Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-07-2022, 06:58   #1
Concorde98
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2011
Location: Lillestrøm
Posts: 2,020
Default Glad tirsdag! :)

God morgen fra en av Ruters røde i retning Oslo. Om tre dager er det ferie og det er godt å tenke på.
SAS streiken er over og mange setter nok pris på det, selv om avtalen nok ikke var den beste for alle piloter i følge dem selv.

Jeg svever fortsatt litt på turen sist søndag, kanskje jeg er litt inhabil, men hvis noen vil se videoen av landingen gå inn på airpax på Instagram! Ser dere fuglene like før landing?
Kult å filme forover fra cockpiten i tiger mothen!

Ha en en ekstra best tirsdag!



Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
__________________
Gi meg et vindussete i et fly og jeg har det helt allright. 😊
Concorde98 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 07:08   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,543
Default Re: Glad tirsdag! :)

Glad ferietirsdag fra Ris. Rolig morgenkvisten med kaffe og nyheter. Utflukt til Norges Toscana i ettermiddag og kveld. Ha en herlig varm tirsdag!
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 08:12   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: Glad tirsdag! :)

God morgen fra Sandnes. Greit å våkne opp å få bekreftet at man sannsynligvis ikke gjøre noe med planlagt flyreise om en fire ukers tid. Så nå blir det muligens å booke noen netter på hotell i løpet av ferien.

Denne arbeidsuka er av det korte slaget så når man stempler ut senere i dag skal man etter planen ikke stemple inn før neste onsdag. Men foreløpig er det kaffe i koppen det skal sikkert drikkes noe vann i løpet av dagen da det ligger an til å bli en fin sommerdag. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 09:11   #4
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,181
Default Re: Glad tirsdag! :)

God morgen fra Kongsberg. Her tegner det til å bli en riktig varm dag i dag med temperarturer på opp mot 30 grader. Slik varme er ikke noe for meg gitt. I går fikk jeg booket en erstatningstur for turen til Danmark og Sverige som gikk fløyten i forrige uke. Jeg booket det DFDS kaller restplasser og der var det meget sympatiske priser synes jeg. Da var det like greit å fleske til med en commodore de luxe lugar. Hele morroen for 2 personer, en bil, lugar av nevnte type samt middag og frokost ombord kom på 2700 kroner. I dag skal hoteller bookes.

I ettermiddag bærer det inn til Oslo atter en gang for en ERCP undersøkelse i morgen. Jeg gidder ikke dra før hanen galer fra Kongsberg i morgen tidlig, så jeg drar inn i kveld og overnatter på Scandic Holberg. Jeg har noen bonuspoeng som utløper i slutten av juli, så like greit å få brukt dem opp. Jeg regner med å dra hjem igjen på torsdag om alt går etter planen. Huff, i 2022 har jeg tilbragt flere netter i sykehussenger enn i min egen seng. Håper trenden snur snart.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 09:32   #5
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Glad tirsdag! :)

God morgen fra Radisson Blu i Ålborg. Oppgradert til Junior Suite, men gleden ble kortvarig da rommet etasjen over inneholdt kanon dritings ungdommer fra Jæren… Slossing, knuste møbler og grining. Men slik blir det vel når man bor er steinkast fra Jomfru Anes Gade Ellers hadde vi en grei overfart med Bergensfjord i går, fullt skip. Straks frokost, da skal dagens reisemål planlegges. Ingen flere hotell booket, moro å ta ting litt på sparket. Ha en finfin tirsdag!
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 09:32   #6
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,935
Default Re: Glad tirsdag! :)

Morn fra Kolsås. Med avreise hjemmefra retning OSL kl 09:45 hadde man aldri trodd ettåringen skulle være sistemann opp og attpåtil måtte vekkes. Stappfull LH til FRA venter før man finner et par tog og ender opp i Marburg. 9 Euro for ubegrenset kollektiv i hele landet er innafor, selv om vi spanderer på oss ICE opp til Berlin til helgen
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 10:13   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Glad tirsdag! :)

God morgen fra Visby. Ut å sjekke ut flere hemmelige ganger i ruinene nå. Alle tidlig våkne så vi fikk en sivilisert frokost før hordene våknet og ankom. Har også lært hvordn Norwegian appen fungerer så boardingpass er i klare.

Håper det blir hyggelig å hilse på Pontus på Arlanda.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 10:35   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,630
Default Re: Glad tirsdag! :)

God morgen fra Granka. Løpetur og frokost unnagjort. Får samle litt krefter før vi starter på prosjekt solkrem på barn. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 12:18   #9
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Glad tirsdag! :)

God formiddag fra Forus,
Nok en grei dag på jobben , 19 grader kl 08.00 er ikke vanlig her over i sørvest.
Været slår til som meldt og det blir halv dag her før jeg skeier ut idag.
Vi tar båten og drar ut til øyene vest i havet resten av dagen.
ha en fortsatt fin sommerdag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 14:16   #10
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad tirsdag! :)

G’morgen fra et fuktig vestsørøst. Litt buldring i det fjerne, men ikke for nærme. Godt å lese at pilotstreiken er over, men kabinen kvesser vel allerede knivene ….

Det synges om gummikuler og fengselsopprør på radioen. Load up, load up!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 14:21   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,138
Default Re: Glad tirsdag! :)

Hei fra Suds Mansion. Dagene glir og nå skal jeg bort å hente en båt vi har leid for dagen. Regner med jeg skal får til å navigere greit mellom sandbanker og sjøkuer. St Petersburg i går kveld.. herlig by.



Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	31DBA178-251D-4C6D-A491-90C942BB7B15.jpeg
Views:	297
Size:	414.3 KB
ID:	51652   Click image for larger version

Name:	B3C51DFF-F019-4054-8F23-EF2366E12E09.jpeg
Views:	300
Size:	331.3 KB
ID:	51653  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 16:31   #12
Polaris
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,011
Default Re: Glad tirsdag! :)

Quote:
Originally Posted by Henshaw View Post
Morn fra Kolsås. Med avreise hjemmefra retning OSL kl 09:45 hadde man aldri trodd ettåringen skulle være sistemann opp og attpåtil måtte vekkes. Stappfull LH til FRA venter før man finner et par tog og ender opp i Marburg. 9 Euro for ubegrenset kollektiv i hele landet er innafor, selv om vi spanderer på oss ICE opp til Berlin til helgen

Misunner dere ikke 1åring på tog i denne temperaturen, ser DB tilbyr alle som ikke vil reise i dag og i morgen gratis ombooking og pengene tilbake for setereservering.
__________________
Spoiler mixer
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 17:31   #13
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Glad tirsdag! :)

God ettermiddag fra 39 varme i London.

Ser Dagbladet har laget sak om nordmenn på Londonferie, slapp heldigvis unna agurksesongen.

Tipp topp i London - har passet på å drikke både vanlig vann og vann med alkohol i konsentrasjon

Fortsatt god tirsdag, venner!

__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2022, 21:11   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Glad tirsdag! :)

Interessante dager, ja ... Måtte ta svigerbeistet på en legekontroll, og på veien så jeg hele TO Tesla'er. Ganske uvanlig. Fikk tid til å ta en tur innom Lidl og kjøpe sjokolade også. De har god sjokkis. Og deres 'apple turnover' (en slags eplekake, eller 'epleomsetning' som Google Translate kaller den ..) er dødsgod.

Så en god dag alt i alt. Det eneste som kan gjøre denne dagen bedre er jackpot i MegaMillions .. Har allerede ryddet plass til alle 540 millionene ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Glad tirsdag EB Flyforum 8 28-05-2019 12:22
Glad tirsdag:-) EB Flyforum 10 27-11-2018 17:51
Glad tirsdag:-) EB Flyforum 11 10-07-2018 18:11
Glad tirsdag:-) EB Flyforum 10 15-05-2018 18:08
Glad november - glad tirsdag! EB Flyforum 11 01-11-2016 22:09


All times are GMT +2. The time now is 14:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.