Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2020, 16:06   #201
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Først og fremst kunne de jo ha forbedret nettsiden så man kunne oppgradert/endret online.

Har mange ganger «gått på en smell» hos DFDS fordi det er mulig å oppgradere lugar online. Kunne fort ha gjort det hos CL også, men gidder sjeldent å ringe for å få fikser sånt.
Ja, sidene er jo helt håpløse. Noen som vet hvordan det er å endre spisetider og show når en har kommet ombord? Det går ko ikke online. Skal forsøke med en e-post, men tipper det er enda mer håpløst enn telefon.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 16:34   #202
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ja, sidene er jo helt håpløse. Noen som vet hvordan det er å endre spisetider og show når en har kommet ombord? Det går ko ikke online. Skal forsøke med en e-post, men tipper det er enda mer håpløst enn telefon.
Usikker på show, men jeg gikk og spurte i Oceanic A La Carte. Null problem.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 21:43   #203
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ja, sidene er jo helt håpløse. Noen som vet hvordan det er å endre spisetider og show når en har kommet ombord? Det går ko ikke online. Skal forsøke med en e-post, men tipper det er enda mer håpløst enn telefon.
Restaurantbooking har jeg ikke hatt problem med å endre ombord. Show er jeg usikker på siden det er en ny ordning å forhåndsbestille bord. Ville gått i resepsjonen ganske raskt etter ombordstigning og snakket med dem. Har forresten vært greit fornøyd med å kontakte Color Line på Messenger. De svarer stort sett etter noen timer der, så kan være verdt et forsøk.

Jeg synes det er håpløst at de ikke har selvbetjeningsløsninger for ting som å oppgradere lugar, endre tidspunkter på restaurantbookinger osv. De kunne jo redusert trykket på kundesenteret betraktelig om folk kunne ordne ting selv på nett - og dermed unngått en del misfornøyde kunder som er frustrert over timesvis med telefonkø, venting på tilbakering eller lang responstid på epost.

Og sånn i forhold til oppgradering av lugar er jeg helt enig i mailen burde inneholdt konkrete tilbud, ikke bare "ønsker du oppgradering, ring oss for pris". I disse tider er det merkelig at de ikke velger en mer proaktiv strategi enn det for å få penger i kassa. Særlig når belegget er såpass lavt.

Et belegg på 600-900 passasjerer betyr at de kun bruker rundt 1/3 av totalkapasiteten til skipene (som er på 2400 og 2600 passasjerer) for tiden. Med det i tankene må det da være bedre å selge en oppgradering for en redusert pris enn å ikke selge den i det hele tatt?
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 21:54   #204
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Millemor View Post
Og sånn i forhold til oppgradering av lugar er jeg helt enig i mailen burde inneholdt konkrete tilbud, ikke bare "ønsker du oppgradering, ring oss for pris". I disse tider er det merkelig at de ikke velger en mer proaktiv strategi enn det for å få penger i kassa. Særlig når belegget er såpass lavt.

Et belegg på 600-900 passasjerer betyr at de kun bruker rundt 1/3 av totalkapasiteten til skipene (som er på 2400 og 2600 passasjerer) for tiden. Med det i tankene må det da være bedre å selge en oppgradering for en redusert pris enn å ikke selge den i det hele tatt?
Hva er egentlig ekstrakostnaden for å plassere en person i en firestjernes kontra en trestjerners? Innholdet i minibaren? Vet ikke om det (per i dag) er noe voldtsomt mye finere frokost bak i Oceanic? Frokosten er riktignok inkludert på fire, så jeg vet ikke hvordan de gjør det om man allerede har booket frokost sammen med en trestjerners og så oppgraderer?

Jeg hadde glatt hoppet på et tilbud på f.eks. 500 kroner fra tre- til firestjernes.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 22:50   #205
Millemor
ScanFlyer Blue
 
Millemor's Avatar
 
Join Date: Feb 2013
Location: Drammen
Posts: 335
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hva er egentlig ekstrakostnaden for å plassere en person i en firestjernes kontra en trestjerners? Innholdet i minibaren? Vet ikke om det (per i dag) er noe voldtsomt mye finere frokost bak i Oceanic? Frokosten er riktignok inkludert på fire, så jeg vet ikke hvordan de gjør det om man allerede har booket frokost sammen med en trestjerners og så oppgraderer?

Jeg hadde glatt hoppet på et tilbud på f.eks. 500 kroner fra tre- til firestjernes.
Innholdet i minibaren, internettilgang og frokost er det man får ekstra i 4-stjerners, så er vel ikke den store ekstrakostnaden.

Jeg oppgraderte fra 3 til 4-stjerners i fjor en gang. Da hadde jeg bestilt frokost den ene veien med 3-stjerners og den trakk de fra i prisen på oppgraderingen.

Jeg hadde også glatt hoppet på det tilbudet.
__________________


Kommende reiser:
JUL: ✈️: SK4713 OSL-FCO 07.07 - SK4714 FCO-OSL 13.07
Millemor is offline   Reply With Quote
Old 28-06-2020, 23:35   #206
Sondbjo
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2010
Location: Bærums Verk
Posts: 1,181
Default Re: Om å reise med Color Line

Man trenger ikke bestille bord på showet man kan kjøpe enkelt sete til 25 Men gjør det fort for det blir fort utsolgt!
Sondbjo is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2020, 17:08   #207
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Om å reise med Color Line

Litt kult at mest populære tråd i reiseforumet på Flyprat handler om cruise til Kiel.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2020, 18:34   #208
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Litt kult at mest populære tråd i reiseforumet på Flyprat handler om cruise til Kiel.
Det betyr vel dessverre bare at det er svært så lite reising blant folk, og dermed mangel på bedre ting å diskutere. Kjedelige tider.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 30-06-2020, 09:24   #209
LN-KOG
Osapanga chipongwe
 
LN-KOG's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,136
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Sondbjo View Post
Man trenger ikke bestille bord på showet man kan kjøpe enkelt sete til 25 Men gjør det fort for det blir fort utsolgt!
Jeg har gjort det jeg kan for å unngå showet de siste 20 årene. Dessverre har kone og døtre overstyrt meg mer enn en gang. Da er det greit med sjampis i Observation på forhånd
__________________

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2020, 19:45   #210
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Det betyr vel dessverre bare at det er svært så lite reising blant folk, og dermed mangel på bedre ting å diskutere. Kjedelige tider.
Men Color Line funker jo som en tur til "utlandet" uten karantene. Og man får dessuten fylt opp skapet med billig børst.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 12:25   #211
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Om å reise med Color Line

Ja, her planlegges en todagerstur mer detalgjert en turer til andre siden av jorda. Så nå er spørsmålet. Er det gode priser på ost skinke etc på tax-free?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 15:38   #212
kimpe
Jet-setter :)
 
kimpe's Avatar
 
Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,074
Default Re: Om å reise med Color Line

Larvik - Hirtshals

Noen som vet hvordan frokosten er ombord? Har booket avgang 08.00 med "bord i restaurant" og mat under overfarten.

Er taxfree åpen?

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 15:56   #213
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Larvik - Hirtshals

Noen som vet hvordan frokosten er ombord? Har booket avgang 08.00 med "bord i restaurant" og mat under overfarten.

Er taxfree åpen?

Kim
Har ikke vært på superspeedbåtene, men color hybrid er ihvertfall kjent for god mat. Har selv spist både formiddag- og ettermiddagsbufffet på den, og det var veldig gode greier!! (Var derimot de første dagene den var i trafikk, så kan godt hende de pøste på med litt ekstra godsaker da).

Taxfree er nok åpen. Enkelte har rapportert om dårlig holdbarhet på enkelte varer på kielferga, kan godt hende det også er tilfellet på de andre båtene.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 16:07   #214
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Har ikke vært på superspeedbåtene, men color hybrid er ihvertfall kjent for god mat. Har selv spist både formiddag- og ettermiddagsbufffet på den, og det var veldig gode greier!! (Var derimot de første dagene den var i trafikk, så kan godt hende de pøste på med litt ekstra godsaker da).

Taxfree er nok åpen. Enkelte har rapportert om dårlig holdbarhet på enkelte varer på kielferga, kan godt hende det også er tilfellet på de andre båtene.
Det med dårlig holdbarhet er nok av midlertidig karakter og antagelig gjelder ikke det varer som er forbundet med helsefare å konsumere etter utgått dato. Potetgull, brus og alkohol er det null problem å konsumere. Så om det er det man kjøper så ville jeg ikke brydd meg nevneverdig om dårlig dato. Men etterhvert som varene selger ut så blir det jo fylt opp med nytt. Uansett om man ser noe som er utgått må man bare si i fra til betjeningen for det er ikke lov å selge selv om det er greit å konsumere (feks øl). Om det er kort tid før utløp er det lov å selge naturlig nok. Det høres paradoksalt ut, men reglene er nå sånn av en grunn.

Last edited by Hypern; 02-07-2020 at 16:12.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 19:48   #215
Vegasbaby
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2010
Location: Oslo
Posts: 257
Default Re: Om å reise med Color Line

Er det mulig å velge lugar-nr på forhånd, eller får man bare tildelt tilfeldig lugar innenfor den kategorien man har kjøpt?
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 20:46   #216
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,684
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Vegasbaby View Post
Er det mulig å velge lugar-nr på forhånd, eller får man bare tildelt tilfeldig lugar innenfor den kategorien man har kjøpt?
Man får tildelt dette ved innsjekk nokså tilfeldig innenfor kategorien vil jeg tro. Men man kan alltids høre med kundeservice om man har veldig sterke preferanser (jeg har ikke gjort dette og vet ikke om det er mulig). Det er uansett ikke mulig å gjøre dette online i motsetning til Stena Line som hadde den muligheten mot et lite tillegg i prisen. Men merk at kundeservicen er treg nå til dags, det greieste er vel å ringe og be om å bli oppringt evt sende dem melding direkte på Facebook messenger.

Last edited by Hypern; 02-07-2020 at 20:50.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 21:19   #217
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by kimpe View Post
Larvik - Hirtshals

Noen som vet hvordan frokosten er ombord? Har booket avgang 08.00 med "bord i restaurant" og mat under overfarten.

Er taxfree åpen?

Kim
Du får en frokosttallerken, og så kan du selv forsyne deg med drikke under hele overfarten. Dvs kokkene står og serverer deg det du vil ha av det varme etter hva jeg har forstått. Du har bordet i restauranten under hele overfarten.

Taxfree er vidåpen med alle de vanlige varene til salgs.

God tur!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 21:21   #218
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Ja, her planlegges en todagerstur mer detalgjert en turer til andre siden av jorda. Så nå er spørsmålet. Er det gode priser på ost skinke etc på tax-free?
Det finnes en liten pakke med meget tynne skiver serrano skinke som jeg kjøper med meg noen av hver gang jeg reiser. Synes det er den beste. Koste bare 20 kr pakka.

Av ost kjøper jeg alltid et kilosstykkemed parmesan med noe gul/rødt på innpakkingen. Husker ikke pris eller hva den koster, men jeg synes den er meget god og billigere enn i land.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 21:23   #219
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Om å reise med Color Line

Et par tips til Kiel-tur:

Gå i resepsjonen etter ankomst og spør om de kan gi deg et godt tilbud på oppgradering!
Bestiller du VIP bord i observation er 4 lunsjretter og 1 flaske champers inkludert. Dette er billigere enn om du skulle kjøpe det individuelt.
VIP bord i showlounge inkl champagne koster ikke mer en champersen koster i baren. Du kan også velge VIP bord i showlounge med en flaske rødvin, hvitvin eller 8 flasker øl. Prisen er den samme, men du kan velge drikke. Da får du også plass på et av de beste bordene i salen.

God tur! Vi får håpe fra at man kan gå i land i Kiel en tur fra 15. juli.....
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2020, 21:27   #220
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Om å reise med Color Line

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Gå i resepsjonen etter ankomst og spør om de kan gi deg et godt tilbud på oppgradering!
Er det ikke bedre å spørre om oppgradering før avgang?
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Strøm ved stolen hos Color Line? storg Reiseforum 7 24-07-2012 14:26
Norwegian vs Color line svgspotter Flyforum 7 30-01-2010 23:59


All times are GMT +2. The time now is 11:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.