|
04-11-2021, 08:33 | #1 |
ScanFlyer Rusty
|
Erfaringer og spørsmål om å fly med Air Baltic
Det blir mye DXB utover og man prøver som vanlig å finne de lureste billettene til de hyggeligste prisene for 5 pax.
Nå kom det opp på (fantastiske varslingen) til Google Flights at Air Baltic flyr til DXB med hyggelige flytider og ekstremt lave priser selv i påsken.. Er det noe muffens? * Kan den lille snella virkelig fly 6 timer og 25 minutter (A220) og blir det eventuelt like hyggelig som water boarding? * Er det et stabilt selskap så det ikke blir mye omrokkeringer og ræl før påske? * Er det noe SAS EB fordeler eller poeng i det hele tatt? |
04-11-2021, 08:44 | #2 |
ScanFlyer Inventory
Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
Re: Baltisk Lust til Midtausten?
Det er jo mer komfortabelt med 6+ timer i en A220 enn 737, som du har fløyet dit før
|
04-11-2021, 08:54 | #3 |
ScanFlyer Rusty
|
Bare hjem en gang, og da hadde de ekte sjampis, potetgull og Aass øl i tralla.
|
04-11-2021, 10:29 | #4 | |
Speedbird Concorde
|
Quote:
Men i «valuta for pengene» kommer de veldig godt ut av det. Transit i Riga har også funket veldig greit de gangene jeg har gjort det. |
|
04-11-2021, 10:54 | #5 |
ScanFlyer Inventory
Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
On board menu: https://www.airbaltic.com/mealmenus/...t_22102021.pdf
Pre order: https://www.airbaltic.com/en/inflight-meals
04-11-2021, 12:04 | #6 | |
ScanFlyer Gold
|
Quote:
Enig i det. Har brukt AirBaltic en god del, og det er grei skuring. Ikke mer, ikke mindre. Lavpris, på sett og vis, men ikke av den laveste typen... De har en del codeshare med Star Alliance, også SAS. Ofte er kjappeste connection fra Norge til Baltikum, via OSL, med SAS + AirBaltic (på AB-billett). Flyplassen i Riga er nokså ny, passe stor/liten og veldig grei. Lang ventetid i Riga kan benyttes til en tur til jugendstil-gamlebyen (15 min i drosje). |
|
10-01-2023, 12:54 | #7 | |
ScanFlyer Inventory
|
Re: Erfaringer og spørsmål om å fly med Air Baltic
Da blir det internett fremover hos airBaltic, da de vil få tilgang til Starlink hos deres A220 maskiner
https://www.airbaltic.com/en/airbalt...rlink&sref=SMM Quote:
|
|
25-08-2024, 11:36 | #8 |
ScanFlyer Silver
|
AirBaltic setevalg er ikke gratis
De fleste selskaper åpner for fritt setevalg i økonomiklasse etter at check-in starter på nett, men ikke hos AirBaltic, der må man betale uansett. Det er rart at ikke denne seteavgiften er inkludert i billettprisen, og ikke kommer som en overraskelse når du sjekker inn. Jeg har status, så for meg er det gratis, men kona får ikke sete gratis, det koster €9,99, og det er ikke sikkert hun vil få et sete ved siden meg. Lurer pp hvordan de inkasserer denne avgiften for de som sjekker inn på flyplassen ? Hos AirBaltic må du ut med €9,99 til € 139 alt etter hvor du vil sitte, når du sjekker inn.
|
25-08-2024, 12:30 | #9 | |
ScanFlyer Silver
|
Re: AirBaltic setevalg er ikke gratis
Quote:
|
|
25-08-2024, 12:39 | #10 |
ScanFlyer Rusty
|
AirBaltic setevalg er ikke gratis
Flere selskaper har noe lignede. Finnair og Lufthansa f.eks tildeler seter uten at man kan velge hvilket for noen økonomibilletter, og det koster å endre til et annet.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: www.goodlifetravelling.com OKT WAW-VIE OS E95, VIE-ARN OS 320, BMA-HEL AY A72, HEL-LHR 359, LHR-KRK BA 320, KRK-WAW LO E70 NOV ARN-OSL SK 32N, OSL-AAR SK CJ9, CPH-WAW LO E90 Last edited by jb1; 25-08-2024 at 12:45. |
25-08-2024, 13:06 | #11 |
ScanFlyer Inventory
Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
Det er ikke noe nytt, det er vel kanskje 15 år siden de startet med den praksisen på de laveste bookingklassene. (Mener å huske det var da de gikk over til ALTEA for innsjekk)
25-08-2024, 18:21 | #12 | |
ScanFlyer Blue
|
Quote:
|
|
26-08-2024, 20:45 | #13 |
ScanFlyer Silver
|
Det er forskjell på å få tildelt et random sete, men på Airbaltic MÅ du betale, jeg tenkte at jeg skulle ta det på skranken på Gardermoen ( som de deler med Ryanair), men så gikk prisen ned til 5 € så da ble hun sittende sammenmed meg langt fremme i flyet. De boardingkortene vi printet ut, ala Ryanair boarding kort som brettes til kvart størrelse, virket ikke på Gardermoen, så vi måtte til skranken og så nye. Hyggelig at min kone også fikk adgang til Oslo Lounge. Ombord i flyet opplyste de at flighten var en Air Baltig flight i samarbeid med Scandinavian airlines, - så da hadde jeg vel også hatt adgang til SAS loungen som gullmedlem. Ved ankomst i Riga, ble det en avbrutt landing rett over bakken, interessant hvor kjapt flyet øte farten og kom seg opp, kapteinen, mumlet noe om dårlig vind. Jeg så at vindpølsen hang rett ned ved første forsøk, vi fløy forbi den flr vi var noen få meter ov bakken, ved andre forsøk var vi på bakken før vi kom til den vindpølsen. Og da begynte det å komme en del passasjerer som gikk mot utgangen, flyet var ennå ikke ved flybroen, og fest setebeltet var fortsatt på, og de to flyvertinnene på klappsete foran sa ingenting. Det var min første erfaring med Airbaltic, det kan hende det blir fler. Jeg la merke til at det på den lille monitoren i taket, sto forbindelser for andre destinasjoner, og OTP, VNO, PLQ, FCO, BRU og ALC, de siste var jo litt merkelig, kanskje pga streiken.
|
30-08-2024, 21:55 | #14 |
ScanFlyer Gold
|
Jeg skal fly med Air Baltic fra Oslo til Munchen på torsdag. Flygningen er bestilit gjennom Lufthansa og har og LH flynummer. Skal jeg sjekke inn på Air Baltic eller Lufthansa på Gardermoen?
|
30-08-2024, 21:59 | #15 |
ScanFlyer Inventory
|
Lufthansa, da det på alle praktiske måter er en Lufthansa-flight.
|
30-08-2024, 22:01 | #16 | |
ScanFlyer Mile High Club
Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
Quote:
Om det er direkteflighten LH2453 så er det Lufthansa. Det er å regne som en helt alminnelig LH-flight, bare at de har leid inn et fly fra et annet selskap. |
|
30-08-2024, 22:31 | #17 | |
ScanFlyer Gold
|
Quote:
Uansett nytt selskap og ny flytype for meg. |
|
01-10-2024, 13:56 | #18 |
ScanFlyer Rusty
|
Sør omtrent det samme igjen..
I påekenr så koster Air Baltic 12.000 midre for oss fem enn neste på listen (Turkish) Er det verdt pengene for 4 flighter i mini-fly? Ingen hjelp å være Senator eller EBD her? TaKKER. |
01-10-2024, 22:21 | #19 | |
Speedbird Concorde
|
Quote:
De går stort sett når de skal og besetningen er hyggelige og leverer godt. De er åpne og ærlige på at de er et lavprisselskap med dertil hørende (mangel på) service og bekvemmeligheter. Usikker på hvordan de ser på representanter for besluttende forsamlinger (senatorer) samt diverse edelsteiner og fjongt metall, men de har vel heller ikke så mye fjongt å tilby utover basisutvalget. De har hverken mer eller mindre plass i setene enn alle andre (unntatt Turkish som faktisk har "ekte" bissi bissnissklasse selv på 737 og A321), så sittekomforten er akkurat den samme som hos resten av røkla. Mulighet for nødutgang på A220-300..? Det hjelper godt på benplassen. Minifly? Jaha, du går glipp av ett sett med midtseter på venstre side. Definisjonsspørsmål antar jeg, men jeg savner ikke midtseter. Synes A220 er helt kurant å fly med, spesielt i forhold til 737 og 320-slekta. Spare 12.000? Skal man tro #God morgen-tråden er vel det kun et par ukers bacon og mimosabudsjett i de Sudske gemakker, -men alle monner drar... Kort oppsummert: Skal man først sitte bakerst i bussen er AirBaltic like bra som alt annet, og bytte i Riga/Vilnius er slett ikke så halvgæernt hvis man ikke "må" ha en fancy smanchy lounge å frekventere for påfyll av mimosa og/eller annet boblevann. |
|
02-10-2024, 13:58 | #20 | |
ScanFlyer Rusty
|
Quote:
Men når man skal inn å bestille og legger til det som skal til, så er det plutselig samme pris som Turkish og da er jo valget litt enklere. På AirBaltic er det ingen skjerm, og det kan vel fort bli noen tusenlapper på mat og drikke for fem personer. |
|
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|