Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-10-2017, 14:20   #21
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Air France Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Dragen har en Air France billett fra Italia via CDG til OSL.

FLO-CDG står som Eco uten bagasje og leg to CDG - OSL er Business. Trenger hun da å betale en innsjekket koffert?

Og så klassikeren - Er 45 minutter greit på CDG for intra-Europa?

SC.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2017, 14:34   #22
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Dragen har en Air France billett fra Italia via CDG til OSL.

FLO-CDG står som Eco uten bagasje og leg to CDG - OSL er Business. Trenger hun da å betale en innsjekket koffert?

Og så klassikeren - Er 45 minutter greit på CDG for intra-Europa?

SC.
Er det en gjennomgaaende billett? Virker rart at det skulle gaa an aa ha en slik billett som gjennomgaaende, men ville kontaktet AF for aa vaere sikker. 45 min er jo ikke mye, men det kan gaa om det er samme terminal eller de ikke ligger langt fra hverandre.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2017, 13:24   #23
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før, men ser ut som AF/KLM har begynt å ta betalt for innsjekket bagasje på longhaul. Dette er reiser f.o.m 10.april. Har en ATL booking i slutten av april og sjekket prisene på ny, heldigvis booket jeg i november og fått med meg 1pc inkl t/r.
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2020, 12:53   #24
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Air France innfører nå business class på innenriks, hvor det nå kun economy. Konseptet blir i praksis det samme som på deres europeiske ruter


https://check-in.dk/air-france-med-b...igsflyvninger/

Quote:
Air France introducerer Business Class på sine indenrigsflyvninger fra begyndelsen af februar. Det bliver muligt at vælge mellem tre forskellige billettyper.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2021, 18:20   #25
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Air France har forresten åpnet en ny lounge på CDG 2F. Av bildene så ser den bra ut, og utsikt har den også

Starting September 20, 2021, Blue Air will be operating up to 7 weekly services on the newly introduced routes, according to the following frequency schedule:

https://www.aviation24.be/airlines/a...les-de-gaulle/

Quote:
Air France unveils its new lounge designed by Jouin Manku in terminal 2F at Paris-Charles de Gaulle
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2022, 20:34   #26
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

I november så bestilte jeg en billett OSL-CDG-MSP-LAS med AirFrance/Delta via AirFrance sine websider, reisen er i Biz hele veien, utreise 8.juni.

Nå har imidlertid Delta kansellert og satt opp ny rute MSP-LAS, i praksis går flyet 5min senere fra MSP og kommer 3min senere til LAS, men lurer på om det har fått nytt rutenummer. DL879 avg 15:55 fra MSP er den nye ruten, men den heter ennå AF2664 hos AF.

Det som imidlertid har skjedd er at Delta har dyttet oss fra Buisness til Economy. Jeg har snakket med AF flere ganger på telefon. De kan tilby meg å fly dagen etter i Biz hele veien, og jeg kan få pengene tilbake for billetten min, men de sier at det er ikke Biz billetter tilgjengelig på DL879 så jeg må fly Economy. Har også snakket med Delta på telefon, men de sier at det er AF som har utstedt billetten så de kunne ikke hjelpe meg.

Er dette noe jeg bare må finne meg i? Vi er flere som flyr i lag på samme billett, og å bytte til dagen etter er uaktuelt. Så pr nå er vi i Eco, billetten er uforandret, og vi kan ringe tilbake til AF for å høre "om det blir ledige plasser i Biz", da kan de kanskje flytte oss opp igjen. Etter det jeg ser har vi bookingklasse J, om det har noe å si.

Last edited by Orbiter; 27-03-2022 at 21:11. Reason: Tok med dato for utreise
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2022, 23:52   #27
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,618
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

HUCA? Hang up, call again. Prøv med en annen agent. Jeg får jo gjort en dummy booking selv den dagen på samme ruten og får tilbud om å kjøpe business class på Af2664 så det er åpenbart mulig.

Delta flyet begynner å fylles opp foran ser det ut til men fortsatt minst 9 seter til salgs. Jeg ville ringt igjen og insistert ettersom billetter er tilgjengelig i samme kabin.

DL 879 0 MSP
08/06/22 15:55 LAS
08/06/22 17:14 321
Daily
84% / 57m J9 C7 D1 I0 Z0 W9 S0 Y9 B9 M9 H9 Q9 K7 L0 U0 T0 X0 V0 E9
view is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2022, 14:42   #28
Orbiter
ScanFlyer Blue
 
Orbiter's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Troms
Posts: 178
Delta Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Quote:
Originally Posted by view View Post
HUCA? Hang up, call again. Prøv med en annen agent. Jeg får jo gjort en dummy booking selv den dagen på samme ruten og får tilbud om å kjøpe business class på Af2664 så det er åpenbart mulig.
Etter sju telefoner til AirFrance kundeservice så fikk jeg omsider Biz setene tilbake.

Det siste som skjedde var at en gang i forrige uke, så endre Delta nok en gang på DL879 flighten fra 15:55 til 16:01, og nok en gang mistet AF våre seter på Delta. Etter å ha fått saken satt over fra Kundeservice til Backoffice, så fikk vi atter våre seter tilbake.

Det hjelper å være standhaftig, og det tar sin tid, men det går an å få hjelp. Til slutt.
Orbiter is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2023, 15:58   #29
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Air France debuterer med den nye longhaul business-kabinen denne uken. JFK, Rio og Dakar blir de første tre destinasjonene for denne kabinen

https://check-in.dk/air-france-klar-...stancekabiner/

Quote:
I denne uge er der premiere på Air Frances nye langdistancekabiner, som indtil videre rulles ud på flyvninger til tre destinationer. Inden udgangen af i år vil de blive gjort mere bredt tilgængelige.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2023, 12:39   #30
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Ser forresten at Air France og deres datterselskap Transavia France bruke samme Dohop løsning som Norse, Norwegian og nylig avdøde Flyr.

Da er den kombinasjonen ikke lenger veldig smidig og aktuell.

For slik jeg forstår har KLM og Transavia ordentlig interlining
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2023, 12:47   #31
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Air France debuterer med den nye longhaul business-kabinen denne uken. JFK, Rio og Dakar blir de første tre destinasjonene for denne kabinen

https://check-in.dk/air-france-klar-...stancekabiner/
Da starter de også prosessen med nye kabinen på A350-900 flåten

https://twitter.com/AirlineFlyer/sta...20788560863232

Quote:
Say hello to @airfrance ’s latest business class seat, coming to 21 A350s starting next month. This is an iterative update to what I just flew on the refurbished 777-300ER. 48 seats in the cabin.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2023, 00:37   #32
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Mye same-same-but-not-the-same det der?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2023, 16:27   #33
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Mye same-same-but-not-the-same det der?
Det nye setet er slik jeg forstår det større i alle retninger
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2023, 11:09   #34
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Air France åpner opp for å kunne sjekke inn bagasje flere steder i Paris sentrum

https://flysmart24.no/2023/08/16/fly...e-midt-i-byen/

Quote:
Vanligvis må flypassasjerer levere inn bagasje til innsjekking når de ankommer flyplassen.

Ikke for de som reiser med Air France fra Paris.

Her har flyselskapet rigget en ordning der de reisende kan levere inn bagasje midt i byen, og sjekke inn samtidig.
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2023, 11:30   #35
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Generelle spørsmål om å reise med Air France

Dette er jo fristende paa store utreisedager for aa slippe insjekkingskoer paa flyplassen. Prisen er ikke avskrekkende heller.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) Tornerose Reiseforum 464 06-03-2024 13:56
Generelle spørsmål om å reise med KLM stonyo Reiseforum 124 22-03-2023 11:31
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar Hpkris Reiseforum 245 10-11-2020 14:49
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) Norge Rundt På 14 Dager Reiseforum 29 30-09-2017 07:35
WOW Air - generelle spørsmål om bestilling og reise owj1310 Reiseforum 3 20-07-2017 23:06


All times are GMT +2. The time now is 01:37.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.