Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-05-2006, 00:25   #1
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Rundreise østover


God aften

I morgen er det avreise på min ekspedisjon østover

WF TRD-ARN
OV TLL-KBP
BT SIP-RIX
BT RIX-CPH
WF VPH-TRD

Kjøpte fastplass hos Air Baltic Simferopol-Riga, USD 85, meget rimelig Ellers ID billetter.

Reisefeberen er på plass og rapport kommer etter hjemkomst!
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 01:54   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Det var da litt suspekt med så mange østeuropeiske steder! På jakt etter noe spesielt?

Hvor er VPH? Finnes ikke i systemet fikk jeg som svar da jeg prøvde den.

BF

PS: God fornøyelse!
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 08:32   #3
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Håper på bilder i tillegg... God tur!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 14-05-2006, 16:48   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 7,963
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

V ligger ved siden av C på tastaturet, så da er vel VPH = CPH tipper jeg...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2006, 08:42   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,544
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

He he...
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2006, 01:16   #6
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Quote:
Originally posted by Bizflyer


Det var da litt suspekt med så mange østeuropeiske steder! På jakt etter noe spesielt?

Hvor er VPH? Finnes ikke i systemet fikk jeg som svar da jeg prøvde den.

BF

PS: God fornøyelse!
Ja jeg var på jakt etter "eksotiske" opplevelser. Neida, jeg er veldig glad i tidligere Sovjetstater. Spennende! Hjemme igjen etter en fantastisk reise. Rapport med bilder kommer

By the way, mente selvsagt CPH
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2006, 22:55   #7
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

God søndag aften

Da kommer endelig en liten rapport med bilder fra rundreisen i øst. Vi hadde en meget spennende tur og diverse flyopplvelser som spritet opp reisen maksimalt!

Vi begynner med WF som tok oss knirkefritt og on time fra TRD til ARN 13.05.06. 35 pax ombord på formiddagsavgangen. Ved ankomst ARN tok vi Arlanda Expressen strake veien til Stockholm C for så å ta taxi til Frihamnen der Tallink's nye flotte MS Victoria skulle bringe oss over Østersjøen til Tallinn. Vik tok denne varianten i stedet for å fly til TLL og ta en natt på hotell der da jeg har vært der før.

Morgenen etter kl 10 presis klappet vi til kai og vi tok taxi til Tallinn Ulemiste Airport. Makan til trist flyplass skal man lete lenge etter. Grått og trist og minimalt med gode spise og drikkemuligheter. Innsjekk gikk tregt og servicen var heller ikke den beste. De hadde problemer med å finne vår reservasjon til Kiev men vips så hadde vi boardingkort og vi labbet gjennom security.

OV bang på tid og de stillte med B737-500. Flytid til Kiev 1,5 timer og makan til kald og elendig inflightservice har jeg aldri opplevd! Jeg ble faktisk så skuffa at jeg ikke kjøpte noe som helst fra tralla, klarte meg fint med vannflaska og frukten jeg hadde medbragt! Mulig de hadde en dårlig dag men dette var rett og slett for dårlig! Landet i Kiev i tordenvær, meget spent på hva som ventet!

TLL tarmac:



OV B737-500



Inflight:



Vi benyttet tog fra Kiev til Simferopol på Krim halvøya, meget spennende og kjempemorsomt!

Kiev Togstasjon:



Toget, 20 vogner:



Vår sovekupe:



Neste flyvning var med airBaltic Simferopol-Riga. Den er schedulert med B737-500 og vi møtte opp på flyplassen 2 timer før avgang får å ha god tid. Og ved første øyekast var flyet på rute. Det var kun 26 pax som sjekket inn så det var god plass ombord tenkte vi.
Etter 5 kontrollpunkter!!!! var vi inne i avgangshallen. Observerte HY med avgang til TAS, B757-200 samt Air Ukraine til Kiev med B737-500. Tiden gikk og avgangstiden nærmet seg men ingen airBaltic var og se. Det var heller ingen informasjon og få, typisk gamle Sovjet. Da avgangstiden var passert med en halvtime ringte jeg en kamerat i Norge og ba han sjekke på riga airport.com om flyet hadde gått derfra. Det hadde gått på rutetid sa han. Da begynte jeg å tenke, hva har skjedd??? Nødlanding, krasj??. Men så , etter ytterligere noen minutter takset en Fokker 50 inn Det forklarte forsinkelsen!
MEN vi hadde en herlig reise. Så stille og behagelig, vi slappa rett og slett av. God stemning ombord og servicen på topp. 2 stk. cabin crew ombord med inflight sale.
Vi landet i RIX kl 03 i om natta lokal tid, 3 timer bak rutetid! 4 timers flytid totalt.

Simferopol Airport, international terminal:



Avgangstavla:



Checkinarea:



Inngang:



Avganshall:



Tarmac i solnedgang:



Siste etappe skulle gå RIX-CPH-TRD. Riga airport er virkelig fresh og fin. Mye nytt og masse nye broer ut til flyene. Vesentlig bedre enn TLL og flyplassen tilbyr meget rimelig Taxfree!! Innsjekk gikk strålende og vi hadde ca en time før avgang til "spotting" og observasjoner. Det ga følgende resultater:







BT på tid til CPH, nesten full B737-500. Fin service ombord, salg også her. 4 kabinen, 1 på opplæring. Trivelig crew! 10 minutter før landing i CPH fikk vi lynnedslag, kraftig smell og lys i kabinen! Første gang jeg har opplevd. Pax hylte men vi skjønte hva det var.
Flyet ble stående i CPH til sjekk så det ut til da den fortsatt sto der da vi lettet til TRD med WF.

BT inflight:



Over Østersjøen, Bornholm kan skimtes:



WF tok oss til TRD med Q400 i en kraftig turbulens. Har ikke opplevd så kraftig turbulens med Q400 på jobb heller. Ny opplevelse

En fantastisk reise og Ukraina anbefales! Fine og billige flyforbindelser med BT og OV samt at landet nå ikke krever visum for EU/EØS borgere.

Avslutter med et bilde fra Yalta ved Svartehavskysten!





__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2006, 23:37   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,280
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Flott rapport....... Noterer meg flere ting for muligens noe lignende neste vår !!
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 12-06-2006, 10:58   #9
Andrev
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 565
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Flott rapport
Andrev is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2006, 15:44   #10
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,825
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Øst europa er en spennende plass å reise til! Hadde en tur til Litauen i Mai, og kan anbefales. Takk for fin rapport og bilder! Kjøpte du noe mat på flyene? Har du eventuellt bilder av den?
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2006, 23:34   #11
MD11
ScanFlyer Dusty
 
MD11's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
Default Replying to Topic 'Rundreise østover'

Quote:
Originally posted by MountainDew


Øst europa er en spennende plass å reise til! Hadde en tur til Litauen i Mai, og kan anbefales. Takk for fin rapport og bilder! Kjøpte du noe mat på flyene? Har du eventuellt bilder av den?
Tusen takk skal du ha MountainDew Øst Europa er meget spennende og det er en rivende utvikling på alle områder. Samtidig ser man at enkelte plasser ikke klarer å kvitte seg helt meg kommunisttankegangen.

Hos OV kjøpte jeg ikke mat med på BT SIP-RIX hadde de varm mat med rødvin inkludert til kun EUR 5. Den bestod av lammekoteletter og potetmos, meget smakfullt.
Tok dessverre ikke bilde av maten men den var delikat og velsmakende. Og prisen var det ikke noe å si på.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers
MD11 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Rundreise i Australia med Fokker 50 sexten Reiseforum 5 11-08-2015 00:51
Rundreise Asia - planleggingstråden jcnorway Reiseforum 33 09-03-2010 09:25
Ny Finnair-rute østover CK Flyforum 3 25-08-2008 23:03
Nye ruter østover MD11 Flyforum 5 23-11-2007 10:48
Ryanair østover NB Flyforum 2 19-11-2004 18:38


All times are GMT +2. The time now is 23:26.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.