Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 11-01-2017, 17:29   #21
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,452
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by JoeW View Post
Så kanskje seteplassering på rad 29 med såkalt bedre benplass til kr 400 (første av de tre radene eco i samme kabin som premium)er en bedre deal enn premium economy til kr 1850?
Det kommer litt an på om du velger et sete på "3 seter" eller "4 seter" (i midten) 3 seter sidene er litt klønete bak 2 setere i Premium, med tanke på bord og skjerm. Jeg "bor" i samme kabinen, har 31A som fast sete (min variant av Fnates 62K) og lurte på å bytte til 29A - men det så ikke helt kurant ut. Selv med 190cm synes jeg plassen på 31A er helt fin. Hadde inntil 1 Januar samme oppfatning som Sudcaravelle at det var liten forskjell på maten, men da jeg ble oppgradert fra Vancouver til Frankfurt ble det klart at det faktisk var større forskjell på maten en jeg hadde trodd. Presentasjonen var betydelig bedre, større forrett og hovedrett og varmrettene ble ikke servert i aluminiums "tallerken". Jeg liker også ekte glass ikke plast, men det er en smak sak. Setet var betydelig bedre, det lener seg meget godt bakover, rad 24 er best da du ikke får setet foran deg. Men neste tur er jeg nok tilbake på 31A da til Seattle / Vancouver koster det fort NOK 4000++ ekstra for Premium envei, det er 2/3 av en ny tur/retur.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 17:38   #22
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,123
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det kommer litt an på om du velger et sete på "3 seter" eller "4 seter" (i midten) 3 seter sidene er litt klønete bak 2 setere i Premium, med tanke på bord og skjerm. Jeg "bor" i samme kabinen, har 31A som fast sete (min variant av Fnates 62K) og lurte på å bytte til 29A - men det så ikke helt kurant ut. Selv med 190cm synes jeg plassen på 31A er helt fin. Hadde inntil 1 Januar samme oppfatning som Sudcaravelle at det var liten forskjell på maten, men da jeg ble oppgradert fra Vancouver til Frankfurt ble det klart at det faktisk var større forskjell på maten en jeg hadde trodd. Presentasjonen var betydelig bedre, større forrett og hovedrett og varmrettene ble ikke servert i aluminiums "tallerken". Jeg liker også ekte glass ikke plast, men det er en smak sak. Setet var betydelig bedre, det lener seg meget godt bakover, rad 24 er best da du ikke får setet foran deg. Men neste tur er jeg nok tilbake på 31A da til Seattle / Vancouver koster det fort NOK 4000++ ekstra for Premium envei, det er 2/3 av en ny tur/retur.
Godt å høre - jeg har blitt informert om at maten er 100% den samme som øko, samme viner etc. men litt annen packing. Selve serveringen var også det samme.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 19:50   #23
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,452
Default Re: Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Godt å høre - jeg har blitt informert om at maten er 100% den samme som øko, samme viner etc. men litt annen packing. Selve serveringen var også det samme.
Mellom US West Coast / Canada og Europa er det 100% sikkert at maten ikke er det samme, har tatt med meg noen menyer fra Premium når jeg selv har sittet på Øko og når kyllingen på Øko til Vancouver servert med en tomat basert ragu, var det med "Ginger Braised Vegetables" det samme med Pastarettene, Ravioli på Premium, Tagliatelle på Øko. Drikkevarene er de samme.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Så innfører Lufthansa også Premium Economy Bizflyer Flyforum 63 05-07-2019 19:31
Lufthansa Premium Economy CCS87 Reiseforum 8 18-11-2014 15:39
Thai Premium Economy 88charlie Reiseforum 3 25-10-2013 17:43
Premium Economy hos AF Trety Reiseforum 15 06-01-2011 10:50
Condor Premium Economy FlyHi Flyforum 16 13-01-2009 11:10


All times are GMT +2. The time now is 13:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.