Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-04-2014, 23:25   #21
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Transfer Chicago

http://www.flychicago.com/SiteCollec...0Terminals.pdf

AC er inn på T2 og UA bruker normalt T1 så det går nok greit.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2014, 07:16   #22
Utenbys
ScanFlyer Blue
 
Utenbys's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Location: Bergen
Posts: 325
Default Re: Transfer Chicago

Har aldri hatt ORD som port of arrival til USA. Men har hatt GSO-ORD-CPH ved noen anledninger. Har stort sett hatt to til tre timer for transfer og det var rikelig med tid til både stoppe ved check-in skranken og grine seg til points-upgrade, ut og lufte seg og så kjede seg tilstrekkelig på den uendelig kjedelige T5. (obs - trillevognen som selger mat og drikke stenger kl 20 eller 21 og deretter er det fint lite å ta seg til. Jeg var ikke EBG på det tidspunkt så loungen var ikke mye hjelp).

Generelt tar immigration lang tid. En kan være heldig og det går fort, men ville ikke regne med det. Er noen år siden nå, men BDL har et eget bygg for immigration og lite IC flights så der kan det gå kjapt. (dog jeg måtte til avhør fordi "you have a new passport sir, why do you have a new passport" - det forklart og han glemte å ta fingeravtrykk og iris-scan og ønsket meg et behagelig opphold).

EWR mistet jeg en connection fordi immigration tok for lang tid. Fortalte damen i skranken at nå kommer jeg nok ikke til å bo på den adressen jeg hadde skrevet på arrival cardet og hun fortalte at det spiller ingen trille hva jeg skriver der. Servicepersonen til flyselskapet kunne fortelle at de booket om til ny flight neste dag, overnatting kunne de ikke bidra med. "you are delayed because of immigration, you are welcome to file a complaint with Homeland Security". Ble en bra kveld i NY likevel
__________________
Siden 2009.01.01
Utenbys is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2014, 21:56   #23
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer Chicago

Hvordan er det med 1t og 50 minutter i transfer fra SK til UA på ORD? Kommer inn fra København og skal videre med UA til Canada. Er dette mulig å rekke i praksis? Jeg har ikke forsøkt immigration i ORD, men hadde en veldig god erfaring fra SFO sist sommer og en noe mindre god fra IAD. Takknemlig for alle svar!
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2014, 23:41   #24
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Transfer Chicago

Det kan holde men det kan også gå skikkelig på tryne. Sist brukte jeg 1t45min i kø for å komme frem til immigrasjonsskranken, gangen før det så stod jeg 3 timer i kø.
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 09:30   #25
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Transfer Chicago

Veldig variabelt i immigration uansett hvor du ender i USA. Sist var jeg gjennom immigrasjon og toll på 20 minutter i ORD, noen ganger tidligere var det endeløse køer..

Ellers er det noen hyggelige norske damer som jobber på flyplassen der og er glad i å hjelpe norske kunder kjapt videre. Sist hadde jeg connection med AA og ble oppgradert til First videre til LAS av ei fra vestlandet som hadde jobbet der i maaaange år.. Husker jeg ikke helt feil kan du også møte på nordmenn i UA-skranken, så frem kommer du deg nok alltids!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 11:49   #26
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Det kan holde men det kan også gå skikkelig på tryne. Sist brukte jeg 1t45min i kø for å komme frem til immigrasjonsskranken, gangen før det så stod jeg 3 timer i kø.
Takker for respons, Cecilie! Har for øvrig sett på denne linken du har referert til fra CBP om ventetider - genialt. Mye gode tips du sitter inne med :-)

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Veldig variabelt i immigration uansett hvor du ender i USA. Sist var jeg gjennom immigrasjon og toll på 20 minutter i ORD, noen ganger tidligere var det endeløse køer..

Ellers er det noen hyggelige norske damer som jobber på flyplassen der og er glad i å hjelpe norske kunder kjapt videre. Sist hadde jeg connection med AA og ble oppgradert til First videre til LAS av ei fra vestlandet som hadde jobbet der i maaaange år.. Husker jeg ikke helt feil kan du også møte på nordmenn i UA-skranken, så frem kommer du deg nok alltids!

Kim
Takker for innspill her, Kim! Du er tydelig godt vant med transfer i USA. Det hadde vært greit å treffe på noen nordmenn dersom det skulle skjære seg. Jeg får se hva den risikoaverse delen av meg gir uttrykk for senere i dag.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 15:12   #27
ErlA
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 1,034
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Hvordan er det med 1t og 50 minutter i transfer fra SK til UA på ORD? Kommer inn fra København og skal videre med UA til Canada. Er dette mulig å rekke i praksis? Jeg har ikke forsøkt immigration i ORD, men hadde en veldig god erfaring fra SFO sist sommer og en noe mindre god fra IAD. Takknemlig for alle svar!

HAdde SK-UA transfer på ORD i Februar, gikk smertefritt, venta 15min i imigrasjon. GIkk videre å dumpa kolliet ( må jo bæres gjennom tollen). Tok toget til Terminalen.

Men tydelig det kan variere sterkt også iforhold til tidsbruk.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2014, 19:01   #28
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,323
Default Re: Transfer Chicago

Jeg ventet kanskje ca. 30 min i immigrasjon på ORD sist fredag. SK945 fra ARN ankom ca. på rute, og vi var eneste i køen. På vei hjem fra ORD i går var jeg utrolig nok den eneste i sikkerhetskontroll nr. 3 i terminal 1 ca. klokka 1000. Ikke en kjeft i sikte, så den kan anbefales. Den ligger helt i enden av terminal 1, i retning terminal 2. Du kommer ut ved gate B5.
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 22:08   #29
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer Chicago

Drar denne opp igjen. Jeg kommer inn fra YHZ og skal videre til SFO. Hvor lang tid er tilstrekkelig med transfer? Når man kommer fra Canada, er det ikke slik at man går gjennom "immigration" på avgangsdestinasjon i Canada?
Dette er vinterstid (desember) og vet ikke hvorvidt jeg bør ta hensyn til dette. Kan enten ha 1,5 timers transfertid og fly Airbus 320 videre. Det andre alternativet er Boeing 757-300 (aldri fløyet 757) som gir 3 timers transfertid. Jeg er EBD og flyr First hvis det skulle ha innvirkning.. Med skrekkhistoriene til UA om dagen er det vel ikke sikkert at jeg slipper inn i loungen engang?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 22:14   #30
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Transfer Chicago

Hei og hå. Det er et par spørsmål her:

1) Jeg vet ikke om Halifax har US immigration. Men det kan du kanskje finne ut. Det er det som er det mest kritiske punktet her. Om de ikke har det skal du gå for 3t connection.

2) Du sier ikke om det er sammenhengende booking og samme selskap.

Men la oss si at det er sammenhengende booking og samme selskap så holder 1,5 timer. Da har du faktisk en ekstremt smooth Connection på ORD.

Er det bytte av selskap på du bytte terminal og ta Security på nytt. First hjelper noe, men ikke mye. 1,5 timer vil fortsatt gå, men det blir bra tight.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 22:24   #31
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hei og hå. Det er et par spørsmål her:

1) Jeg vet ikke om Halifax har US immigration. Men det kan du kanskje finne ut. Det er det som er det mest kritiske punktet her. Om de ikke har det skal du gå for 3t connection.

2) Du sier ikke om det er sammenhengende booking og samme selskap.

Men la oss si at det er sammenhengende booking og samme selskap så holder 1,5 timer. Da har du faktisk en ekstremt smooth Connection på ORD.

Er det bytte av selskap på du bytte terminal og ta Security på nytt. First hjelper noe, men ikke mye. 1,5 timer vil fortsatt gå, men det blir bra tight.
Takker for svar, Fnate!
Angående US immigration må jeg undersøke med lokale kilder her. EDIT: de har preclearence på YHZ!!
Det er sammenhengende booking og samme selskap (United) hele veien fra YHZ til SFO.
Noen som vet hvordan 320 er kontra 757 i First? Erfaringer?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg

Last edited by 737-405; 19-10-2014 at 22:29.
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 22:31   #32
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
1) Jeg vet ikke om Halifax har US immigration. Men det kan du kanskje finne ut. Det er det som er det mest kritiske punktet her. Om de ikke har det skal du gå for 3t connection.

Det har de:

Quote:
When you are travelling non-stop to the U.S., you go through the U.S. preclearance facility at the far end of the terminal building (see Frequently Asked Questions below). You will go through U.S. Customs and Border Protection prior to your departure from Halifax so you can get to where you’re going in the U.S. more quickly.
http://hiaa.ca/travel-checklist/travel-to-the-us/
Martin is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 22:32   #33
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by 737-405 View Post
Noen som vet hvordan 320 er kontra 757 i First? Erfaringer?
Sjekk setekartet for 757en, går noen med international F-seter domestic.
Forøvrig svar på UA-sakene --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126702
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 19-10-2014 at 22:49.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2014, 18:33   #34
737-405
ScanFlyer Gold
 
737-405's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
Default Re: Transfer Chicago

Kommer inn til Terminal 2 på ORD, og skal videre fra Terminal 1. Gjennomgående reise med United og halvannen time i transfer. Må man med dette toget eller går det an å gå mellom terminalene her? Noen med erfaringer?
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg
737-405 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 16:41   #35
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Transfer Chicago

Har booka ATL-DEN-ATL med UA med transfer i ORD på utreisen og direkte hjem på returen. Nå ser jeg at det går et fly direkte nonstop fra ATL-DEN på utreisen som er billigere og jeg ser at jeg kan endre til dette flighten kostnadsfritt. Booket egentlig transfer i ORD med hensikt å krysse av flyplassen i bucket listen min da jeg aldri har vært der.

Fordelen med å endre til direkte er at jeg kommer dit 2t før. Er jo på ferie, så har jo veldig god tid.Så hva sier folket, er det egentlig verdt å ta en tur innom ORD? Tenker at ORD er jo en storflyplass og delays og andre uforutsigbare hendelser kan skje.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 16:46   #36
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by akira View Post
Så hva sier folket, er det egentlig verdt å ta en tur innom ORD?
All logikk og sunn fornuft tilsier det er best og fly direkte, men nå er jo flere av oss her inne ikke helt riktig skrudd sammen og kan finne på og fly en omvei for en ny flyplass og/eller flere bonuspoeng
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 16:55   #37
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
United Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
All logikk og sunn fornuft tilsier det er best og fly direkte, men nå er jo flere av oss her inne ikke helt riktig skrudd sammen og kan finne på og fly en omvei for en ny flyplass og/eller flere bonuspoeng
Exactly my point. Vet aldri når jeg har muligheten til å "besøke" Chicago O'Hare igjen da jeg aldri har planlagt noe oppe i Midwest. Dog sier fornuften at det er best å fly direkte.
__________________
Upcoming flights:

Tja..

Last edited by akira; 01-03-2016 at 16:58.
akira is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 17:11   #38
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Transfer Chicago

Jeg flagra innom ORD, i mitt litt merkverdige prosjekt OSL-BRU-MAD(stayover)-PHL-ORD(Stayover)-HNL og må si at ORD var en fin flyplass å orientere seg rundtomkring på, selv med en djevelsk jetlag.. At jeg muligens kunne gjort samme turen omlag like rimelig, med å fly litt mer rett linje er en annen sak, men fikk gjort unna mye på den turen.

Returen besto av HNL-SFO-PHL-MAD-GVA-OSL, alt i en smell, så ja, vi er litt rare.. :-D
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2016, 18:40   #39
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Transfer Chicago

Tror vi tar pitstoppen innom ORD. Noen ganger er nonstop direkte bare rett og slett kjedelig
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2016, 06:01   #40
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Transfer Chicago

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Jeg flagra innom ORD, i mitt litt merkverdige prosjekt OSL-BRU-MAD(stayover)-PHL-ORD(Stayover)-HNL og må si at ORD var en fin flyplass å orientere seg rundtomkring på, selv med en djevelsk jetlag.. At jeg muligens kunne gjort samme turen omlag like rimelig, med å fly litt mer rett linje er en annen sak, men fikk gjort unna mye på den turen.

Returen besto av HNL-SFO-PHL-MAD-GVA-OSL, alt i en smell, så ja, vi er litt rare.. :-D
You crazy bugger you...

He he. Jeg liker det.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Om flyplassen og om transfer Stockholm (Arlanda) RWY 24 Reiseforum 103 16-07-2023 17:27
Transfer i Zurich, og om flyplassen LN-SEK Reiseforum 79 25-06-2023 12:08
Om flyplassen og transfer i Warszawa MD87 Reiseforum 7 28-05-2018 00:23
Om flyplassen, og om transfer i Atlanta oskarflekkefjord Reiseforum 6 11-07-2016 23:39
BA tilbyr nå airside transfer på Chicago O' Hare. Martin Reiseforum 2 12-09-2011 01:16


All times are GMT +2. The time now is 00:11.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.