Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 12-01-2018, 17:12   #1
jlb
Newcomer
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
Default Express fragt i Skandinavien

Der er en særlig trainspotting fascination ved at se hvordan de får ens pakker frem fra USA og Kina på en dag eller 2 Jeg kiggede lidt på afgangene for de tre store integrated ekspresfragt i Skadinavien, dvs. DHL, UPS og fedex. Så vidt jeg kan se, kan man ikke finde schedules nogen steder - så jeg har siddet og kigget lidt på FR24, så evt. tilføjelser til nedenstående er meget velkomne!

DHL har et ret stort schedule, som i vidt omfang krydser i CPH:
LEJ-CPH-OSL(-Lakselv) A300
BRU-CPH-GOT A300
EMA-CPH-ORB 757
CGN-CPH-SVG-BGO 737 (ASL air)
LEJ-ARN 757
+enkelte dage en direkte LEJ-OSL med enten A300 eller 737.

fedex flyver en 752 til CPH og ARN fra deres hub i CDG. Derudover har de en ATR som tager en enkelt tur OSL-CPH-OSL de fleste dage (hvorfor flyver de mon ikke bare den tag med den 757, som alligevel står i CPH?).

UPS flyver de fleste dage to 763 fra CGN til hhv. OSL og ARN via MMX, og derudover en direkte 752 til ARN.

Og så er der noget TNT, som vel nu også er fedex fra Liege til forskellige steder, en del ASL på eget flight nummer og mange Amapola og Westair turboprops, som man ikke kan se hvem flyver for.

Er der nogen eksperter, som ved hvor store de tre reelt er på antal flights og destinationer i Skandinavien? Så vidt jeg kan se har DHL tilsyneladene meget større volume i Skandinavien end de to andre. Er det fordi de flyver for Posten, eller har de bare større markedsandel?
jlb is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Markedsandele i Skandinavien EvakCPH Flyforum 3 13-05-2015 22:06
DC-8 i Skandinavien - Interswede HansJ Flyhistorisk forum 3 05-06-2008 18:23
Pilotmangel i Skandinavien sail4fun Flyforum 28 21-11-2007 16:46
EK tættere på Skandinavien Guest Flyforum 2 18-10-2004 12:00


All times are GMT +2. The time now is 11:42.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.