Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-09-2013, 01:58   #41
carla
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2012
Location: Anchorage/LosAngeles
Posts: 88
Default Re: California-tråden

Inn og ut av Los Angeles langs 101 og Highway 5 er det så og si alltid en god del kø.
Er ikke et must med bil, men er veldig mye lettere. Er greit tilbud med metro og buss, men du vil mest sannsynlig treffe på noen "weirdos". Metroen i East og South Central LA burde unngås på kveldstid.
carla is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 23:26   #42
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: California-tråden

Jeg grubler litt på hvor det er lurt å bo hen i San Fransisco. Kan Fisherman's Wharf-området tenkes å være optimalt utgangspunkt for å ta seg rundt til severdighetene i byen? Skal kjøre dit fra Seattle, og fly tilbake fra San Fransisco. Er det like greit å levere inn leiebilen når man ankommer byen, eller kan det være lurt å beholde den for transporten til SFO eller tur til Golden Gate?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 23:35   #43
peterfox
Peter Fox
 
peterfox's Avatar
 
Join Date: Dec 2012
Location: Fighter town - Gardermoen
Posts: 409
USA Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Jeg grubler litt på hvor det er lurt å bo hen i San Fransisco. Kan Fisherman's Wharf-området tenkes å være optimalt utgangspunkt for å ta seg rundt til severdighetene i byen? Skal kjøre dit fra Seattle, og fly tilbake fra San Fransisco. Er det like greit å levere inn leiebilen når man ankommer byen, eller kan det være lurt å beholde den for transporten til SFO eller tur til Golden Gate?
San Fransisco kan by på alt fra 150-1000 USD pr natt. Vi har vært veldig fornøyd med HI-Holiday Inn i Fishermans Wharf, tett på alt og ca USD 200 pr natt pr rom. Vi pleier å ta 2 rom på 4 (2 voksne + 2 barn) connecting rooms de første nettene av hensyn til søvn og tidsforskjell.
Innbytte på leiebiler varierer veldig fra stat til stat, ble en gang avkrevd USD 700 for PMI-CLT, en mail til Avis Norge (Liva bil) og hele beløpet var kredittert ASAP. I selve byen, trenger du heller spaserstokk enn leiebil, taxier overalt. Taxi til SFO ca USD 50, tilsvarende 1 døgns leie av parkering.

God tur
__________________
Peter Fox
EBG & EBD since 1993 - Club Carlson Gold - HH Gold - Qatar Airways Privilege Club - Platinum. https://frequentflyer.no.
peterfox is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 23:45   #44
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by WF-380 View Post
Jeg grubler litt på hvor det er lurt å bo hen i San Fransisco. Kan Fisherman's Wharf-området tenkes å være optimalt utgangspunkt for å ta seg rundt til severdighetene i byen? Skal kjøre dit fra Seattle, og fly tilbake fra San Fransisco. Er det like greit å levere inn leiebilen når man ankommer byen, eller kan det være lurt å beholde den for transporten til SFO eller tur til Golden Gate?
Ville tittet litt på området rundt Union Square, ligger litt mer i midten.

Selv ville jeg levert bilen. Det blir fort 40$+ i parkering per dag, og det et lett å komme seg rundt med offentlig transport/drosje.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 00:17   #45
braekk
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2013
Posts: 83
Default Re: California-tråden

Sjekk ut Chancellor Hotel ved Union Square. Bodde der i fjor. Meget rimelig, god standard og meget sentralt. Synes å huske at parkering av leiebil også var billig
braekk is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 12:46   #46
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by peterfox View Post
Innbytte på leiebiler varierer veldig fra stat til stat, ble en gang avkrevd USD 700 for PMI-CLT, en mail til Avis Norge (Liva bil) og hele beløpet var kredittert ASAP. I selve byen, trenger du heller spaserstokk enn leiebil, taxier overalt. Taxi til SFO ca USD 50, tilsvarende 1 døgns leie av parkering.
Jeg ser at Alamo forlanger 300$ i tillegg for å levere bilen et annet sted. Tenker at jeg går for den.

Når det gjelder bilen, står det mellom Nissan Maxima eller Jeep Grand Cherokee (eller lignende) siden vi er tre voksne og to barn. Lurer på hvilken av disse det er best sjanse for å få plass til alle koffertene i?
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 12:46   #47
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: California-tråden

Jeg har bodd på Chancellor diverse ganger, tidvis bra priser og hender de har bilpakker med valet-parking. Mitt råd er å gjøre ferdig kjøringa med en gang og levere inn bilen i byen om du skal være noen dager. Enkelt å komme fra Union square til SFO, med alt fra limo til BART.

Vedr. hotell - Hyatt på Union Square er nylig pusset opp, og har tidvis rom for rundt USD200/natt (flex rate) hvis du har NAF-medlemskap.

Vedr. leiebil har jeg funnet ut at Hertz er gunstig ifht. enveisleie på vest-kysten.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 16:50   #48
meliiis
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 593
Default Re: California-tråden

Hertz har rimelige enveispriser på vestkysten ja. Ellers anbefales Kayak.com og leiebil, får ikke enveisleiegebyr på NationalCar leier gjennom dem, mens akkurat samme booking direkte med National får 3-400dollar i gebyr. Leide feks en Ford mustang cab for 270kr enveis LAX-Las Vegas Gjennom Kayak


Anbefaler også Union Square, mye hoteller å velge mellom der, fra helt rimelige men ok hoteller som feks King Oscar, til Hyatt og Hilton. Vi gikk til Fishermans Wharf en dag, via chinatown, ca 30min fin gåtur. Kjøpte så 4-1 48t pass der med http://www.city-sightseeing.us/index.html og tok rundturen hjem. Å dagen etterpå tok vi Samme buss til Fishermans wharf, så golden gate, så hjem til union square igjen

Last edited by meliiis; 25-01-2014 at 16:56.
meliiis is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 17:57   #49
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: California-tråden

De fleste leiebilselskaper har vel ingen "fee" for enveis leie innenfor California. Hverfall var det slik i 2011 når jeg var på biltur der.
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 19:08   #50
WF-380
ScanFlyer Gold
 
WF-380's Avatar
 
Join Date: Mar 2008
Location: Buskerud
Posts: 1,163
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
De fleste leiebilselskaper har vel ingen "fee" for enveis leie innenfor California. Hverfall var det slik i 2011 når jeg var på biltur der.
Nå er utgangspunktet vårt Seattle, så vi må nok påregne å betale noe for dette. Tipset om Hertz er notert, ser at de har større utvalg av biler inkludert svære SUV-er.
WF-380 is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2014, 19:37   #51
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: California-tråden

Uansett dobbelsjekk med Budget og Alamo... Var Hertz kunde tidligere , men nå har de priset seg ut på de steder jeg har hatt behov for å leie bil..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2014, 18:17   #52
matsh
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 77
Default Påsketur til California (SFO/LAX/LAS)

Hei!

Skal på guttetur til San Francisco, Los Angeles og Las Vegas i påsken, og trenger litt inputs fra likesinnede.

San Francisco - 10.-12. april
Lander på SFO 10/4 og skal kun være her 2 netter (har billetter til Kings-Ducks 12/4 i LA). Golden Gate og trikker skal sjekkes ut, tviler på at vi tar oss tid til Alcatraz. Tips til andre aktiviteter her? Evt kurante hoteller?

Los Angeles - 12.-17. april
Ønsker fortrinnsvis å få tak i en liten leilighet i området Santa Monica/Venice Beach, for å få med seg litt morgensurfing. Noen som har erfaring med slikt eller tips til sider man kan booke dette? Blir det ikke leilighet, ender vi nok på hotell oppe i åsen.
Ellers skal vi som sagt på NHL-match første dagen der nede. Tenker også å besøke Universal/Disney - er det verdt det? Eventuelle andre aktiviteter tas imot med åpne armer

Las Vegas - 17.-21. april
Siste langhelgen skal nytes(?) i Vegas med , spetakkel og noe gambling. Lukter litt på Venetians Bella Suite ($219/natt). Noen som har testet disse, eller har andre anbefalinger i samme prisklasse?
Tenker også å ta en dagstur til GC i leiebil. Rutevalg?

Ligger foreløpig an til fly mellom destinasjonene, men har vurdert å kjøre fra LA til Vegas. Eneste drawbacket er at det ikke fungerer å leie Hertz adrenaline collection fra A-B, og vi har ikke særlig lyst til å kjøre "familiebil" en hel dag.

Setter pris på alt av tips og idéer
matsh is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2014, 01:56   #53
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: California-tråden

Kan anbefale Palace Hotel på Market St i SF. Nydelig hotel. Kul bar rett over gata i New Montgommery St; House of Shields. Sjef på cocktails og drinker.

Har fire netter på Venetian på samvittigheten. Herlig opplevelse, men husker ikke hva slags suite vi hadde. Enormt utvalg i butikker, restauranter, barer og selvfølgelig spillemuligheter.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2014, 22:33   #54
erikd
Newcomer
 
Join Date: Mar 2013
Location: OSL
Posts: 40
BA Re: California-tråden

Ai ai ai.... Da røyk man på en smell på BA-salget og skal fly til LAX 14/4 på A380...... Er det noen som har gode råd til hva vi bør gjøre, vi har begrenset antall dager, hjemreise 22/4. Vi vil aller helst få med oss: Disney, Las Vegas og også muligens SFO hvis det er tid til det... Har selvfølgelig lest gjennom tråden for å se, men lurte på om noen har "must-see" tips.. Vi er to voksne i 20-åra
erikd is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 10:13   #55
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: California-tråden

Skal en tur til California i Oktober, blandt annet til LAX. Hvor anbefales det å bo, når man ikke har bil ? Hva anbefales å se om man fortsatt ikke har bil tilgjengelig ? Har 2 hele dager pluss en ettermiddag i LA.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 11:54   #56
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by 3cseat View Post
Skal en tur til California i Oktober, blandt annet til LAX. Hvor anbefales det å bo, når man ikke har bil ? Hva anbefales å se om man fortsatt ikke har bil tilgjengelig ? Har 2 hele dager pluss en ettermiddag i LA.
Jeg var i Los Angeles uten bil i fjor. Det gikk fint og jeg fikk sett og gjort mye.
Det ligger f eks mange tips på tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Attractio...alifornia.html
Jeg kjøpte todagers pass til Hop on Hop off-bussene som går fra området ved Chinese Theatre/Dolby Theatre på Hollywood Avenue: http://www.starlinetours.com/los-ang....asp?origin=CJ
Kom meg rundt i Hollywood, til Santa Monica og Downtown LA på den måten (men det tar litt tid, så sjekk rutetidene). Selskapet har også mange andre turer. Jeg tok WarnerBros VIP tour, morsomt hvis man er film/tv-serie-interessert. Fra hotell til flyplassen brukte jeg Supershuttle, funker veldig greit.
Jeg satset på rimelig overnatting, bodde her: http://www.thehotelhollywood.com/ kun et kvartal ovenfor Hollywood Avenue, gåavstand til bussene etc. Enkelt og rimelig, men rent og pent.

Yeager/Kirsti
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 12:38   #57
chrisljo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Jeg var i Los Angeles uten bil i fjor. Det gikk fint og jeg fikk sett og gjort mye.
Det ligger f eks mange tips på tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Attractio...alifornia.html
Jeg kjøpte todagers pass til Hop on Hop off-bussene som går fra området ved Chinese Theatre/Dolby Theatre på Hollywood Avenue: http://www.starlinetours.com/los-ang....asp?origin=CJ
Kom meg rundt i Hollywood, til Santa Monica og Downtown LA på den måten (men det tar litt tid, så sjekk rutetidene). Selskapet har også mange andre turer. Jeg tok WarnerBros VIP tour, morsomt hvis man er film/tv-serie-interessert. Fra hotell til flyplassen brukte jeg Supershuttle, funker veldig greit.
Jeg satset på rimelig overnatting, bodde her: http://www.thehotelhollywood.com/ kun et kvartal ovenfor Hollywood Avenue, gåavstand til bussene etc. Enkelt og rimelig, men rent og pent.

Yeager/Kirsti
Bodd på samme hotell, definitivt verdi for pengene og grei plassering. Mener å huske at det var en Umami Burger ikke så langt unna.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 31-07-2014, 12:38   #58
3cseat
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 572
Default Re: California-tråden

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Jeg var i Los Angeles uten bil i fjor. Det gikk fint og jeg fikk sett og gjort mye.
Det ligger f eks mange tips på tripadvisor: http://www.tripadvisor.com/Attractio...alifornia.html
Jeg kjøpte todagers pass til Hop on Hop off-bussene som går fra området ved Chinese Theatre/Dolby Theatre på Hollywood Avenue: http://www.starlinetours.com/los-ang....asp?origin=CJ
Kom meg rundt i Hollywood, til Santa Monica og Downtown LA på den måten (men det tar litt tid, så sjekk rutetidene). Selskapet har også mange andre turer. Jeg tok WarnerBros VIP tour, morsomt hvis man er film/tv-serie-interessert. Fra hotell til flyplassen brukte jeg Supershuttle, funker veldig greit.
Jeg satset på rimelig overnatting, bodde her: http://www.thehotelhollywood.com/ kun et kvartal ovenfor Hollywood Avenue, gåavstand til bussene etc. Enkelt og rimelig, men rent og pent.

Yeager/Kirsti
Takk for tipsene. Starlinetours høres interresant ut.

Jeg har booket et hotell på Hollywood Blvd, men lurer på om andre deler av byen er bedre å bo i, ved for eks å gå ute om kvelden ? Lurer litt på Santa Monica/Vencie området. Noen som har noen erfaringer med det ?
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 12:19   #59
Espen_An
Newcomer
 
Join Date: May 2014
Location: AES/TRD
Posts: 33
Default Re: California-tråden

Hei.

Skal til San Francisco og Los Angeles i slutten av september, og har planer om å leie bil å kjøre fra SF til LA. Tanken var å gjøre et forsøk på å få leid en Ford Mustang convertible, eller ihvertfall en convertible. Har vært i kontakt med Hertz men de har ingen (and I quote) "kule" biler på gjeldende tidspunkt.

Noen som har noen tips om andre som kan finne på å ha noe sånt tilgjengelig for leie? Eller er tilgjengeligheten av slike biler generelt lav? Har prøvd ved tidligere reiser også uten hell.
__________________


Since june 2012
Espen_An is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 12:30   #60
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: California-tråden

https://www.nationalcar.com/ ser ut til at de har tilgjengelige cabb'er. Antakelig Mustanger.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Air California CFM Bilder & foto 2 23-05-2017 22:24
Militærflykrasj i California CVR Flyforum 4 19-05-2011 20:17
Flymuseum, California? SudCaravelle Flyforum 4 30-04-2007 15:42


All times are GMT +2. The time now is 18:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.