Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-03-2015, 20:56   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,632
Default Emirates åpner rute til Bali

Emirates fortsetter ekspandere sitt imponerende nettverk, og neste ute er Bali fra starten av juni

Utreiser matcher dog dårlig med deres flyvninger fra Skandinavia, mens returen vel passer bra

EK398 DXB 0820 - DPS 2140
EK399 DPS 2340 - DXB 0500(+1)

http://gulfbusiness.com/2015/03/emir.../#.VPSxH6N5mK1
Quote:
The non-stop service will begin from June 3 and will be operated by a Boeing 777-300ER aircraft in a two-class configuration, Emirates confirmed in a statement.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 02-03-2015, 22:25   #2
Skuggenheimer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo/Dubai
Posts: 379
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Det vil vel være mer formålstjenelig å fly TG via BKK kanskje til Denpasar??(jeg har ikke sjekket flytidene)el går det noe via AMS direkte??
__________________
EBD og EK Platinum. Har ingen agenda og arbeider ikke i bransjen.
Skuggenheimer is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2015, 22:29   #3
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Kommer sikkert til å bli populært også i Skandinavia - selv om det er ganske utrolig at folk reiser så langt for å komme til "Gran Canaria".
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2015, 22:31   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,632
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by Skuggenheimer View Post
el går det noe via AMS direkte??
"Direkte" med stopp i Singapore med KLM
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 03:18   #5
jason
Newcomer
 
Join Date: Oct 2010
Location: MEL
Posts: 34
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Vel nå er vel ikke alt på Bali "Gran Canaria", men velger du Kuta Beach så får du det.

Beste alternativet fra Norge til Bali er med Qatar og 1 stopp, litt over 3 timer transit på veien ned og litt under 2 på veien hjem.
jason is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 06:59   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Kommer sikkert til å bli populært også i Skandinavia - selv om det er ganske utrolig at folk reiser så langt for å komme til "Gran Canaria".
Artig kommentar som sier sikker litt mer om din reisestil/budsjett enn om Bali. På Bali har du alt fra backpackerræl til en god bråte av verdens beste hoteller. Du ha en meget spennende natur og et folk som vel er det hyggeligste vi har møtt. Beklager utblåsingen, men fnyser litt av folk som dømmer steder fordi de har lest noe eller bommet selv på en budsjettferie..
NB! Glemte å nevne at Bali er vel en av de stedene i sørøst Asia som har best klima når nordmenn har ferien sin.

Stopoverene på vei over er jo også for mange en flott bonus (Hong Kong, KL, Bangkok, Singapore og nå også Dubai)
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL

Last edited by SudCaravelle; 03-03-2015 at 08:21.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 07:06   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Vin Re: Emirates åpner rute til Bali

Dette var veldig gode nyheter og faktisk litt overraskende. Nyheten kom selvfølgelig to dager etter jeg bestilte ikke refunderbare billetter med Cathay Pacific..

Emirates nettverk begynner å bli temmelig unikt for turister men aller mest business.. Tar av meg hatten… De at de stort sett kjører full pris og fulle fly samt aldri sparer på service er ganske imponerende.

Jeg håper virkelig at Miami snart kommer på programmet
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 09:52   #8
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,745
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Kommer sikkert til å bli populært også i Skandinavia - selv om det er ganske utrolig at folk reiser så langt for å komme til "Gran Canaria".
Ja, Bali er rimelig oppskrytt. Det er utrolig mange destinasjoner som ligger foran på lista. Jeg stusset veldig over at et land som er så avhengig av turisme, ikke satser på å ha det rent og pent.
Emirates tilfører ikke noe nytt med denne 1-stop fra OSL (Qatar og Thai gjør det fra før), og selskapet er jo heller ikke noe å rope hurra for.


Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Artig kommentar som sier sikker litt mer om din reisestil/budsjett enn om Bali.
På seg selv kjenner man andre Det koster å være gjerrig

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Nyheten kom selvfølgelig to dager etter jeg bestilte ikke refunderbare billetter med Cathay Pacific..
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 09:59   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Høy høy... Ikke noe galt om syden!!!

Nå er jo nemlig heller ikke Kanariøyene heller en ens affære. Jepp, du har Playa de Las Americas. Eller så kan du kjøre 1 god time med bil og komme til en helt annen verden:

http://forum.bonusfeber.no/threads/e...ur.2361/page-2

Anyway, kult med nye ruter.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 10:06   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Ja, Bali er rimelig oppskrytt. Det er utrolig mange destinasjoner som ligger foran på lista. Jeg stusset veldig over at et land som er så avhengig av turisme, ikke satser på å ha det rent og pent.
Smaken er som vanlig som baken.. jeg er bare ikke helt tilhenger av de som slenger ut det de tror er et fasitsvar på hva folk skal like. Jeg vil anbefale og holde seg unna de stedene hvor det ikke er rent og pent, for det finner du faktisk nesten over alt hvor man reiser (spesielt hvis man leter etter det og vil klage).

Quote:
Emirates tilfører ikke noe nytt med denne 1-stop fra OSL (Qatar og Thai gjør det fra før), og selskapet er jo heller ikke noe å rope hurra for.
He he.. du er vel ikke den som generelt roper hurra er det vel? Jeg kjenner faktisk ingne hverken jobbe eller privat som ikke synes Emirates er meget bra.

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
På seg selv kjenner man andre Det koster å være gjerrig
Joda men min gjerrighet her sparer vårt reisefølge på seks personer ca 20.000 NOK på å ikke reise med flex. Det er begrenset hvor mye man kan bruke på ferier i året.. (ofte reiser vi vanlige lønnsmotakere paa ikke flex )
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 11:12   #11
Glean EBG
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,290
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Jeg kan bekrefte at det er flere som ble ganske skuffet over biz klassen til EK de er trange og ikke flate med 2-3-2 config på 777 selv på nye fly.
Dette vil jeg påstå er dårligere en gjennomsnittet jeg har prøvd i det siste.
Glean EBG is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 11:55   #12
Peppep
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by Glean EBG View Post
Jeg kan bekrefte at det er flere som ble ganske skuffet over biz klassen til EK de er trange og ikke flate med 2-3-2 config på 777 selv på nye fly.
Dette vil jeg påstå er dårligere en gjennomsnittet jeg har prøvd i det siste.
Ja, det er egentlig helt uforståelig at de får levert nye maskiner i 2015 med syv C-seter i bredden. De blir ikke bare knust av de andre i sandkassen, men også både europeiske og amerikanske selskap med 1-2-1 (SAS/AA). Er helt på sin plass at de mistet den 5. stjernen hos Skytrax.
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge
Upcoming:
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2015, 17:54   #13
staale
Born to run
 
staale's Avatar
 
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 622
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Kommer sikkert til å bli populært også i Skandinavia - selv om det er ganske utrolig at folk reiser så langt for å komme til "Gran Canaria".
Rimelig ignorant uttalelse. 80% av øya, nord for Kuta , er vel så langt fra Gran Canaria man kan komme.
__________________
Grab your tickets and your suitcase,
staale is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 08:03   #14
Fredrik74
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Apr 2010
Location: Mellan Stockholm och Arlanda
Posts: 621
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Rätt mycket av Gran Canaria är också så långt från "Gran Canaria" man kan komma.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 13:49   #15
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Bali er en stor øy, masse fine plasser! Kuta/Denpasar er værre en Puerto-Rico på GC!
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 14:34   #16
SASDC8
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Har tenkt meg til Bali for første gang i sommer, men velger nok TG via BKK før jeg går for EK eller QR. Mye for at jeg digger BKK og en stopover hver vei der passer meg perfekt

Eller kanskje man går for en ekstra flight og velge SQ via CPH og SIN.
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2015, 23:43   #17
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Emirates åpner rute til Bali

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Artig kommentar som sier sikker litt mer om din reisestil/budsjett enn om Bali. På Bali har du alt fra backpackerræl til en god bråte av verdens beste hoteller. Du ha en meget spennende natur og et folk som vel er det hyggeligste vi har møtt. Beklager utblåsingen, men fnyser litt av folk som dømmer steder fordi de har lest noe eller bommet selv på en budsjettferie..

NB! Glemte å nevne at Bali er vel en av de stedene i sørøst Asia som har best klima når nordmenn har ferien sin.



Stopoverene på vei over er jo også for mange en flott bonus (Hong Kong, KL, Bangkok, Singapore og nå også Dubai)

Bommet på budsjettferie? Jeg har ikke vært på budsjettferie på Bali, og jeg likte meg godt på Bali, jeg. Men som reisemål fra Norge er det veldig langt å reise for noe du får mange andre steder og ikke særlig spennende sammenliknet hva Indonesia og sørøst-Asia ellers kan by på. Men som jeg skrev, så tror jeg denne ruten kommer til å bli veldig populær.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
KLM åpner rute til Mauritius econ Flyforum 4 20-02-2017 23:51
KLM åpner rute til Zimbabwe FlightDeck Flyforum 3 29-08-2012 10:55
FedEx åpner rute til OSL! Martin Flyforum 72 05-04-2012 00:52
LOT åpner rute til Gøteborg? MartinL Flyforum 1 16-11-2009 13:43
SAS åpner rute til Dubai Desk pilot Flyforum 2 15-08-2007 12:33


All times are GMT +2. The time now is 08:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.