Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-05-2020, 14:41   #101
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by Beechdriver View Post
Noen her som vet mer om planene til SAS? Billetter til Europa i juni ligger ute til salgs. Jeg bestilte en tur til Amsterdam i slutten av juni sist helg. Turene legges vel ikke ute til salg når SAS allerede nå forventer at turen kommer til å bli kansellert?
De har ikke oppdatert trafikkprogrammet så langt frem. Det meste vil bli kansellert.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 15:56   #102
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by Eirik View Post
Tyskland fx. åpner for EU/EØS 15. mai, jeg drar ned 19.
Det er ikke helt riktig.

Tyskland bestemmer seg den 15.Mai hva skjer fremover. Det kan godt hende at man önsker å holde grenser stengt i flere uker. Problemstillingen er størst med de direkte nabo-stater. Her presses det for løsninger, for de stengte grenser påvirker folk som ikke kommer seg til jobb og barn som ikke kommer seg til skolen og familier som ikke har lov å se seg. Mye tyder at de ordinære reise-aktivitæt vil bli tillatt etter 25MAY, dvs etter asuncion men rett for pinse.
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 16:28   #103
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by BU662 View Post
Det er ikke helt riktig.

Tyskland bestemmer seg den 15.Mai hva skjer fremover. Det kan godt hende at man önsker å holde grenser stengt i flere uker. Problemstillingen er størst med de direkte nabo-stater. Her presses det for løsninger, for de stengte grenser påvirker folk som ikke kommer seg til jobb og barn som ikke kommer seg til skolen og familier som ikke har lov å se seg. Mye tyder at de ordinære reise-aktivitæt vil bli tillatt etter 25MAY, dvs etter asuncion men rett for pinse.
Oki, mulig min ellers oppdaterte `informant der nede har blingsa litt, hun mente at Tyskland hadde bestemt seg for den 15. uavhengig av hva nabolandene ville gjøre.
Lufthansa er greit rause med ombooking uansett pris og klasse for tiden, så går seg til.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 16:33   #104
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Nå er det vel bare mellom 1 og 2 % av befolkningen som har vært gjennom det, så det blir det ikke så store kundegrunnlaget av.
Men dersom EU og Schengen nå åpner for feriereiser mellom landene, slik de har sagt de skal gjøre i juni, så kan ikke vi sitte som noen nisser her oppe på berget med egne regler.
Men vi er da en del av Schengen, så hvis Schengen åpner opp så er vel vi også med på det?
Martin is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 16:52   #105
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men vi er da en del av Schengen, så hvis Schengen åpner opp så er vel vi også med på det?
Det forutsetter at Schengen-landene er enige, og det regner jeg som høyst usannsynlig slik ståa er nå ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 17:06   #106
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Men vi er da en del av Schengen, så hvis Schengen åpner opp så er vel vi også med på det?
Det er innført nasjonal passkontroll på de aller fleste grenser, og landene har forskjellige innreiseregler. Schengen er for tiden ikke relevant
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 11-05-2020, 17:56   #107
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,258
Default Re: Flyselskaper som gjenopptar flygningene

Quote:
Originally Posted by C130 View Post
Ikke SVG ?????? :-(
DEJLIGT AMS-AAL genåbnes, så kan jeg måske for en enkelt gang undgå ATR men istedet tage en tur over dammen til CPH <3
__________________
Upcomning flight:
29. Marts: Billund - Alicante
1. April: Girona - Aalborg

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 12:20   #108
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå?

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post

Vi skulle til Tenerife med Ving, med avreise 12. april. Denne turen "overlevde" konkursen i Thomas Cook, et hotell som nektet å ta imot gjester fra (det de kanskje antok fortsatt var) Thomas Cook-systemet, samt calima-sandstorm. Men Corona-viruset klarte tilslutt å får turen avlyst. Det var Ving som tok kontakt (etter at vi bare har holdt oss i ro med is i magen gjennom alle viderverdigheter). De ga oss tilbud om å booke ny reise senere med 1500,- per pers. i rabatt, samt gratis ombooking, men vi har ingen mulighet til å se inn i fremtiden når vi kan ta en ny tur, så vi benytter oss av det andre alternativet - å få pengene refundert. Vi har riktignok ikke sett noen refunderte penger enda, etter snart to uker, men de sa det kunne ta noen uker på grunn av høyt arbeidspress. Vi har dog tenkt å gjøre et nytt forsøk på en Tenerife-tur når verden har kommet seg igjennom dette.
Det ovenforstående skrev jeg 30. mars.

Jeg vil bare nevne at pengene fra Ving ble refundert 15. juni. Det tok sin tid, men de kom.
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 13:48   #109
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Påsketur heim til Mor i Telemark er lagt på is. I oktober har vi booket en ti-dagers til Israel med KLM. Mellom der skal vi etter planen gifte oss 1.august. Om det blir like stort bryllup som det vi planlegger for blir spennende å se. Men gift blir man nok uansett. Så da skal man vel ha en bryllupsreise også? Vi snakket litt om Bergen i dag faktisk. ;-)
KLM kansellerte billettene våre til Israel i uka som gikk. Helt ok det. Det frister ikke akkurat å reise så mye nå om dagen uansett. Ellers ble man da godt gift. Og bryllupsreisen gikk blant annet til Bergen.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2020, 22:49   #110
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 939
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Har en tilgodelapp hos Finnair vi i familien hadde tenkt å bruke til jul på strekningen Bergen-Helsinki-Moskva. Ser ikke særlig optimistisk på den muligheten lenger.
__________________
Dag Chr. Halvorsen


DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2020, 08:10   #111
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

...og nå er Italia-reisen som ble utsatt fra juni til desember utsatt til september 2021. Så da har vi 1 x USA og 2 x Italia booket og betalt i 2021.
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2020, 09:29   #112
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

2021 er så langt blitt et lite speilbilde a hva man håpet 2020 ville bli og mye er bare forskjøvet.

3 turer til USA er booket (fly er spikret på to av dem), 1 Dubai tur og 3 turer til spania er spikret, alle med familie.

En Asia-tur og en ekstra Dubai-tur er vel også i planene... og der kom skammen.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 21-09-2020, 11:23   #113
Bengt
ScanFlyer Silver
 
Bengt's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 644
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Jag hade en fantastisk plan för 2020. Påsk i Katalonien, Italien Kristi Himmelfärd, Vinfestival i Rioja till midsommar och sedan Katalonien i fyra veckor, en septembervecka i Katalonien. novemberhelg med Frostmusikal i London och jul/nyår i Katalonien.
Allt utom själva flygresan till London är inställt. Jag ger mig inte heller in på att boka något förrän Covid är på stabilt låg nivå en längre tid. Trodde en kort stund i juli att jag skulle kunna åka i september, men så blev det ju inte.
Jag och många andra som har en semesterbostad i Spanien kommer nog inte att se den på ett bra tag...
__________________
Bengt, flyger helst till Katalonien
No flights since February 2020
Bengt is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2020, 04:04   #114
MFM
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 460
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Er på min andre tur her i gamlelandet siden det hele startet. Forrige gang var det i juli og august, med nesten fully fly og mye folk i terminaler både på AMS og OSL. Da var jeg heldig og slapp akkurat karantene inn i Norge, og heller ingen tilbake til UK. Nå er det 10 dager her i gamlelandet i karantene i mine foreldres hus der jeg drister meg til å la kjente komme på besøk og sitte på terrassen med god avstand, og jeg oppdaget akkurat at jeg må i karantene i nye 10 dager vel tilbake i MAN siden jeg transiter gjennom CPH, da Danmark ikke er untatt karanteneregler og UK har innført "transit stop"-regler for slike land. Flaks at jeg tok ut nok ferie til å dekke for en eventuell rødlisting av Norge, det kom hendig med på en uforventet måte.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2020, 18:13   #115
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Den dagen kona og jeg har time for Covid 19 vaksine booket, blir det bestilling av flybiletter med Norwegian prompte. Normalt reiser vi uten noe ekstra, verken innsjekket bagasje eller reservert sete, men denne gangen blir det med alt. Så får vi se hvor det blir og om Norwegian fremdeles eksisterer. Men det blir i alle fall ikke booket noe utenlandstur så lenge Korona sirkuset pågår. Roma har jeg veldig lyst til å besøke, Budapest, Praha, Dublin kan være aktuelt. Eller noe på Rivieraen.
Vi var 2 uker i India i Januar-Februar og det frister virkelig til gjentakelse. Neste gang blir det nok fra Mumbai og med tog sørover til Goa og Kerala, så det kan være aktuelt, men da blir det ikke med DY hele veien. Monsoonen starter i Mars, så det må bli før det. Til Dubai har vi vært meget fornøyd med å bruke DY, men det kommer neppe tilbake før høsten 2021, når verdensutstillingen åpner så da blir det nok en annen stop underveis, EK har for smale seter bak i flyet så da foretrekker jeg 737 og helst max. Men vi skal i alle fall gjøre det vi kan for å få liv i reiselivsnæringen igjen.
Ellers litt spesielt at jeg i 2020 har flydd mer en på 33 år, med 4 biletter, 5 flighter og 6 take-off og landinger.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2020, 14:46   #116
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Vi avbestilte nylig hotellet vi hadde booket i Østerrike kommende vinterferie. Nå kunne det uansett vært sånn at man ikke kunne dra på grunn av gule eller røde land, men det handlet mer om alle koronatiltakene som er planlagt for skistedene der nede til vinteren. Når man først bruker mye penger på en ferie så skal man kose seg, og det er vanskelig med alle maskeregler, smittevernstiltak etc. Så da faller poenget med en ferietur bort
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2020, 10:36   #117
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Utsetter du eller avbestiller du turer nå? Eller bestiller du nytt?

Jeg har en billett som kan byttes et ubegrenset antall ganger, men avventer stort sett med aa kjoepe, mest fordi alt er saa usikkert, baade om flyene aar og egne planer.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Quiz i koleraens tid - eller corona - eller noe slikt LN-KOG Småprat 39 24-03-2020 08:02
Råd eller erfaringer med Transavia eller Corendon til Gambia? Flying-news Reiseforum 3 13-09-2013 20:50
Hotell med familierom eller suiter nær JFK eller LGA BårdK Reiseforum 1 16-01-2012 20:14
Ditt eller datt - eller var det DOT? EB TripReports 11 24-09-2009 15:33


All times are GMT +2. The time now is 21:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.