Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-03-2007, 23:27   #1
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default TRD - OSL - CDG t/r

Så var det en liten weekendtur med fruen til Paris. Billetter var innkjøpt i januar på SAS "vintersalg" i V - klasse; 100% bonuspoeng - så med EBG gir det 4500 poeng.
Første del var TRD - OSL tidlig (6.10) på fredag morgen. Mange trøtte trøndere på en 737 - 800, men alt var i rute. Så var det rett på loungen for en solid frokost - mye bra med juice, rundstykker, pålegg, kaffe etc og solid hamstring av aviser. Riktignok står det at aviser ikke skal tas med, men....Av Expertflyer visste jeg at avgangen 8.05 var temmelig full og antagelig oversolgt. Det stemte bra, ved ankomst gate så GA litt stresset ut og jeg spurte pent om muligheter for oppgradering fra Y til C. Siden vi var henholdsvis EBG og EBS smilte hun til oss og plutselig kom 3A og 3B ut av maskinen. Men akk, gleden varte ikke lenge. Etter noen få minutter ble vi kalt opp til skarnken og beskjemmet måtte GA si at hun hadde vært litt for kjapp. Det var vist noen C pax som hadde sjekket inn lovelig sent og for at hun ikke måtte nedgradere dem og betale ut erstatning måtte hun få tilbake plassene. Ja, ja.., til min forbauselse ble jeg ikke skikkelig forbannet! Muligens skyldes det at vi fikk tilbake våre opprinnelige seter 9C og 9B på 737 - 600 som er nødutgang med kjempeplass og den varme frokosten på C hadde jeg egentlig ikke noe behov for. Flyer var stappa fullt, tror det var 1 ledig plass på C. 20. min etter rute til CDG der baggasjen som vanlig tok 30. min fra vi ankom baggasjebåndet til den viste seg. Overraskende kom vår med priority tagg først!
Så var det buss til L´Opera, noe som ikke var noe sjakktrekk! Ble stående å stampe i Paristraffikken i over 1 time. Hotellet var et SolMelia Tryp Blance Fontaine til 220 Euro dobbeltrom m. frokost for 2. netter og ligger like ved Moulin Rouge! Grei beliggenhet, OK rom og bra frokost. I følge Eurobonus hotellfordeler hos Sol Melia skulle vi ha VIP treatment. Nå ja..., ikke visste de hva Eurobonus Gold var for noe og hva VIP behandling var vet vi vel ennda ikke, muligens 4 sjokoladebiter på rommet???? Søndag morgen var det retur, klok av skade tog vi tog fra Gare de Nord og det funket bra. 30 min til terminal 1. Det ble hurtig innsjekk på EBG skranken, så var det å lete opp loungen. Du finner den ved en bakdør i et av taxfree salgene, så heis til 10. etg, så bort en korridor, så inn en dør med dørbjelle - så er det kanskje noen som åpner! Nb. Ikke gå inn i bønnerommet dersom du ikke har behov for litt velsignelse. Når du kommer inn er den OK nok, med et bra utvalg av drikke og litt å spise - snacks. Etter besøket var det å komme til "sattelitte 7" der SAS har avganger. Da begynte dramatikken! All gjennomgang dit var nå avsperret grunnet en koffert som var "herreløs" i en eller annen korridor. Vi så stor aktivitet rundt gatene 24 - 26, pansrede biler ute på flyplassen og plutselig etter ca. 15. min et jævla SMELL, da sprengte de antagelig kofferten i lufta! Så var alt klart til å spurte til sattelitte 7. Der lå det en ny oppgradering å ventet på oss, og denne gangen fikk vi beholde plassene, ritignok på Y+. Setene rett bak C gardinen er ikke spesielt komfortable, men vi fikk et riktig bra kaldt måltid og spenningen etter koffertdramet måtte selvsagt skyldes ned med noe Champagne! Mener at SAS har riktig bra "bobblevann" på disse rutene. Hva mener du Tommy777? I rute til OSL og da var det bare å hente baggasjen - som kom først og resjekke den og vente på avgang til TRD. Da den var sterkt oversolgt og GA måtte sortere litt mellom de som frivillig kunne ta neste avgang ble vi 30. min forsinket. Seter 2 C + D er vel ikke noe verre enn andre ester på en 737 - 600, men trangt er det! Ved ankomst TRD opplevde vi på nytt et under, vår baggasje kom først. Jeg begynner å tro at SAS har strammet opp dette og at Priority lappene virkelig begynner å funke!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 07:19   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Bra rapport...
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2007, 07:57   #3
OSLflyer
ScanFlyer Silver
 
OSLflyer's Avatar
 
Join Date: Aug 2006
Location: Oslo syd
Posts: 643
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Artig å lese en rapport hvor en kjenner seg igjen på mange måter.

Om ikke alt for lenge blir det loungetilgang ute ved sat. 7 og kanskje vi er riktig heldige får vi mulighet til å benytte fast track. For sikkerhetskontrollen på sat. 7 er og blir en sann plage. Mang en gang har jeg stått i security kø for så å bli hentet ut av SAS GA rett før flyavgang.
__________________
...og også RYGflyer
OSLflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 23:35   #4
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Flott rapport!

Regner med at det var Nicolas Feuillatte champagne, har alltid vært det på SAS flightene mine (ekskl. intercont). Syns boblene alltid smaker fortreffelig, og har ved flere tilfeller kjøpt helflasken på OSL til 175 kr, noe som må sies å være et godt kjøp. Dog er det Charles Heidsieck Brut Reserve som er min favoritt.

Var det trangt på rad 2 på -600 altså? Europaversjonen med 2+3 seating på de første radene syns jeg har god plass til beina. Og 116 seters domestic versjon har SKBU kun 1 av...
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2007, 23:40   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Nicolas Feuillatte til 175 er utrolig bra value for money. Tar selv ofte med meg en da den er langt bedre enn endel av sine dyrere konkurenter
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 07:40   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Hei!

Bra du tok nedgraderingen med fatning...

Som OSLFlyer sier, flott med rapporter der man kjenner seg skikkelig igjen

virker som cdg er en populær destinasjon for SAS, har fått rapporter om mange op ups på denne ruten.

SAS er nesten ferdig med å bygge den nye loungen på cdg, den blir å ligge helt ytterst på satelitt 7 rett ved gatene SAS bruker!

Når det gjelder Champers'n er Nick et hyggelig bekjentskap. Den er ihvertfall ekte og heter ikke Trocken...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2007, 09:03   #7
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: TRD - OSL - CDG t/r

Det var nok Nicolas Feuillatte champagne, skal sikre meg noen flasker ved neste reise som antagelig blir til NICE etter påske. Høtres bra ut med en ny lounge på CDG!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Selger OSL-CDG // CDG-OSL med SK 12. - 15. februar LNv22 Reiseforum 4 20-01-2015 12:09
TRD-OSL-CPH-CDG (on the fly... ca) hanswest TripReports 12 01-03-2013 07:40
Trd-Osl-Arn-Osl-Trd 19. september 2011 hanswest TripReports 3 21-09-2011 12:38
DY754 Osl-Trd og DY761 Trd-Osl 5 oktober rampen Register- og ATC-Forum 2 05-10-2009 00:05
Tur til Canada: OSL-CDG-YUL-CDG-OSL jb1 TripReports 7 26-06-2009 16:33


All times are GMT +2. The time now is 17:23.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.