Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2014, 14:50   #21
WooAa
ScanFlyer Blue
 
WooAa's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Kristiansand
Posts: 88
Default Re: Resurs Flying Blue

Jeg må si at jeg ikke har vært særlig fornøy med Resurs Bank etter at jeg bestilte Premium kortet.

Da jeg fikk kortet fungerte det fint i butikker, men leste her at enkelte hadde problemer med å bruke det på nett. Jeg testet dette i forrige uke, og fikk ikke brukt det på Delta.com (Jeg vet at jeg hadde mer enn nok saldo igjen). Jeg fikk dog bestilt et hotellopphold med Radisson. Jeg har i dag prøvd kortet på en norsk nettbutikk, og igjen blir kortet avvist.

På mitt Amex Premium har jeg ikke noe problem med å trekke over kreittgrensen, så lenge jeg betaler alt over grensen til forfall - Jeg betaler alltid hele beløpet til forfall så dette har ikke vært noe problem. På Master Card´et har er dette ikke mulig - Skulle kanskje sjekket/visst dette, men uansett så brukte jeg opp kredittgrensen min i januar og kortet ble derfor avvist når jeg skulle betale for en reise med KLM.

Jeg tok kontakt med Resurs Bank for å øke kredittgrensen. Damen fortalte meg at jeg måtte kontakte Flying Blue for dette... Jeg ringte inn igjen for å snakke med en annen person, og hun sa at det fortsatt ikke var mulig å øke kredittgrensen på dette kortet, da det var så pass nytt i Norge - Jeg endte opp med å betale for reisen med mitt Amex kort...

Har noen opplevd liknende problem med kortet? Fungerer det på alle nettsider dere har prøvd på? Og har noen hørt om det er mulig å få logget inn en plass snart? Skulle gjerne ha hatt en oversikt over transaksjoner og saldo.
WooAa is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2014, 17:04   #22
Flyer84
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 30
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by WooAa View Post
Jeg må si at jeg ikke har vært særlig fornøy med Resurs Bank etter at jeg bestilte Premium kortet.

Da jeg fikk kortet fungerte det fint i butikker, men leste her at enkelte hadde problemer med å bruke det på nett. Jeg testet dette i forrige uke, og fikk ikke brukt det på Delta.com (Jeg vet at jeg hadde mer enn nok saldo igjen). Jeg fikk dog bestilt et hotellopphold med Radisson. Jeg har i dag prøvd kortet på en norsk nettbutikk, og igjen blir kortet avvist.

På mitt Amex Premium har jeg ikke noe problem med å trekke over kreittgrensen, så lenge jeg betaler alt over grensen til forfall - Jeg betaler alltid hele beløpet til forfall så dette har ikke vært noe problem. På Master Card´et har er dette ikke mulig - Skulle kanskje sjekket/visst dette, men uansett så brukte jeg opp kredittgrensen min i januar og kortet ble derfor avvist når jeg skulle betale for en reise med KLM.

Jeg tok kontakt med Resurs Bank for å øke kredittgrensen. Damen fortalte meg at jeg måtte kontakte Flying Blue for dette... Jeg ringte inn igjen for å snakke med en annen person, og hun sa at det fortsatt ikke var mulig å øke kredittgrensen på dette kortet, da det var så pass nytt i Norge - Jeg endte opp med å betale for reisen med mitt Amex kort...

Har noen opplevd liknende problem med kortet? Fungerer det på alle nettsider dere har prøvd på? Og har noen hørt om det er mulig å få logget inn en plass snart? Skulle gjerne ha hatt en oversikt over transaksjoner og saldo.
Jeg har brukt kortet både i vanlige butikker og i nettbutikker, og har ikke opplevd noe problem (etter at det med netthandel med fikset for en tid tilbake).

Når det gjelder kredittgrensen så kan ikke den overskrides. Vet jeg kan gjøre med AmEx, men når det gjelder MC er vel ikke det vanlig?

Vet ikke om det var så mye til hjelp, men det er i hvert fall mine erfaringer:-)
Flyer84 is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2014, 09:46   #23
C130
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,547
Default Re: Resurs Flying Blue

Ganske rause med poengene Resurs Bank må jeg si.
2150 miles i januar for ca Kr. 6700,- brukt på kortet :-)
C130 is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2014, 11:55   #24
WooAa
ScanFlyer Blue
 
WooAa's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Kristiansand
Posts: 88
Default Re: Resurs Flying Blue

Jeg har fortsatt en del problemer med å bruke dette kortet...

Før helgen brukte jeg kortet i butikk for et kjøp på drøye 1500,- (Hadde ikke brukt kortet tidligere i mars) Rett etterpå skulle jeg gjøre et nytt kjøp på ca 1500,- og kortet ble ikke godkjent. Dagen etter brukte jeg kortet i en dagligvarebutikk uten problem.

I dag prøver jeg å kjøpe noe tøy på Brandos.no da man får 40 poeng med EuroBonus for hver 100,- + 20 FB miles fra kortet. Kortet blir selvfølgelig ikke godkjent...

Har dere andre ikke opplevd noe problemer i det siste?
WooAa is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2014, 15:54   #25
Roxman
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2007
Location: Norge
Posts: 1,415
Default Re: Resurs Flying Blue

Ingen problemer, nei.
Men ingen av problemene du nevner er nye. Jeg får alltid avvist om jeg trekker samme beløp 2 ganger på kort tid.

Er flere steder som avviser kredittkort som er knyttet opp til bonus. Av den grunn, at du ikke skal få i pose og sekk.
__________________
Mine bilder på JetPhotos.net
Roxman is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2014, 06:02   #26
svg017
Newcomer
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 8
Default Re: Resurs Flying Blue

Er på ferie i Texas, og her blir ikke kortet akseptert i butikker i det hele tatt.
Trumf Visa funker fint... tror resurs bank enda har litt oppstarts-problemer...
svg017 is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2014, 08:51   #27
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by Roxman View Post

Er flere steder som avviser kredittkort som er knyttet opp til bonus. Av den grunn, at du ikke skal få i pose og sekk.
Kansje litt OT, men ser jo at NAF medlemskort + Diners eller Mastercard med Eurobonus ikkje går på Statoil. Men trumf medlemskort + iallefall EB Mastercard går på Shell...
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2014, 19:06   #28
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Resurs Flying Blue

Null fordeler om man skal kjøpe billetter med Flying Blue Mastarcard - kr 75 i gebyr på eget kredittkort var overraskende
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	KL-mastercard.png
Views:	1053
Size:	73.4 KB
ID:	36935  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2014, 20:52   #29
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Resurs Flying Blue

Eneste fordel er at poengene ikke utgår, og grei inntjening. Neppe verd årsavgift med mindre man allerede flyr KLM/AF veldig mye. Men det er kanskje målgruppen.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2014, 18:12   #30
Flyer84
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 30
Default Re: Resurs Flying Blue

Noen som har fått brukt kortet i USA i løpet av de siste månedene? Lurer rett og slett på om det fungerer der, da jeg tidligere har fått høre at kortet ikke har fungert, men at det nå skulle være fikset..
Flyer84 is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2014, 22:50   #31
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 426
Default Re: Resurs Flying Blue

Fikk brev i posten i dag med tilbud om 2500 sign up bonus (etter første betaling). Gjelder begge Classic og Premium kortene og dersom man tar kortet før 8. september.

Resten er lik. Da begynner denne og være litt mer interessant for meg; men mener at dette er snaut sammenlignet med SAS Amex sine signup bonuser...

Usikker derimot om noe bedre vil komme... Litt avhengig om hvordan denne kampanje vil gå sikkert...

Noen andre som har fått brevet? Med samme bonus?
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2014, 00:31   #32
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Fikk brev i posten i dag med tilbud om 2500 sign up bonus (etter første betaling). Gjelder begge Classic og Premium kortene og dersom man tar kortet før 8. september.

Resten er lik. Da begynner denne og være litt mer interessant for meg; men mener at dette er snaut sammenlignet med SAS Amex sine signup bonuser...

Usikker derimot om noe bedre vil komme... Litt avhengig om hvordan denne kampanje vil gå sikkert...

Noen andre som har fått brevet? Med samme bonus?


Ja, jeg fikk det i posten idag. Kastet det i bosset. Merkeligste var at man måtte ta kopi av pass, førerkort og ikke minst to vitnesignaturer på at jeg er den jeg er. Har aldri vært borti noe lignende så jeg gadd ikke å stresse med det.
barca is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2014, 23:35   #33
bugsy
Newcomer
 
Join Date: Oct 2014
Posts: 1
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by Flyer84 View Post
Noen som har fått brukt kortet i USA i løpet av de siste månedene? Lurer rett og slett på om det fungerer der, da jeg tidligere har fått høre at kortet ikke har fungert, men at det nå skulle være fikset..
Jeg var på tur i USA i september. Kortet fungerte dårlig på både restauranter, dagligvarebutikker og best buy. Gav opp etter et par dager og brukte et annet kort som fungerte over alt.
bugsy is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 00:01   #34
Jamesbond_ppk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 426
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by Jamesbond_ppk View Post
Fikk brev i posten i dag med tilbud om 2500 sign up bonus (etter første betaling). Gjelder begge Classic og Premium kortene og dersom man tar kortet før 8. september.

Resten er lik. Da begynner denne og være litt mer interessant for meg; men mener at dette er snaut sammenlignet med SAS Amex sine signup bonuser...

Usikker derimot om noe bedre vil komme... Litt avhengig om hvordan denne kampanje vil gå sikkert...

Noen andre som har fått brevet? Med samme bonus?
Fikk et annet brev et par uker tilbake med tilbud om å gratis premium kort det første året. Dårlig tilbud... og kastet brevet. Er så langt fornøyd med SAS Amex men kunne gjerne tenke meg dette kortet også så lenge man får et bra sign up bonus. Så langt er det ikke vært slik...
Jamesbond_ppk is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 13:09   #35
Flyer84
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 30
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by bugsy View Post
Jeg var på tur i USA i september. Kortet fungerte dårlig på både restauranter, dagligvarebutikker og best buy. Gav opp etter et par dager og brukte et annet kort som fungerte over alt.
Good news: Testet det en del steder i New York forrige uke, og det fungerte absolutt alle steder jeg forsøkte! :-)
Flyer84 is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2015, 19:08   #36
svg017
Newcomer
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 8
Default Re: Resurs Flying Blue

Da har det endelig blitt mulig å logge inn på nettsidene deres, å sjekke transaksjoner/tilgjengelig kreditt!
svg017 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2015, 00:01   #37
WooAa
ScanFlyer Blue
 
WooAa's Avatar
 
Join Date: Apr 2012
Location: Kristiansand
Posts: 88
Default Re: Resurs Flying Blue

Nå er det kampanje for dette kortet - Du får 5000 miles ved å søke innen 30.06 og bruke kortet innen 31.07.
WooAa is offline   Reply With Quote
Old 23-11-2017, 14:49   #38
Flyer84
Newcomer
 
Join Date: Jun 2013
Posts: 30
Default Re: Resurs Flying Blue

Nå er det kampanje, og man får 15 000 miles for å ta gull-kortet!
https://www.resursflyingblue.no/
Flyer84 is offline   Reply With Quote
Old 10-04-2018, 15:39   #39
Kimmo
Newcomer
 
Join Date: Jan 2017
Posts: 6
Default Re: Resurs Flying Blue

Quote:
Originally Posted by Flyer84 View Post
Nå er det kampanje, og man får 15 000 miles for å ta gull-kortet!
https://www.resursflyingblue.no/
Hvor lenge varte kampanjen på de 15 000?
Kimmo is offline   Reply With Quote
Old 26-10-2018, 13:17   #40
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Resurs Flying Blue

https://www.berg-hansen.no/turer/kam...lm-flying-blue

Kampanje med KLM Flying Blue!
Hva sier du til 50.000 blue miles hos KLM på visse vilkår om du registrerer deg for deres kredittkort 26. oktober?

Dette er et samarbeid med KLM og Resurs Bank Norge og gjelder kredittkortet Flying Blue Premium Mastercard med følgende vilkår: 50.000 kr o/12 mnd., eff. rente 25,66 %, kostnad 6330 kr, totalt 56330 kr!

Tilbudet gjelder for søknader som blir innvilget og signert 26/10-2018.

Kampanjen gjelder kunder som ikke har hatt et Flying Blue Mastercard hos Resurs Bank i løpet av de siste 24mnd. Velkomstbonus utbetales i januar 2019, og fordrer en minimumsomsetning på kr 10.000,- innen 31/12-2018.

https://www.resursflyingblue.no/bankfriday/
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flying Blue-miles lurudal Reiseforum 3 16-06-2011 00:52
Flying Blue-spm Blubird Reiseforum 2 23-09-2009 12:48
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 6 18-10-2005 21:00
Flying Blue-stickers Trety Flyforum 2 25-08-2005 16:55
Flying Blue spørsmål Trety Flyforum 2 06-06-2005 21:06


All times are GMT +2. The time now is 20:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.