Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2013, 16:47   #1
nesjon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 148
Default Reise med LAN - reisebyrå, booking m.v.

Hei.

Etter litt søking på ITA Matrix, så har jeg funnet et litt eksotisk tur til MPN som jeg har planer om å slå til på. Siden det er snakk om en mjølkerute med LAN Chile / LAN Argentina til en destinasjon som ikke er så vanlig, så har jeg slitt litt med å finne igjen billettene til samme pris på ulike bestillingssider rundt omkring. Jeg foretrekker naturligvis å bestille på flyselskapets egne sider, men de tar fire ganger så mye for de samme billettene, så det er uaktuelt.

Jeg har klart å finne igjen flyturen hos følgende reiseselskaper: orbitz.com, supersaver/gotogate.no og kilroy.no. Jeg har også funnet den på wf.no, men til en tusenlapp mer enn de andre, så det er dessverre ikke så aktuelt det heller.

Hva ville dere valgt av disse tre mtp kundeservice o.l. dersom det skulle oppstå uregelmessigheter underveis på turen? Orbitz virker stort og profesjonelt, men det er kanskje en fordel med et norsk reisebyrå? Jeg har lest litt blandede kritikker om alle byråene, minst informasjon finner jeg om Kilroy.

Sør-Amerika er jo kjent for diverse forsinkelser og kluss i blant, og ettersom flyet til MPN kun går én gang i uka, så ønsker jeg å få best mulig hjelp ved forsinkelser, ombookinger etc.

Takk for innspill.
nesjon is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2013, 22:57   #2
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Supersaver og gotogate er jo bare å droppe. Kilroy er vel vandt til å sende unge til rare steder, men har vel ikke 24 t service, noe som kan være upraktisk med ulike tidssoner. Vet ikke så mye om Orbitz.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2013, 02:40   #3
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Forsøk et "vanlig" reisebyrå , f.eks Reisebazaar i Oslo.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2013, 12:03   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,910
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Hvilken flyplass går flyet til MPN fra?
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2013, 14:13   #5
nesjon
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 148
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Hvilken flyplass går flyet til MPN fra?
Det går fra RGL på utreise og til PUQ på tilbakeveien.

LANs ukentlige flyrute til MPN starter i SCL om morgenen og går ut til MPN via PUQ og tilbake samme vei samme dag. Andre lørdag i måneden stopper det i tillegg i RGL etter PUQ på utreisen, mens det uka etterpå stopper i RGL før PUQ på tilbakeveien.

For å få prisnivået ned til noe fornuftig, så er det klart billigst å starte og avslutte turen i Buenos Aires eller La Paz. Merkelig nok så er det multi-city-billett BUE-MPN-LPB som ofte er billigst, ofte en fjerdedel av prisen til f.eks. SCL-MPN-SCL som jo er samme maskin hele veien og mye kortere distanse. BUE-MPN-GRU, BUE-MPN-LIM osv. er også mye billigere.

Flyruta og billetten jeg er på jakt etter blir derfor som følger: AEP-RGL-MPN-PUQ-SCL-EZE/LPB.
nesjon is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2013, 01:57   #6
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Har bare gode erfaringer med Kilroy.
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2013, 02:02   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Vi brukte expedia for å booke LAN, funket som fy
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 22:47   #8
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Bumper denne opp igjen.

Klarte å booke CUZ-LIM-UIO og GYE-LIM gjennom Flightfinder, med LAN begge veiene. De har registrert betalingen og gitt referansenummer(e). Har fått, via TripCase, e-billett hvor alt står bekreftet, samt to(?) bestillingsreferanser.

Som (fly) nerden som jeg er prøver jeg å bruke lan.com for å sjekke at alt er OK. Derimot fungerer ikke dette og jeg begynner og lure på om jeg har et annet etternavn kanskje? Bestillingsreferansen regner jeg med er riktig :-P

Feilkode: The reservation code or name is not valid.

Hva tenker dere?
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2015, 23:32   #9
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Bumper denne opp igjen.

Klarte å booke CUZ-LIM-UIO og GYE-LIM gjennom Flightfinder, med LAN begge veiene. De har registrert betalingen og gitt referansenummer(e). Har fått, via TripCase, e-billett hvor alt står bekreftet, samt to(?) bestillingsreferanser.

Som (fly) nerden som jeg er prøver jeg å bruke lan.com for å sjekke at alt er OK. Derimot fungerer ikke dette og jeg begynner og lure på om jeg har et annet etternavn kanskje? Bestillingsreferansen regner jeg med er riktig :-P

Feilkode: The reservation code or name is not valid.

Hva tenker dere?
Mest sannsynlig er det at du har en Referanse fra et annet CRS enn Sabre som LAN bruker, du kan ringe LAN for aa faa Sabre Ref #
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 16:07   #10
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Mest sannsynlig er det at du har en Referanse fra et annet CRS enn Sabre som LAN bruker, du kan ringe LAN for aa faa Sabre Ref #
Takk for svar Finn Erik

Jeg syns de to booking nummerene jeg fikk lignet på eksemplene jeg fant på LAN sine sider. Vet du hvorfor jeg i så fall ikke har fått Sabre Ref #, selv om jeg har fått e-ticket?
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 16:58   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Vet du hvorfor jeg i så fall ikke har fått Sabre Ref #, selv om jeg har fått e-ticket?
Normalt får men et referansenummer som enten er proprietær for reisebyrået som booker (som ofte er ubrukelig utenfor denne), eller til CRS som reisebyrået bruker. Amadeus, Sabre ol. bruker stort sett 6 tall og/eller bokstaver så at de ligner er ikke så rart.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2015, 18:31   #12
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Takk for svar Finn Erik

Jeg syns de to booking nummerene jeg fikk lignet på eksemplene jeg fant på LAN sine sider. Vet du hvorfor jeg i så fall ikke har fått Sabre Ref #, selv om jeg har fått e-ticket?
Som Superhai skriver saa faar man som oftest et Referanse # som kommer fra den CRS Byraaet bruker, det finnes (fantes - er noen aar siden jeg satt med foettene i et CRS ) et input som gir Referansene fra de Selskapene som er involvert - men det var nok mere for "CRS Nerds like me"
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2015, 13:25   #13
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Normalt får men et referansenummer som enten er proprietær for reisebyrået som booker (som ofte er ubrukelig utenfor denne), eller til CRS som reisebyrået bruker. Amadeus, Sabre ol. bruker stort sett 6 tall og/eller bokstaver så at de ligner er ikke så rart.
Skjønner, takk for info.
1) Er det noen grunn til at jeg bør være bekymret for at jeg ikke har Sabre ref#?
2) Betyr det at jeg ikke kan sjekke inn online?
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2015, 14:03   #14
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Hvilket reisebyrå for bestilling av tur med LAN?

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Normalt får men et referansenummer som enten er proprietær for reisebyrået som booker (som ofte er ubrukelig utenfor denne), eller til CRS som reisebyrået bruker. Amadeus, Sabre ol. bruker stort sett 6 tall og/eller bokstaver så at de ligner er ikke så rart.
Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Som Superhai skriver saa faar man som oftest et Referanse # som kommer fra den CRS Byraaet bruker, det finnes (fantes - er noen aar siden jeg satt med foettene i et CRS ) et input som gir Referansene fra de Selskapene som er involvert - men det var nok mere for "CRS Nerds like me"
Quote:
Originally Posted by petter380 View Post
Skjønner, takk for info.
1) Er det noen grunn til at jeg bør være bekymret for at jeg ikke har Sabre ref#?
2) Betyr det at jeg ikke kan sjekke inn online?
CRS-Nødge
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 10:29   #15
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
oneworld FF nummer og booking via tredjepart?

Jeg booket en billett med LAN via ebookers i dag. Da jeg booket var det en egen boks til å taste inn sitt Frequent flyer nummer, noe jeg gjorde. Siden LAN er et OneWorld-selskap tastet jeg selvsagt inn mitt BAEC nummer.
Når jeg sjekker bookingen på LAN.com og på checkmytrip nå ser det ikke ut til at nummeret er blitt registrert likevel. Vanligvis kan jeg jo se det på checkmytrip, men ikke på denne bookingen.
Er det likevel i systemet et sted, eller bør jeg kontakte LAN?
Vanligvis booker jeg alltid direkte via flyselskapenes nettsider, så jeg er usikker på hvordan det fungerer når man booker via en tredjepart.
OEH is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 12:09   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,139
Default Re: FF nummer og booking via tredjepart?

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Jeg booket en billett med LAN via ebookers i dag. Da jeg booket var det en egen boks til å taste inn sitt Frequent flyer nummer, noe jeg gjorde. Siden LAN er et OneWorld-selskap tastet jeg selvsagt inn mitt BAEC nummer.
Når jeg sjekker bookingen på LAN.com og på checkmytrip nå ser det ikke ut til at nummeret er blitt registrert likevel. Vanligvis kan jeg jo se det på checkmytrip, men ikke på denne bookingen.
Er det likevel i systemet et sted, eller bør jeg kontakte LAN?
Vanligvis booker jeg alltid direkte via flyselskapenes nettsider, så jeg er usikker på hvordan det fungerer når man booker via en tredjepart.
Hei og hå

Jeg booker en del via ebookers, og det er litt ymse om det kommer med. Ofte kan du logge deg på hos flyselskapet og legge inn selv, eller du gjør det ved innsjekk.

Om du tenker i fht hensiktsmessig setevalg og status ifht oppgradering så ville jeg ringt LAN for å være sikker.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2015, 19:26   #17
OEH
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,304
Default Re: FF nummer og booking via tredjepart?

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hei og hå

Jeg booker en del via ebookers, og det er litt ymse om det kommer med. Ofte kan du logge deg på hos flyselskapet og legge inn selv, eller du gjør det ved innsjekk.

Om du tenker i fht hensiktsmessig setevalg og status ifht oppgradering så ville jeg ringt LAN for å være sikker.
Takk. Det ordnet seg raskt etter en melding på facebook
OEH is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Motorbrann i et LAN A319 ... med 204 passasjerer! Trdfly Flyforum 5 17-06-2015 17:27
Danske reisebyrå med MVA på reiser fra 2011 MartinL Reiseforum 2 09-06-2009 16:32
LAN Chile-maskin 20 sekunder fra å kollidere med meteor Trety Flyforum 1 29-03-2007 16:02
LAN Argentina og LAN Ecuador inn i OneWorld Desk pilot Flyforum 0 01-11-2006 14:25


All times are GMT +2. The time now is 12:35.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.