Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-10-2016, 01:03   #21
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Etter å ha sløvet det meste av kvelden (og ha droppet en konsert jeg hadde billett til: Sjølveste'n Ace Frehley fra KISS, som liksom skulle "ønske meg velkommen" med låta "Back in the New York Grove", men så gadd jeg ikke stresse helt opp til Times Square første kvelden) sov jeg godt første natten, og våknet også relativt tidlig på bursdagen min. Det første som skjedde var å løpe inn i "stua" og sjekke mobilen, for å sjekke om det var kommet noen SMS'er og hilsninger på FB. Etterhvert tok jeg også heisen ned, og fikk meg litt frokost.

En omelett, som så sånn ut. "An omelet, sir? No thanks, I'd like an ome-heavy *ba-dom-tss*"
Hva jeg betalte for å være lat og spise frokost på hotellet hver dag, tenker jeg helst ikke på. At jeg også betalte for ferdige retter fra menyen, og ikke fråtset i buffeten, prøver jeg også å fortrenge.



Etter frokost tok jeg det litt med ro noen timer, før man skulle ut å være kulturell. Hadde lyst til å betale penger for å se noen synge og danse, og hadde bl.a. kikket litt på Book of Mormon. Endte dog med å booke billett på første rad til School of Rock (basert på den filmen med Jack Black). Så hadde jeg fortsatt lyst til å se Book of Mormon, og etter litt fram og tilbake, endte jeg med å booke billett til Book of Mormon tidligere samme dag.

Skulle altså se Mormonerboka klokka 14/2, og Rockeskole klokke 19:30/7:30. Teaterene lå ganske praktisk i forhold til hverandre.



Førstnevnte skulle vare i ca. 2,5 timer (ca. 16:30), så innimellom måtte det spises middag. Finne noe tilfeldig i Times Square-området en lørdagskveld? Hørtes lite aktuelt ut. Middag måtte planlegges, taimes og tilrettelegges.
Gikk i Google Street View, og fant:


(Teateret er i ringen til venstre, en liten restaurangutang i den til høyre)


E&E Grill House - "The fun, more dynamic cousin of the steakhouse" i følge deres egne nettsider. Hørtes bra ut. Bord booket til 16:45, så kunne jeg bruke et par timer før jeg måtte være ved teater nummer to i 19-tiden.

Forlot hotellet sånn i 11-tiden eller-noe-sånt, og duret oppover med R-toget opp til 42nd street. Tuslet så gjennom Times Square (et sted jeg ikke er helt sikker på om jeg liker eller ikke), en kjapp titt innom en ny Guitar Center-sjappe på 44th (de hadde "heldigvis" ikke noe jeg ville ha), før jeg fant teater nummer 1, stilte meg i billettkø, og fikk hentet ut den forhåndsbestilte billetten. Videre til teater nummer 2, og fikk gjort det samme der. God tid, så jeg tenkte lønsj. Det lå en Applebees rett ved, og jeg tenkt at de hadde sikket lunsj. "One for lunch?" spurte damen, og da jeg nikket bekreftende, fikk jeg sette meg hvor jeg ville. Så da tydet det på at de hadde lunsj.


Litt Pepsi-brus


Og litt kyllingsalat fra Asia-traktene.

Ellers var det ikke fritt for underholdning til maten. Både NYPD og FDNY var innom, og de var der ikke for å spise lunsj.

Plutselig kommer en mann løpende fra lenger inne i restauranten, og forsøker først å komme seg ut en stengt dør, før han sikter på inngangsdøren, men da blir han sperret inne i mellom de to dørene som utgjør inngangspartiet av betjening som sperrer dørene på begge sider. Han kommer seg midlertid unna før 3 menn i NYPD-uniform kommer løpende. Hva som skjedde videre, aner jeg ikke.

I mellomtiden ser jeg at det sitter to damer på et par stoler ved inngangen. Ikke før FDNY dukker opp, skjønner jeg at det ligger en tredje dame på gulvet, og jeg aner ærlig talt ikke om hun dukket opp "innenfra" eller "utenfra" restauranten. Hun ble fraktet bort i ambulanse. Håper det gikk bra med henne.

Jeg fikk spist opp lunsjen, og kom meg avgårde til teater nummer 1, og fikk sett Book of Mormon. Skrevet av gutta bak South Park, så da er det jo bare naturlig at det er litt froskep**ing, eller hva? Tenkte det, ja. Moro var det, uansett





De ble riktignok ferdig leeeenge før de sa de skulle, så jeg endte opp ute på gata en god halvtime før jeg skulle være på andre siden av den. Tuslet litt rundt, og endte opp ved grillhuset ca. 5-10 minutter før jeg egentlig skulle være der, og det var ikke noe problem.


Stormin' Mormon (Rom, lime og ginger ale)


Tunfisk


"Bestilte sånn New York Strip, men så fikk jeg bare et kjøttstykke".


Berry cobbler med is oppå

Ferdig matet i løpet av en time, så plutselig hadde jeg kjeeeeeempegod tid.

Fant en irsk pub, og planta ræva på en krakk ved baren og ropte på Samuel Adamsen


Ble også et par av han Kaptein Morgansen og fetteren hans fra Atlanta, men de likte ikke å bli fotografert. Bandet i andre enden av lokalet dro ogå i gang en litt irskinspirert utgava av Springsteen's "I'm on Fire", så jeg storkoste meg!

Videre på teater, og School of Rock





Det var mildt sagt imponerende. Er med "et par" unger i det stykket, og de imponerte noe så innmari. Spilte instrumentene sine selv, også. Han på gitar var syyykt god.

Etterpå var det t-banen tilbake, og jeg var enig om at det hadde vært en ålreit bursdag
Martin is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2016, 14:17   #22
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Flott Martin, men kan du gi review av begge musicalene , for framtidig bruk ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2016, 16:27   #23
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Herlig rapport som vanlig fra den kanten!
Gratulerer med vel overstått
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 18:36   #24
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Søndagen skjedde det ikke så mye. Duret ut en tur etter frokost, og tuslet sørover. Det ble en liten tur til Staten Island og tilbake. Om bord kjøpte jeg en pretzel i kiosken. "Anythin else?" spurte damen. "No thanks, I'm fine" svarte jeg. Neste gang jeg kjøper pretzel på Staten Island-ferga tar jeg nok en flaska vann også #klokavskade


"Mennesker tar bilde av en okse"

En liten tur opp til 14th street for å kikke på gitarer på stam-Guitar Center-sjappa. De hadde faktisk en sånn gitar jeg hadde lurt på å kjøpe (PRS Custom 24 SE), men siden de som jobbet var ansatt der var mer opptatt av å stå bak disken og prate om helt andre ting enn om han fyren der borte (altså meg) kanskje ville prøve en gitar, så tok jeg med meg kredittkortet mitt og gikk. Egentlig like greit.

Bortom en eplebutikk borte på 9th avenue for å igjen stirre på klokker, før jeg nok en gang bestemte meg for å heller spare pengene.
Fant etterhvert tilbake til hotellet, og tok med meg en burger og cola fra Shake Shack og lunsjet på hotellerommet (siden det var ganske stappfull på Shake Shack).

Senere på kvelden duret jeg opp til SoHo, og fant en filial av Dos Caminos (en slags stamsjappe det også), og spiste kylling til middag og is til dessert.

Klarte dessverre ikke å ta bilder av annet enn grønnsakene.



Etter det fant jeg igjen hotellet, og tok kvelden, klar for hjemreise neste dag.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2016, 19:11   #25
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Avreisedagen rant, og jeg stod opp som vanlig, og spiste nok en relativt overpriset omelett til frokost.

Hadde på forhånd (kvelden før) forhørt meg om en sen utsjekk, og dealen var at man kunne få en ekstra time gratis, og deretter kostet det 25 dollar per time. Jeg gikk for klokken 15 til 50 dollar ekstra.

Det ble dermed til at jeg bare slappet av på rommet fram til avreise.
Blacklane var booket for returen også, og jeg var spent på om det funket bedre denne gangen. 20 minutter før jeg egentlig hadde booket han, kom det en SMS fra Muhammed om at han var klar, så jeg fikk med meg pikkpakket ned, fikk sjekket ut, og fant Muhammed på utsiden. Kofferten ble slengt baki, og jeg plantet ræva i baksetet på en litt større bil enn jeg hadde bestilt.

Muhammed navigerte seg ut av Manhattan, gjennom Holland Tunnell, og inn i New Jersey. Han hadde tydeligvis hørt om Norge, og at vi hadde gratis healthcare og education, klagde på folk som drev med mobilen mens de kjørte, og tok et halsbrekkende filskifte da han ved en avkjørsel kom på at det var der han skulle ta av. Altså rett etter at han klagde på de som drev med mobilen

Vi fant uansett fram til Newark, og fulgte skiltingen til SAS, og jeg får heller tilgi han for at han satte meg av der det stod "SAS GO" (SAS biz og Plus hadde et eget skilt et par dører bort).

Takket for turen, og fant vegen inn, til riktig skranke



Ble kjapt kvitt kofferten, kom meg en tur på do, og fant vegen gjennom security. De to som inspiserte boardingkortene var faktisk litt spøkefulle, og virket i godt humør. De var dog litt skeptiske til capsen min:


(Bildet er tatt ved en annen anledning)

Vel gjennom var jeg litt sulten på noe lunsj (det var ganske god tid til avgang). Fant derfor et spisested, og fikk bestilt meg verdens størtste greske salat.


Det var også mens jeg satt her, at SAS-appen minnet meg på at jeg skulle fly med dem:


Etter å ha spist nesten hele, bestemte jeg meg for å utforske kantina.
Den man har hørt skal være kjempekaotisk med vensteliste på sitteplassene.
Så ille var det ikke, og jeg fant meg en sitteplass i hjørnet med grei utsikt


En britisk Dreamliner på veg til London


767 bound for Wien

Jeg fant meg litt å knaske på. Salater av type tunfiks og potet, samt litt syltede agurker.


Skylte det ned med cola


Litt etterhvert boardet flightene til ARN og CPH, og det ble naturlig nok litt færre mennesker i loungen. Så forøvrig Fredrik Skavlan dukke opp sånn plutselig

Når det var litt for god tid igjen, fant jeg vegen ut av loungen, og fant gaten.

Last edited by Martin; 17-10-2016 at 03:16.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2016, 01:55   #26
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Strålende som alltid og fin oppgradert caps!!!
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2016, 10:37   #27
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Toppers Martin!
Salaten så ok ut, men det det må vel litt mer enn fetaost og oliven til for å kalle den gresk. Pepper i maten lager som kjent heller ikke nødvendigvis fårikål.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 10:22   #28
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Takk for bra rapport så langt! Da venter vi i spenning på returflighten for å vite hvilken type Ben & Jerrys is de serverte
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2016, 10:24   #29
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Quote:
Originally Posted by Eriksan View Post
Takk for bra rapport så langt! Da venter vi i spenning på returflighten for å vite hvilken type Ben & Jerrys is de serverte


Følg med! Det var en variant jeg mener å tro ikke var tilfeldig

Til helgen, om ikke før. Sorry for at det drøyer litt ut her.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2016, 16:24   #30
Bergern
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Følg med! Det var en variant jeg mener å tro ikke var tilfeldig

Til helgen, om ikke før. Sorry for at det drøyer litt ut her.
Hvilken helg?
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2016, 02:18   #31
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Alle tiders rapport Martin SK ser ut til å ha en behagelig C. Hvilken snack var i baren?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2016, 21:27   #32
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016



26. September 2016
Newark Liberty Intl. Airport (EWR) - Oslo Lufthavn (OSL)
SAS SK908
Airbus A330
LN-RKH
Sete 2H
SAS Business


Etter å ha blomstret litt i loungen, bestemte jeg meg som nevnt for å finne gaten. Som vanlig ankom jeg gate altfor tidlig, så det ble litt mer blomstring.

Mye mennesker, og noen var selvsagt viktigere enn andre - i følge dem selv. "Det er der borte. gå da. GÅ DA!" kunne jeg høre fra et par som hadde skjønt hvor de med priority skulle gå. Antageligvis skulle alle de de presset seg forbi dit også.

Boarding skjedde uansett til slutt og jeg fant sete 2H igjen, på samme plass som sist. Husker ikke at det skjedde noe nevneverdig, og vi kom oss av gårde når vi skulle.

Oppe i luften var det nok en runde med servering. Husker de som jobbet i min midtgang som flinke og hyggelige. Gikk nok en gang for en Air Born fra drinktralla.


Her var rørepinnen av det mindre spiselige slaget


Menyen så sånn ut.


Jeg gikk for reker. Kunne kanskje vært litt flere av dem.


Kylling. Høne på veg over, kylling på veg tilbake, altså #noenlikermora #andrelikerdattera #jatakkbeggedeler


Og den velkjente desserten "litt av alt"

Resten flighten forsøkte jeg å sove litt. Tror jeg kanskje duppet av et par-tre timer eller noe.

Så var det frokost:

Eh.. Den glemte jeg å ta bilde av.

Forøvrig merket jeg at det ikke fungerte å trykke på knappen for å få setet i riktig posisjon igjen, så det ble litt vanskleig å få ut bordet så de fikk lagt på duken. Jeg sa i fra, og hun hentet en kollega som ved å trykke på de rette knappene mellom bena på meg, fikk den opp. Seteryggen, altså.

Landet gjorde vi til slutt. Litt for tidlig, men ikke tidlig nok til å rekke en tidligere buss. Bare tidlig nok til at jeg måtte vente enda litt lenger på bussen. Jeg kom meg av, og var forøvrig nære nok til at jeg nesten fikk med meg mobilnummeret til Fredrik Skavlan, der han utvekslet mobilnumre med en annen fyr som jeg syntes så kjent ut, men ikke helt klarte å plassere.

Passkontrollen kom man seg gjennom, og man fikk plukket opp litt sjokolade i tax free-butikken, før man kom seg gjennom tollen, satt og ventet litt på en benk, og til slutt fant bussen hjem.

Beklager forsinkelsen, og takk for titten

Last edited by Martin; 01-01-2017 at 02:20.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 21-11-2016, 11:23   #33
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: Alle gode ting er tre - The bursdagsferie 2016

Takk for titten. Velkommen hjem, selv om det var en stund siden.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Gode ting i gamle dager Utflyttet Reiseforum 0 04-07-2011 06:06
Jetsetter.com - gode tilbud på gode hoteller Molinari Reiseforum 9 19-06-2011 16:50
Juli vid tre tre stora! CPH ARN OSL ATC Flyforum 32 14-08-2009 08:24
Alle gode ting er tre: wf145 Flyforum 3 27-04-2006 22:25


All times are GMT +2. The time now is 10:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.