Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-06-2016, 12:28   #21
LN-SUV
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 153
USA Transport fra LAX og inn til Los Angelses

Tips til transport fra LAX og inn til Wilshire Blvd.....
LN-SUV is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2016, 13:17   #22
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Transport fra LAX og inn til Los Angelses

Quote:
Originally Posted by LN-SUV View Post
Tips til transport fra LAX og inn til Wilshire Blvd.....
Uber

https://www.uber.com/cities/los-angeles/
Edvard is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 13:16   #23
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,343
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Vi er 2 familier, 4 voksne og 3 barn ( 12,11 og 9 ) som skal innom LA sommeren 2017 i 1 uke.
Noen som har tips om hoteller sentralt i LA til severdighetene uten å måtte bruke leiebilen hver gang?

Planlegger å leie stor bil hele perioden, 9 seter(?) så det må være mulig å parkere bil der også.

Da dette er en familie ferie, etter 14 dager i Antigua, så er vi ikke ute etter luksus hoteller i LA men helt vanlige hoteller sentralt

Alle tips mottas med TAKK
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 13:58   #24
pingo
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Location: København
Posts: 569
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Airbus 330 View Post
Vi er 2 familier, 4 voksne og 3 barn ( 12,11 og 9 ) som skal innom LA sommeren 2017 i 1 uke.
Noen som har tips om hoteller sentralt i LA til severdighetene uten å måtte bruke leiebilen hver gang?

Planlegger å leie stor bil hele perioden, 9 seter(?) så det må være mulig å parkere bil der også.

Da dette er en familie ferie, etter 14 dager i Antigua, så er vi ikke ute etter luksus hoteller i LA men helt vanlige hoteller sentralt

Alle tips mottas med TAKK
Jeg har ingen konkrete anbefalinger til hvor i skal bo, men med så mange mennesker af sted ville Airbnb måske være mulighed ?
pingo is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 14:12   #25
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by ToreD View Post
Og da fant vi oss hotell oppi Hollywood området. Landet på Mondrian fra 22-25/11. Om noen har noen tips til hva to karer som er glad i øl og moro burde få med seg i området hadde jeg satt pris på anbefalinger.

Mvh Tore
Har bodd på Mondrian flere ganger, greit det.
Jeg var ofte på Santa Monica flyplassen, Douglas museum med gift sjappe som faktisk hadde fine ting, som nå henger på veggen min.
Dro også på Spitfire grill på flyplassen for lunching.

Havnet også mye på beqchen og barene ved pir som stikker ut.
Kona jobbet i Hollywood med å lage reklamefilmer så jeg fulgte av og til med på lasset og fikk leiebil samt mye god mat og drikke på filmkontoene, mye penger i den bransjen og ingen er knuslete, tror ikke jeg betalte for egen drink noen gang.

Dette er noen år siden, vet ikke om Douglas museet enda er i drift.
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 21:41   #26
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Dette er noen år siden, vet ikke om Douglas museet enda er i drift.
Kjørte bortom for to uker siden. Det er aktivitet, men bare i helgene nå vinteren vertfall.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 20:44   #27
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Hei Airbus 330!

Om du ikke vil bruke 500$ natta på Mondrian, så er nabohotellet helt utmerket! Grafton on Sunset heter det. Fine rom, lite basseng,valet-parking og bra bar!

Betalte ca 200$ natta sist jeg var der, noe som er billig til å være det distriktet i LA.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 21:08   #28
Edvard
一期一会
 
Edvard's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Zürich, Switzerland.
Posts: 1,312
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Mondrian ble for jentete, kult og boutique for meg.

Men de har fin utsikt og søtnos i baren, that's about it.

Edvard is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 23:04   #29
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Det var også høy standard på babene ved bassenget, så likte meg svært godt der tre netter i fjor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 12:20   #30
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Hvor langt sør for LA må en for litt varme i midten av februar? Forslag til familievannlige steder og hoteller med fine basseng? Trenger ikke altforhøy Disneyfaktor. Ikke altfor slitent hotell. Pris maks 3000kr/natt inkl tax.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2017, 12:52   #31
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvor langt sør for LA må en for litt varme i midten av februar? Forslag til familievannlige steder og hoteller med fine basseng? Trenger ikke altforhøy Disneyfaktor. Ikke altfor slitent hotell. Pris maks 3000kr/natt inkl tax.
San Diego har et ok mildt klima året rundt, men usikker på om februar er bassengvennlig der.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2018, 23:36   #32
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Nytt forsøk for mulig ny høstferie I området. to jenter på 6 åg 7 år skal kose seg fortrinnsvis ved basseng og strand. ER det et kjedehotell som kan anbefales rundt fornøyelsesparkene i sør?

Beste hadde vært strandhotell, med basseng og barnevennlig til under 2500 kr natten. Forslag?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2018, 07:36   #33
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Titta på Hyatt Regency Huntington Beach. Det ligger nära Disneyland.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 05-11-2018, 21:14   #34
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Prøver få meg en strandtur uten at det koster skjorta. Tenker bo et sted langs Marina del Rey til Santa Monica.

Kandidater:
Foghorn Harbor Inn som har inkludert frokost og flyplasstransport, med ser veldig motellaktig ut.
Jamaica Bay Inn som er litt dyrere og uten frokost og transport, men har oppvarmet basseng.

Noen andre jeg burde vurdere?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2019, 12:31   #35
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Det ble Foghorn Harbor Inn og utforskning av Venice og Santa Monica.

Er det andre destinasjoner i området som passer for en helgetur? Manhattan Beach? Long Beach med Naples og besøk til Catalina Island?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2019, 23:13   #36
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Det ble Foghorn Harbor Inn og utforskning av Venice og Santa Monica.

Er det andre destinasjoner i området som passer for en helgetur? Manhattan Beach? Long Beach med Naples og besøk til Catalina Island?
Tenker du på dagsturer fra Marina del Rey til de du nevner ? I så fall er området med Manhatten Beach, Hermosa og Redondo flott - roligere enn Venice Beach, men det er jo ganske likt - til alle andre som leser, masse meget gode Resturanter men ingen som serverer Beintråkka Joikakaker med stappe!

Det går RobertMobiler (les buss) men det blir vel bytte på LAX Transfer Center og litt vel klønete - en Uber fra Marina del Rey til Manhatten Beach tar vel 10 - 15 minutter.

Catalina Island er alltid meget bra....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2019, 00:21   #37
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Tenker du på dagsturer fra Marina del Rey til de du nevner ? I så fall er området med Manhatten Beach, Hermosa og Redondo flott - roligere enn Venice Beach, men det er jo ganske likt - til alle andre som leser, masse meget gode Resturanter men ingen som serverer Beintråkka Joikakaker med stappe!

Det går RobertMobiler (les buss) men det blir vel bytte på LAX Transfer Center og litt vel klønete - en Uber fra Marina del Rey til Manhatten Beach tar vel 10 - 15 minutter.

Catalina Island er alltid meget bra....
Har problemer med å følge logikken her. Hvorfor skulle jeg bo ved Marina del Rey om jeg skal se området ved Long Beach?

Jeg har allerede bodd ved Marina del Rey og undersøkt området så det er ingen grunn til å bo der igjen. Det jeg snakker om er å bo ved Manhatten Beach eller ved Long beach.

Joikaboller må det være mange år siden jeg snakte, og absolutt ikke noe som jeg ville bestilt på restaurant.... så den kommentaren skjønte jeg heller ikke.

BTW ser gjerne også litt dyreliv... slik som ved La Jolla Cove.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2019, 03:59   #38
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Uansett, tilbake til LA.

Det var et godt tips å bo ved Marina del Rey. Kort vei til flyplassen og hos tåkeluren så var taxi begge veier inkludert i prisen. Og til tross for eksepsjonelt dårlig vær følte jeg at jeg fikk sett mye i løpet av helgen.

Kommer det opp veldig gunstige priser til LA igjen så vil jeg antagelig prøve meg på Long Beach og Naples + Catalina Islands. Og jeg kan umulig være like uheldig med været da. Sjekket forresten noen helger neste vinter og så at flere hoteller ved Long Beach allerede var utsolgt. Er det mye kongresser i området?

Gammel, men fortsatt morsom:
https://www.youtube.com/watch?v=KcADqxnQA_4
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2019, 22:52   #39
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)

Då skal eg og ein kompis bortover i tre dagar i starten av oktober. Dette er litt sånn "jaja, la oss reise ein plass, kva med LA", mao særs lite planlagt. (Eg skal også prøve meg på ein red-eye frå LAX til IAD etterpå, fordi eg egentleg skal til DC på ein konferanse, og burde sikkert valt å ta ein litt nærare destinasjon enn vestkysten i denne kombinasjonen...).

Eg ser at hotell er generelt svindyrt...

Ut frå denne tråden så ser området frå Santa Monica til Manhattan beach ut til å få ein del stemmer. Heller hotell der ute enn inne innlandet?

Vi er vel to litt tilbakehaldne fyrar utan ein god plan, som ikkje veit korleis vi skal forhalde oss til luksus, og vi drakk betydeleg meir før enn vi gjere no.

Eg må nok bruke ein halv/heil dag til å få med meg Space Shuttle Endavor. Elles er eg ganske blank å kva eg skal gjere. Og så minst ein dag i strandkanten (sjølv om strandforma er skrantande).

Tips til både hotell og aktivitetar? Kva ser vi på Catalina Island?
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2019, 18:36   #40
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Los Angeles (hoteller m.v.)



Kan nytes i 4K
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Los Angeles-tråden Someone Reiseforum 30 22-08-2023 17:35
Hyrbil Los Angeles Goeran Reiseforum 5 14-11-2011 09:20
5 timer i Los Angeles robertaas Reiseforum 26 09-07-2011 19:03
Leilighetshotell i Los Angeles Wiggo Hovde Reiseforum 2 24-02-2010 22:05
Alternativer til Los Angeles OleSR Reiseforum 25 14-01-2010 15:28


All times are GMT +2. The time now is 20:12.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.