Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-02-2016, 20:25   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Flashback - Malmø Aviation

Ikke noen full rapport - men en hyllest til et annerledes flyselskap her i Skandinavia.

Onsdag hadde jeg møter med en stor kunde i Stockholm og dagen etter skulle jeg til Malmø. Med hotellpriser i Stockholm på 6.900,- for et lite enkeltrom var valget enkelt - fly til Malmø jo fortere jo bedre. Kunden holder til på Bromma - så det var kort vei fra kunde til terminal til flymaskin. Bromma er ikke "frekk" med tanke på butikk og/eller serveringstilbud. Men den lille flyplassen er effektiv og minimalt med køer...du kan sjekke inn inntil 10 minutter før flyavgang.

Så til rosen: Smekkfull Avro på tidlig ettermiddag, gratis kaffe/te/vann og varm sjokolademuffins. Før landing - så kommer "flasbacket" - flyvertinnene kommer rundt med varme kluter/hot towels - knallBRA (hvor de siste tre bokstavene jo også er det nye navnet på Malmø Aviation og SverigeFlyg fra 1. mars.
EB is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2016, 23:44   #2
oy-viv
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 805
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ikke noen full rapport - men en hyllest til et annerledes flyselskap her i Skandinavia.
Vil bare tilslutte mig dine rosende ord!

Jeg fløj Malmø Aviation på en charter i oktober 2013 BLL-PSA -BLL.
Cateringen var selvfølgelig aftalt med tour operator, men den var fin efter omstændighederne. Jeg lagde især
mærke til den meget opmærksomme og smilende cabin crew. Det var et flashback til gamle tiders SAS-service,
når den var bedst!

Last edited by oy-viv; 12-02-2016 at 23:51. Reason: corr
oy-viv is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 11:11   #3
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

Enig, det er fint selskap. Jeg har reist med dem endel ganger og det har alltid gått lekende lett og med god service. Jeg vet ikke helt hvorfor navnet skal byttes. Jeg drømmer fortsatt om Bromma-Oslo, men det virker ikke som den er lett å få til.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is online now   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 11:25   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Jeg vet ikke helt hvorfor navnet skal byttes. Jeg drømmer fortsatt om Bromma-Oslo, men det virker ikke som den er lett å få til.
Malmö Aviation har vel hatt sine tre ruter i "alle" år - med noen kortere sesongruter. Og nå i januar åpnet de vel en fjerde rute, Göteborg-Umeå. Det er ikke så mange selskaper som dette - som bare fortsetter som før uten å ekspandere. Men det står respekt av de som holder seg til det de er gode på.

De bytter vel navn for å få en felles identitet på både Sverigeflyg og Malmö Aviation. Men jeg er usikker på om det er lurt - og navnet de har valgt er i alle fall helt merkelig.
__________________

Last edited by FlightDeck; 13-02-2016 at 11:29.
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2016, 16:30   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Malmö Aviation har vel hatt sine tre ruter i "alle" år - med noen kortere sesongruter. Og nå i januar åpnet de vel en fjerde rute, Göteborg-Umeå. Det er ikke så mange selskaper som dette - som bare fortsetter som før uten å ekspandere. Men det står respekt av de som holder seg til det de er gode på.

De bytter vel navn for å få en felles identitet på både Sverigeflyg og Malmö Aviation. Men jeg er usikker på om det er lurt - og navnet de har valgt er i alle fall helt merkelig.
Helt merkelig er det vel ikke... Forkortelse for Braathens Regional Airlines og stort sett er det et svensk/skandinavisk publikum de forholder seg til...men ja så kan det bli litt artig på engelsk.
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2016, 08:44   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Helt merkelig er det vel ikke... Forkortelse for Braathens Regional Airlines og stort sett er det et svensk/skandinavisk publikum de forholder seg til...men ja så kan det bli litt artig på engelsk.

Moro på engelsk, var først og fremst det jeg tenkte på. Og at det er en forkortelse for Braathens Regional Airlines gjør det ikke til et godt navn på et flyselskap. Det er et intetsigende navn, typisk sånn man brandet ting rundt årtusenskiftet.

Ser det begrunnes slik: - Vi har en långsiktig och BRA plan, vi vill vara BRA för dig och BRA för vår region.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 21:00   #7
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Flashback - Malmø Aviation

och nu är det slut på gratis mat, förutom frukost hos BRA.
Savipix is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
KRS Malmø Aviation 5 og 6/5 TheEirikK Spotteralerts 18 07-05-2012 00:12
Malmø Aviation @GOT l188 Bilder & foto 0 23-03-2012 22:44
Malmø Aviation på Vigra erlingjo Småprat 5 29-07-2011 11:07
Knut Solberg ny VD for Malmø Aviation EB Flyforum 10 10-05-2005 11:32
Malmø Aviation til TOS tosfreight Flyforum 3 08-05-2005 13:40


All times are GMT +2. The time now is 12:00.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.