Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2007, 13:13   #21
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,537
Default Re: Skal slå Torp på to år

Jo fordi det er som RSL sier her, og det er nærmere Oslo !

2 meget meget gode argumenter for Ryanair's sin del det

__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2007, 13:57   #22
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally posted by pgaa

Det verste er at de å greier det... Men på 2 år??? - Neppe..

Tror nemlig at Ryanair flytter sin virksomhet fra TRF til RYG en vakker dag...
Ryanair kommer nok ikke til å starte opp på Rygge så lenge Norwegian er dominerede der.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2007, 15:33   #23
valen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2006
Location: Rygge
Posts: 428
Default Re: Skal slå Torp på to år

Håper ikke Ryan kommer til rygge, la de bli der de er for guds skyld!!!!!
__________________
the dreamer
valen is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 18:19   #24
Gulboble
ScanFlyer Silver
 
Gulboble's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Location: 20 min fra TRF
Posts: 646
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by Gulboble View Post
Ja, det er bra med ambisjoner og konkuranse, bare ikke TORP og RYGGE konkurerer hverandre ut av markedet.
Dette bør også avlaste OSL på en fin måte. Reisende fra Oslo Sør Vest og Oslo Sør Øst har/får her gode alternativer. Ellers slipper reisende fra Østfold, Buskerud, Vestfold, Telemark å reise til Gardermoen. Det betyr mindre trafikk gjennom Oslo.
Ser ut som om TORP klarer seg bra, men hva med RYGGE ?
__________________
AeroGal 727, Galapagos 01.08.08, WGL-GYE:



Ut på tur:
TRF-STN-TRF, TRF-AMS-SOU-AMS-TRF, TRF-AMS-BCN // DXB-AMS-TRF, OSL-AMS-PAC-SJO // FRS-GUA-ATL-AMS-OSL
Gulboble is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 18:57   #25
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Skal slå Torp på to år

Rygge har helt klart et potensiale til å bli en flyplass på linje med Torp, men hva Rygge angår og ikke minst Norwegian så burde man kanskje ta inn over seg at Torp ikke ble bygget på en dag den heller.

Jeg synes både flyplass og Norwegian hopper nokså kraftig ut i det med å tro at det skal gå å fylle 737 maskiner. Når Widerøe ikke klarer å fylle en daglig avgang til København, så sier det seg selv at Norwegian skal få slite. Selv klarer jeg ikke å fatte hvorfor de satset så hardt på Rygge.

Har hørt snakk om at air Blue sniffet på Rygge. Noen som vet mer?
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 19:04   #26
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,192
Default Re: Skal slå Torp på to år

snakker du om Pakistanske Air Blue Martin? i såfall kan det jo bli spennende, for Rygge har vel ikke plass til fly større enn B737 / Airbus 321 ?

Edit: Ser av hjemmesiden Deres at de flyr A321 etc, men rekker den hit fra Pakistan da mon tro? Eller må det en mellomlanding til i Baku eller borti-der-et-eller-annet-sted?
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 19:10   #27
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
snakker du om Pakistanske Air Blue Martin? i såfall kan det jo bli spennende, for Rygge har vel ikke plass til fly større enn B737 / Airbus 321 ?

Edit: Ser av hjemmesiden Deres at de flyr A321 etc, men rekker den hit fra Pakistan da mon tro? Eller må det en mellomlanding til i Baku eller borti-der-et-eller-annet-sted?
De mellomlander i Trabzon, Tyrkia på sin ferd til/fra Manchester ihvertfall. Det må de nok til/fra Norge også.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 19:13   #28
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
snakker du om Pakistanske Air Blue Martin? i såfall kan det jo bli spennende, for Rygge har vel ikke plass til fly større enn B737 / Airbus 321 ?

Edit: Ser av hjemmesiden Deres at de flyr A321 etc, men rekker den hit fra Pakistan da mon tro? Eller må det en mellomlanding til i Baku eller borti-der-et-eller-annet-sted?
Vet egentlig ikke så mye mer enn at en kompis, hvis bror jobber for PIA i Oslo, fortalte at air Blue hadde vist interesse. Det er jo egentlig ikke så dumt ide! PIA ruten selger som hakka møkk fra Osl og flere avganger direkte til Osl (ikke via CPH) ligger visst høyt oppe når de nå får inn nye 777. Da burde det være mulighet for en ukentlig eller to med air Blue også.

Av hva jeg vet var air Blue innom Osl for å se på mulighetene for en rute. De bruker jo 321 til England med fuel stop på veien.
Ryktene har jo gått ganske tett om air Blue på Osl, men jeg trodde dette var et mål for 330 maskinene de venter på.

Fant denne:

http://www.anna.aero/2008/05/23/airb...ffic-pakistan/

http://www.airblue.com/Corp/080808_PakTimes.htm

Last edited by MartinL; 18-08-2008 at 19:24.
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2008, 19:37   #29
plane-spotter
ScanFlyer Blue
 
plane-spotter's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
Default Re: Skal slå Torp på to år

Rygge har stand for A330 , 767 , den størrelsen der tror jeg, Stand 7 ,den som er lettest å se fra E6, den ble ferdig for ca en månede siden

Ellers så har jeg full tro på det ledelsen for RSL sier... Om ikke i 2009 så i alle fall i 2010...

Er flere flyselskaper som snuser her....
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 11:19   #30
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: Skal slå Torp på to år

Et gedigent luftslott!

Se på utviklingen på Rygge så langt, ikke noe særlig å skryte av. Tandbergs store utfordring er at østfoldingene i stor grad flyr fra Gøteborg. Samtidig er infrastrukturen til OSL langt bedre enn til Rygge, men det kan selvfølgelig endre seg over tid. (Bussene til/fra Rygge er stort sett tomme).

Men, time will show........
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 11:48   #31
KennethGS
N/A
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by plane-spotter View Post
Ellers så har jeg full tro på det ledelsen for RSL sier... Om ikke i 2009 så i alle fall i 2010..
Hehe... Kunne ikke formulert det morsommere selv...

Først en tilitserklæring, raskt fulgt av et snev av mistillit...


Jeg står fremdeles på det jeg har sagt hele tiden: Bye Bye Rygge...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 12:24   #32
dash-7
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2006
Posts: 172
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by plane-spotter View Post
Rygge har stand for A330 , 767 , den størrelsen der tror jeg, Stand 7 ,den som er lettest å se fra E6, den ble ferdig for ca en månede siden

Ellers så har jeg full tro på det ledelsen for RSL sier... Om ikke i 2009 så i alle fall i 2010...

Er flere flyselskaper som snuser her....
Det er alltid flyselskaper som "snuser" på Rygge, Torp, Gardermoen eller for den slags skyld Bardufoss.
Rygge er og blir en stor flopp. Norwegian kommer sakte men sikkert til å flytte tilbake til OSL.
dash-7 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 12:40   #33
storg
ScanFlyer Molded
 
storg's Avatar
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,586
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by dash-7 View Post
Det er alltid flyselskaper som "snuser" på Rygge, Torp, Gardermoen eller for den slags skyld Bardufoss.
Rygge er og blir en stor flopp. Norwegian kommer sakte men sikkert til å flytte tilbake til OSL.
Det er vel derfor de oppretter tre nye ruter fra rygge i vinterprogramet det da.
Dagbladet.no
storg is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 12:52   #34
sukram
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
Default Re: Skal slå Torp på to år

Innenlands går visst bedre også.

"Som følge av stadig bedre resultater på ruten Rygge-Bergen utreder Norwegian i tillegg nye ruter til andre destinasjoner innenlands, muligens allerede fra høsten 2008."

Kilde: hangar.no
sukram is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 13:38   #35
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Skal slå Torp på to år

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Det er vel derfor de oppretter tre nye ruter fra rygge i vinterprogramet det da.
Dagbladet.no

Det var som bare.....

Ja, ja lykke til!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 15:33   #36
SQ321
ScanFlyer Gold
 
SQ321's Avatar
 
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
Default Re: Skal slå Torp på to år

Dette så jeg ikke komme i det hele tatt. Har av en eller annen grunn ikke noe særlig tro på det, så sant DY ikke lar rutene gå på bekostning av OSL-ruter og dermed tvinger passasjerene til å bytte til RYG.
SQ321 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 22:04   #37
BU662
critical mind
 
BU662's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,779
Default Re: Skal slå Torp på to år

Vel vel, det er ikke den super-store satsing. Sa DY har gjord en skikkelig PR stunt her.

RYG-SXF er to ganger i uka. Samtidlig reduserer man OSL-SXF til en daglig. Det kan vaere smart siden vintersesongen er tydelig svakere for denne ruta. Interessant blir det vel neste sommer. Kommer da den 2. flygning OSL-SXF tilbake?

En liten side-anekdote:
Egentlig har DY ikke koordinert SXF-RYG mens SXF-RGR, og dette er Ranger Municipal Airport. Star inne med en -300er. Vel, det blir noen tank-stopp langs veien. Sa, a lese hva selskaper har koordinert i slots er alltid en glede, fordi det finnes mange slike bugs...
__________________
Business Analyst
BU662 is offline   Reply With Quote
Old 19-08-2008, 22:24   #38
plane-spotter
ScanFlyer Blue
 
plane-spotter's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
Default Re: Skal slå Torp på to år

Kan noen si hva noen her inne mener med bye bye rygge???u
bare lurer... borte for godt om noen år lissom??? Jeg skjønner ikke hvordan man kan dømme en flyplass til en flopp når den ikke har vært i drift i mer en 6 måneder en gang...... Det er ekstremt lite !....

Og når tall viser at en del ruter fra Rygge går veldig bra, Pluss at charter går som det suser så kan jeg ikke helt forstå hvor grunnlaget for å dømme flyplassen ned ligger?

En ting til alle OSL "Elskere" Personlig syntes jeg den er den beste selv, Det er det ingen tvil om...
MEN med alle argumenter og motargumenter om Rygge angående beliggenhet så må vi huske at OSL ligger heller ikke på det stedet der det er lettest for flestmulig mennesker å komme seg til...

Bare sier det noen over her skriver, for å understreke dobbeltmoralen i en del argumenter her " Det tandberg sliter med er at østfoldinger drar til Gøteborg"... ??
Dette Betyr at østfldinger tar en forferdelig lang vei som di ikke hadde trengt om di dro til OSL eller RYG, men di valgte GOT for ikke veit jeg hvorfor...
Men det bare beviser at jeg vil gjerne høre noe annet argument grunnet i noe annet enn beliggenhet.. for det går tydelighvis ann for en del mennesker å ta en omvei for å fly..

Dvs , det går ann å få folk til å velge Rygge framfor OSL.

Jeg vil veldig gjerne høre noen BRA argumenter for at Rygge blir en flopp ?

Jeg sier ikke med sikkerhet at det ikke blir det, personlig har jeg troa, men dette er ett interesant tema..
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2008, 05:38   #39
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,584
Default Re: Skal slå Torp på to år

Rygge har helt klart kommet for å bli - så kan noen på den andre siden like det eller ikke. Kjempegøy at Norwegian satser videre...
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2008, 05:51   #40
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,478
Default Re: Skal slå Torp på to år

For en som har knatret via Torp med BU F-50 og putret til CPH med NorskAir Brasilia, saa ser det ikke saa vaerst ut hva Rygge har klart aa faa etter noen maaneder....Rygge er ingen stoerre flopp enn hva pessimistene sa om Torp paa samme stadiet....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Avinor skal levere tårntjenesten på Torp fremover Someone Flyforum 9 26-09-2016 21:35
Torp skal utvide utenlandsterminalen for 180 millioner kroner NorwayDY Flyforum 4 12-11-2012 14:27
Hva skal Helitrans på Torp i dag? GF1 Flyforum 2 15-09-2008 18:36
Ryktene sier at Sandefjord Lufthavn Torp skal ruste opp stedet ENTO Flyforum 13 07-09-2008 23:44


All times are GMT +2. The time now is 17:34.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.