Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-01-2016, 22:13   #1
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
BA Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Hei alle sammen. Siden jeg setter veldig pris på at folk skriver rapporter, tenkte jeg at jeg av og til må gå ut av gratispassasjerrollen og bidra litt. Dermed har jeg slengt sammen noen bilder og inkludert noen kommentarer fra en tur til New York og JFK med British Airways sin nydelige 747 i begynnelsen av måneden.

Først litt om flighten ned til Heathrow. Avgang 12.05 fra BGO til LHR. Statusen min heter bronsje på østlandsk, men to dager før check-in kan vi dødelige få velge rad 1 som ellers kun er tilgjengelige for de med gullstatus.

Maskinen i dag var G-EUOE, en maskin som fikk nye seter i april i fjor.

Sete 1A


Avgang fra nord mot sør. Bildet viser hvordan den nye terminalen på BGO kommer til å se ut.


High life med et fantastisk bilde


In-flight enterteinmant


Lunch


Slapp unna strafferundene denne gangen, så durte på inn mot LHR.


Enkelte her inne flagger sitt hat mot Heathrow. Jeg hadde i dette tilfellet 3 timer connection, og jeg bryr meg fint lite om det tar litt tid i sikkerhetskontrollen. Har aldri opplevd noen problemer der, men grøsset litt da jeg så bildene som robertass kom med fra T3. Jaja, kø er en del av livet.

BA115 gikk fra T5B denne gangen, så det var bare å komme seg ut til en litt roligere del av LHR. Fruen ble plassert i lounge, mens jeg gikk rundt og så på fly.


I dag var det G-CIVC som skulle ta oss over pytten. Et fly som egentlig skulle ut av flåten for et par år siden (kilde: basource), men som isteden fikk nye F-seter og flere Y-seter. Opplegget i 1. Etasje er F i nasen, WT+ bak F men fremfor CW og Y helt bakerst. Y var helt full, det samme var WT+ mens det var rundt 80% i CW totalt. Ingen aning om hvordan belegget i F så ut.

Ingenting er som å ta trappen opp


Pushet på tid, men måtte taxe til andre side av LHR.


Pooooweeer!




Tok ikke så mange bilder ombord regrettably, men servicen stod til terningkast 5. Høye biffer og de herligste drinker ble fortært. Tok en liten time på øye, men var fin i fisken da et lite måltid kom på bordet litt før landing.


Chiiiillin


Tiden fløy bokstavelig talt (duuh), så ikke lenge etter var det tid for innflygning mot Jamaica og JFK.



BA holder til på terminal 7 på JFK der noen av gatene er så trange at motoren må stenges av og flyet må taues inn til gate. JFK er egentlig en ekstremt kjip flyplass, og det er vel maks 2 meter mellom gulv og tak. Det hjalp heller ikke at det rett før oss hadde landet et fly som tydeligvis ikke hadde fått utdelt landingskort. I tillegg snakket ingen av de et kvekk engelsk. Tipper de skulle videre, men terningkast 1 uansett. Otto var derimot en god samaritaner og delte ut flere penner stolt sponset av staten Norge.

Fra jeg gikk av flyet til vi var gjennom immigration tok det 40 minutter, noe som er helt ok. Bagasjen stod klar da vi kom gjennom immigration, og så bar det rett i taxi. Flat rate på $52.50 eller noe slik inn til Manhatten, noe som jeg synes er ok. Slenger inn noen få bilder jeg tok fra Empire State Building, selv om leseren heeeeelt garantert sikkert har sett lignende bilder før.



Dett var dett. Første tur i 2. Etasje i en 747 og 15 år siden forrige gang jeg fløy en 747 (CX) gjorde turen ekstra spesiell for min del. BA har for tiden priser til NYC på lik linje med DU skal ha for premium cabin eller hva nå de kaller det, så hvis du vurderer å riste litt sparebørsen før en tur over til NYC så er det fint lite som slår en tur i 2.etasje på en 747.

Hvis du har klart å lide deg gjennom sprøytet mitt til nå, setter jeg pris på kommentarer

Last edited by OttoL; 20-01-2016 at 22:23.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 23:11   #2
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,467
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Takker for en fin liten rapport!

Bilder av mat og andre serviceting er alltid kjekt, da slike som meg som bare flyr monkey-class kan drømme seg vekk litt. Det er kjekt å vite at det finnes en bedre verden enn å sitte inneklemt på 43E


Liker spesielt bildene fra Empire State Building, veldig atmosfærisk!
RJon is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2016, 23:25   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Glimrende, takk for rapport
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 01:07   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Det heter bronsje for de som ikke kan uttale det riktig. Det sies også uten j på Østlandet ;-) Forøvrig, en glimrende rapport.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 09:20   #5
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Takker for en fin liten rapport!
Takk for kommentar

Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Bilder av mat og andre serviceting er alltid kjekt, da slike som meg som bare flyr monkey-class kan drømme seg vekk litt. Det er kjekt å vite at det finnes en bedre verden enn å sitte inneklemt på 43E
Skal komme sterkere tilbake med matbilder når jeg skriver neste rapport 9 av 10 ganger er jeg å finne inneklemt langt bak i kabinen, men av og til er det lov å grave litt dypt i lommen for å nyte turer som det her.


Quote:
Originally Posted by RJon View Post
Liker spesielt bildene fra Empire State Building, veldig atmosfærisk!
Bildene don`t do the justice. Hadde egentlig ikke planlagt en tur opp, men plutselig begynte det å klarne rett før solnedgang. En utsikt som absolutt er å anbefale

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Glimrende, takk for rapport
takk for kommentar

Quote:
Originally Posted by jb1 View Post
Det heter bronsje for de som ikke kan uttale det riktig. Det sies også uten j på Østlandet ;-) Forøvrig, en glimrende rapport.
Jeg gir min egen humor terningkast 1, men klarer fortsatt ikke å dy meg når jeg rabler ned en liten rapport.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2016, 10:04   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Glitrende rapport.

Den lunchen du fikk på vei til Londonsk er jo bare såååååååååååååååååååå god. Den er det beste BA har i hele sortimentet sitt. Uansett klasse.

Takk skal du ha. Nå fikk jeg vann i munnen også
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 09:45   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Glitrende rapport.

Den lunchen du fikk på vei til Londonsk er jo bare såååååååååååååååååååå god. Den er det beste BA har i hele sortimentet sitt. Uansett klasse.

Takk skal du ha. Nå fikk jeg vann i munnen også
Takk for kommentar

Den lunchen stod til terningkast 6.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 18:36   #8
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Fin rapport!

Forresten HEEEEEEELT uenig i at lunchen der så digg ut. Mat skal tidligere har sagt MØØØ, var en grunn til at vårherre skapte fisk og skalldyr under vann, ute av syne for oss..

Ellers så det bra ut.

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2016, 14:47   #9
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Fin rapport!

Forresten HEEEEEEELT uenig i at lunchen der så digg ut. Mat skal tidligere har sagt MØØØ, var en grunn til at vårherre skapte fisk og skalldyr under vann, ute av syne for oss..

Ellers så det bra ut.

Kim
Takk for kommentar

Tja, hver sin smak og derfor har de også to alternativer til lunch. Klarer ikke helt å huske hva det var i farten, men det var iallfall nærmere mø enn det jeg spiste.

Skal du ha tilslutning til en IC-tur er det iallfall ikke tvil om hvem som har best produkt på en slik tilslutningstur, og det er våre britiske venner
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2016, 07:59   #10
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Hjertelig takk for en strålende rapport OttoL BA ser meget bra ut - særlig den lunsjen på flighten din til LHR gir meg vann i munnen. Hvordan synes du maten hos BA er på langdistanse sammenlignet med SK? 747 blir for øvrig alltid en favoritt hos meg!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2016, 16:42   #11
Jornaa
Newcomer
 
Join Date: Oct 2015
Location: Tønsberg
Posts: 9
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Super rapport.

Jeg planlegger en juletur OSL-LHR-BOS-MIA-LHR-OSL med BA
LHR-BOS i 2. etg. på BA 747 og MIA-LHR i 2. etg på BA A380.

Det er en overkommelig pris i Biz, da vi planlegger å droppe jul- og nyttårsfeiring i gamlelandet til fordel for Biz og champagne hos BA :-)
__________________

FinnairPlusPlatinum|OneWorldEmerald|AccorGold/IBISbiz
Jornaa is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2016, 18:35   #12
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hjertelig takk for en strålende rapport OttoL BA ser meget bra ut - særlig den lunsjen på flighten din til LHR gir meg vann i munnen. Hvordan synes du maten hos BA er på langdistanse sammenlignet med SK? 747 blir for øvrig alltid en favoritt hos meg!
Takk for kommentar

Laster opp bilde av menyen på flighten. Jeg gikk for biffen, som var helt ok. Har dog aldri sett på flymat som noen kulinarisk høytid. Det vil si at jeg graver ikke dypt i lommen for å spise høye biffer istedenfor vassen kylling. Det er mer hele opplevelsen med å sitte i 2. etasje på en 747 som er verdt litt ekstra monitas.


Må bare få legge til at det ikke er mine pent lakkerte negler du ser der

Quote:
Originally Posted by Jornaa View Post
Super rapport.

Jeg planlegger en juletur OSL-LHR-BOS-MIA-LHR-OSL med BA
LHR-BOS i 2. etg. på BA 747 og MIA-LHR i 2. etg på BA A380.

Det er en overkommelig pris i Biz, da vi planlegger å droppe jul- og nyttårsfeiring i gamlelandet til fordel for Biz og champagne hos BA :-)
Takk for kommentar

Høres ut som en fornuftig løsning!

Last edited by OttoL; 17-02-2016 at 18:42.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2016, 23:55   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by OttoL View Post
Takk for kommentar

Laster opp bilde av menyen på flighten. Jeg gikk for biffen, som var helt ok. Har dog aldri sett på flymat som noen kulinarisk høytid. Det vil si at jeg graver ikke dypt i lommen for å spise høye biffer istedenfor vassen kylling. Det er mer hele opplevelsen med å sitte i 2. etasje på en 747 som er verdt litt ekstra monitas.


Må bare få legge til at det ikke er mine pent lakkerte negler du ser der


Takk for kommentar

Høres ut som en fornuftig løsning!
Mmmmmmm... Grilled prawns forretten er dødsgod

Sjokoladekaken der er dødsgod... Mmmmmmmmm

Biffen er ingen høydare, men om du dypper bitene individuelt i den gravy-skåla så funker det helt panser. Evt så er jeg gladbrisen på dette tidspunktet. Begge alternativ kan i og for seg stemme.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2016, 19:34   #14
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Mmmmmmm... Grilled prawns forretten er dødsgod

Sjokoladekaken der er dødsgod... Mmmmmmmmm

Biffen er ingen høydare, men om du dypper bitene individuelt i den gravy-skåla så funker det helt panser. Evt så er jeg gladbrisen på dette tidspunktet. Begge alternativ kan i og for seg stemme.
Litt flaut det her, men hadde tydeligvis litt flere bilder.. Får skylde på mens jeg skrev rapporten.
Bilde av forretten


Får vann i munnen når jeg ser de bildene. Godt det ikke er så mange ukene til neste gang Nå tror jeg ikke at det er flere bilder
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2016, 10:33   #15
reiseportalen
travelling nerd
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 101
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Takk for flott rapport!

........................................
http://www.reiseportalen.blogspot.no/
reiseportalen is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2016, 02:37   #16
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Første gang i 2.etasje på en 747 - British Airways til JFK

Superdupert!
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
British Airways bytter terminal på JFK i 2022 Someone Flyforum 9 06-01-2023 18:57
Milliardbot til British Airways darkcho Flyforum 9 08-07-2019 18:45
Sete i 2. etasje på Air France 747-400? cossie3 Reiseforum 2 25-04-2013 19:16
British Airways 747-400? jcnorway Samlerhjørnet 10 23-07-2009 22:12
Thai Airways International taper penger for første gang i historien Farmer Flyforum 9 20-08-2005 15:54


All times are GMT +2. The time now is 08:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.