Flyprat


Go Back   Flyprat > Småprat

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-01-2012, 00:56   #241
litt-amatør
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,363
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

På sas.no meldes det nå: "Tekniske problemer

Vår hjemmeside har tidvis lange responstider. Vi jobber med problemet og håper på en snarlig løsning."

Selvsagt ikke bra, men greit at de bekrefter det. Fordi sas.no har ikke vært lett å bruke i dag.
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 01:16   #242
ILS2
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

sas.no har vært supertregt i mange dager nå (med noen normalperioder innimellom). Utrolig irriterende, men klarte på mirakuløst vis å presse ut en EuroBonus-bestilling. Det tok dog nesten 10 forsøk...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2012, 07:17   #243
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,713
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
sas.no har vært supertregt i mange dager nå (med noen normalperioder innimellom). Utrolig irriterende, men klarte på mirakuløst vis å presse ut en EuroBonus-bestilling. Det tok dog nesten 10 forsøk...
Dette har da pågått mer eller mindre siden nyttår. Jeg har gitt opp å sjekke inn via sas.no på de siste 4 flygningene mine, og gjort dette via wf.no i stedet, ettersom det har har vært så tregt at man ikke en gang kom frem til innsjekksiden.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 17:55   #244
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Det er ille når SAS sender ut følgende på twitter:
Quote:
Not a EuroBonus thing, but nice to know. Clean your cache on the computer is something that is healthy, just a tip
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 19:08   #245
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Ikke glem å åpne vinduet!
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 23:13   #246
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Nå spiller cookies ingen rolle:

Quote:
emporary server overload

We are sorry. The page cannot be displayed due to temporary server overload. Please try again later.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 12-01-2012, 23:28   #247
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,651
Default

Godt Facebook funker da
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 00:03   #248
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Hvis noen trenger å sjekke inn, gå på mobilportalen vår - den funker helt fint både for Widerøe og SAS.

https://ci.sas.mobi/ci/default.aspx?a=wfno
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 13-01-2012, 00:19   #249
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

The joy of SAS-IT/CSC... Ufatteligt hvor mange penge SAS taber på dårlige IT-løsninger. Hvis man bare har fem minutters erfaring med e-commerce, så ved man hvor lidt der skal til for at miste kunderne. Det har SAS åbenbart ikke fundet ud af.

Det har været flere daglige kommentarer på FB om at det er umuligt at booke siden nytår. Tør slet ikke tænke på hvor mange kunder som har opgivet og fundet en billet hos en konkurrent - uden at kommentere det.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2012, 16:48   #250
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
The joy of SAS-IT/CSC... Ufatteligt hvor mange penge SAS taber på dårlige IT-løsninger. Hvis man bare har fem minutters erfaring med e-commerce, så ved man hvor lidt der skal til for at miste kunderne. Det har SAS åbenbart ikke fundet ud af.

Det har været flere daglige kommentarer på FB om at det er umuligt at booke siden nytår. Tør slet ikke tænke på hvor mange kunder som har opgivet og fundet en billet hos en konkurrent - uden at kommentere det.
Det er vel noget, som du kan se i din virksomhed, Flemming...Men det er vel sådanne ting som sker i udliciteringens hellige navn....Tror da bestemt at SAS er helt klar over tingenes tilstand, men samtidig forventer de vel at CSC, som jeg har en mening om, men absolut ikke vil delagtiggøre alle i, SKAL få disse ting til at fungere. Men om der så samtidig følges op på at det så også sker, ja det ved jeg ikke noget om.
Hilsen Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2012, 14:47   #251
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
Det har været flere daglige kommentarer på FB om at det er umuligt at booke siden nytår. Tør slet ikke tænke på hvor mange kunder som har opgivet og fundet en billet hos en konkurrent - uden at kommentere det.

De "tapte" to t/r OSL-HEL for noen dager siden (Ja, man kan booke SAS på wf.no, men det er IKKE poenget her!)
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 07:50   #252
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post
The joy of SAS-IT/CSC... Ufatteligt hvor mange penge SAS taber på dårlige IT-løsninger. Hvis man bare har fem minutters erfaring med e-commerce, så ved man hvor lidt der skal til for at miste kunderne. Det har SAS åbenbart ikke fundet ud af.

Det har været flere daglige kommentarer på FB om at det er umuligt at booke siden nytår. Tør slet ikke tænke på hvor mange kunder som har opgivet og fundet en billet hos en konkurrent - uden at kommentere det.
Jeg tror at SAS-IT / CSC nok bare er en del av problemet, en stor del skyldes at SAS aldri har sett på eCommerce som en Distribusjonskanal - Salgskanal. En burde gi eCommerce en egen Account Manager som kan stille krav mot leverandørerene av tjenestene og ikke akseptere år etter år med elendige løsninger. Selv en enkel ting som Smarttelefon App. burde forlengst ha vært på plass, SAS har garantert brukt 100x beløpet et eksternt firma kunne ha bygget en slik løsning for (på 14 dager) og 2 år senere har man ingenting.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 13:02   #253
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

...det er jo nesten så man kunne stillt spørsmål ved hvor mye penger ledelsen kaster ut vinduet i tapte inntekter og penger ut døren på relativt ubrukelige løsnigner. En ledelse som i 10 år har ignorert nettet såpass grundig kan man i det hele lure på hvor fremtidsrettet er.

For å trekke en parallell til mange av de diskusjoenene vi har hatt om media og kompetanse: hvis de greier å gjøre en så dårlig jobb på dette feltet, hvor kompetent er de da på andre felt?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 13:36   #254
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Jeg tror at SAS-IT / CSC nok bare er en del av problemet, en stor del skyldes at SAS aldri har sett på eCommerce som en Distribusjonskanal - Salgskanal. En burde gi eCommerce en egen Account Manager som kan stille krav mot leverandørerene av tjenestene og ikke akseptere år etter år med elendige løsninger. Selv en enkel ting som Smarttelefon App. burde forlengst ha vært på plass, SAS har garantert brukt 100x beløpet et eksternt firma kunne ha bygget en slik løsning for (på 14 dager) og 2 år senere har man ingenting.
Helt enig. App-sagen er jo nok noget af det mest synlige - og er så pinlig at man skulle tro det var løgn. Første version skulle (selv dengang flere måneder forsinket) være kommet for halvandet år siden vel - og stadig har man ikke klaret at få lavet en ny. Der må virkeligt ringe nogle alarmklokker et eller andet sted hos ledelsen. At der ikke er nogen i ledelsen der undervejs har slået i bordet og forlangt at få nogle andre til at lave en løsning der virker - er mig en gåde. Her må virkeligt være tale om enten yderst fejlagtige prioriteringer eller direkte inkompetance.

Desuden taler vi altså om ganske mange millioner kroner man kunne øge sit online-salg med, ved blot at sørge for ikke at skræmme kunderne væk. At man hos SAS stadig primært bruger undskyldningen om at man skal slette sin cache og cookies for at kunne bruge siden er jo ganske katastrofal, at det skal tage 3 måneder at få rette fejlene på siden, så den kan bruges i Safari og at der næsten dagligt er nedbrud som lukker kunderne ude er helt ufatteligt - og det er jo ikke noget der bare har stået på i kort tid. Kunderne finder sig ikke i det og finder andre leverandører med det samme. Jeg har selv arbejdet med optimering af websites, statistik og test af forskellige løsninger i flere år. Bl.a. har jeg eksempler på at så små ting som at ændre farven på en knap kan øge konverteringen med 1-2%. Hvis så små ændringer har så stor effekt, så tør jeg slet ikke tænke på hvor stor indflydelse det har når selve kernen i systemet ikke virker. Desuden er det jo en yderst begrænset del af kunderne der rent faktisk klager over sådanne fejl. 99,99 procent finder blot et andet sted at købe deres varer. Så med så mange klager der alene er på FB, så er der altså tale om rigtig mange kunder som SAS med stor målrettet indsats skræmmer væk hver eneste dag
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 14:15   #255
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Denne beskjeden på fjesboka sier vel sitt egentlig, det må jo være ufattelig kjedelig å må jobbe med slike system.
I mitt firma har vi en nettside som er ca like kranglete å ha med å gjøre som SK sin, men heldigvis lever ikke vi av nettsalg i samme grad som SK. Selv om jeg får helt angst av vår nettside..

Det er ille å måtte be kunder om å gå inn på underleverandørene sine nettsider for å finne det de leter etter..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SK.png
Views:	254
Size:	12.1 KB
ID:	31137  
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 19:13   #256
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by kekker View Post
Denne beskjeden på fjesboka sier vel sitt egentlig, det må jo være ufattelig kjedelig å må jobbe med slike system.
I mitt firma har vi en nettside som er ca like kranglete å ha med å gjøre som SK sin, men heldigvis lever ikke vi av nettsalg i samme grad som SK. Selv om jeg får helt angst av vår nettside..

Det er ille å måtte be kunder om å gå inn på underleverandørene sine nettsider for å finne det de leter etter..

Så får vi bare håpe at sas selv forstår at de kan selge via sas.no.
Men , av en eller annen grunn så har jeg aldri problemer på SAS.no jeg... merklig i grunn siden jeg ved å lese denne tråden skulle tro at de var helt ubrukelige.
Skal heretter notere med os/browserversjon osv når jeg er på SAS.no
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 19:21   #257
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Så får vi bare håpe at sas selv forstår at de kan selge via sas.no.
Men , av en eller annen grunn så har jeg aldri problemer på SAS.no jeg... merklig i grunn siden jeg ved å lese denne tråden skulle tro at de var helt ubrukelige.
Skal heretter notere med os/browserversjon osv når jeg er på SAS.no
Mine bidrag i dag var mest en rant mens jeg var på sas.no, jeg prøvde å bestille en bonusbillett og en vanlig billett. Pålogg er fortsatt et issue med IE9, har vært slik de to siste ukene, og den vanlige billetten ble ordnet på wideroe.no.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 20:12   #258
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by sail4fun View Post
Så får vi bare håpe at sas selv forstår at de kan selge via sas.no.
Men , av en eller annen grunn så har jeg aldri problemer på SAS.no jeg... merklig i grunn siden jeg ved å lese denne tråden skulle tro at de var helt ubrukelige.
Skal heretter notere med os/browserversjon osv når jeg er på SAS.no
Jeg har ikke kjøpt billett på sas.no på år og dag... Kan godt være at det funker, uansett er det WIAS som står for slikt når jeg skal fly med SK. Men skal prøve meg på sas.no ved neste korsvei, SÅ ille kan det jo tross alt ikke være, da hadde de ikke solgt en eneste billett på nett??!

Selv om denne tråden minner om noe annet..
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 21:41   #259
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Tenkte meg innom sas.no nå, for å sjekke priser over dammen, da denne framsida kom hoppende..
Jaja, wideroe.no neste..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	SK.jpg
Views:	178
Size:	16.2 KB
ID:	31138  
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2012, 22:06   #260
FlyHi
ScanFlyer Crusty
 
FlyHi's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,973
Default

Ha ha - det var da vist dagens joke.

We are working QUICKLY....

SAS websitet har da ikke fungeret i årevis - og disse langsomme servere har da været et problem i ugevis.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel
FlyHi is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! mortenb Samlerhjørnet 0 09-06-2018 12:32
Om sas.no og alle de bra tingene Dash Småprat 8 25-10-2013 13:54
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! LN-REF Samlerhjørnet 1 03-04-2011 09:38
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' hmm273 Samlerhjørnet 10 24-01-2008 13:45


All times are GMT +2. The time now is 01:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.