Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2018, 01:56   #1481
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?
(Skal fra Bodø til London via Gardemoen, men stopper heller i Trondheim noen dager, ser ikke ut som den kan gjøres på egen hånd)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	F5F53ACF-ABC6-4055-9748-B4705CF1C40E.jpg
Views:	1235
Size:	46.0 KB
ID:	45570  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2018, 06:11   #1482
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by LN-RTP View Post
Nå er det min tur å fikle med SAS sin app og hjemmside.
Appen funker ikke med bookinger står det, men greit nok å gå til hjemme side.
Prøvde å endre på reisen, noen som vet om man kan legge til en mellomlanding uten å måte ringe til noen, rive ned bestillingen og begynne på nytt?
Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.

For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?

Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.

Last edited by Chriscross; 03-09-2018 at 06:15.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2018, 15:46   #1483
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Tror ikke app fikser å endre billett om bookingklasse må endres, og du må definitivt ringe om du endrer reiseruten.

For å kome tilbake på topic, ble jeg videreført til sas classic for booking for et par dager siden. Hva er status på bedringene for synshemmede? Har dagbøtene startet?

Ser nå at dette er besvart I en annen tråd. Alt utbedret.
SAS Classic, er det hjemmesiden?
Nå utbedret?
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2018, 01:06   #1484
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Bærums Verk
Posts: 5,079
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg har blitt omdirigert til SAS Classic hele denne uken.....

SAS Classic er den gamle hjemmesiden og bookingmotoren til SAS. Den som fungerte før den nye mangelfulle og problematiske hjemmesiden ble lansert.

Mulig den nye siden er under rekonstruksjon ifm manglene og avvikene, og at det er derfor man blir omdirigert.

Espen
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 10:27   #1485
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 676
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Skal på tur med en gruppe, og prøvde å legge inn Eurobonusnr. Appen streiket på det punktet i morges. Så da prøvde jeg fra PCen isteden, det gikk også nesten bra...


Prøvde SAS app på nytt og nå gikk det plutselig greit. Hurra.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 20:30   #1486
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2018, 20:49   #1487
ma-are
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2015
Posts: 71
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by ma-are View Post
Har bestilt bonusreise i SAS Plus til LAX; 2 voksne, 1 barn og 1 spedbarn. Jeg var inne på nettsiden for å velge sete, men for voksen m/spedbarn kommer det opp feilmelding "Minst én av seteforespørslene kan ikke bekreftes. Det kan skyldes manglende eller ugyldig bonuskort. (4636 - 13254)". Har etter å ha forsøkt noen ganger fått valgt sete på strekningen ARN-LAX-ARN, mens de resterende flygningene ikke lar seg ordne. Noen som har opplevd det samme, eller har tanker om hva dette kan være?
Da fikk jeg løst det... ser ut som at det ikke går an å velge sete 2A/B/C med spedbarn, men funket da jeg valgte annen rad (bl.a. rad 1D/E/F). Ar feilmelding med manglende eller ugyldig bonuskort dukker opp er dog et mysterium

Last edited by ma-are; 12-09-2018 at 20:54.
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2018, 13:10   #1488
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.
__________________
Neste flyvning:
24.01.23: OSL-LPA (DY 1816)
01.02.23: LPA-OSL (FS 1283)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2018, 22:39   #1489
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det over en uke siden siste jeg sjekket bookingene hos SAS så nå har jeg akkurat gått gjennom setereservasjonene. Som vanlig er setereservasjoner endret for de fleste bookingene og for flere av det kan jeg flytte tilbake til setet som jeg opprinnelig hadde. Det er kun hos SAS jeg regelmessig må gjøre denne øvelsen. Hvorfor noen skulle ha behov for mitt sete midt i bakerste seksjon av flyet er det vanskelig å finne teorier for, spesielt gitt at alle andre seter forran og bak dette i samme segment er ledige.

Noe nytt denne gangen var at en setereservasjon er helt slettet. Fingertrøbbel hos vedkommende hos SAS som i flere år har moret seg med å rote til mine bookinger?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2018, 22:53   #1490
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by litt-amatør View Post
Mulig jeg som bare er i dårlig humør i dag. Men jeg synes det blir litt rart at jeg som norsk borger bosatt i Oslo og bestiller enveisbillett LHR-OSL med SAS får stadige påminnelser a la "velkommen til Oslo", "hva vil du se mens du er i Oslo", "hva vil du oppleve", "hvor skal du bo", "Oslo venter på å by deg velkommen". Kunne man ikke gjort dette på en litt annen måte.
Å bruke kontekst til å gi tilpasset informasjon er noe som mange dummer seg ut på ved å sjekke for lite info. Her har man altså kun sjekket hvilken by man ankommer til og så gitt info om slikt som hoteller uten å også sjekke om du hadde hjemadresse der. Slik systemene er bygd opp og etter hvilken informasjon som er tilgjengelig for hvilke prosesser så kan man skjønne hvordan dette har oppstått.

Dummere 1: Gi forslag om severdigheter og hoteller i byen man kommer til uten å sjekke om bookingen hadde en flight videre innen vel en time. Her kan man vanskelig unnskylde seg med at systemet ikke hadde tilgjengelig info.

Dummere 2: Reklame og oppfordring til å melde seg inn i Eurobonus etter at man har logget seg inn på kontoen sin. Har også opplevd det samme på supporttelefon etter å ha oppgitt bonusnummer.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2018, 14:37   #1491
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Når jeg prøver bestille på sas.no nå så vil man etter valg av passasjer få flere trege oppdateringer av sider uten innhold og så hoppes det over sidene for bestilling av sete og ekstratjenester og man havner rett på det som ser ut som mobilversjonen av betalingssiden.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2018, 14:34   #1492
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,739
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

SAS.no står det at online checkin er tilgjengelig når jeg sjekker bookingene mine. Når jeg trykker på linken og bekrefter mine personalia kommer jeg imidlertid bare tilbake til bookingen... med linken for online checkin på toppen...

På classic.sas.no fungerer fortsatt online checkin. Og der kan man jo også printe ut en fornuftig side med hele bookingen, noe sas.no ikke tilbyr.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 15-11-2018, 22:48   #1493
Nona
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2018
Posts: 103
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
Nona is offline   Reply With Quote
Old 16-11-2018, 22:59   #1494
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,006
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Nona View Post
Bestilte på SASs nett-side, til et sydlig land for 3 dager siden. Først en gang, da jeg kom fram til betaling, surret det og gikk i 2 min, før beskjed: Beklager, tekniske problemer, prøv igjen. Ventet 15 min, prøvde, og samme beskjed. Ventet til neste dag, kom da i skade for å glemme å oppgradere bestilling til å inkludere bagasje. Ok, da får man legge til bagasje. Etter lenge om og men, står det at det er for sent med tilleggsbestilling. Over et døgn før avreise. Så de går glipp av den vanvittige 600 kr for en koffert! Todde SAS var et full fare selskap? Okey, jeg tikk tilbake og prøvde en gang til. Da var plutselig kofferten registrert 2 ganger, altså 1.200 kr! Jeg ringte SAS service, kom til en svenske: Tyvärr, vi kan inte refundera något, jag ser du har 2 väskor. - Ja, men jeg har altså bare 1! Du måste ringa hit og dit. -Men dette er jo ikke min feil! Tyvärr....jeg la på. SAS hjemmeside, er fortsatt langt fra par!
Et tips kan være å bruke Wideroe.no neste gang du skal bestille reiser og tilleggstjenester med SAS. Har alltid funket for min del
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 06-12-2018, 22:06   #1495
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøker å etterregistrere noen flighter, trykker send og får feilmelding "Systemfeil (0)". Trykker på nytt, får beskjed om at "Flystrekningen er allerede registrert i et annet lojalitetsprogram" - what the f*****????

Så sjekker jeg kontoutskriften, og der har det plutselig kommet inn. Samtidig får man en mail om "Our partner has confirmed that LH 860 FRAOSL is not valid for accrual of EuroBonus points."...

Ja, jo, kjekt at det virker, og ikke tar fire måneder, men makan til forvirrende (feil)meldinger.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 06-12-2018 at 22:12.
Discus is online now   Reply With Quote
Old 17-12-2018, 18:18   #1496
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført


Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sas.png
Views:	410
Size:	51.5 KB
ID:	46133  
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 17-12-2018 at 18:21.
Discus is online now   Reply With Quote
Old 22-12-2018, 18:14   #1497
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Forsøker en etterregistrering i dag (17/12) for en flyging 8/12, men iflg. SAS kan jeg ikke det for det er mindre enn en uke siden flygingen ble gjennomført


Rant#2 - fire legs på billetten, 3x partnerselskaper, 1x SAS. SAS-flighten er den eneste som ikke har blitt bokført automatisk...
Da har "ukes-feilen" blitt borte og erstattet av " Too many registration attempts made with these details for First Segment"
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 24-12-2018, 03:18   #1498
IL-2
ScanFlyer Gold
 
IL-2's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,297
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Jeg bare lurer, fatter ikke SAS at de taper penger på å ha så elendige nettsider?
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2018, 16:45   #1499
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,919
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Da har "ukes-feilen" blitt borte og erstattet av " Too many registration attempts made with these details for First Segment"


Bedre å sende en e-post til ebretro@sas.se.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2018, 02:03   #1500
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Bedre å sende en e-post til ebretro@sas.se.
Takk, skal forsøke det, men blir helt matt av hvordan de kløner det til for seg selv.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 12:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 13:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 09:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 13:45


All times are GMT +2. The time now is 23:19.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.