Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-12-2017, 12:41   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Lita tripreport fra Guangzhou

Her er den- kanskje mye kjedelig - Robert har jo en som er bedre kanskje, men men det er ingenting i mot flere tripreports av samme sted.
https://blogg.hioa.no/william/2017/1...tur-guangzhou/
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 15-12-2017, 19:38   #2
mcduck
ScanFlyer Gold
 
mcduck's Avatar
 
Join Date: May 2013
Location: Kristiansand, Norway
Posts: 1,576
Default Re: Lita tripreport fra Guangzhou

Takk for fin rapport. Er selv ofte i Guangzhou (gjerne 15 dager en gang årlig). IKEA kan du være glad du hoppet over, kan står som regel i kø fra inngang til utgang. Og kinesere skal jo gjerne prøvesitte/sove alt som er. Litt morsom detail er at det som regel står en pall med Absolut Vodka ved utgangen.

Chimelong er greit nok, men satt igjen med en bismak av showene deres, tror ikke dyrene har det så bra der (chimelong ble for noen år siden kåret av dyrevernerorganisasjoner som den værste i verden, b.l.a pga vold under opplæring).

Ser du tok en tur i Canton Tower, en ganske spektakulær bygning. Blåser det svaier det godt på toppen!

Mye av det vi bruker er laget i området rundt Guangzhou/Dongguang/Shenzhen og mye vi lager blir eksportert dit. Tror nok det er en by flere og flere nordmenn kommer til å reise til i framtida, spesielt nå som det ser ut som Hainan starter OSL-Shenzhen, selv om jeg hadde håpet på en rute til Guangzhou i stedet.
__________________

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 16-12-2017, 17:48   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Lita tripreport fra Guangzhou

Quote:
Originally Posted by mcduck View Post
Takk for fin rapport. Er selv ofte i Guangzhou (gjerne 15 dager en gang årlig). IKEA kan du være glad du hoppet over, kan står som regel i kø fra inngang til utgang. Og kinesere skal jo gjerne prøvesitte/sove alt som er. Litt morsom detail er at det som regel står en pall med Absolut Vodka ved utgangen.

Chimelong er greit nok, men satt igjen med en bismak av showene deres, tror ikke dyrene har det så bra der (chimelong ble for noen år siden kåret av dyrevernerorganisasjoner som den værste i verden, b.l.a pga vold under opplæring).

Ser du tok en tur i Canton Tower, en ganske spektakulær bygning. Blåser det svaier det godt på toppen!

Mye av det vi bruker er laget i området rundt Guangzhou/Dongguang/Shenzhen og mye vi lager blir eksportert dit. Tror nok det er en by flere og flere nordmenn kommer til å reise til i framtida, spesielt nå som det ser ut som Hainan starter OSL-Shenzhen, selv om jeg hadde håpet på en rute til Guangzhou i stedet.
Nå måtte jeg jo fly via Hong Kong da, har egentlig ikke hørt at Shenzen er de store greiene. Er vel litt som Tijuana i Mexico - grenseby typ. Vurderte som sagt å ta turen innom, men formen min var litt sjaber så valgte den enkleste løsninga med direktetoget. Hadde jeg vært mer oppegående den dagen hadde jeg nok tatt turen og krysset "grensa" over land og kjørt East Rail Line inn. Egentlig bare for å ta litt mer tog, jeg er ganske glad i å ta tog, så jeg gleder meg til høyhastighetslinja står ferdig hele veien fra Beijing til Hong Kong. Tok jo som sagt toget Pyongyang-Beijing, så har også opplevd mer konvensjonelle kinesiske tog, men var likevel glad det ble soft sleeper. Hard sleeper så vel litt intimt ut fra mitt ståsted. Nå var jo jeg i en nordkoreansk vogn da men men...

Har jo lagt merke til at kinesiske togstasjoner ikke har blitt noe stort bedre å merke destinasjonstavler på engelsk, i 2011 da jeg prøvde Beijing-Tianjin toget så var Beijing South merket med destinasjoner på engelsk, men det er den eneste jeg har så langt lagt merke til er flinke til det (om man ser bort i fra Hung Hom i Hong Kong da). Men synes nå ikke Hong Kong teller hva gjelder engelsk merking pga språkstatusen til engelsk i territoriet.

Last edited by Hypern; 16-12-2017 at 17:53.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
God søndag fra Guangzhou Hypern Flyforum 14 10-12-2017 20:29
Ei lita tur med A320 EspenRR Bilder & foto 0 21-12-2016 17:28
tripreport fra '80 tallet krølle TripReports 1 02-08-2009 14:59
Tripreport: FRA-CUN-FRA med Condor (DE) 07APR09 og retur 21APR09 FlyHi TripReports 9 24-04-2009 15:01
Ei lita And dc-8-63 General Aviation og sjøfly 4 06-09-2007 15:26


All times are GMT +2. The time now is 18:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.