Flyprat


Go Back   Flyprat > General Aviation og sjøfly

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 22-12-2010, 21:11   #1
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Norge Navneendring: Pilot Flight Academy

Fra postjournalen til LT:

Dok.dato: 15122010
Fra: Luftfartsskolen Torp AS
Sak: Luftfartsskolen Torp AS - søknad om navneendring til Pilot Flyskole AS
Dok: Luftfartsskolen Torp AS - Søknad om navneendring

__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2010, 21:52   #2
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Eh.. Hæ? Hva i alle dager?
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2010, 22:02   #3
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Noen som ble litt for ivrig på julebordet...?
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2010, 22:07   #4
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Haha, seriøst? Jeg oppfattet det først som en grov orddelingsfeil, men det blir jo ikke bedre om man trekker det sammen.
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2010, 23:05   #5
STARSHIP 2
ScanFlyer Gold
 
STARSHIP 2's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,679
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Quote:
Originally Posted by Turbomeca View Post
Haha, seriøst? Jeg oppfattet det først som en grov orddelingsfeil, men det blir jo ikke bedre om man trekker det sammen.
Et pinlig dårlig navn. Jeg tolket det som at skolen heter "Pilot" og at det er en flyskole.. Uansett blir det rart, hvorfor ikke kalle det Torp Flyskole istedenfor??
__________________
mvh

Med småfly/*mikro
2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG
2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN
2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV
2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS
STARSHIP 2 is offline   Reply With Quote
Old 23-12-2010, 00:33   #6
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Hårreisende.. greit at man sikkert vil endre navn for å differensiere seg fra Luftfartsskolen Oslo i tillegg til å gjøre det mer forståelig for folk flest... Men dette var vel "litt" for folkelig etter min smak.
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2011, 19:42   #7
Keypoint
ScanFlyer Airborne
 
Keypoint's Avatar
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 571
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Og der ble navnet tatt i bruk.. synd ikke noen sa i fra før det faktisk ble realisert...

http://www.lfst.no/
Keypoint is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2011, 21:02   #8
Hermann SF
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 814
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Foretrekker det gamle navnet bedre... Men det er jo sånn at utrolig mye "gammelt" egentlig er bedre enn nye, moderne ting..

Last edited by Hermann SF; 23-01-2011 at 21:04.
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2011, 22:37   #9
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Selvfølgelig var det gamle navnet bedre, men navneendringen har ingenting med modernisering å gjøre. Det nye navnet vitner bare om elending kreativitet, samt en merkelig kombinasjon av to ord. Pilot Flyskole gir ikke noen god "flyt" når man skal uttale det.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2011, 22:49   #10
Hermann SF
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 814
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Quote:
Originally Posted by Skyteam View Post
Selvfølgelig var det gamle navnet bedre, men navneendringen har ingenting med modernisering å gjøre. Det nye navnet vitner bare om elending kreativitet, samt en merkelig kombinasjon av to ord. Pilot Flyskole gir ikke noen god "flyt" når man skal uttale det.
Men det er jo slik store deler av verden gjør.. Går "framover" med bare tullete tanker og ideer.
Hermann SF is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2019, 17:27   #11
darkcho
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,679
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Sak om Pilot Flyskole i Finansavisen i dag. Resultat doblet fra i fjor, småpene 8mnok. Sikter mot etablering i Ungarn, og har flere avtaler med flyselskap på trappene.
__________________
darkcho is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2019, 11:03   #12
Turbomeca
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 151
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Quote:
Originally Posted by darkcho View Post
Sak om Pilot Flyskole i Finansavisen i dag. Resultat doblet fra i fjor, småpene 8mnok. Sikter mot etablering i Ungarn, og har flere avtaler med flyselskap på trappene.
De har tydeligvis truffet mange med produktet og markedsføringen sin. Å bruke 1 mill i skolepenger og to år på å ta sertifikatene i Sandefjord ville vært sistevalget for meg hvis jeg skulle tatt det valget i dag, men folk er forskjellige.
Turbomeca is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2019, 02:50   #13
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Hallo, du får skoleuniform med epauletter, du er praktisk talt Senior Cpt når du har flydd opp. Vel verdt en mill, pluss én til for å ta opp igjen eksamener!

(/S)
MFM is offline   Reply With Quote
Old 18-10-2019, 20:29   #14
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

Nå er uansett vel navnet blitt Pilot Flight Academy, og sier egentlig greit om hva de gjør


Var innom der i dag i forbindelse med en reportasje med Flypodden, og nå har jeg begrenset sammenligningsgrunnlag riktignok: men mitt inntrykk var at dette var veldig proft, seriøst og ordentlig. Stort var det også blitt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2019, 23:23   #15
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS

En MoU med ungarske myndigheter om oppstart av en flyskole i Ungarn ble underskrevet i går. Slik jeg forstår det så er det ungarske myndigheter som står bak finansieringen av utdanningen for kommende piloter og det her er snakk om en 100% finansiering. Dog kun for ungarere og andre "Visegrads"-borgere

https://hungarytoday.hu/pilot-flight-academy-heviz/

Quote:
Hungary’s Ministry of Innovation and Technology has signed a memorandum of understanding with the Norwegian-based Pilot Flight Academy on the establishment of a new pilot training centre in Hévíz, in western Hungary.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2019, 16:12   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Navneendring: Pilot Flight Academy

Ser nå av Linkedin at Air France nå har sendt sine første kadetter til Sandefjord og Pilot Flight Academy
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2020, 12:35   #17
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Navneendring: Pilot Flight Academy

Nå ber elevene om hjelp fra staten.
Synes ikke dette er staten sitt ansvar. At man velger en dyr og veldig spisset utdannelse får stå dor egen regning. Det er en kalkulert risiko.

https://www.tv2.no/a/11462123/
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2020, 11:01   #18
YawDamper
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 252
Widerøe Re: Navneendring: Pilot Flight Academy

Alle har godt av et år eller to i Sporveien. Det fikk min egen årgang høre. Skrek noen etter statlig inngripen? Nei. Den gang var vi ikke engang berettigede til studielån i Lånekassen. Derimot ble flere av oss gode konduktører og tok med oss hyggelige bekjentskaper og god lærdom videre på livsvandringen.
Klarer ikke å mobilisere den helt store sympatien her. Brett opp ermene og jobb, så ordner alt seg på sikt. Det har ordnet seg tidligere og det vil ordne seg igjen.
YawDamper is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2020, 09:11   #19
Rosalie
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2018
Posts: 128
Default Re: Navneendring: Pilot Flight Academy

Quote:
Originally Posted by YawDamper View Post
Alle har godt av et år eller to i Sporveien. Det fikk min egen årgang høre. Skrek noen etter statlig inngripen? Nei. Den gang var vi ikke engang berettigede til studielån i Lånekassen. Derimot ble flere av oss gode konduktører og tok med oss hyggelige bekjentskaper og god lærdom videre på livsvandringen.
Klarer ikke å mobilisere den helt store sympatien her. Brett opp ermene og jobb, så ordner alt seg på sikt. Det har ordnet seg tidligere og det vil ordne seg igjen.
Å, så enig.

Jeg gikk på et studium hvor en hovedretning var spisset mot prosessondustri, dvs i stor grad oljeindustrien. Hvor svingningene i arbeidsmarkedet har vært store i i hvert fall 20 år. Mang en nyutdannet sivilingeniør hadde et år eller to i barnehage, Sporveiene eller liknende. Men slik var det bare. Uten at vi sutret nevneverdig av den grunn.
__________________
Er ikke dyslektisk. Skrivefeil skyldes iPad og klumpete fingre...
Rosalie is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2020, 19:02   #20
Northrider
FlyKirurg
 
Northrider's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
Default Re: Navneendring: Pilot Flight Academy

Personlig er jeg sjeleglad for at jeg tok den "harde" veien, fikk plass på befalskole og senere flyteknisk utdanning, før jeg kunne begynne å spare opp og ta denne utdanningen ved siden av jobb.
Nå er jeg halvveis i ATPL-teorien, og innser at veien videre blir tøff. Men med fast jobb og ingen gjeld (iallefall foreløpig) så klarer jeg å se et lite lys i tunnelen for fremtiden.

Jeg sliter med å vise så mye sympati her, samtidig som jeg kan forstå at dette ikke er enkelt for mange av studentene. Men hardt arbeid lønner seg alltid til slutt! (Et gammelt jungelord?)
__________________
Med forbehold om trykkfeil
Northrider is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Callsign for Pilot Flight Academy på Torp THA954 Register- og ATC-Forum 6 26-01-2017 01:01
Pilot Academy of Sandefjord,nye fly scanhorse Småprat 0 03-08-2012 12:06
Center Air Pilot Academy ? flyer88 General Aviation og sjøfly 1 08-02-2008 03:15
SALG AV SAS FLIGHT ACADEMY. fokkeren Flyforum 2 07-12-2006 10:06


All times are GMT +2. The time now is 21:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.