Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-01-2017, 10:08   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Swiss Rio? Swiss? CT

Etter litt mikking fikk jeg booket en nydelig CT tur med en venn til Rio i mai.

Denne gangen traff jeg Olga på CT telefonen som var meget løsningsorientert og vi fikk noen fine billetter i business der det var mulig..

OSL-ZRH – Business Helvetic F100
ZRH-GRU – Business Swiss – A340
GRU-GIG – All Economy Avianca – A320
GIG-GRU – All Economy Avianca – A320
GRU-ZRH – Business Swiss - A340
ZRH-OSL – Business Helvetic – E190

Alt for 140.000 poeng.. Det er jo ikke ille for noen billetter som SWISS ønsker 70.000 kroner for. Da har jeg en del egosentriske spørsmål som går på tvers av forumene. Rart, men den fordelingen 1/3, 1/3, 1/3 – planlegge, glede seg/oppleve/minnene heller mer og mer på planleggingen jo mer nerd (eldre?) man blir.

• Rio? Er det galskap? Går det greit så lenge man legger spritsmugler-klokken hjemme?
• Ser Hilton ligger på 1 plass men virker som det ligger på «Mastemyr». Hvor bor vi? Det er bare tre netter så pris er ikke viktig. Burde vi bo på Copacabana?
• Hvordan er Helvetic Business Class?
• Er A340 til Swiss gått litt ut på dato? Har flydd mye Swiss i alle klasser, men da A330,
• Er det noen sjans i havet å løfte billettene til First nærmere avreise?
• Er det noen sjans å bytte til Waffe nærmere avreise (det var ingen billetter tilgjengelig nå fire måneder før – men kunne heller tenke 747 eller 380 samt en større sjanse for F.
• Hvor ofte kan man da mase på Tallin uten at de tror du er Magnus Karlsen? En gang i uken?
• Avianca economy – noen erfaringer?
• Sikkerheten på Sao Paulo og Rio flyplassene? Gjemme seg red på loungen eller kose seg med pils og glo?

Gleder meg til svar.. Kanskje jeg begynner med reports fulle av skrivefeil igjen..
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 10:40   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,637
Default Re: Rio? Swiss? CT

Helvetic er på alle måter Swiss. Bare flyet og de ansatte som tilhører et annet sted
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:07   #3
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,234
Default Re: Rio? Swiss? CT

I Rio ville jeg bodd i Ipanema. Det er nær Copacabana, men litt roligere. En tur langs Copacabana ville jeg uansett anbefalt når man først er i Rio.

Rio er en fantastisk og ikonisk by, men sikkerheten bør man tenkte på. Jeg ville gått rundt med minst mulig, dropp armbåndsur og alt flashy på gaten. Bruk safen på hotellet. I Ipanema kan du gå til en strand nær hotellet og kun ta med deg det du trenger til stranden. Metroen er sikker, men ta taxi, spesielt etter mørkets frembrudd og be om anbefalte sjåfører. Taubane og "Fløibane" kan tas til hhv Sukkertoppen (Pão de Açúcar) og Kristusstatuen på Corcovado-fjellet som er musts ved et førstegangsbesøk i byen.

Det er en stund siden jeg var der, og jeg bodde her. I Ipanema, men nær hjørnet mellom Ipanema og Copacabana. Du ser kanskje etter noe mer luksuriøst, men det var hyggelig og Rio er ganske dyrt hotellmessig.

http://hotel-arpoador-inn-rio-de-jan...el-dir.com/en/

Helvetic er helt som Swiss. Jeg har prøvd dem i biz, hyggelig du får en nostalgitur i F-100.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:07   #4
sexten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2013
Location: BGO
Posts: 289
Default Re: Rio? Swiss? CT

Når eg var i Rio så var det fotball-VM, så sikkerheten var nok auka i forhold til vanleg.
Var der i 3 veker, og opplevde ikkje noko som helst av tvilsom karakter.

Området rundt Copacabana og dei næraste parallellgatene er ganske åpne. Einaste bekymringen her er i så fall lommetjuvar.

Når det gjeld overnatting så var min erfaring at hotellene var heilt latterlig overprisa (det hjalp nok heller ikkje på at FIFA kjøpte opp mesteparten av kapasiteten), så eg endte opp med AirBnB. Sjekk dette ut før du eventuelt bookar eit dyrt hotellrom.

Området rundt metro-stoppet General Osorio er ganske kurant då du kan gå til både Copacabana og Ipanema.

Ellers så vil eg anbefale ein utflukt til Ilha Grande (båttur) eller Buzios (3 timars kjøretur)
sexten is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:10   #5
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,234
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by sexten View Post
Når eg var i Rio så var det fotball-VM, så sikkerheten var nok auka i forhold til vanleg.
Var der i 3 veker, og opplevde ikkje noko som helst av tvilsom karakter.

Området rundt Copacabana og dei næraste parallellgatene er ganske åpne. Einaste bekymringen her er i så fall lommetjuvar.

Når det gjeld overnatting så var min erfaring at hotellene var heilt latterlig overprisa (det hjalp nok heller ikkje på at FIFA kjøpte opp mesteparten av kapasiteten), så eg endte opp med AirBnB. Sjekk dette ut før du eventuelt bookar eit dyrt hotellrom.

Området rundt metro-stoppet General Osorio er ganske kurant då du kan gå til både Copacabana og Ipanema.

Ellers så vil eg anbefale ein utflukt til Ilha Grande (båttur) eller Buzios (3 timars kjøretur)
Glemte å nevne Buzios, helt enig, et deilig sted med en masse strender å velge mellom. En av Brigitte Bardots lekeplasser på 60-tallet, de har t.o.m. en statue av henne der.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:12   #6
aboerr
ScanFlyer Blue
 
aboerr's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Drammen
Posts: 206
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

• Rio? Er det galskap? Går det greit så lenge man legger spritsmugler-klokken hjemme?
• Ser Hilton ligger på 1 plass men virker som det ligger på «Mastemyr». Hvor bor vi? Det er bare tre netter så pris er ikke viktig. Burde vi bo på Copacabana?
• Hvordan er Helvetic Business Class?
• Er A340 til Swiss gått litt ut på dato? Har flydd mye Swiss i alle klasser, men da A330,
• Er det noen sjans i havet å løfte billettene til First nærmere avreise?
• Er det noen sjans å bytte til Waffe nærmere avreise (det var ingen billetter tilgjengelig nå fire måneder før – men kunne heller tenke 747 eller 380 samt en større sjanse for F.
• Hvor ofte kan man da mase på Tallin uten at de tror du er Magnus Karlsen? En gang i uken?
• Avianca economy – noen erfaringer?
• Sikkerheten på Sao Paulo og Rio flyplassene? Gjemme seg red på loungen eller kose seg med pils og glo?

Tok turen dit i LH F i påsken i fjor med fruen.

• Vi følte det som ganske trygt og rolig. Men det kommer vel litt ann på hvor og når man ferdes rundt.
• Vi bodde på Ipanema og Copacabana. Neste gang blir det Copacabana. Litt mer der følte jeg. Jeg syntes Sofitel så fint ut, men var bare innom for lunch. "Sofitel" Ipanema bodde vi på, ikke å anbefale, langt fra et skikkelig Sofitel.

• Ble veldig skeptisk til minibankene på GIG, fikk ikke ut noen penger, pluss at de lå litt bortgjemt. Men, alle taxi tar kort, også AMEX, så du trenger ikke kontanter før du kommer til sentrum. Kortbruk er svært utbredt, til og med noen strandselgere som hadde trådløs terminal på Copa.

Kan anbefale Churrascaria Palace, Rua Rodolfo Dantas 16, Copacabana hvis du vil på steakhouse. Vi var veldig fornøyd.

Last edited by aboerr; 18-01-2017 at 11:14.
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:20   #7
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
• Rio? Er det galskap? Går det greit så lenge man legger spritsmugler-klokken hjemme?
• Ser Hilton ligger på 1 plass men virker som det ligger på «Mastemyr». Hvor bor vi? Det er bare tre netter så pris er ikke viktig. Burde vi bo på Copacabana?
• Hvordan er Helvetic Business Class?
• Er A340 til Swiss gått litt ut på dato? Har flydd mye Swiss i alle klasser, men da A330,
• Er det noen sjans i havet å løfte billettene til First nærmere avreise?
• Er det noen sjans å bytte til Waffe nærmere avreise (det var ingen billetter tilgjengelig nå fire måneder før – men kunne heller tenke 747 eller 380 samt en større sjanse for F.
• Hvor ofte kan man da mase på Tallin uten at de tror du er Magnus Karlsen? En gang i uken?
• Avianca economy – noen erfaringer?
• Sikkerheten på Sao Paulo og Rio flyplassene? Gjemme seg red på loungen eller kose seg med pils og glo?
Hei,

har vært 4-5 ganger i Rio de sist 2 årene, har stort sett fløyet LH, men fløy Swiss en gang, det var riktig nok i Eco. Med LH var det C/F. Likte LH bedre enn swiss faktisk, med nye fly (747-8 direkte til Rio) og veldig fine avgangstider begge veier.

Vedr Rio og sikkerhet: Ja, drop alt jål, ikke ha mye penger på deg (men litt). Hold deg i Zona Sul (South Zone, inkl Copacabana, Ipanema, Leblon) etter mørkets frembrudd. Ikke vær naiv sånn generelt. Taxi er OK, men husk at falske taxier ofte ikke har firmanavn påsklistrert. Deler av Centro er ikke anbefalt etter mørkets frembrudd, men mye å se på dagen. Botafogo er OK også på kveldstid, men jeg var i følge med lokale, den luksusen har kanskje ikke du.

Vedr Hotel: Bo på Copacbana/Ipanema evt Botafogo (foretrekker førstnevnte selv). Mange bra hoteller der bl.a Sofitel eller flere hoteller fra en lokal kjende som heter Windsor. Sofitel har best beliggenhet etter min mening (Midt mellom Copacabana og Ipanema). Du kan trygt gå ut på kvelden i disse områdene (men ikke vær naiv), men hold deg i nærheten av stranda, unngå bakgater eller der det er lite folk.

Avianca Eco er helt OK.

Flyplassene er generelt jalla, tilbrings så lite tid som mulig (men husk at trafikken mot GIG på ettermiddagen kan være sinnsyk). Loungene på GIG er drit. Du kan forhåndsbestille taxi begge steder, det er det beste go tryggeste.

Alt i alt, Rio er fantastisk vakker, spesielt fra luften, synd du ikke lander på SDU, da får du spesielt fin utsikt. Gjør de standard turistgreiene (Drikk Caipirinha bra bodene på stranda, se Sukkertoppen og Jesusstatuen). Hotellene ordner ofte tur, husk at ting tar tid. Sørg for å spise Brasiliansk BBQ.

Gi lyd om du lurer på noen annet spesielt.

Det var det jeg kom på sånn i farten.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:22   #8
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by aboerr View Post
• Vi bodde på Ipanema og Copacabana. Neste gang blir det Copacabana. Litt mer der følte jeg. Jeg syntes Sofitel så fint ut, men var bare innom for lunch. "Sofitel" Ipanema bodde vi på, ikke å anbefale, langt fra et skikkelig Sofitel.
Jeg henviser forøvrig til den andre Sofitel:

https://www.google.no/maps/place/Hot...!4d-43.1895056

Bodde der 4 ganger. Veldig bra.
jufix is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:29   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Rio? Swiss? CT

Wow.. Takk så langt.. Deilig forum.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 11:36   #10
aboerr
ScanFlyer Blue
 
aboerr's Avatar
 
Join Date: Oct 2013
Location: Drammen
Posts: 206
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by jufix View Post
Jeg henviser forøvrig til den andre Sofitel:

https://www.google.no/maps/place/Hot...!4d-43.1895056

Bodde der 4 ganger. Veldig bra.
Det går jeg for neste gang også, så veldig fint ut. Og bra beliggenhet.
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 12:31   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: Rio? Swiss? CT

Nå vet jeg ikke hvor lenge du skal være der (mulig du skrev det ) men gir et forsøk uansett.

Antar at du har tenkt deg på must-haves som Corcovado/Kristus-statuen, og også opp Sukkertoppen som gir fantastisk utsikt på godværsdager.

Hver mandag holdes en herlig liten fest i centro, med samba-musikk og gatesalg av mat og drikke. Stedet heter Pedra do sal og er vel verdt besøket! Kjempestemning! Her er det to ting som er viktig å huske på: Vær der rundt kl.20 da musikken stanser kl.23, og ikke minst TA TAXI DIT! Evnt Uber. Festen ligger midt i mellom noen områder de ikke vil gå/sykle i Taxi dit og taxi hjem, ikke bli for drita her.

I Lapa er det også bra natteliv, her er det greit å komme frem litt sent (rundt 23), og de samme reglene gjelder: Taxi frem og tilbake, og også her er det lurt å være litt våken, anbefaler ikke et heftig norsk vors først for å si det slik. Det finnes en nattklubb i Jardim Botanico/Lagoa som er kjempegøy! Husker ikke akkurat no ka den heter, men kan finne ut av det hvis det er av interesse.

I Ipanema-området er det generelt trygt å gå rundt, både dag og kveld. Her er det masse ulike barer/restauranter og butikker, og om de har Ok med peng vil eg anbefale de å bo her. Kort vei til stranden og et greit utgangspunkt for å dra til andre nabolag. Cæsar Park er for eksempel et bra hotell.

Jeg er også fan av people watching, og da er stranden i Ipanema/Leblon et must. Anbefaler dette området over Copacabana fordi Copa er nesten alltid smekkfull. Zona sul er som hovedregel trygg (området Botafogo-Ipanema/Leblon-Lagoa/Jardim Botanico-São Conrado). Noen regler gjelder, ikke flash med dyre kameraer og slikt, vær litt våken når ute og går. Det går en metro fra Centro til Barra (bytte på Ipanema for å ta linjen ut til São Conrado/Barra), som er tipp topp å bruke! Rask, trygg og med A/C. Og mye billigere enn taxi

Anbefaler å dra til Rio sitt svar på trolltunga, Pedra do Telégrafo. Kulere facebook-bilder får du ikke . Et lite stykke unna, men kommer der fint med Taxi/uber.
Og til slutt. God tur! Rio er fantastisk

Last edited by OttoL; 18-01-2017 at 12:33.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 21:48   #12
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: Rio? Swiss? CT

Har vært mange ganger i Rio, og ryktene om hvor farlig og skummelt det er er overdrevet. Men greit å legge igjen spritsmuglerklokka, gullhalsbåndet og speilrefleksen hjemme... Støtter forslagene om å bo på Copacabana eller Ipanema, litt roligere på sistnevnte. Jeg har bodd flere ganger på Mirasol, det ligger rett bak Copacabana Palace. Midt i smørøyet og grei pris, begynner muligens å bli litt slitt om de ikke har pusset opp i det siste.

http://www.mirasolhotel.com.br/site/en/

Vil også anbefale dere en (guidet, vel og merke) tur opp i en av favelaene, særdeles interssant å komme litt tettere på disse samfunnene. Ser Buzios er nevnt, men ville heller reist ca 3 timer sørover til Paraty for noen rolige dager. Stille og sjarmerende liten fiskelandsby med mange gode restauranter. Og fine strender i nabobyen Trindade.


Sent from my iPad using Tapatalk
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 22:03   #13
bhen
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2011
Posts: 144
Default Re: Rio? Swiss? CT

Sofitel Copacabana tilstyrkes, hvis de ikke har blitt altfor dyrt pröv å få club room. Da har du frokost i egen lounge (ute og inne) på toppen og ellers tilgang til loungen övrig tid og. en del nordmenn på hotellet, husker vi brukte en firmaavtale-rabatt som et större norsk oljeselskap hadde. Så hvis du jobber en sån plass kan det være verdt å sjekke.
bhen is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 12:51   #14
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Rio? Swiss? CT

IKKE PRØV Å TA UT PENGER I MINIBANKENE PÅ GIG !!!!

Jeg var så dum at jeg stappet Visa kortet inni der og fikk ut litt penger. Et par dager senere kom det en SMS om at det kun var 0,49kr igjen på konto. Heldigvis var det DNB som hadde "tatt" pengene vekk da de oppdaget mistenkelig aktivitet med "kortet" mitt som nå befant seg i USA å prøvde å kjøpe en båt.
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 13:15   #15
A-380
ScanFlyer Silver
 
Join Date: May 2009
Location: SVG
Posts: 748
Default Re: Rio? Swiss? CT

Støtter helt oppfordringen om å fly til SDU hvis det er mulig.

Ikke bare ligger flyplassen midt i byen, men er du heldig med vær og vind så får du en fantastisk utsikt.

Tok dette bilde i sommer på vei inn mot SDU
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Rio de Janeiro.jpg
Views:	237
Size:	59.0 KB
ID:	41820  
__________________
Upcomming... Tja, si det? Rundt omkring i Norge ?
Så langt i år: Rundt omkring i Norge
A-380 is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 14:04   #16
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Rio? Swiss? CT

Takk igjen - setter pris på råd til ang. et land jeg har nøyaktig null erfaring med.

Jeg bare spør: Det er Sofitel Copacabana dere mener ikke Ipanema? (Ser dette ligger på 63 plass på Tripadvisor, som muligens det er en forklaring på)

Det er Copacabana "dere" anbefaler generelt over Ipanema?

Noen som har noen foemening om disse billettene kan vippes over mot Lufthansa når det nærmer seg? (Slutten av mai) Jeg vet Waffe stort sett frigir F to uker før avreise - men når frigir de Business? Frister jo unektelig å fly 748 direkte til Rio og ikke Swiss først til Sao Paulo.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 17:20   #17
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Rio? Swiss? CT

Swiss 340 begynner å bli slitte. Merket det godt i sitteputa, men for all del, helt ok. Prøv å få plass i minikabinen bak F. Stille og mye mer eksklusivt og privat der. 5AB er tipp topp.
A340 har ikke USB kontakter, så ikke baser deg på telefonlading.




Sent from my iPhone using Tapatalk
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 17:48   #18
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takk igjen - setter pris på råd til ang. et land jeg har nøyaktig null erfaring med.



Jeg bare spør: Det er Sofitel Copacabana dere mener ikke Ipanema? (Ser dette ligger på 63 plass på Tripadvisor, som muligens det er en forklaring på)



Det er Copacabana "dere" anbefaler generelt over Ipanema?



Noen som har noen foemening om disse billettene kan vippes over mot Lufthansa når det nærmer seg? (Slutten av mai) Jeg vet Waffe stort sett frigir F to uker før avreise - men når frigir de Business? Frister jo unektelig å fly 748 direkte til Rio og ikke Swiss først til Sao Paulo.

Business kan vel frigjøres når som helst. Du kan vurdere om du vil bruke ca 10 dollar i mnd på Expertflyer. Der kan du lage abonnement som varsler om to seter frigjøres. Eller du kan søke på United airlines dot com hver dag gratis.

Du kan endre billettene dine hos Olga i Tallin til krampa tar deg uten at de blir grinete. De tar nemlig 150kr/billett pr endring.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 18:35   #19
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,140
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post

Du kan endre billettene dine hos Olga i Tallin til krampa tar deg uten at de blir grinete. De tar nemlig 150kr/billett pr endring.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Herlig.. jeg skratter.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2017, 23:26   #20
jufix
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2012
Location: TRD
Posts: 292
Default Re: Rio? Swiss? CT

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Takk igjen - setter pris på råd til ang. et land jeg har nøyaktig null erfaring med.

Jeg bare spør: Det er Sofitel Copacabana dere mener ikke Ipanema? (Ser dette ligger på 63 plass på Tripadvisor, som muligens det er en forklaring på)

Det er Copacabana "dere" anbefaler generelt over Ipanema?

Noen som har noen foemening om disse billettene kan vippes over mot Lufthansa når det nærmer seg? (Slutten av mai) Jeg vet Waffe stort sett frigir F to uker før avreise - men når frigir de Business? Frister jo unektelig å fly 748 direkte til Rio og ikke Swiss først til Sao Paulo.
Hotel Sofitel Rio de Janeiro Copacabana

https://goo.gl/maps/vS5qngjirCr

Dette er riktig hotell.
jufix is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Mislykket spotting i Rio robertaas Flyspotting 2 23-09-2013 22:07
Rio / Sao Paulo AirbusTrond Reiseforum 14 14-12-2011 10:49
Hotell i Rio mgmt Reiseforum 2 19-04-2010 11:06
Rio de Janeiro AirbusTrond TripReports 19 25-10-2009 12:10


All times are GMT +2. The time now is 17:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.