Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2011, 22:33   #1
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Lufthansa Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Her er det et lite resyme av undertegnedes tur til FRA sammen med BSSW og Zico77.

Bemerk, opplevelsene som er klort ned her, er sett fra undertegnedes synspunkt.

God lesning
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 22:36   #2
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Dag 1.

Forlot jobben ca klokken 14.00 og satte kursen fra Forus retning Tananger for å plukke opp BSSW aka Olav. Parkerte på P7 og vi spaserte bort til innsjekk.

Det første vi la merke til var lang kø i sikkerhetskontrollen. Dvs at den sneglet seg gjennom ”labyrinten” som var bygget ut, og nedover trappen og nesten til utgangen.
Men det bekymret meg ikke, siden vi hadde over en time til flyet skulle gå.

Hadde sjekket inn på forhånd dagen før, men ville sjekke inn trillekofferten siden jeg ikke gadd å drasse på den. Printet ut bagtag og boarding på automaten og spaserte rett inni en lang kø. Det viste seg etter hvert at denne køen tok tid.

Det var vel totalt fire personer fra SGS i innsjekk, en på Business/Economy Extra, En som håndterte non standard kolli og to på Economy. Ergo, dette tok tid, og det viste seg at dette var køen fra H****** . Siden det var kø i sikkerhetskontrollen, og køen sneglet seg av gårde på innsjekk, så så jeg for meg 2 netter i Frankfurt uten snus, så var jeg lur....!

Ringte Olav, for å få han til å kjøpe en kvote med snus! Men dohhh! Mobilen min funka ikke. Hadde jo Telenor abonnement! Kom vel igjennom etter det 70iende forsøket!

Det viste seg senere at valget mitt å sjekke inn bagasje skulle straffe seg.

Leg 1.

SVG-CPH SK1877
10. Juni 15:55-17:10
Individ: OY-KBO
Type: Airbus A-319-131
Lev: 2006
Navn: 'Christian Valdemar Viking'

Pål 10A
Olav 11A




(Bildet er tatt dagen før)

Sjekket dagen før, og det viste seg at det var OY-KBT som skulle fly oss på første leg. Men dette ble endret til OY-KBO, noe jeg ikke klaget over akkurat.

Flighten var rimelig fylt opp. Hadde flaks denne gangen og fikk en person av motsatt kjønn ved siden av meg, hvilket ikke var meg i mot. Bonusen er at jeg i det minste slipper å få en av det mannlige kjønn ved siden av meg, som er bred som en låvedør. Hvilket ofte er tilfelle

Siden jeg da hadde nødutgang og Olav satt bak, så hadde han standard sete config. Det ble til at vi tok to bilder som skulle illustrere dette.
Satser på at Olav kan komplementere med de bildene på et senere tidspunkt.

Flyet var noen minutter sen ut. Tipper vi tok av et kvarter etter oppsatt skjema. Ikke helt lovende ettersom vi hadde en connection time på 30 minutter i CPH.
Takset ned til RW 36 og tok av mot nord. Ellers var det mer eller mindre smekk full kjerre, og turen gikk som normalt.

Landet i CPH 5-10 minutter etter rutetid på B711 og gikk i hastig gange til B4 hvor vi skulle connecte med LN-RLE og Håvard (Zico77) som kom fra TRD.
__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 22:41.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 22:46   #3
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Leg 2.

CPH-FRA SK1635
10. Juni 17:40-19:10
Individ: LN-RLE
Type: McDonnell Douglas MD-82
Lev: 1985
Navn: 'Kettil Viking'

Pål 21C
Olav 21F
Håvard 21A



Dette var en flight jeg så frem til, da jeg sist fløy en MD8X i 1988 fra FBU til CDG (mener at det var det, men det er mulig det var ORY). Og det har vært et savn å ikke få fly med de.

Vi var noen av de siste som boardet flyet, og det gikk ikke lenge før vi hørte boarding completed. Takset ut og tok av. Må si at dette flyet har en avsindig climbe rate sammenliget med mange andre fly. Og det absolutt ikke feil

I mens Olav sov, ble det tid til litt GPP. Et av temaene som kom opp var mitt ville innfall kvelden før, å stikke innom Rimi og kjøpe en agurk og ha med seg i håndbagasjen! (Til info, den mistenkte for E-Coli utbruddet i Tyskland var jo agurk. Så da ville det være en ”gyldig” grunn til å ha med seg en agurk).

Hvordan ville da sikkerhetskontrollørene reagere? Var dette regnet som mat, eller flytende veske med tanke på at agurk inneholder 80% vann eller noe sånn. Er det da under 125ml, og måtte denne kappes opp i småbiter og puttes i en pose før den ble skannet?

Landet i FRA. Håvard ville innom en fotobutikk og Olav ble med mens jeg gikk ned for å hente bagasjen fra bånd nr 5.

Tiden gikk, og det kom noen kofferter, og så noen flere kofferter, før det var tid for koffertene fra SK1635. Det kom noen få kofferter, og så var det slutt.

Ville svært gjerne gjenforenes med kofferten min og få meg en dusj på hotellet og noen rene klær.

Da var det å få rapportert kofferten savnet. Var litt kø, så det var tid til mobbing og knipsing av bilder, samt filosofering av hvordan de ikke fikk med seg bagasjen da det var 3 gater mellom flyene.

By the way, knipsing. Motivet var av undertegnede!



Fikk registrert bagasjen min savnet, og klarte å ta en liten hevn i samme slengen og skremme Olav ved å si at selvfølgelig hadde jeg ikke bagasje-tagen.

Som forventet, kofferten min ble ikke med flyet, og den stod i CPH og ville bli sendt med LH-flighten fra CPH som ville være her om ca en time. Men utkjøringen stoppet klokken 20.00, så jeg ville ikke få den før etter klokken 10.00 neste dag. Så det så svart ut med tanke på en dusj og rene klær i løpet av kvelden!

Spurte så om det fantes noen åpne klesbutikker, da jeg ville ha rene klær! Fikk nei til svar, men fikk utdelt et amenity-kit.

Vi tok en drosje til hotellet for helgen, Radisson Blu Hotel, Frankfurt.

Bilder fra rommet







Bilder av amenity-kit.





Kvittering



Etter å ha sjekket inn på hoteller og fått spist litt, så dukket kofferten opp! Ypperlig service, hadde som sagt ikke ventet den før dagen etter.

__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 22:49.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 22:52   #4
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Dag 2.

Vi avtalte å treffes til frokost klokken 09.00, men hodet mitt var i aller høyeste grad innstillt på arbeidsmodus, så jeg våknet klokken 05.00, og klarte å vri meg rundt og klare å sove til 06.00. Men da var det slutt. Da var det bare å komme seg i dusjen og utforske nærområdet, noe Olav stod for i 2009.

Men i motsetning til 2009, var dusjen ok, men sengen var så som så. Den var rett og slett litt for tysk. Hard og laget til et formål.... Sove!

Utsikt fra rommet



Området





Hotellet





Etter å fått seg en bedre frokost, var det å sette seg i en drosje retning Besucher Terrasse vor der tunell? Ved RWY 18 (Den blå prikken nederst til venstre)

I og med at Olav og jeg hadde vært her før i 2009 så hadde vi gangen i det. Det ble noe forvirring i sist gang i 2009 før vi kom oss dit.
Se trip-report fra 2009.


http://www.icopy.de/luftfahrt/spottingguide%20fra.htm


Sjåføren som kjørte oss ut var en mann av eldre årgang. Gikk litt på skoletysk og engelsk, men vi kom oss jo da frem til spotte-plassen via nærmeste bensinstasjon for å finne noen store flasker med vann. (Grunnen til at jeg nevner spesielt denne sjåføren er at jeg kommer tilbake til ham igjen).

Vi fikk en lapp med telefonnummer til drosjeselskapet etter vi hadde satt skoletysken vår på en test.

Det jeveste her var å få bilder av LH A380!



Håvard og Olav sitter på kanten og er skuddklar! (Tror dette kvalifiserer meg til en spotter-spotter)





Håvard og undertegnede. (Her er det Olav som er spotter-spotter)

Etter hvert var det på tide å komme seg ”hjem” og få seg en matbit. Telefonnummeret var noe merkelig, så vi fikk assistanse av noen tyskere som stod og ville kjøpe seg en is i nevnte isbil som Olav nevnte i 2009. En av dem var hyggelig og hjalp oss med å dekode telefonnummeret som var noe kort. Dvs at det bla. manglet area code. Han fikk ringt for oss og forklart hvor vi var hen og at det var ”Drei junge leute mit kameras, das ein Taxi gebraucht”.

Ble kjørt til flyplassen og fikk oss noe mat. Olav og jeg lette etter en restaurant som vi spiste på i 2009, da denne oppfylte kravene våre. God mat, du kan si hva du vil ha og du blir servert ved bordet.

Needless to say, vi fant den ikke, og endte opp på en restaurant der du måtte gå til disken og si hva du ville ha. Litt ala’ IKEA, men betydelig bedre mat og ingen lekeplass i restauranten.

Etter middag tok vi oss en tur til T2 og food-courten for å guide Håvard rundt, før det ble en kaffekopp på Håvard og meg og kursen satt mot nærmeste drosje og hotellet.

Denne drosjeturen var en opplevelse i seg selv.

Jeg blir sjeldent redd når jeg sitter på i en bil som går fort. Men dette var fryktelig fort. Olav og jeg satt bak, og vi kunne observere at speedometeret viste 100km, 130km, 150km, 190km, 200km osv. Han endte opp i over 250km og byttet filer i hytt å gevær. Må si jeg begynte å bli noe redd, når jeg følte at bilen bak ikke hadde kontakt med veien. Og dette var en Mercedes, og den er bakhjulsdrevet.

Etter å ha fått seg en dusj og en liten siesta ble turen satt retning Frankfurt sentrum og trikk nr 17. Når vi skulle kjøpe billett på automaten på holdeplassen, ble det igjen en liten ”eksamen” i skoletysk. Det gikk strykende! Med andre ord, vi måtte be et tyks par om hjelp på engelsk. For å komme seg til sentrum, måtte vi ta trikken til Hauptbanhhof og følge Kaiser Strasse i en ca 5-10 minutter.

Samme vei på tilbakeveien med en stopp innom ei sjappe for å få med seg et par tre GT’s.

Etter å ha tatt et par øl i hotelbaren ble kursen satt mot undertegnedes rom for noen GT og innsjekk på morgendagens flighter.

__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 23:00.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 23:02   #5
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Dag 3

Etter å ha inntatt frokost og sjekket ut, ble kursen satt mot nærmeste drosje. Første kommentar kom rimelig unisont fra alle tre. Er ikke der han som kjørte oss til terrassen? Jo da, det var det! Inn med bagasjen, inn i bilen alle tre. Jeg satte meg foran og sa på perfekt skoletysk for en gangs skyld. ”Lufthafen, Terminal einz bitte”. Og da skulle du sett. Rett og slett et kodak moment da det gikk opp for fyren og det gliset og så latter fra alle fire.

Vanskelig å gjengi, men hele episoden var prizeless.

Kursen ble så satt mot nærmeste automat for å få ut boardingpass, og få levert koffertene til oppbevaring. Deretter ble kursen satt strake veien mot SkyTrain og Terminal 2 og terrasse-spotting.




LH's første A380



United i nytt livery. Navn: 'Gordon M. Bethune'

Siden dette var en varm dag, så hadde FRAPORT satt ut stands der de delte ut gratis wasser!

Ca midt på dagen, ble det en matpause før vi spottet mer på terrassen og kursen ble satt mot bagasjeutlevering og sikkerhetskontrollen. Vi gikk i ”feil” sikkerhetskontroll, og dette ble påpekt. Vi skulle ha gått til den i 1B, men de fikk kjapt beskjed om at jeg var klar over det, og jeg hadde planer om å bruke tunellen mellom A og B.

Det kan bemerkes at Olav og Håvard ville bruke Fast-Track siden de hadde sånne fine flotte gull og sølvkort. Og jeg tok den vanlige. Ja ja, gjett hva som gikk raskest? Ikke Fast-Track gitt. Og i tillegg måtte de begge få en ekstra sjekk på kameraene sine før de fikk ta de med videre.

Etter sikkerhetskontroll var det å sette kursen mot Loungene. Siden Håvard hadde EBG hadde han lov å ha med seg en gjest. Håvard ble henvist til Senators Lounge, Olav hadde bare Sølv, så det ble buissniss på han. Så for at alle tre skulle få sitte i samme lounge, måtte Håvard ”nedgradere”.

Ble noen øl, litt mat og en dusj, før det ble å sette kursen mot B2(?) og SK4756.
__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 20-06-2011 at 23:08.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 23:10   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Leg 3.

FRA-OSL SK4756
12. Juni 17:20-19:15
Individ: LN-BRE
Type: Boeing 737-405
Lev: Til BU i 1990
Navn: 'Håkon V Magnusson'

Pål 26D
Olav 5D
Håvard 24A

Alle tre hadde sjekket inn på forhånd, men det var kun Håvard og meg som ble flyttet pga flyet var fullbooket. Jeg hadde opprinnelig booket 6F og Håvard 6A. Ikke at jeg syntes dette var kjekt, så kan jeg forstå begrunnelsen. Det eneste jeg reagerer på er at Håvard måtte flytte. Han valgte sete da han bestilte for en måneds tid eller to. Han har vel status som gjør at dette ikke skal skje?

Ikke noe stor å si fra denne turen. Turen gikk greit uten noe om og men. Tror det ble litt ”snag” med tiden siden vi hadde fått bussgate. Husker faktisk ikke helt, da jeg var passe sliten etter å ha stått ute i solen hele dagen.

Etter å ha landet på OSL, så var det kjapp småløping til taxfree’en hvor det var å raske med seg 3 snuskvoter og komme seg ut via tollen, innskjekk og sikkerhetskontroll og siste leg hjem.

I boothen der snusen ligger, stod det to unge gutter. Jeg bare rasket med meg snusen, og det ble kommentert noe ala dette: ”Se på den japsen, han tror han kan få med seg alt dette”. Hvoretter jeg på klingende Siddis sa at ”noen er heldige, de har tre kvoter tilgjengelig, men nå må jeg springe. Har et fly og nå”. Snakk om å gå fra normal hudfarge til kokt hummer farge i fjeset.

Tok sjansen på å sjekke inn kofferten min på det siste leg’et. Merket at jeg angret meg idet kofferten forsvant ned i det sorte hullet bak skranken. Bilnøkkel og husnøkkel lå der….

Etter at sikkerhetskontrollen var unnagjort var det å si takk for denne gang til Håvard før alle gikk i hurtig gange til sine respektive fly og satte kursen mot TRD og SVG.
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 23:12   #7
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Leg 4.

OSL-SVG SK4055
12. Juni 20:15-21:05
Individ: LN-TUA
Type: 737-705
Lev: Til BU i 1998
Navn: ’Ingeborg Eriksdatter’


Pål 5F
Olav 4F

Under boarding sa jeg hei igjen, hvorpå purseren ble forvirret. Både hun og 1 styrmann var på flighten fra Frankfurt.

Med koffert episodene i minnet, så kikket jeg ut vinduet på rad 5F, og fikk konstatert at den var kommer med.

Full flight dette og, ganske begivenhetsløs flight, bortsett fra at vi denne gangen fikk gratis te eller kaffe, og at jeg satt ved siden av en familie med små barn.

Innflyving fra nord og jeg kunne konstatere at hytta var inntakt og huset var helt. Landing på RW 13, ut ny utgang, til bagasjesjekk og hive Olav av i Tananger før kursen ble satt hjemover og et par glass av den nyinnkjøpe 12-åringen som jeg kjøpte i Taxfreen i FRA.

Yes, ”det var dett” for denne gang. Neste TR fra meg blir trolig SVG-OSL-LIS-OSL-SVG i Juli.
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 23:39   #8
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by sirpjalle View Post
Har du squeeza flyet sammen eller hva er greia med midget-look'en?

Quote:
Håvard og Olav sitter på kanten og er skuddklar! (Tror dette kvalifiserer meg til en spotter-spotter)

Oi oi, Håvard wins on style and size........
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2011, 23:43   #9
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Skal se om jeg klarer å få ut noen få bilder ila et par dager
Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Oi oi, Håvard wins on style and size........
Men Olav trenger ikke forlenger
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 01:08   #10
Islending
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Nov 2009
Location: LHR
Posts: 854
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Har du squeeza flyet sammen eller hva er greia med midget-look'en?
Kanskje det er en A380-700?
__________________
Islending is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 09:13   #11
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Flott rapport, og antar det dukker opp bilder fra dere tre snart
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 21-06-2011 at 11:57.
Someone is online now   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 09:47   #12
nime
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 865
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Flott rapport
nime is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 11:56   #13
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Flott rapport, og anater det dukker opp bilder fra dere tre snart
Gjør nok det, men jeg for min del har ikke akkurat hastverk!
__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 19:31   #14
zico77
Developer
 
zico77's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Stavanger, Norway
Posts: 1,950
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Flott rapport, og antar det dukker opp bilder fra dere tre snart
Håper det blir nok tid til redigering snart.....
__________________
Håvard
Mine bilder på Airpics

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 19:59   #15
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Takk for fin rapport - selv om jeg gjerne skulle hatt flere detaljer/praktiske opplysninger fra Frankfurt og fra flyturene. Men en spottertur til Frankfurt er vel uansett på trappene
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2011, 20:51   #16
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Her er noen få bilder fra meg


Seat 10A


Seat 11A


Oppdaget denne mens jeg ventet på Pål etter sikkerhetskontrollen på SVG
Passende reg på en flyplass


En liten advarsel til alle damene i Trondheim...


Vi var ikke de eneste som var på jakt på FRA...




Noe uvanlig på FRA...


Jeg kan være flyspotter og flyspotter-spotter samtidig


2 United og en Qantas-maskin...
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2011, 10:53   #17
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,952
Default Re: Trip-Report SVG-CPH-FRA-OSL-SVG

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Har du squeeza flyet sammen eller hva er greia med midget-look'en?
Quote:
Originally Posted by Islending View Post
Kanskje det er en A380-700?
Flyet ble nok litt skvisa ja. Gjorde nok en tabbe og kjørte dette bildet og igjenom en batch jobb i ACDSee.

Men er dette bedre?

__________________
Mine bilder på Airliners
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Trip report SVG-OSL-LIS-OSL-SVG sirpjalle TripReports 15 23-08-2011 14:49
SVG-OSL-LIS & LIS-CPH-SVG med TAP og SAS! chrSVGa380 TripReports 10 29-07-2011 23:42
En liten trip-report SVG-BGO-SOG/FDE – SOG-BGO-SVG sirpjalle TripReports 10 16-09-2010 22:39
SVG-LHR-BRU og AMS-CPH-SVG BSSW TripReports 20 01-08-2008 11:41
TripReport SVG-CPH-LCY og STN-BGO-SVG sirpjalle TripReports 15 14-05-2008 23:25


All times are GMT +2. The time now is 22:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.