Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

 
 
Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 13-03-2019, 13:14   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
SAS Weekend-tur til Florida

En liten rapport fra en langweekend i Florida med fattern. NB! Denne er litt negativ om SAS, men håper på forståelse. Grunnene til at jeg er litt negativ er forventningene da SAS får i overkant mye skryt på longhaul, prisen og at de så lett kunne gjort dette bedre. Jeg bruker et viktig utgangspunkt som jeg tror man kan glemme med premium economy og det er at det er et forfinet økonomi-produkt og ikke et nedgradert businessprodukt.

Vi kjøpte Plus billetter som kom på 12.000 per person og jeg var vel 90% sikker på at vi ble oppgradert på grunn av at vi er så likanes (og EBD + EBG) samt at jeg slang inn bud på Plussgrade – men den slo ikke til på noen av turene.

Så.. Parkering express på P10 leverte som vanlig og gutta der er nå på fornavn med meg og gir alltid en bra start på turen. Gull-kantinen synes jeg er fremdeles et meget bra sted å starte ferien, men synes det er trist at den nå er stort sett stappfull og klientellet er litt vekslende. Tror gi-bort-gull og tonnevis med statuspoeng på kredittkort vil gjære dette til en litt kjip plass i fremtiden.

Priority boarding gikk så der, men liker at de separerer folk før siste «venterommet». 20A har jeg ikke prøvd før og var ganske skuffende da det ikke gir mulighet til å strekke ute beina i det hele tatt og bildene SAS viser med denne fotstøtten blir jo bare tull – den kan ikke brukes. Prøvde å booke vekk 20A på hjemreisen, men det var umulig da maskinen var full.

Crewet var norsk med en herlig snobbete godt voksen purser som ble litt vel breial etter hvert noe som man skal ha en god del sarkasme-gener for å plukke opp. Hele opplegget med at du må bestille alt du skal ha nærmeste tre timene, plastkopper, svært kjip vin (men meget god musserende) synes jeg de lett kan gjøre mer elegant. Det blir bare rot. Enten så sitter du der som en grisk fyllik eller så sitter du der skremmende edru.

Etter serveringen ble det HELT stille.. Jeg tror de var helt borte i to timer. Jeg plinget på servitrisa som kom etter 15 minutter (jeg tøyser ikke) og jeg bestilte en musserende vin, hun svarte «den er vi tomme for» og etter å ha jobbet med mennesker en del år så sa jeg til fattern «hun der juger, og hun juger dårlig noe som også fattern spottet umiddelbart» Jeg takket nei til hvitvinen og bestilte den musserende av purseren som hentet to… Tenk at de gidder å oppføre seg slik?

Maten var virkelig pyton og fattern som jeg har lurt over til SAS fra DY kommer nok ikke til å blomstre med EBG kortet sitt utover. Du føler på hele flyturen at du er på jobben til de ansatte som jeg synes er ubehagelig og du føler deg litt i veien.. (NB! Jeg kommer med SAS -ros senere). Jeg synes også at det er 100% fritt for en liten påskjønnelse til EBD er litt trist.. Selv med «kun» gull på Etihad kom pursheren bak til meg på monkey med et glass Champagne før takeoff og sa hei.









Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	3039
Size:	109.1 KB
ID:	46644   Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	3020
Size:	97.0 KB
ID:	46645   Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	3015
Size:	130.3 KB
ID:	46646   Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	2995
Size:	102.4 KB
ID:	46647   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	2993
Size:	136.3 KB
ID:	46648  

__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
 

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Weekend-tur til Singapore SudCaravelle TripReports 33 06-12-2022 14:05
En meget kort weekend i Florida.. SudCaravelle TripReports 21 29-08-2019 14:49
Weekend-tur til London OttoL TripReports 12 17-04-2019 17:22
Weekend tur til New York Seacougar TripReports 18 14-11-2009 23:37
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA Herlov Flyforum 14 24-01-2005 08:59


All times are GMT +2. The time now is 12:10.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.