Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 18-05-2015, 23:49   #81
ToreD
Flydiot
 
Join Date: Aug 2010
Location: Nes, Akershus
Posts: 1,288
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg har akkurat gjort "nesten" det samme. Glemte tidsforskjellen mellom USA og Norge og bestilte 9-12/7 for meg og en kompis. Vi må begge være på jobb i Norge den 13. Som da ville vært dagen vi hadde ankommet Norge igjen. Ringte SAS, de kansellerte billettene og booket alt på nytt 9-11/7 istedet. Opprinnelige poeng brukt ble kreditert og nye trukket. ( for å slippe endringsgebyret)

Ikke helt det samme, men null problem at det var kampanje. Ville tatt en agentroulett her gitt
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 00:20   #82
Ttech
ScanFlyer Blue
 
Join Date: May 2012
Posts: 221
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Hei!

jeg skal fly Lufthansa hjem fra Houston imorgen på Premium Economy klasse, men tenkte jeg kanskje skulle oppgradere til business hjem.

Er dette mulig å gjøre med EB poeng? Hvordan og hvor mange poeng trengs?
Ttech is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2015, 00:54   #83
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,232
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Som EuroBonus-medlem kan du bruge dine point på en bekræftet opgradering med flyselskaberne i Star Alliance, enten fra Economy Class til Business Class eller fra Business Class til First Class, på ruteflyvninger med udvalgte Star Alliance-medlemmer. Priserne er angivet i point nedenfor. Du kan booke op til 24 timer før afgang.

http://www.sas.dk/eurobonus/brug-poi...e-opgradering/
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2015, 08:20   #84
CCS87
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 43
Star Alliance Et lite prosjekt/spørsmål om hjelp

Heisann

Sitter i Hong Kong og nyter helgen, før man reiser inn til Kina i morgen kveld. Der venter en uke med jobb, før hjemreise Szx-Osl via Pek på lørdag (tråkig lang dagsreise, med lite utbytte av poeng, nå som SAS har slaktet EB-opptjeningen sin - (Min kollega som reiste tilsvarende klasse (Y+) og til lik pris som min billett, med Lufthansa ned hit, tjener ca 4000 MER EB-poeng!) Liten digresjon der....

I tillegg ser jeg at det ulmer med streik i SAS, og selv om det ikke ser farlig ut med tanke på lørdag pdd, så er jeg lite fristet til å risikere å bli stuck i Kina noe lenger enn nødvendig. Ringte SAS, og de er lite behjelpelige med ombooking foreløpig, og jeg får en slikk og ingenting refundert om jeg bestemmer med for å kansellere billetten i dag (Sikkert logisk, og en god grunn til dette, men kjenner jeg er litt forbanna på SAS om dagen.)

Da slår tanken meg!: Jeg har jo x-antall bonuspoeng som brenner i lomma mi, og en tur i første klasse er ikke å forakte! Så; her kommer poenget. Finnes det noen der ute som har mulighet til å lete opp litt muligheter for meg? Altså, fly hjem til Oslo med f.eks Lufthansa, Swiss, Singapore eller andre SA-selskaper i FIRST (evt Turkish biz eller lignende gode biz-programmer). Fly ut fredag kveld fra enten CAN, SZX eller HKG. Er litt uefaren på dette området med å lete opp dette, så litt assistanse hadde vært helt mega! Noen mener sikkert også at dette er waste av poeng i og med at jeg vil kjappeste vei hjem, og ikke ha flere legs når jeg først skal reise first. (HKG - BKK - FRA - OSL) kan være en mulighet, men er ikke spesielt interessert i å komme hjem sent på lørdagen. Kan biz er en bedre løsning sånn sett?

Anyways, er det noen som føler kallet? Lete frem til muligheter for meg fra SZX, CAN eller HKG fredag kveld?

På forhånd takk!
__________________
16/02: SK907 Osl-Ewr, 22/02: SK908 Ewr-Osl
18/05: SK1477 Osl-Cph, SK995 Cph-Pek, 19/05:CA977 Pek-Xmn
30/05: CA1308 Szx-Pek, SK996 Pek-Cph, SK1472 Cph-Osl
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2015, 12:58   #85
CCS87
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 43
Default Re: Et lite prosjekt/spørsmål om hjelp

Tror jeg har klart å rote meg frem til en rute.. Hvem kontakter jeg for å booke denne? Er det SAS, og på hvilket nummer?
__________________
16/02: SK907 Osl-Ewr, 22/02: SK908 Ewr-Osl
18/05: SK1477 Osl-Cph, SK995 Cph-Pek, 19/05:CA977 Pek-Xmn
30/05: CA1308 Szx-Pek, SK996 Pek-Cph, SK1472 Cph-Osl
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2015, 14:12   #86
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Et lite prosjekt/spørsmål om hjelp

Quote:
Originally Posted by CCS87 View Post
Tror jeg har klart å rote meg frem til en rute.. Hvem kontakter jeg for å booke denne? Er det SAS, og på hvilket nummer?
Du må ringe SAS, ja. +47 915 05400
Martin is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2015, 22:08   #87
CCS87
Newcomer
 
Join Date: Apr 2013
Posts: 43
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Grazie Gleder meg til å fly FIRST nå
__________________
16/02: SK907 Osl-Ewr, 22/02: SK908 Ewr-Osl
18/05: SK1477 Osl-Cph, SK995 Cph-Pek, 19/05:CA977 Pek-Xmn
30/05: CA1308 Szx-Pek, SK996 Pek-Cph, SK1472 Cph-Osl
CCS87 is offline   Reply With Quote
Old 26-05-2015, 15:34   #88
hanschristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2014
Location: Oslo
Posts: 114
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Skal en tur til Sør-Amerika neste år, ned til Argentina og retur fra Brasil. Hvilke *A selskap har beste business produkt på strekningene? Noen som har erfaringer?
__________________

EBG / OneWorld Sapphire / CC Gold Elite / Choice Silver
hanschristian is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2015, 02:44   #89
vbirk
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2011
Location: BGO
Posts: 741
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by hanschristian View Post
Skal en tur til Sør-Amerika neste år, ned til Argentina og retur fra Brasil. Hvilke *A selskap har beste business produkt på strekningene? Noen som har erfaringer?
Av ikke-amerikanske selskap-- LH, spør du meg (TK har jo ellers kvasi-business med sin rimelige Comfort Class, men sikker ikke det du ser etter).
__________________

148 tonn CO2
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2015, 00:57   #90
Skipskatta
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 310
Default Delbetale med Eurobonuspoeng - ikke mulig når reisen starter med Widerøe?

Prøvde å booke en reise fra Hammerfest til Oslo på sas.no og delbetale med Eurobonuspoeng, men Hammerfest kommer ikke opp som alternativ. Er det ikke mulig å delbetale hvis reisen starter med Widerøe? (Tenkte å spørre for sikkerhets skyld, all den tid man aldri kan stole på nettsidene til SAS...)
Skipskatta is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2015, 01:01   #91
WF789
ScanFlyer Molded
 
WF789's Avatar
 
Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,521
Default Re: Delbetale med Eurobonuspoeng - ikke mulig når reisen starter med Widerøe?

Kun mulig på enkelte kommersielle ruter med Widerøe.
De har vel sagt at det skal komme på alle kommersielle ruter etterhvert

Edit: Tok tydeligvis feil.
__________________

Last edited by WF789; 26-06-2015 at 10:33.
WF789 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2015, 09:39   #92
RedLine
ScanFlyer Silver
 
RedLine's Avatar
 
Join Date: Mar 2014
Posts: 851
Default Delbetale med Eurobonuspoeng - ikke mulig når reisen starter med Widerøe?

Quote:
Originally Posted by Skipskatta View Post
Prøvde å booke en reise fra Hammerfest til Oslo på sas.no og delbetale med Eurobonuspoeng, men Hammerfest kommer ikke opp som alternativ. Er det ikke mulig å delbetale hvis reisen starter med Widerøe? (Tenkte å spørre for sikkerhets skyld, all den tid man aldri kan stole på nettsidene til SAS...)

Prøv SAS appen på tlf eller nettbrett, der får du til mye som nettsidene ikke klarer.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2015, 10:01   #93
kekker
Onkel reisende kekker
 
kekker's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
Default Re: Delbetale med Eurobonuspoeng - ikke mulig når reisen starter med Widerøe?

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
Prøv SAS appen på tlf eller nettbrett, der får du til mye som nettsidene ikke klarer.
Tiltredes, på appen fikk jeg bestilt en tur OSL-TRD-OSY, for poeng og penger, uten noen diskusjon!

På nettsidene gadd jeg ikke en gang å prøve...
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.
- Toni Morrison
kekker is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2015, 21:18   #94
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,274
Default Re: Delbetale med Eurobonuspoeng - ikke mulig når reisen starter med Widerøe?

Oi! Sjølv om poengprisen blir stiv, så er dette greit å vite all den tid tura til det meste av WF-plassar er dyrare enn IC det meste av tida.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 16:42   #95
Fry
ScanFlyer Silver
 
Fry's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Location: Bergen
Posts: 711
Default Re: EuroBonus 2.0

Hei!

Er det ikke mulig å booke EB-billett til kortbanenettet til Widerøe?
Altså jeg vil booke OSL-BOO-SSJ med SAS på første strekke og WF på siste, men får det ikke til.

Det eneste jeg ser som en mulighet nå er EB-billett til TRD eller BOO og så kjøpe vanlig WF-billett derfra... Da blir det iallefall billigere enn å punge ut nesten 4000 kr for en gjennomgående billett...

Beklager hvis dette er åpenbart og diskutert før, jeg har ikke booket domestic billetter med WF før.
Fry is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 16:53   #96
Cecilie
ScanFlyer Crusty
 
Cecilie's Avatar
 
Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,749
Default Re: EuroBonus 2.0

Quote:
Originally Posted by Fry View Post
Hei!

Er det ikke mulig å booke EB-billett til kortbanenettet til Widerøe?
Altså jeg vil booke OSL-BOO-SSJ med SAS på første strekke og WF på siste, men får det ikke til.

Det eneste jeg ser som en mulighet nå er EB-billett til TRD eller BOO og så kjøpe vanlig WF-billett derfra... Da blir det iallefall billigere enn å punge ut nesten 4000 kr for en gjennomgående billett...

Beklager hvis dette er åpenbart og diskutert før, jeg har ikke booket domestic billetter med WF før.
Hei! Nei, dessverre så er det ikke mulig å benytte EB-poeng på de kommersielle kortbanerutene enda. Dette er noe det har blitt jobbet med i kulissene i et halvt års tid nå, så jeg håper snart det kommer på plass.
__________________
Cecilie is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 17:41   #97
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg befinner meg for tiden i Singapore, og hjemreisen var opprinnelig bestilt for poeng i C med TG. Tidligere i dag åpenbaret det seg en plass hos LH i F i A380, så da var det selvfølgelig bare å kaste seg rundt og ringe SAS. Han jeg snakket med var veldig hyggelig, men så snart vi kom til prisen for enveisreisen så ble det bare bambus. Han krevde 190.000 poeng for reisen, og et par ganger fikk jeg ham til å dobbeltsjekke dette med noen andre. Etter mye frem og tilbake endte vi opp på 114.000, som er den riktige prisen. Det samme skjedde da jeg bestilte den opprinnelige hjemreisen, hun jeg snakket med krevde 140.000 for en enveisreise. *Sukk* Det er slitsomt å være kunde hos SAS.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 17:45   #98
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Jeg befinner meg for tiden i Singapore, og hjemreisen var opprinnelig bestilt for poeng i C med TG. Tidligere i dag åpenbaret det seg en plass hos LH i F i A380, så da var det selvfølgelig bare å kaste seg rundt og ringe SAS. Han jeg snakket med var veldig hyggelig, men så snart vi kom til prisen for enveisreisen så ble det bare bambus. Han krevde 190.000 poeng for reisen, og et par ganger fikk jeg ham til å dobbeltsjekke dette med noen andre. Etter mye frem og tilbake endte vi opp på 114.000, som er den riktige prisen. Det samme skjedde da jeg bestilte den opprinnelige hjemreisen, hun jeg snakket med krevde 140.000 for en enveisreise. *Sukk* Det er slitsomt å være kunde hos SAS.
Man kan vel ikke endre en bonusreise når den først har begynt?
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 17:49   #99
Fly med oss
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,523
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Man kan vel ikke endre en bonusreise når den først har begynt?
Kun hjemreisen var bestilt via SAS EuroBonus Utreisen ble bestilt gjennom noe tvilsomme greier i Latin-Amerika
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 22-07-2015, 01:49   #100
martinfjeld
Newcomer
 
Join Date: Oct 2012
Location: Fredrikstad
Posts: 1
Default SAS Eurobonus

Har 130000 bonuspoeng hos SAS og ønsker å bruke disse på en flyreise fra Oslo til Ho Chi Minh.
Vi har sett på både reisetider i desember og i mars.
Siden SAS ikke flyr dit selv, har jeg funnet en reise med Thai Airways.
Billigste billetter via Finn.no er 6628 t/r. Vi er to personer som skal reise, men poengene holder kun for 1.pers.
Sjekket da opp og det vil da koste 90000 poeng pluss skatt/drivstoffsavgifter på over 3000kr.
Da er vi nesten oppe i normal pris. Er det slik systemet fungerer?

Et annet alternativ er å kjøpe to ordinære billetter og deretter oppgradere til businessbilletter.
Da er det 120000 poeng en vei, MEN fortutsetter at vi må kjøpe en dyrere økonomiklasse til 10500 kr.

Mitt poeng er at systemet er enormt tungvint og ulogisk. Vi ønsker helst å reise i forkant av påska neste år ( fra 14 mars). Har noen tips til hvordan vi kan gå frem for å få brukt bonuspoengene på en ok måte? Setter pris på alle tips dere kan komme med...
Vi må ringe til SAS for hver reise vi finner og sjekke om den er tilgjengelig for Eurobonus. Systemet er fra 1950, i år 2015. Ganske så utrolig.

Hilsen Martin Fjeld
martinfjeld is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 15:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 15:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 10:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 11:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 22:24


All times are GMT +2. The time now is 15:31.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.