Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-03-2020, 11:15   #61
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

12 mnd forlengelse av opptjeningsperioden hos NCC grunnet Coronasituasjonen.


https://www.nordicchoicehotels.no/bl...mail_info_alle
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2020, 21:08   #62
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Oppgradert fra Superior dobbeltrom til Suite på Clarion Tyholmen i Arendal.

En stor porsjon flaks og NCC Gold gjorde susen
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2020, 22:06   #63
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Clarion Collection Hotell Atlantic Sandefjord - booket standard dobbeltrom med ekstraseng og fikk det også. Ikke det mest freshe rommet i Stordalens samling, så bør vel om ikke alt for lenge moderniseres litt. Ellers er jo hotellet spekket med historie fra byens hvalfangst


Comfort Hotel Porsgrunn - booket deluxe dobbeltrom med ekstraseng og oppgradert til suite. Godt med plass for 4 stykker og slapp å ommøblere for å få inn reisesenga

Ellers har jeg null og niks status hos Choice
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2020, 09:34   #64
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Ser de kjører på med 5x poeng for bookinger gjort i dag og opphold innen utgangen av februar
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-12-2020, 07:38   #65
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Ser de kjører nytt «Korona-tilbud» på the Thief nå. Drøye 3000 for en natt, med middag og frokost. Kona og jeg benyttet oss av det i sommer, og er vel godt under halv pris av normalen?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2021, 20:48   #66
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser de kjører nytt «Korona-tilbud» på the Thief nå. Drøye 3000 for en natt, med middag og frokost. Kona og jeg benyttet oss av det i sommer, og er vel godt under halv pris av normalen?
Nytt tilbud gjennom nyhetsbrevet deres nå, fra 2900 for to, men middag og frokost. Slo til for en tilbud om en Staycation om noen uker, riktignok la jeg i noen hundrelapper for en romoppgradering. Så får man se om vi får vin til maten, eller om vi må vorse litt på rommet først
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2021, 22:24   #67
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,111
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Ellers er det dårlig med rabatter. Jeg har booket noen netter på Hamar utpå våren, og de koster det samme, om ikke mer enn før pandemien.

Ettersom jeg bor i Sverige så vet jeg ikke om jeg kan benytte meg av bookingene, så de er selvfølgelig bestilt med fri avbooking.

Men enten så er etterspørselen stor etter hotellrom på Hamar stor, tross pandemien, eller så må det være noe jeg eller de ikke har forstått?
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2021, 12:36   #68
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by Wig-wag View Post
Ellers er det dårlig med rabatter. Jeg har booket noen netter på Hamar utpå våren, og de koster det samme, om ikke mer enn før pandemien.

Ettersom jeg bor i Sverige så vet jeg ikke om jeg kan benytte meg av bookingene, så de er selvfølgelig bestilt med fri avbooking.

Men enten så er etterspørselen stor etter hotellrom på Hamar stor, tross pandemien, eller så må det være noe jeg eller de ikke har forstått?
Har sett mye rart med hotellpriser forrige året, og tildels halveis ut i år. Noen utenlandske byer har opperert med betydelig lavere priser enn normalt, mens andre byer har ikke hatt nevneverdige kutt.

Her hjemme har det mer eller mindre vært samme prisene, utennom de kunstig høye prisene noen opererte med i sommer.

Jeg har også hatt hell med å prute på prisen på walk-in flere ganger, noe som vitner om lavt belegg. Men det er vanskelig å planlegge utifra den taktikken.

Jeg synes det er rart at prisene skal være tilnærmet normalt når etterspørselen er lav.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2021, 13:13   #69
havard
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2017
Location: BGO
Posts: 141
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by Happyflyer View Post
Jeg synes det er rart at prisene skal være tilnærmet normalt når etterspørselen er lav.
Jeg vil anta det er fordi etterspørselen er relativt konstant slik situasjonen er nå? Det er få som bor på hotell kun for moro skyld (les: ferie). Når folk styrer unna hotellferie grunnet smittesituasjon, hjelper det lite å dumpe prisene for å få flere folk. Da er det bedre å få noenlunde ok inntekt på de få gjestene som uansett vil komme.

Forretningsreisende bryr seg vel lite om pris, så lenge hotellet ligger der det skal og prisen er innenfor rimelighetens grenser.
havard is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2021, 21:07   #70
Happyflyer
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 549
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by havard View Post
Jeg vil anta det er fordi etterspørselen er relativt konstant slik situasjonen er nå? Det er få som bor på hotell kun for moro skyld (les: ferie). Når folk styrer unna hotellferie grunnet smittesituasjon, hjelper det lite å dumpe prisene for å få flere folk. Da er det bedre å få noenlunde ok inntekt på de få gjestene som uansett vil komme.

Forretningsreisende bryr seg vel lite om pris, så lenge hotellet ligger der det skal og prisen er innenfor rimelighetens grenser.
Høres ut som en fornuftig forklaring det.
Happyflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2021, 12:11   #71
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Da er det triple poeng (igjen) på bookinger som gjøres i morgen, for opphold frem til 31 mai
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2021, 09:41   #72
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Da ble det en ekstra booking på Norefjell i påsken. Var faktisk ledige Leiligheter/suiter. De funker fint for to voksne og to barn. Eneste jeg angrer på er at jeg ikke gjorde bookinger her sa det var femdoble poeng i desember. Veien tiil lifetime platinum er faktisk ikke så lang da.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2021, 23:13   #73
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Kan nevne at dersom man bestiller mat og drikke på Nordic Choice sine hoteller og setter det på rommet eller registrerer det i etterkant så vil man ikke lengre få poeng for dette. Fant dette ut da jeg bodde på en Nordic Choice hotell i helga som var. Til gjengjeld vil man få en restaurant voucher i appen, alt etter hvilken status man har. Så det at Nordic Choice fjernet denne fordelen med å opptjene poeng på mat og drikke synes jeg var ikke bra. Kunne spare nok poeng til en gratis overnatting. Nå er det kun overnatting og bruken av Nordic Choice Master Card man får poeng for med mindre man overfører noen Trumf poeng til Nordic Choice kontoen.
barca is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2021, 13:37   #74
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Kan nevne at dersom man bestiller mat og drikke på Nordic Choice sine hoteller og setter det på rommet eller registrerer det i etterkant så vil man ikke lengre få poeng for dette. Fant dette ut da jeg bodde på en Nordic Choice hotell i helga som var. Til gjengjeld vil man få en restaurant voucher i appen, alt etter hvilken status man har. Så det at Nordic Choice fjernet denne fordelen med å opptjene poeng på mat og drikke synes jeg var ikke bra. Kunne spare nok poeng til en gratis overnatting. Nå er det kun overnatting og bruken av Nordic Choice Master Card man får poeng for med mindre man overfører noen Trumf poeng til Nordic Choice kontoen.
Men vil det ikke være bedre verdi å få 125 kr i voucher som gull og platinum enn 350 poeng for en hovedrett til 350 kr?
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2021, 15:38   #75
barca
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 577
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Men vil det ikke være bedre verdi å få 125 kr i voucher som gull og platinum enn 350 poeng for en hovedrett til 350 kr?
Tja, alt etter hvor langt man er unna en status eller gratis overnatting. Da kan poeng være nyttig i slike situasjoner. Kjekt med 125kr i rabatt for mat og.
barca is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2021, 22:47   #76
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,200
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Quote:
Originally Posted by barca View Post
Tja, alt etter hvor langt man er unna en status eller gratis overnatting. Da kan poeng være nyttig i slike situasjoner. Kjekt med 125kr i rabatt for mat og.
Du skulle nok spist relativt mye på hotellene før det skulle bli noen poeng av betydning da. Nå spiser jeg selv sjeldent på hotellene. Mest fordi jeg synes det er overpriset og kvaliteten ikke står i stil. Men det er nå bare min mening da.
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2021, 20:55   #77
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Nordic Choice kjører to ulike sommerpass-pakker i år, The Summer Flee og The Whole Shebang.
5 eller 10 netter, Summer Flee gjelder 50 utvalgte hotell, mens The Whole Shebang gjelder "alle" utenom The Thief, Farris Bad og Son (+ noen til?)

https://www.nordicchoicehotels.no/bl...t/sommertilbud
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2021, 11:35   #78
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Som jeg sikkert har gitt utrykk for før så synes jeg Choice hotellene stort sett er underbemannede, tacky hoteller med sandpapir-håndkleer - men nå noe positivt:

Viste dere at du faktisk kan få gratis kaffe på alle hotellene deres uten å bo der hvis dere er medlem i Choice Club? Prøvde Amerikalinjen nå og man fikk kaffen med et smil.. de spurte til og med om det var "to go" og om man ville ha cortado eller lignende.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1E798BA6-306E-41EB-8DFE-791C2ADBD9D0.jpg
Views:	834
Size:	139.4 KB
ID:	50210  
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 07-09-2021, 10:08   #79
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,631
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Nok en gang en kampanje med tripple poeng, hvis man booker i dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2021, 20:11   #80
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Erfaringer med Nordic Choice Club

Har tatt en 6-7 "gratis" kaffekopper hos en del av hotellene i byen og er positivt overrasket over denne fordelen De aller fleste er smørblide og man får velge mellom take-away eller servert. De sier det er får som bruker tilbudet så langt. Andre koppen jeg tok på Amerikalinjen var en virkelig fin opplevelse - der var vi to personer som ble fulgt av en nydelig resepsjonist inn i peisestuen og fikk servert to gode kaffe av en artig servitrise fra Chile.

Har bare en gang blitt møtt av litt gretten resepsjonist med så mye innvendinger at man tuslet ut igjen.

Kult tilbud.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Erfaringer med Club Carlson BårdK Reiseforum 1121 08-12-2018 09:55
- 40% for Choice Club-medlemmer i sommer Bergern Reiseforum 8 09-04-2014 21:27
Beste Nordic Choice Stockholm Chriscross Reiseforum 0 30-04-2013 15:17
Bonusovernatting Choice Nordic Chriscross Reiseforum 5 31-03-2013 04:14
Nordic Choice Club upgrade til silver darkcho Reiseforum 11 04-06-2012 14:45


All times are GMT +2. The time now is 21:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.