Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-10-2020, 11:57   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Norge Med Flypodden til Bodø

Etter veldig mange måneder på bakken, faktisk siden jeg kom fra Alpene i februar, så ble det anledning til en slags "jobbtur" med Flypodden. Destinasjon var Bodø og alt den har ha by på innen luftfart. BOO ble riktignok ikke en ny flyplass på listen, men det ble riktignok en ny rute, da forrige gang jeg fløy dit var med en MD-80 fra FBU....



Uansett, opp med Flytoget fra Sandvika en litt sen søndags morgen, som i motsetning til L1 det første stykket, etterhvert hadde ganske så godt belegg. Heller ikke OSL var helt folketom denne dagen, men det var nok mange som skulle hjem i forbindelse med helgen. Litt venting i sikkerhetskontrollen, før vi var i gjennom og fikk satte opp på Ritazza oppe ved C-gatene. Og skal si det smakte godt med en formiddags pre-flight pils. Alt for lenge siden siste









Relativt blått på A piren denne formiddagen










På gate A2 stod SAS' 737-800 LN-RGH, klar for å ta oss med på SK4114 OSL-BOO. Første gang for meg med den maskinen, så regnbuen var på plass....








Brukbart med folk på gaten, og etterhvert fikk jeg slengt på munnbindet og kommet meg ombord. Vil tippe omtrent 70% belegg, men ikke mer enn 1/3 fullt på de 7 første radene som var forbeholdt Plus, så etter ha slengt baggen min opp i hyllen, fikk jeg hele rad 6 for meg selv










Taksing og en raskt avgang fra A4 på bane 01L, og vi kunne ta fatt på de 1:25 som rutetiden OSL-BOO her.





Ikke unaturlig var det en relativt hendelsesløs flight, og stort sett overskyet. Ingen servering ombord så hadde kjøpt med meg proviant fra OSL. Det er også et triks i boken å spise og drikke mest mulig, slik man får litt pause fra munnbindet






Ved innflyvningen til BOO ble utsikten litt bedre, og jeg flyttet med over fra 6F til 7A, for å få bedre utsikt til innflyvningen. Eller tror jeg det var tidenes korte beskjed fra cockpit før landing av den heller fåmælte trønder kapteinen. Ikke noe om vær og vind etc, men kun et "Vi lander om en kvarter"......sagt på erketrøndersk










Ved ankomst BOO som ble det en raskt taxitur bort til flymuseet, hvor vi hadde en avtale den søndagen.





Fortsettelse følger...
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 15-10-2020 at 12:04.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 13:17   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Med Flypodden til Bodø

Oppholdet i Bodø begynte som sagt hos Luftfartsmuseet, som også inkluderte en besøk til Norwegians LN-KKW, som ennå står på militært område, før den senere imot etter planen skal få sin faste plass foran museet.


Natten ble tilbrakt på Scandic Havet, et av flere relativt nye høyhus, som er bygget i Bodø de siste årene. Det var ganske det mest overraskende med Bodø, antallet nye bygg, gjerne i mange etasjer, som var bygget i sentrum der

Dagen etterpå startet hos Luftfartstilsynet


Før det ble en tur til Widerøe og man fikk stifte nærmere bekjentskap på ymse Dash-8 på forskjellige sjekker



Senere ble det å gå det siste stykket bort til terminalen og ta oss en rask matbit, før SK4117 skulle ta oss tilbake til OSL. LN-RGE skulle ta turen, også dette er nytt individ


LN-WFO skulle ta turen vi ANX til TOS


66,67% av Widerøes Dash-8-200 flåte


Ombord i SK4117 rakk jeg såvidt slenge opp baggen min og dumpe ned i sete 27E.....hvor Fluxie hadde forsøkt plassere meg, som hevn etter jeg satte han på en E sete hos easyJet i fjor....før jeg fikk beskjed om en veldig stor oppgradering og kunne sette meg på «0C»

Hvilket gjorde turen langt mer minneverdig og med langt bedre utsikt





På tross av endel restriksjoner, og jeg gleder meg til man kan droppe munnbind ombord, så var det deilig å endelig komme seg på tur igjen. Bodø hadde jeg egentlig ikke så mange forventninger til, men var i grunn overraskende «fresh»
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 13:21   #3
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,012
Default Re: Med Flypodden til Bodø

Nice, overrasket over at de tillater klappsete i coronatimes! Satt du med maske the whole time?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 13:22   #4
fluxie
Flyprat fusentast
 
Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,247
Default Re: Med Flypodden til Bodø

Det var en bra tur. Takk for god rapport og godt turfølge
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2020, 14:35   #5
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Med Flypodden til Bodø

Fin rapport, Bodø sentrum har utviklet seg voldsomt siden jeg flyttet dit for studier for 6 år siden. Artig med klappsete på returen Takk for deling!
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Flypodden (NB skamløs selvpromotering) CK Flyforum 394 26-03-2024 18:12
Air Leap DO - Med Flypodden og Flyprat 14/6 Someone Flyforum 39 17-06-2019 11:44
Herlig morgentur til Bodø med SAS EspenRR Bilder & foto 0 16-11-2014 19:18
BOO Air Finland med innflyvning til Bodø Snorreth Spotteralerts 1 09-09-2011 22:19
Til Bodø flyshow på lørdag. Charter til / fra Gardermoen LN-TAL Flyforum 9 03-05-2008 13:05


All times are GMT +2. The time now is 16:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.