyene

Var der i juni 2014 og klarte meg godt uten leiebil, men folk er forskjellige. Hadde en utflukt til fuglefjell hvor vi også fikk sett en god del av landet på vei frem og tilbake.

https://goo.gl/photos/dpquJgMJXd1TPEgM9
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 15:57   #5
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,702
Default Re: Færøyene

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Var der i juni 2014 og klarte meg godt uten leiebil, men folk er forskjellige. Hadde en utflukt til fuglefjell hvor vi også fikk sett en god del av landet på vei frem og tilbake.

https://goo.gl/photos/dpquJgMJXd1TPEgM9
Tok du kollektivt rundt eller meldte du deg på organiserte turer? Jeg er interessert i å gjøre dette som en helgetur så greit å vite litt hva du gjorde (antar det var helgetur) Har jo sjekket noen av rutetabellene for bussene der - virker ikke særlig mange busser som går i helgene.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-02-2017, 16:40   #6
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,758
Default Re: Færøyene

Kom fredag kveld, tok rutebuss til Torshamn hvor jeg bodde sentralt på Hotel Torshamn. Det er slitent men ligger så sentralt som det kan og har utested og liv. Hotel Foroyar skal være det beste hotellet og har fin utsikt, men det ligger ovenfor og utenfor byen og har kun sauer og veien ut av Torshamn i nærheten. Det lukter konferansehotell fra 70-tallet lang vei av det hotellet.

Hadde utflukt med buss og båt til et fuglefjell som viste seg å ha med guiding av mye av resten som var å se på på øyene. Finner ikke elektronsike spor etter reservasjonen, men mener det var nordover til Vestmanna med båt til yttersiden der. Ellers gikk jeg rundt i Torshamn og så på lokal koloritt og snakket litt med folk. Se bildene. Halvparten av dem jeg snakket med nevnte innen andre setning at de skulle flytte til Skandinavia da forholdene var for små på øya. Det minnet om Venezuela hvor mer en halvparten man snakket med nevnte Florida innen andre setning.

Søndag morgen var det tidlig buss til flyplassen.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 28-02-2017 at 16:45.
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Færøyene, Island og Grønland? Islending Reiseforum 3 05-04-2017 14:25
Flightradar, nå også på Færøyene. ENGM 911 Register- og ATC-Forum 0 05-02-2012 20:51
Færøyene - Kirkenes SK384 Småprat 1 23-04-2011 13:03
Nye investeringer på Færøyene MartinL Flyforum 3 22-03-2010 11:04
Ny "kanonnyhet" fra Færøyene dimmaua Flyforum 13 08-01-2007 21:02


All times are GMT +2. The time now is 08:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.