Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-04-2020, 10:21   #101
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Det tviler jeg veldig på. Flytoget har, generelt, fornøyde passasjerer og et godt tilbud. De tror jeg kommer tilbake når (hvis?) flytrafikken tar seg opp igjen og det atter er passasjerer som skal til Gardermoen.

For tida går det ikke flybusser til Gardermoen heller. Jeg tror ikke det er slutten på flybusser av den grunn.
Mener ikke at togene og tilbudet forsvinner, men at det mer eller mindre slås sammen, der man kan bruke samme bilett om hverandre(slik de har lagt opp til nå), ser jeg ikke på som en dum løsning.
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 10:24   #102
Eirik
Livsnyter
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 2,972
Default Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Mener ikke at togene og tilbudet forsvinner, men at det mer eller mindre slås sammen, der man kan bruke samme bilett om hverandre(slik de har lagt opp til nå), ser jeg ikke på som en dum løsning.
Ville jo vært bra for oss passasjerer, i alle fall med Vy´s prising, men kanskje ikkje så interessant for Flytoget når det er oppe og går igjen.

Last edited by Eirik; 23-04-2020 at 11:08.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 11:04   #103
robertaas
Helgeturekstremist
 
robertaas's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 9,740
Default Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
Personlig skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt tar flytoget,
Pluss for Flytoget:
-enkelt å skjønne hvor og når man skal ta tog
-enkelt å betale
-flere avgangere sent på kvelden fra Gardermoen etter at Vy stopper
-strømuttak ved setet

Pluss for Vy:
-inkludert kollektiltransport i Oslo og til flyplasshotell
-kun 72,- for de som allerede har billett for sone 1 eller 4N
-bedre (ben)plass
-flere opsjoner til hvor man kan reise fra eller til

Så flytoget passer spesielt bra for de som ikke er lokalkjent eller ikke betaler selv. Det har vist seg å være et stort nok marked.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser.

OSL-MUC-SKG-FRA-OSL
OSL-LGW-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 11:16   #104
LN-HFH
ScanFlyer Gold
 
LN-HFH's Avatar
 
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,333
Default Re: Coronavirus - konsekvenser for flytrafikken (kun direkte flyrelaterte poster!)

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Pluss for Flytoget:
-enkelt å skjønne hvor og når man skal ta tog
-enkelt å betale
-flere avgangere sent på kvelden fra Gardermoen etter at Vy stopper
-strømuttak ved setet

Pluss for Vy:
-inkludert kollektiltransport i Oslo og til flyplasshotell
-kun 72,- for de som allerede har billett for sone 1 eller 4N
-bedre (ben)plass
-flere opsjoner til hvor man kan reise fra eller til

Så flytoget passer spesielt bra for de som ikke er lokalkjent eller ikke betaler selv. Det har vist seg å være et stort nok marked.
Enig med deg der, men alle flirt-togene som utelukkende trafikkerer Gardermobanen har også strømuttak ved hvert sete, i tilelgg synes jeg det har vært enklere å koble seg opp til vy sitt Wifi kontra flytoget
Er klart mange turister går i «flytog-fella», da de tror det er eneste alternativ. Når de må svi av et relativt høyt beløp på en togbillett når det er den første transaksjonen de gjør her til lands, så er det ikke rart at mange synes Norge er dyrt.

Skal sies at jeg har månedskort for hele Oslo og Akershus (som jeg tjener fort inn igjen), så for meg er det da «gratis» å ta vy til OSL, så kan godt hende jeg har blitt litt farget
LN-HFH is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2020, 20:02   #105
eisa01
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 158
Default Re: NSB vs Flytoget til Gardermoen

Flytoget tar Amex som kommer rett inn i expense-systemet, med enkel portal for kvitteringer

Ruter, som jeg bruker for kollektivtransport, tar ikke Amex

Man er også omtrent garantert sitteplass, noe som ikke er tilfelle med lokaltogene

Flytoget er vel billigere enn både Arlanda og Heathrow Express, for et bedre tilbud (raskere frekvens)
eisa01 is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2020, 20:09   #106
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,369
Default Re: NSB vs Flytoget til Gardermoen

Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Flytoget tar Amex som kommer rett inn i expense-systemet, med enkel portal for kvitteringer

Ruter, som jeg bruker for kollektivtransport, tar ikke Amex
Man kan bruke Amex via Paypal i Ruterappen.

Men det høres ut som om du har behov for å lagre kvitteringer ifm, en reiseregning, så da er det kanskje ikke du som betaler allikevel?



Quote:
Originally Posted by eisa01 View Post
Flytoget er vel billigere enn både Arlanda og Heathrow Express, for et bedre tilbud (raskere frekvens)
Men Flytoget er et dårlig alternativ om en står på Heathrow og skal til Lonodn
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
NSB med lavere priser mellom Oslo S og Gardermoen SeatBelt Småprat 8 28-09-2011 20:52
Flytoget til Drammen fra 2/9 Someone Reiseforum 5 04-04-2009 10:21
SAS-direktør til Flytoget TG923 Flyforum 0 25-06-2007 15:58


All times are GMT +2. The time now is 14:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.