Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-07-2006, 12:50   #1
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default De beste flyplassene

De beste flyplassene
München blir kåret til beste storflyplass, og Charles de Gaulle til den verste. Er du enig?

De beste flyplassene
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 12:52   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: De beste flyplassene

Aldri vært i MUC, men at CDG er den værste falt ikke akuratt som noen bombe!
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 12:56   #3
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: De beste flyplassene

Spørs hvor langt forbrukerne til Aftenpoften har vært, men jeg liker HKK veldig.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 14:09   #4
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: De beste flyplassene

Synes ikke CDG er såååå ille, helt midt på treet. Orly er langt bedre i Paris. Jeg skjønner ikke hvorfor München gjør det så bra, det er trangt der, hvis de ikke har utvidet siden sist jeg var der. Kremen av drittflyplass må være Beauvais!
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 15:00   #5
M609
ScanFlyer Silver
 
M609's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 977
Default Re: De beste flyplassene

Quote:
Kremen av drittflyplass må være Beauvais!
Vet ikke om den kvalifiserer som stor nok, men Vilnius var dårlig på alle måter.
__________________
Monster in a cave
M609 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 15:32   #6
CX254
Newcomer
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 14
Default Re: De beste flyplassene

Kan ikke begripe hvorfor de ikke har nevnt HKG. Fantastisk flott flyplass.
Den er utentvil blant topp 5!
CX254 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 15:42   #7
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: De beste flyplassene

Quote:
Originally posted by CX254





Kan ikke begripe hvorfor de ikke har nevnt HKG. Fantastisk flott flyplass.
Den er utentvil blant topp 5!
Tja....om en tar en titt på undersøkelsen så ser en jo at ALLE flyplasser ligger i Europa...og at de fleste av disse er nettopp dem som nordmenn bruker mest...og som flyselskap har som HUB......som blir brukt av nordmenn. Synes ikke det er rart at f.eks HKG ikke er med..............
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 15:59   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: De beste flyplassene

Mine synspunkter om Europeiske flyplasser:

Vil vel si meg enig i at CDG er rimelig ille, men problemene på CDG er: Om du har en transfer, må du ofte sjekke inn på nytt og få nytt BP. Det er ingen transfer check in overhodet på CDG, du må ned i kjellern og sjekke inn. Loungen til SK og UA ligger i 10 etasje og om du ikke er kjent må du ha en GPS for å finne frem. Du må også ut av Schengen for å komme deg inn i lounge, deretter inn igjen for å ta flyet.

Kan ikke skjønne at de synes AMS er så bra. Punkt til punkt er AMS ok, men har du en transfer (og det har de jo kritisert LHR for) fra B terminalen til USA terminalen, tar det en god halvtime + passkontroll å komme seg igjennom kaoset. Lengste spaserturen på noen flyplass i Europa. Er du så heldig å få den nye rullebanen, ligger jo den så langt unna at du nesten er i Belgia.

LHR har kun et problem: Kun 2 rullebaner. Holder du deg innenfor *alliance, er det null problem å ha en internasjonal transfer på LHR. 3 feite lounger ligger også på rad bortover og shopping er bra. Du har også en meget effektiv fast track på både pass og sikkerhetskontroll. Det er også lett å ha en transfer til både BD og BA, lettere enn å spasere skoene av deg i AMS

Når det gjelder MUC, har jeg faktisk aldri vært der, men har sansen for DUS, men ikke FRA. FRA er bare kaos og manøvrerer du litt feil, må du igjennom passkontrollen flere ganger unødvendig.

CPH er en meget effektiv flyplass selv om det begynner å bli litt dårlig plass rundt om i terminalen.

Min favorittflyplass og ha en transfer på er ARN, kjapp og enkel. Punkt til punkt i Europa, synes jeg at LHR er best som SAS kunde.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 16:06   #9
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: De beste flyplassene

Quote:
Originally posted by Tommy777

Det er også lett å ha en transfer til både BD og BA, lettere enn å spasere skoene av deg i AMS
Vel skal være enig at det er lett "å spasere skoene av seg" på AMS men jeg vil ikke kalle det "lett" å bytte fra SK til BD på LHR og som student i UK har jeg erfaring derfra. Også hvis det er mye trafikk blir det å stå i busskø for så å komme deg fra T3 til T1 hvor det første som venter deg er en lang security kø (ihvertfall når man ikke kan gå på fasttrack. Deretter er det en god spasering til innenriksdelen delen av T1. Alt dette tar tid og derfor er det veldig ofte lang transfer tid på LHR og jeg har ofte blitt sittendende lenge i T1 og vente (nå har riktignok det en positiv side ved at man har kremutsikt over den ene rullebanen)

edit. orddelingsfeil
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 16:11   #10
Hurum
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
Default Re: De beste flyplassene

Synes Schiphol fungerer veldig greit. At den har 1 terminal gjør jo at en kanskje må gå litt lenger, men man slipper busser og tranfer mellom terminaler som i mange tilfeller er mer stressende etter min mening.

Utsikt på flyplassene teller jo ogås nå, men foretrekker vanligvis at flyplassene er effektive, selv om man kan være heldig å ha "krem utsikt" (tror det skal være "kremutsikt")
Hurum is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 16:44   #11
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: De beste flyplassene

AMS er en favoritt. Den er godt designet, særlig når man har Schengen-Schengen-connections. ARN er bra når man bruker terminal 4 eller 5, men må du rote deg bort i f.eks T2 er det stusselige greier.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 16:45   #12
The Ticketor
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
Default Re: De beste flyplassene

Med mindre du har T2-T2 da. Da er det så enkelt det kan bli!
__________________
Flighter fra 01JAN08:
The Ticketor is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 18:29   #13
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: De beste flyplassene

Men, skal vi nå ha enkle flyplasser, så må jeg ta frem Koh Samui, selv om den er utenfor Europa, her er det lett å fotes mellom ankomst, baggasjemottak, forbindelser, og konge utsikt, samt lite sjenerende vinduer for spottere. Alt i alt ideelt.

Men sånn hub-messig vil jeg vel si OSL er helt OK for transit. Selv om Oslo kan slite med guffen tåke, så er ikke AMS eller LHR hakket bedre. Selvfølgelig er LHR hva angår lounger (*A sin, UA sin, SQ sin og VS sin for de som skal reise med SQ) helt sjef. Jeg har mindre og mindre sans for CPH, hvor jeg har endt op en gagn for mye å komme inn i A-noe og ut i D-noe eller E-noe og har måtte gå beina av meg. Både LHR, AMS og CPH kan trekkes godt ned for å ha åpne røykesoner i fleng, sånn setter jeg langt mer pris på OSL.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2006, 18:34   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,916
Default Re: De beste flyplassene

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Men, skal vi nå ha enkle flyplasser, så må jeg ta frem Koh Samui, selv om den er utenfor Europa, her er det lett å fotes mellom ankomst, baggasjemottak, forbindelser, og konge utsikt, samt lite sjenerende vinduer for spottere. Alt i alt ideelt.
Militaerterminalen paa Vaernes har mye av det samme ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Longhaul over flyplassene? barteki Småprat 8 13-03-2014 02:04
Altfor dyrt på flyplassene MD11 Flyforum 26 12-10-2010 05:00
De skumleste flyplassene AirbusTrond Flyforum 2 02-02-2009 22:55
Spotting på London-flyplassene flyKSU Flyforum 7 28-08-2007 10:58
Versting-flyplassene AirbusTrond Flyforum 2 25-07-2007 09:41


All times are GMT +2. The time now is 10:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.