Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2012, 23:35   #41
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Om det ser for dyrt og eksklusivt ut har de vel større sannsynlighet for å forsvinne.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 03:07   #42
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Hvis man ikke liker blankpusset aluminium, så finnes den i noe mattere alu-magnesium med titan-belegg Jeg likte den vesentlig bedre enn aluminiumsfargen, men slikt er smak og behag.
Helt klart. Den ser bra ut og jeg kikket paa en versjon da jeg kjoepte min nye Business Trolley: https://www.worldshop.eu/lws/product...il.jsf?lang=en

Jeg var VELDIG naer aa velge titanversjonen, men endte opp med den sorte versjonen i den nye Bolero serien (poly med aluminiumhjoerner)

http://www.koffer24.de/shop/de/en/pr...?filter=detail

Her er den (med en av dassene i heimen i bakgrunnen )

Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 03:21   #43
Hpkris
Front section flyer
 
Hpkris's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: Pattaya/Sarpsborg
Posts: 2,463
Default Re: RIP min Samsonite

Var stilig den Rimowa saken, selv om prisen var "litt" stiv...
__________________
Upcoming Flights 2016
24. April BKK-OSL (DY)
22.Aug OSL-DXB-BKK (EK)
05.Sept BKK-DXB-OSL
06. Oktober OSL-IST-BKK (TK)
30. Oktober BKK-OSL (DY)
Hpkris is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 11:23   #44
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Kanskje jeg skulle ta en tur til Singapore for å kjøpe koffert. Måtte jo dit for å finne en OK ryggsekk.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 20:07   #45
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Kom idag over noe jeg hadde klart å fortrenge helt: Jeg kjøpte for et par år siden en kult utseende firehjuls koffert med kamuflasjefarger fra Caggioni. Grunnen var at jeg følte at min gamle Samsonite så for gammel og utdatert ut, det ser jo ut som om haier har gnafset på den.

Den nye firehjuleren vise seg imidlertid å være helt ubrukelig og ble pensjonert etter én eneste reise.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 20:41   #46
Robbiedeluxe
ScanFlyer Silver
 
Robbiedeluxe's Avatar
 
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
Default Re: RIP min Samsonite

Rimowa er dyrt i Singapore. Dersom du har tenkt å kjøpe en Rimowa må du nesten til Tyskland.
Robbiedeluxe is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2012, 23:55   #47
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Kom idag over noe jeg hadde klart å fortrenge helt: Jeg kjøpte for et par år siden en kult utseende firehjuls koffert med kamuflasjefarger fra Caggioni. Grunnen var at jeg følte at min gamle Samsonite så for gammel og utdatert ut, det ser jo ut som om haier har gnafset på den.

Den nye firehjuleren vise seg imidlertid å være helt ubrukelig og ble pensjonert etter én eneste reise.
Har aldri hoert om merket, men kikket paa hjemmesiden deres. Hjulene er knoettsmaae, ser billig ut og det ser ut som carry on.

Quote:
Originally Posted by Robbiedeluxe View Post
Rimowa er dyrt i Singapore. Dersom du har tenkt å kjøpe en Rimowa må du nesten til Tyskland.
USA er rimeligst, men dollaren er jo litt sterkere for tiden.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 00:21   #48
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: RIP min Samsonite

Jeg har en stor koffert av merket Samsonite. Denne har 4 hjul.
Jeg vil påstå at 4 hjul er ganske praktisk på en stor koffert, men langt i fra en nødvendighet. Selv synes jeg det er praktisk når jeg står i kø, slik at jeg enkelt kan flytte kofferten 1 meter av gangen. Ellers bruker jeg kofferten som et slep, dvs. at jeg kun bruker to hjul mesteparten av tiden. Har aldri opplevd 4 hjul som problematisk, utenom vekt.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 02:46   #49
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Er ikke 4 hjul som jo stikker mer ut (noe de må for å kunne svinge 360 grader med mindre det er Zero Halliburton da) mye mer utsatt for skade ved bagasjehåndtering?


Ellers tror jeg jeg vil gå mot en mye lettere identifiserbar koffert. Gjerne selvlysende om det er mulig.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 02:48   #50
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Har aldri hoert om merket, men kikket paa hjemmesiden deres. Hjulene er knoettsmaae, ser billig ut og det ser ut som carry on.
Finner ikke den jeg kjøpte online.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 03:27   #51
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er ikke 4 hjul som jo stikker mer ut (noe de må for å kunne svinge 360 grader med mindre det er Zero Halliburton da) mye mer utsatt for skade ved bagasjehåndtering?
ig.
Nei, de snurrer når de henger fritt. Ingen problem
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 11:15   #52
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: RIP min Samsonite

Til spørsmålet om 4 kontra 2 hjul: Tommy, er det slik at du mener at på alt som er over carry-on size så bør det være 4 hjul, men at på carry-on størrelse så er det 2 hjul som gjelder? Jeg har ingen problemer med å forstå at 4 hjul på litt større kofferter er en mege fornuftig sak, men har litt større problemer med å se behovet på trillekofferter i kabinstørrelse. Jeg har imidlertid ikke prøvd 4 hjulinger selv, bortsett fra på koffertbutikken på MUC.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 23:28   #53
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Til spørsmålet om 4 kontra 2 hjul: Tommy, er det slik at du mener at på alt som er over carry-on size så bør det være 4 hjul, men at på carry-on størrelse så er det 2 hjul som gjelder? Jeg har ingen problemer med å forstå at 4 hjul på litt større kofferter er en mege fornuftig sak, men har litt større problemer med å se behovet på trillekofferter i kabinstørrelse. Jeg har imidlertid ikke prøvd 4 hjulinger selv, bortsett fra på koffertbutikken på MUC.
Du har helt rett. De minste koffertene har ikke behov for 4 hjul. Min Salsa Deluxe 21" (passer for to netter maks og gaar inn i RJ overheads) har kun to hjul fordi den er saapass liten/veier saa lite at 4 hjul har ingen hensikt.

http://www.bergmanluggage.com/risadecatr1.html

Min 22" har derimot 4 hjul. Denne kofferten gaar AKKURAT inn i 737/320/757 overheads, helt tilpasset disse overheads

Her: http://www.bergmanluggage.com/risade22catr.html

Det er en fantastisk koffert som fungerer meget godt med 4 hjul.

Den aller stoerste (som sikkert er det Robban leter etter) er for innsjekk. Her kan du se hvordan hjulene er integrert, men kan snurres ut

http://www.bergmanluggage.com/risade29trmu.html

Som man ser her har Bergman salg paa fjoraarets modeller. Mange gode dealer aa finne her. Bolero og Air er det hotteste naa.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 23:34   #54
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,510
Default Re: RIP min Samsonite

Den største der ser jo utmerket ut. Har lyst på en sånn, og prisen var jo ikke så forferdelig. Noen som vet hvor man kan få en slik billigst - Tyskland?

Last edited by AirbusTrond; 13-01-2012 at 00:04.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 00:57   #55
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Ser at man gamle koffert fortsatt er i salg med minimale endringer. Om jeg ikke finner noe bedre er det jo et alternativ å kjøpe den igjen, men jeg ville antagelig ikke valgt samme farge da den ligner for mye på mange andre kofferter.

__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 03:26   #56
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser at man gamle koffert fortsatt er i salg med minimale endringer. Om jeg ikke finner noe bedre er det jo et alternativ å kjøpe den igjen, men jeg ville antagelig ikke valgt samme farge da den ligner for mye på mange andre kofferter.

Lol. Jeg ler meg ihjel. Den kofferten gir deg jo hekseskudd. Du maa jo boeye deg ned og virkelig slepe den med deg. Den Samsoniten jeg har (maa vaere snart 10 aar gammel) har to hjul ogsaa, men har jo ett haandtak og to store hjul og er jo ti ganger bedre. Saa skal du absolutt ha deg en slik kofferten, er jo det ett mye bedre valg

Dette er den versjonen som er current: http://shop.samsonite.com/Samsonite-...Rank=salesrank
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 03:45   #57
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Ser at man gamle koffert fortsatt er i salg med minimale endringer. Om jeg ikke finner noe bedre er det jo et alternativ å kjøpe den igjen, men jeg ville antagelig ikke valgt samme farge da den ligner for mye på mange andre kofferter.

Med mindre man er 170 høy (ingen skam å være det - bare så det er sagt), kan jeg ikke fatte og begripe at den modellen er det beste alternativet til en koffert som må regne med å bli;
Quote:
Originally Posted by robertaas
...dratt gjennom jungel, langs strender, tålt sne og sjøsprøyt...
Som Tommy777 påpeker, er den jo en oppskrift på hekseskudd. Hvis du virkelig er fornøyd med den, tror jeg en oppgradering til en litt mer ryggvennlig modell virkelig vil slå godt an. Men det er jo smak og behag. Jeg pensjonerte min tilsvarende modell i 2006.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 08:54   #58
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: RIP min Samsonite

Trodde ikke at Oyster var i salg fortsatt. Sjelden å se loslitt også. Kan vel ikke være i produksjon , men kun salg av restene av overproduksjon ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 09:50   #59
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Lol. Jeg ler meg ihjel. Den kofferten gir deg jo hekseskudd. Du maa jo boeye deg ned og virkelig slepe den med deg.
Er ikke plaget av vondt i rygg, men må innrømme at det er forbedringspotensiale for ergonomi når kofferten skal dras. Ender ofte opp med å løfting etter sidehåndtaket.


Quote:
Dette er den versjonen som er current: http://shop.samsonite.com/Samsonite-...Rank=salesrank
Har vurdert den, men har den ikke en sånn lås som skurker enkelt kan åpne med en liten pinne? Det er viktig at jeg også kan bruke kofferten som safe.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 10:43   #60
TOS
ScanFlyer Mile High Club
 
TOS's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
Default Re: RIP min Samsonite

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Som Tommy777 påpeker, er den jo en oppskrift på hekseskudd. Hvis du virkelig er fornøyd med den, tror jeg en oppgradering til en litt mer ryggvennlig modell virkelig vil slå godt an. Men det er jo smak og behag. Jeg pensjonerte min tilsvarende modell i 2006.
En slik har vi også - og den brukes 1 gang annethvert år (når vi vet at det ikke er mye sleping på koffert)... Det går å slepe den etter seg i oppreist stilling, men utfordringen er at den da tipper bakover eller til siden hver andre meter... Et bedre alternativ er nok gange med lett knebøy...
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
RIP Joe Patroni ... LN-MOW Småprat 2 03-03-2016 22:14
Samsonite billigere i UK? C-klasse Småprat 13 07-11-2012 14:07
Gulf Air rip-off Blubird Flyforum 3 14-06-2009 15:31
Air travelers rip customer service LN-MOW Flyforum 3 21-05-2008 10:46


All times are GMT +2. The time now is 17:15.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.