Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-02-2013, 02:52   #1
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Da er det ca et døgn til avreise og en teaser er på sin plass!



Fortsettelse følger...
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 09:31   #2
Axel
Svensk
 
Axel's Avatar
 
Join Date: May 2011
Location: Göteborg
Posts: 331
Default DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Trevlig resa!
Axel is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 11:11   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Her lukter det DM billett!

God fornøyelse! Gleder meg til å lese om detaljene!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 12:04   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Synes det lukter frieri jeg...

Gleder meg til denner rapporten - Koh Samui er deilig.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 12:25   #5
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Posting in epic thread
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 12:43   #6
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Haha, frieri ja...

Hadde egentlig ikke hjerte til å røre EuroBonus eller Miles&More-kontoen min, så da US hadde sin siste 100% bonusrunde så klinte til og kjøpte 200.000. Så kan jeg heller bruke mine hardt opptjente poeng når det er slutt på moroa!

Neste teaser, vi får testet 4 ulike InterContinental hoteller på turen. Her skal den siste måneden av Royal Ambassador virkelig utnyttes!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2013, 17:42   #7
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Oj oj. Denne tripreporten gleder jeg meg virkelig til :-)
Ph34r is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 11:13   #8
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Hadde egentlig ikke hjerte til å røre EuroBonus eller Miles&More-kontoen min, så da US hadde sin siste 100% bonusrunde så klinte til og kjøpte 200.000. Så kan jeg heller bruke mine hardt opptjente poeng når det er slutt på moroa!
Har du ikke Travel Pass unlimited? Er jo bare å leie inn en polakk til å fly rundt som deg døgnet rundt mens du har ferie, så fyller du raskt opp kontoen igjen
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2013, 11:37   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Nå må du se å pelle deg avsted!
Vi kan jo knapt vente på første del av rapporten!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 08:11   #10
The Viking
Gastronaut
 
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Gleder meg til resten av TR'en, helt klart i min stil, og spent på RA opplevelsene.
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 11:33   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,439
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Melding fra moderator:

Diskusjonen om DM-bookinger i First, som var mer generell, er flyttet hit:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=114340
__________________
Meld deg inn i Foreningen Flyprat:
http://foreningen.flyprat.no/
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 11:51   #12
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Ny update og ny teaser! Da var vi på plass i First Loungen til Asiana i Seoul og nå venter vi på å boarde flyet til Hong Kong. Jeg skal forsøke å publisere deler av trip reporten om noen få dager, men kan allerede nå avsløre at jeg er enig med de som skriver at "det myke produktet" til OZ er vesentlig bedre enn både LH og LX. Aldri har jeg opplevd så god service, men uten at det blir "over the top" eller masete.



En noe skeptisk Frøken Deluxe rett etter take-off, og etter å ha opplevd sitt første lynnedslag ombord et fly. Heldigvis traff den på min side (lynavlederen foran på venstre side av jumboen), så jeg fikk med meg all moroa!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 12:56   #13
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Gimmie more!!! God tur Robbie!
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 06-02-2013, 23:25   #14
Ståle
Amatør
 
Ståle's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Midt i gryta
Posts: 2,004
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Dette har jeg gledet meg til lenge! Sete 1A / 1K i 747`n?
__________________
Reis og lev !

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2013, 18:29   #15
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Det var da voldsomt hvor lenge du skulle holde oss på pinebenken før fortsettelsen kommer. Er du kommet fram eller har du deg bort i en lounge på veien?
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 07:57   #16
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Kamera Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del: I – Innledning:
Etter en liten teaser tidligere i uken, har jeg endelig fått litt tid i Paradis til å kunne skrape sammen noen setninger!

Planleggingen av årets reise begynte da SAS var på randen av konkurs i november i fjor. Noe nervøs over EuroBonus-poengene mine, valgte jeg å booke en billett til Costa Rica og Panamá med LH F over dammen og COPA i C videre (som for øvrig har maaaasse ledig bonusbilletter). Planen var å besøke InterContinental på Playa Bonita i Panamá og San José i Costa Rica. Men som alle vet, skjedde det ingenting med SAS likevel – og jeg valgte å kansellere billettene. Da US kom på banen med nytt tilbud, var det bare å slå til og kjøpe 200.000 – og heller la EB-poengene få hvile inntil videre.

Etter noen diskusjoner med frøken Deluxe valgte vi å vente med mellom-Amerika og i stedet reise tilbake til Asia – men denne gangen til Thailand. Før denne reisen, har jeg hatt et noe spesielt forhold til Thailand. Jeg har kun mellomlandet i Bangkok før, men har aldri vært utenfor Suvarnanananabhumi Intl' Airport. Dessverre har jeg hatt et inntrykk av landet som er blitt negativt påvirket av flere realityprogrammer på TV og nyheter om fulle turister som bedriver ablegøyer, mens de blir lurt av både scam artists og ladyboys.

Nuvel, som en vis mann sa; det beste man kan gjøre for å motvirke fordommer er å reise. På tide å walk the talk.

Årets reiserute er som følger:

Flyselskap: Lufthansa
Klasse: Business Class
Oslo – Frankfurt

Flyselskap: Asiana
Klasse: First Class
Frankfurt – Seoul

Flyselskap: Asiana
Klasse: Business Class
Seoul – Hong Kong

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: First Class
Hong Kong – Bangkok

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: Business Class
Bangkok – Koh Samui

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: Business Class
Koh Samui – Bangkok

Flyselskap: Thai Airways
Klasse: First Class
Bangkok – Paris

Flyselskap: SAS
Klasse: Business Class
Paris – Oslo

Som den obsvervante leser allerede kan se, er returen fra Asia nærmest identisk med den foretatt sist gang vi var i Asia. Men utreisen er annereldes gjennom at vi både får prøvd Asiana i F og i C. I tillegg til å få et intra-asia flight med Thai i F. Billettene mellom Bangkok til Koh Samui er betalt med ekte penger, mens resten av reisen ble finansiert med 200.000 DM.

Det hører også med til historien at dette er min siste måned som InterContinental Royal Ambassador (ja, jeg gråter meg i søvne hver natt) – så vi bor selvsagt bare på InterContinental hoteller hele veien; i Hong Kong, Bangkok, Koh Samui og Paris.

Let the journey begin...
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 08:57   #17
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Supert! Elsker TRene dine, dette blir morro!

Off-topic: Hvor mye skal du ha for å sy sammen lignende opplegg for meg? Har 180 000 EB poeng og en fleksibel kalender for reising!
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 09:41   #18
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Del: II – Avreise Oslo - Frankfurt:
Vi valgte Lufthansas avgang klokken 10:05 fra Gardermoen, så vi slapp å stresse med å starte ferien for tidlig. Da vi våknet hadde det selvfølgelig snødd natten før, så i stedet for å prøve oss på de 400 meterne opp til bussholdeplassen, valgte vi taxi ned til Flytoget. Vi ankom Gardermoen i god tid ca kl 08:30 for å sjekke inn. Som vanlig denne tirsdagsmorgenen, var det kø i Economy, 6-8 pers i Business og ingen i EuroBonus Gull-skranken.


Den tyske tank er klar for reise. Usikker på om den egner seg som safe, men glad i den for dét.

Vi gikk bort og la våre pass på skranken. En hyggelig dame spurte hvor vi skulle og jeg ramset opp reiseruten, hun smilte og begynte å taste på tangentbordet. Selv om vi hadde et døgn i Hong Kong (OSLFRAICNHKGBKK) så spurte jeg om vi kunne sjekke inn baggasjen hele veien til Bangkok, da vi hadde carry-on med klær og skift til Hong Kong. Hun forsøkte så godt hun kunne, men sekunder ble til minutter hvorpå hun ble nødt til å ringe en supervisor "i et nye systemet", "Altea?" spurte jeg og hun nikket. Jeg smilte for meg selv og takket flyprat inne i hodet mitt for å gi meg denne pro-følelsen.

Noen sekunder senere kom en flink fyr og prøvde å taste han også. Nei, denne PCen var det noe galt med. Vi ble spurt om vi kunne bli med denne Supervisoren bort til servicesenteret ved Fast Tracken. Så da måtte vi offloade baggasjen fra skranken og drasse med oss dette bort til den andre skranken. Her fortsatte helten vår med å taste (trodde det nye systemet skulle være mus-basert?) og etter et par tastekombinasjoner som får CTRL-ALT-DEL til å virke en enkel fingerøvelse, hadde han klart det.

Hva var problemet? Den forrige damen hadde valgt samme dato for avrise fra Seoul, så systemet protesterte selvsagt siden vi ankommer ICN neste dag. Skal ikke være lett med interkont-reiser, nei!

Med baggasjetagger helt frem til BKK i boks, fikk vi en advarsel om at vi måtte sjekke i HKG om baggasjen vår virkelig kunne overnatte der. Han sa at mange flyplasser (inkl. OSL) ikke tillater dette og destruerer (hans ord) baggasje som ikke blir hentet. Jasså, tenkte jeg – dette har jeg vel gjort flere ganger før, men nå var jeg mest fornøyd over å ha fått boarding pass.


Innsjekket og klar!

Fast Tracken gikk som vanlig både raskt og effektivt (med LH C billett og uten å måtte vise hverken EGB eller SEN-kort). Frøken deluxe skulle hilse på en venninne som jobber i Duty Free, så etter noen minutter med small-talk og flere klemmer, var det på tide å komme seg til kantinen for litt frokost. Gullstuen må være en av de mest dokumenterte stedene her, så begrenser meg til ett bilde:



Fikk hilst på damene i loungen og to av de som jobber innerst, nysgjerrige var de på hvor jeg skulle. Litt mer eksotisk enn ARN, CPH eller LHR som det stort sett har gått i – om jeg ikke er på vei til Mumbai. Ble ønsket god ferie og fikk nesten en klem. Fikk også gått bort til BusinessClass.se hjørnet, men der var det ingenting annet enn en stor banner, så vandret tomhendt tilbake til bordet vårt. Etter et glass juice (og nei, i motsetning til andre her som drikker klokken 8 om morgenen så blandet jeg ikke juicen med noe alkohol), var det nå på tide å boarde!

Oslo – Frankfurt
Flight: LH 859
Maskin: A319-100
Klasse: Business Class
Sete: 4A & 4C

Kontrollert kaotisk boarding, som vanlig.



Ingen de-icing denne formiddagen, så gikk relativt smertefritt. Etter flere hundre flighter ut av OSL, er jeg fremdeles en amatør og geographically challenged når det kommer til hvilke rullebane er hvor, men at vi tok av er helt sikkert. Overraskende mange rader C denne dagen, og frøken Deluxe kjente faktisk noen ombord som skulle videre til NRT i C.



Helt OK benplass.

Jeg tipper det var 9 rader C denne dagen, alle så veldig viktige ut og skulle nok på jobb. Herremannen i 3D var også veldig behjelpelig med å dele sin hemmelige PPT-presentasjon vedr. et nytt og hemmelig prosjekt i Telenor fra sin Thinkpad. Heldigvis har jeg integritet nok til å ikke bruke informasjonen videre, men pass på når dere ute og flyr at dere ikke deler alt med andre.



Frokost ble servert av et hyggelig crew som også tiltalte oss ved navn. Pluss i margen, Lufthansen!



Så ble vi utdelt freedback-forms. Kanskje det var derfor vi hadde så bra service i dag?



Etter en ellers rolig flight, var det på tide å lande i FRA. Siden jeg ikke fikk blitt med flyprat-gutta-på-tur, ble jeg veldig fristet til å ta en tysk pølse. Så frøken deluxe var forberedt på å måtte lete etter en pølsesjappe før vi skulle lounge i 5 timer!
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 09:45   #19
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Supert! Elsker TRene dine, dette blir morro!

Off-topic: Hvor mye skal du ha for å sy sammen lignende opplegg for meg? Har 180 000 EB poeng og en fleksibel kalender for reising!
Takk, takk! Har booket for en annen her på flyprat, men dette er ikke noe jeg gjør til vanlig. Be heller om tips så kan flere hjelpe deg (men også lære!). Unntaket er veldedighet.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2013, 11:06   #20
Ph34r
Livsnyter
 
Ph34r's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: OSL
Posts: 587
Default Re: DeluxeReport: Til Koh Samui i First Class!

Topp rapport som alltid til nå! Gleder meg ekstremt til fortsettelsen
Ph34r is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DeluxeReport: Swiss Business Class til San Francisco! Robbiedeluxe TripReports 38 05-12-2011 22:56
Tips til Hotell Koh Samui? TriStar Reiseforum 0 26-10-2011 20:10
Thai Introduserer Flyrute Til Koh Samui TG923 Flyforum 5 01-02-2008 13:31
Flypriser til Koh Samui OSLflyer Reiseforum 7 11-04-2007 11:50
Koh Samui DY Tech Flyforum 3 17-10-2006 12:43


All times are GMT +2. The time now is 09:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.