Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-08-2014, 09:23   #41
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Er vel bare Pandion som får det. Hva med å kjøpe med "Best Availability"? Da får du jo poengene for business (ca 30K) og i tillegg 30% avslag som Diamond. Burde ikke være så langt unna 140?
Problemet er bare at en må ha mye mer poeng når du bestiller:-(. Familueturen til usa måtte skrinlegges på grunn av dette. Imidlertid genialt at en får poeng tilbake for turen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-08-2014, 20:50   #42
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Problemet er bare at en må ha mye mer poeng når du bestiller:-(. Familueturen til usa måtte skrinlegges på grunn av dette. Imidlertid genialt at en får poeng tilbake for turen.
Å ta ut bonusbilletter stiller mye større krav til fleksibilitet enn vanlige billetter. Har du en tight timeplan kan det bli utfordrende. Nå er det imidlertid slik at du på "beste tilgjengelighet" kan betale 140K poeng+resten i cash. Det må selvsagt vurderes opp imot å kjøpe billetter i sin helhet for cash.

Til Starflyer:
140K er også uttaket for *A-selskap, noe som gjør at du har mange flere flighter til NRT å velge mellom. Samtidig er NRT en av destinasjonene som mange flere reiser ordinær(betalt) business til. Det gjør at bonusseter totalt kan være mindre enn til andre destinasjoner.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2014, 20:00   #43
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Finner ingen tilgjengelighet hos SQ i C CPH-SIN hverken de nærmeste dagene eller lengre frem. Bruker ANA Tools. Er det slik at SQ ikke lengre slipper awards for *A, eller er det ANA som ikke viser korrekt?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2014, 10:32   #44
AndersE
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 111
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det var iallefall seter ledige for juli neste år, da eg bestilte i september. Eg har ikkje følgt med sidan det, men da var det iallefall litt seter tilgjengelig 10-11-12 månader fram i tid.
AndersE is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2014, 11:23   #45
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by AndersE View Post
Det var iallefall seter ledige for juli neste år, da eg bestilte i september. Eg har ikkje følgt med sidan det, men da var det iallefall litt seter tilgjengelig 10-11-12 månader fram i tid.
Når det gjelder reiser i C er det viktigere for meg å komme kjapt frem enn å makse antall legs, som i f.eks F-turer.

Hadde et håp om at SQ gjorde som LH (F), dvs slipper seter én uke før. Hadde vært ok å hoppet på SQ C på kort varsel og så ev ta TG C tilbake. Får vel ev bli TG C, eller har noen andre gode tips?
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2014, 02:11   #46
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Noen som vet hvilket avbestillingsgebyr ev endringsgebyr det er for bestilte *A-billetter? Vurderer å sikre meg en tur i C, men det kan være at datoene må forandres.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2014, 13:08   #47
Eriksan
ScanFlyer Gold
 
Eriksan's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,122
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Insomnia4u View Post
Noen som vet hvilket avbestillingsgebyr ev endringsgebyr det er for bestilte *A-billetter? Vurderer å sikre meg en tur i C, men det kan være at datoene må forandres.
http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Reis...ervicehonorar/
Eriksan is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2014, 10:14   #48
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Da har jeg tilbrakt en irriterende halvtime med en svensk kundekonsulent som ikke kunne se direkte WF-flighter KRS-CPH. Selv om jeg satt på sas.no og så flightene som kunne bookes med KUN poeng (hun påsto bare points+cash, som hun også ikke kunne booke..)

Stemmer det at de ikke kan booke WF? Eller er det pga at jeg booker en *A-billett med andre selskaper også? Lite lysten på å fly via OSL, hater den transitløsningen på ankomst når jeg må sjekke inn bagasje på nytt.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2014, 14:06   #49
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Løsningen er vel bare å ringe til en annen konsulent hos sas...
Are G is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2014, 19:15   #50
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Løsningen er vel bare å ringe til en annen konsulent hos sas...
Og det gjorde jeg. Alt var ok og han fant direktereisene. MEN priset reisen til 170 000 istedet for 140K, siden WF ikke er medlem i *A og måtte prises separat(men gjennomgående billett)Merkelige regler. Spesielt siden Så det ble via OSL og 5184 kr i skatter for C Europa-Sørøst Øsia. Sjekket skatter og avgifter på samme strekk TG F, og det er samme sum faktisk.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2014, 21:30   #51
Taurus Volans
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Location: Stjørdal
Posts: 19
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Takket være SAS' dårlige IT-systemer får man ikke tilgang til Fast Track når man flyr award i Go og er EBG/EBD. Tilgang til lounge fungerer slik det skal gjøre.

OSL der det er betjent sjekk av boardingkort går det an å vise bonuskort. På TRD er man stuck i den vanlige køen...

Hilsen
TV
Taurus Volans is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2014, 21:35   #52
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Det løses enkelt ved å registrere Eurobonus nummer ved innsjekk.
Det gjorde jeg på automat og vips så kom det opp "fast track available" I appen :-)
Are G is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2014, 16:47   #53
Taurus Volans
Newcomer
 
Join Date: Nov 2013
Location: Stjørdal
Posts: 19
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Det løses enkelt ved å registrere Eurobonus nummer ved innsjekk.
Det gjorde jeg på automat og vips så kom det opp "fast track available" I appen :-)
Takker for tips! Skal prøves førstkommende onsdag.

mvh
TV
Taurus Volans is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 15:25   #54
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Etter noen dager på telefon med EB-kundeservice for å få forandret en *A-billett (kutte et leg) må jeg si at USDM(utrolig nok) fremstår noe bedre i å ordne billetter. Positivt at jeg bare traff på skandinaver, vet ikke om det er pga EBG-status.

EB-kundeservice brukte tre dager på å utstede billett på nytt pga at den måtte gå igjennom ratedesken. Tipser også om å ringe etter klokken 12, siden det er spesielt en svensk kvinne på formiddagen som altså ikke kan noe som helst, ser ingen tilgjengelighet uansett, og ikke er l i t t interessert i å hjelpe, og ikke forklarer noe heller.

Det skal sies at de fleste andre på EB-kundeservice så lik award-tilgjengelig som ANA og ordnet opp kjapt. Men billetten satt fast i ratedesken lenge gitt. Ble bekymret for om reservasjonen "timet" ut, jmf USDM. Omsider ordnet.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 21:50   #55
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Hvor mange EB-poeng trenger jeg?

Trenger man for å komme seg til Dubai fra Norge? Finner ingen tabell som viser EB poeng på Star Alliance flighter til Dubai..... Anyone??
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 21:53   #56
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: Hvor mange EB points

http://www.sas.no/upload/Eurobonus/S...ance_chart.pdf
Martin is offline   Reply With Quote
Old 02-11-2014, 22:41   #57
VirreVapp
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 744
Default Re: Hvor mange EB points

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Takk! Da vet jeg det!
__________________
Ikea kort, lånekort og bankkort!
VirreVapp is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2014, 12:49   #58
Are G
EBD
 
Join Date: Feb 2014
Location: Kristiansand / Oslo
Posts: 991
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Jeg lurer på å ta en tur til Finmark i vinter og tenker å bruke noen poeng på dette, samtidig trenger jeg antakeligvis noen ekstra legs for å komme meg i mål til EBD..

Er det noen mulighet for å kjøpe noen på best pris og en på best tilgjengelighet på samme PNR?
Om ikke, kan jeg om jeg kjøper beste pris til familien velge seter for de? Ingen nevneverdig status der..
Are G is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2014, 13:16   #59
Insomnia4u
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Dec 2012
Location: Norway
Posts: 856
Default Re: Spørsmål om kjøp av billett med Eurobonus poeng

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
Jeg lurer på å ta en tur til Finmark i vinter og tenker å bruke noen poeng på dette, samtidig trenger jeg antakeligvis noen ekstra legs for å komme meg i mål til EBD..

Er det noen mulighet for å kjøpe noen på best pris og en på best tilgjengelighet på samme PNR?
Om ikke, kan jeg om jeg kjøper beste pris til familien velge seter for de? Ingen nevneverdig status der..
Skal være mulig, ser andre har fått det til. Men må gjøres på telefon med kundeservice. Setevalg er vel en betalt kostnad hos SAS nå.
Insomnia4u is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2014, 22:56   #60
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,637
SAS Eurobonus: Bestille Best Availability

Beklager om dette er dekket i en annen tråd allerede. Ser på EB-billetter til USA (best availibility). Det er ledig i business saver (business flex kommer ikke opp som alternativ). Når jeg velger business saver på utreise får jeg ikke velge bedre enn go flex på hjemreise. Velger jeg Plus flex på utreise får jeg ikke velge bedre enn plus saver på hjemreise. Noen som vet grunnen til dette. Samme problem om jeg velger business saver på hjemreise, da kan jeg ikke velge dette på utreise. Jeg har nok poeng. For business begge veier.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kjøp og salg av Eurobonus poeng Sondbjo Reiseforum 7 23-08-2018 15:58
Kjøp EuroBonus-poeng nå - få 50 % ekstra! Fnate Reiseforum 5 21-01-2014 15:07
40% på kjøp av Eurobonus poeng Tjab Reiseforum 2 12-11-2013 10:54
3000 poeng etter første kjøp med SAS EuroBonus MasterCard FlightDeck Reiseforum 2 22-09-2010 11:51
Spørsmål om Eurobonus poeng med bruk av Mastercard gardkarlsen Reiseforum 11 25-11-2008 22:24


All times are GMT +2. The time now is 17:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.