Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-04-2013, 23:30   #1
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
USA Florida-tråden

Så, på tross av mine beste forsøk, så klarte jeg ikke overtale ene reisekameraten til noe mer eksotisk enn Florida. At vi er litt sent ute og det koster en del penger for vanlige dødelige var vel rimelig avgjørende faktor også.

Så da er jeg på jakt etter tips til Florida. Vært i Fort Lauderdale med familien en haug av ganger, men nye steder skader overhodet ikke. Kommer til å tilbringe en uke der, antagelig lørdag-lørdag i slutten av juni, og satser på å bruke opphavet sin time-share om man får byttet til no fornuftig. Så, hvor burde vi dra? Ute etter sol, strand, Kennedy Space Center og Key West. Burde også være mulig og finne på diverse morsomheter på kveldstid også.

Om noen har meget gode tips til rimelig flygning, så fyr gjerne løs. Sikter også på et par dager i NY i ene eller andre enden. Tidsrom 19.06 - 04.07 sånn ca
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 00:07   #2
Helikopter
ScanFlyer Blue
 
Helikopter's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 306
Default Re: Tips til Florida

Sawgrass mills til shopping ihvertfall. Usa 7 største handlesenter.
Helikopter is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 11:04   #3
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Tips til Florida

Personlig syntes jeg Cooper airboat rides var et høydepunkt, samme med Everglades nasjonalpark og spesielt Anhinga Trail. Key West er jo ikke feil, noe jeg angrer på at jeg ikke gjorde der var sjøflytur til svært isolerte Dry Tortugas natl. park. Koster 3000,- pr hode, men ser ufattelig kult ut pluss at det skal være meget bra snorkling der ute. Ellers trivdes jeg bare sånn passe i Miami Beach. Stranda var kanon, men ellers høye priser, dårlig service og frekke folk.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 12:29   #4
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips til Florida

Ut i fra det jeg leser så er time share leiligheten i Ft Lauderdale?

Lei en bil og kjør ned til Key West. Beregn 2 dager på den utflukten (inkl. en overnatting et sted på The Keys)

Det å ha Ft. Lauderdale som utgangspunkt for dagsutflukter lenger nord er kanskje litt problematisk, da kjøretiden en vei fort overstiger 4 timer.
Om dere allikevel tenker å gjøre noen sprell nord for Orlando kan jeg anbefale en kjøretur på Highway 1/1A nord fra Daytona mot Jacksonville. Masse historie fra kolonitiden, militære fort og lignende. Sjarmerende små byer langs kysten, med St.Augustine som det kommersielle historiske sentrum.

Orlando har andre ting å by på enn Universal og Disney. Dra litt utenfor byen til en av de mange parkene (tenker da på naturparker :P) som f.eks Blue Springs eller Wekiwa - manatee spotting er kanskje ikke så lett midt på sommeren, men det finnes mye dyreliv som man kan se. Det går også an å leie kano/kajak.

Airboat rides er et "must" og noe jeg ikke fikk gjort før først i fjor! Det var veldig gøy, og er man heldig får man se alligatorer, slanger, skilpadder o.l. Kan anbefale Wild Florida Airboats ved Cypress Lake sør for Orlando.

Av rimelig flyging finnes det en drøss av utleiesteder rundt om i hele FL. De fleste ligger ganske så likt i pris, rundt $100 per time for en C152/172.

Ellers ville jeg kanskje satset på strand & sol på vestkysten men det er bare min personlige preferanse. Sanibel Island v/ Fort Myers er mitt lille paradis på jord

Bare noen idéer
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 12:46   #5
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Tips til Florida

Joda, time share'en er i Ft Lauderdale, men ikke på det tidspunktet vi er der så planen er å prøve å bytte, så derfor også på jakt etter tips til andre byer å bo også.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 12:54   #6
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Tips til Florida

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Lei en bil og kjør ned til Key West. Beregn 2 dager på den utflukten (inkl. en overnatting et sted på The Keys)
Er ikke enig, synes Key West var kjedelig, med dårlige strender da jeg var der for et par år siden. Resorten var veldig bra, med fine rekkehus, fint område osv, men resten var oppskrytt. Er overbevist om at det må være mange bedre steder å dra til i Florida.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 13:18   #7
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Tips til Florida

Quote:
Originally Posted by Peppep View Post
Er ikke enig, synes Key West var kjedelig, med dårlige strender da jeg var der for et par år siden. Resorten var veldig bra, med fine rekkehus, fint område osv, men resten var oppskrytt. Er overbevist om at det må være mange bedre steder å dra til i Florida.
Er enig i at det er andre steder enn akkurat Key West som kan være verdt å se på, se til resten av mine forslag. Når det gjelder kjøreturen ned til Key West, er den på mange måter så unik at det er verdt turen i seg selv. Har kjørt både bil og MC ned til Key West, og det er få veistrekninger som kan måle seg med den turen.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2013, 13:45   #8
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Tips til Florida

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Er enig i at det er andre steder enn akkurat Key West som kan være verdt å se på, se til resten av mine forslag. Når det gjelder kjøreturen ned til Key West, er den på mange måter så unik at det er verdt turen i seg selv. Har kjørt både bil og MC ned til Key West, og det er få veistrekninger som kan måle seg med den turen.
Ja, det er jeg enig i. Det var en ganske "mektig" opplevelse å kjøre utover på broene mens det begynte å bli mørkt, med noen vanvittige lyn- og tordenbyger. Etter hvert som sikten ble dårligere og dårligere føltes det virkelig som man var midt i havgapet. Den kjøreturen var det beste med å dra til Key West.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 12:58   #9
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Tips til Florida

Bumper denne litt

Blir 10 dager Orlando på meg i sommer, og selv om resten av selskapet synes at det er utrolig moro å besøke masse parker søker jeg etter noe mer enn parker jeg kan besøke andre steder i verden også.

Har så langt funnet Kennedy Space Center som et alternativ og Miami skal sikkert besøkes. Vi har leiebil.

Tenker at mange her sitter med god kunnskap om Orlando og omegn ^^

Hva anbefaler ekspertpanelet?
Takker på forhånd
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:40   #10
Fellowplane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
Default Re: Tips til Florida

Kennedy space center tar du fint som en dagstur. Når det gjelder Miami må du beregne fire timers kjøring hver vei i til tider tett trafikk. Dessuten er det så mye å se der at overnatting er å anbefale. Når det gjelder Orlando er det masse ting å gjøre i nærheten som ikke innebærer fornøyelsesparker. Selv skulle jeg f.eks gjerne prøvd zip-lining, men rakk ikke det sist. Når det kommer til parkene syntes jeg epcot og universal adventures var høydepunktene, men sjekk crowd charts for å unngå dagene med mest folk.
Fellowplane is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 13:53   #11
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Tips til Florida

Om man ser på det motsatt vei, bosatt i Ft Lauderdale og skal til KSC, er det lurt å ta en overnatting i Orlando området, er det mye annet verdt å se der om man ignorerer de store parkene?
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 11:23   #12
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Florida - feriehus og pappaperm

Tenker å tilbringe en del uker i Florida til vinteren ifb med foreldrepermisjon. Har kikket på områder ved gulfkysten, som Cape Coral og Fort Myers. Noen som har erfaringer med området, evt andre områder som passer for nybakte foreldre?

Last edited by flugger; 10-06-2014 at 14:39.
flugger is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 12:03   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Florida - feriehus

Anbefaler å leie hus eller leilighet fremfor hotell. Sjekk f.eks. http://www.vrbo.com/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 12:21   #14
TommyL
Trangsynt
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 607
Default Re: Florida - feriehus

Vi leier alltid hus i Cape Coral når vi er i Florida. Du får leid flotte hus med svømmebasseng, boblebad og 4 soverom for 7-8000 i uka. Vi har ett som vi er veldig fornøyd med, og leier gang på gang. Sjekk www.homaway.com eller som nevnt ovenfor www.vrbo.com (er vel samme sider egentlig).
TommyL is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 13:01   #15
andyp
Homebrewer
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 128
Default Re: Florida - feriehus

Hadde med minsten på 2,5 mnd når vi var i Florida sist. Leide via homeaway i Siesta Key.
Helt fantastisk med de flotteste strendene jeg har opplevd, og et hus med plass til 6 personer m/basseng og jacuzzi til 12000 for 2 uker. Grei kjøretur fra både Tampa og Orlando feks.
Nærmeste by er Sarasota som er en kort kjøretur unna.
andyp is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2014, 14:38   #16
flugger
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: Oslo
Posts: 143
Default Re: Florida - feriehus

Takk. Hvordan er det med mygg og bugs - vi blir der mars/april?
flugger is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 14:41   #17
egat123
ny
 
Join Date: Oct 2013
Location: norje
Posts: 32
Default Leie hus i florida

Hei! Vurderer å leie hus 1mnd i florida til neste år.
Noen som har gjort dette før og har tips iforhold til hvem firma man burde leir av og evt vanlige "skjulte" avgifter . Alle tips hjelper . Har kikka på område rundt ft. Lauderdale.
egat123 is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 14:59   #18
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Leie hus i florida

Quote:
Originally Posted by egat123 View Post
Hei! Vurderer å leie hus 1mnd i florida til neste år.
Noen som har gjort dette før og har tips iforhold til hvem firma man burde leir av og evt vanlige "skjulte" avgifter . Alle tips hjelper . Har kikka på område rundt ft. Lauderdale.
vrbo.com / Homeaway.com er vel de steder du finder det største udvalg af huse til leje.

Har brugt homeaway et par gange og der har ikke været nogle skjulte afgifter (alt er tydeligt vist i booking). Visse udlejere tilbyder at man kan betale via Homeaway og dermed have større sikkerhed for betalingen. Dette har jeg valgt hver gang. Begge gange har det fungeret super fint og med direkte kontakt til udlejer (du får både mail og telefonnummer)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 15:09   #19
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Tips til Florida

Huset til Bjarne og Linda fra Ålesund på vrbo skal være et greit alternativ i Kissimmee
http://www.vrbo.com/187237
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 15:16   #20
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Florida - feriehus

Quote:
Originally Posted by flugger View Post
Takk. Hvordan er det med mygg og bugs - vi blir der mars/april?
http://insects.about.com/od/flies/f/...a-Lovebugs.htm

"To be specific, the common name Florida lovebugs actually refers to the species Plecia nearctica, a small fly in the family Bibionidae, also known as the March flies. They're black flies with red thoraxes, and most often seen flying in mated pairs, male and female joined together. Lovebugs are closely related to some of our most troublesome flies: mosquitoes, biting midges, sand flies, and fungus gnats. Compared to their kin, Florida lovebugs are quite harmless. They don't bite or sting, nor do they pose a threat to our crops or ornamental plants. In fact, their larvae are important decomposers of plant material that help build soil rich with organic matter.

They do, however, become a nuisance during two short periods of each year. Florida lovebugs emerge and mate en masse, once in the spring (April to May) and again in late summer (August to September). And when they do, they have an unfortunate habit of doing so along roads and highways, where they risk encounters with cars."

Jeg kjørte motorsykkel i kortermet skjorte i Florida i mars/april. Needless to say, jeg så ut som jeg hadde falt inn i et bol med love bugs. Heldekket i svarte insekt fra topp til tå. Ganske irriterende, men ikke farlig. Med mindre du får dem i øynene eller noe sånt da, det kan jo potensielt være litt farlig.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flykræsj i Florida teamseacow Småprat 0 16-03-2013 00:46
Flyopplevelser i Florida Speedbird Reiseforum 5 02-02-2011 23:55
Florida one bygges Kaare Flyforum 5 27-04-2010 23:51
Florida tips Jumbojet Reiseforum 3 25-01-2010 15:59
DL og Florida LN-MOW Flyforum 4 16-09-2005 23:41


All times are GMT +2. The time now is 22:46.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.