Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-06-2022, 09:34   #21
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Blått klistremerke? Holdt det ikke med secret handshake?
Nei dessverre, det blåe merket viser at du har visst passet og at det har blitt scannet.
Mange som reiste inn med andre selskap og sjekket ikke inn på Norse skranken men bare gikk fra gate til gate.
Det ble oppdaget når boarding skulle begynne og da måtte en ny kø og innsjekk bli snekret sammen i full fart.
Der røk det en halvtime.
Etter det begynte dem ombordstigning men ropte ikke opp grupper eller begynte med premium, derfor ble det flaske hals og folks ropte ut og klaget mens andre snek i køen og det ble rot.

Det ble skyldt på IT problem på flyplassen samt et innleid security firma.

Flyturen var grei, men jeg skulle ha tatt med matpakke, det var som Kjos sine turer: Noe kjafs i en papp eske.
Jeg hadde bestilt vegetar mat men den bestillingen var borte vekk.
Litt innkjørings problemer ja, skulle vel ha forsynt meg av gratis maten ved gaten men var ikke sulten da..
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	7B2FC34E-75C1-4079-B78B-2AD478DF475C.jpeg
Views:	546
Size:	400.1 KB
ID:	51474   Click image for larger version

Name:	6005D306-9432-4DCB-8C78-8E4BE8D0F4E5.jpeg
Views:	542
Size:	429.8 KB
ID:	51475  
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2022, 16:12   #22
Midtiblinken
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,084
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Poenget mitt med Global Entry er at det dekker TSA Pre Check som koster $85. Global koster $100. Dette er kun for de av oss som bor i USA, men bare $15 mer for Global er verdt det selv for noen som reiser en gang i året ut av landet.
Midtiblinken is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2022, 16:59   #23
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Poenget mitt med Global Entry er at det dekker TSA Pre Check som koster $85. Global koster $100. Dette er kun for de av oss som bor i USA, men bare $15 mer for Global er verdt det selv for noen som reiser en gang i året ut av landet.
Ja uten tvil, har bestandig hatt TSA PC inkludert med Global Entry.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2022, 17:20   #24
B747-8
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Aug 2017
Location: OSL
Posts: 2,528
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Quote:
Originally Posted by Midtiblinken View Post
Poenget mitt med Global Entry er at det dekker TSA Pre Check som koster $85. Global koster $100. Dette er kun for de av oss som bor i USA, men bare $15 mer for Global er verdt det selv for noen som reiser en gang i året ut av landet.
Bor du i USA?
Ja, Global Entry er et fantastisk system.
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2022, 23:07   #25
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Dag3 Key West, via Everglades til Ft Myers Beach.
Fremdeles veldig døgnvill var jeg lys våken kl 04.00 Kl 07.00 gikk vi ned til sørenden av Duval Street og badet på den lille strande som er der. Mye tang og annet i vannet der, men det var deilig. Tilbake på "hotellet" ryddet vi ferdig og spiste frokost. Så gikk jeg å hentet bilen 150m unna og så kjørte vi Nordover Florida Keys. Vi stoppet på Key Largo å kjøpte noe klær på the Sandal factory. Det var da blitt såpass varmt at jeg hadde tatt på cabben rett før vi stoppet, for å heller bruke AC. Etter Key largo er det et langt ødeland med ingenting og der begynte regnværet. Dermed hadde vi flaks at cabben var på. Vi passerte motellet vi hadde bodd på første natten. I ettertid ser jeg at vi burde bodd der første natt etter Key West og heller hatt en natt mindre i Miami Beach. Vi tok inn på highway 41 Tamiami trail. Vi hadde tenkt å ta en airboat tour men det regnet en del og alle så ut til å ha tatt regnværs pause.
Vi svingte inn på Loop Road. Til å begynne med var det en del hus langs veien men etter hvert ble det ganske øde. Antakelig da vi passerte grensen fra Miami Dade til Monroe county, det mest øde county i lower 48 gikk veien over til grusvei. Dette var rett etter ett utdannelses og opplærings senter, som liknet mest på en leirskole, som lå akkurat på det sørligste punktet på hele Loop Road at veien ble grusvei. Ikke lenge etter gjorde veien en høyre-venstre sving da den krysset en bro på skrå. der stoppet vi. I vannet på venstre side, var det 5 ca 10 fot alligatorer, mens på den andre siden var det bare en. disse svømte helt bort til broen så vi var ca 1 meter fra dem. Det hadde akkurat begynt å regne igjenn, etter et lite opphold og da kom myggen frem, Masse mygg. Vi holdt virkelig på å bli spist da vi så på alligatorene. Ved de fleste broene vi krysset over stoppet vi å så etter alligatorer. Til sammen så vi ca 15 stykker Alle senere var på venstre side av veien. Grusdelen av Loop road er 2,5-3 mil lang. Etter hvert kom vi oss in på Tamiami Trail igjen og fortsatte nordover Vi tok en tur ned til Everglades City. Ett tragisk lite sted med et par nedlagte hotell og noen motell som var åpne. Ca 400 innbyggere. Skikkelig Trump land med flere hus som hadde bannere i hagen med Impeach Biden og Trump 2024. Dette ligger helt i nordenden av det som heter Ten Thousend islands. Vi kjørte hel ned til Chocoloskee island, før vi snudde å kjørt tilbake. så fortsatte vi nordover, gjennom Naples og kom etter hvert frem til Outrigger Beach resort i Fort Myers Beach. Der tok vi ett kveldsbad i solnedgangen og spiste en pizza på hotellets restaurant. Jeg tror denne dagen ble nærmere 60 mil lang. Kanskje litt i overkant, men det ble som det ble.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 11:18   #26
Hypern
ScanFlyer Rusty
 
Hypern's Avatar
 
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 5,681
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Etter at disse automatene kom for ESTA og visum holdere har det ikke tatt lange tiden å komme inn i USA. Selv på plasser som LAX.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 11:27   #27
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,430
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Etter at disse automatene kom for ESTA og visum holdere har det ikke tatt lange tiden å komme inn i USA. Selv på plasser som LAX.
Ikke helt enig i det. Har vært regelmessig i USA siste 20 årene og en periode så var automatene en forbedring. Da var det ESTA-folk og US-passport på automat, alle andre i kø. Etter at de begynte å sluse alle gjennom automater og deretter ny kø for stempel så har det blitt en skikkelig flaskehals. Både JFK (1t20m) og LAX (1t45m) hadde dette opplegget. Disse er på topp 3 når det gjelder lang tid for mine reiser. Men nå vet man jo ikke hvordan det ville vært uten autoamter da. En av ulepmene i det siste er at "stempelkøen" har vært dårlig bemannet så når passasjerer med feil papirer havner der så stopper alt opp.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 12:57   #28
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

På retur, OSL - FLL var jeg gjennom immigrasjon og toll på 2 minutter, jeg var den eneste på flyet som skar til venstre mot Global Entry automatene.
Hadde 2 til i reisefølge som ikke hadde GE, de kom gjennom ca 15 minutter senere, som var greit, men de satt også i Premium og var først av flyet.
Flyturen var grei nok, men ikke gratis alkohol på Premium, 2 glass vin til middag var inkludert, men resten av turen må det betales full pris.
(Jeg drikker ikke på reise, men sidemannen var litt overrasket at Premium Plus ikke inkluderte drikke på hele turen)
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 15:18   #29
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Glemte å nevne at oppgraderinger startet når nesten alle var ombord i flyet.
5 seter ledig i Premium, en familie kjøpte 3 av de og en kjenning av meg som hadde kjøpt billett på økonomi slo til for 2 500 kroner og rykket opp like før avgang.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 10:04   #30
Futura
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,351
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

@LN-RTP Jeg antar både du og reisefølget bare hadde håndbagasje, og dermed kunne gå rett i immigrasjon. Vi måtte først vente ca45 min på bagasjen, dermed hjalp det ikke med sete i premium, om vi hadde hatt det. De første 30 min etter ankomst var vårt fly også det eneste som ventet på bagasjen. Neste gang, om det blir noe neste gang til USA, blir det kanskje 10kg håndbagasje på hver og thats it.
På returen satt vi på 8a-c og var dermed de aller første ut av maskinen, så rett til automatene og rett gjennom. 0 Sekunder i kø inntil Taxfree. Norse biletten kunne ikke brukes på selvbetjening så da måtte vi stå i kø til manuell Kasse. Ved bagasjebåndet stod det last bag on belt, men det tok fremdeles ca 5 min før vår koffort kom.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 11:22   #31
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Quote:
LN-RTP Jeg antar både du og reisefølget bare hadde håndbagasje, og dermed kunne gå rett i immigrasjon.
Ja, kun hånd bagasje, er allergisk mot å stå i kø og å vente ved båndet, tror det er 30 år siden jeg hadde innsjekket bagasje.
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 07-07-2022, 14:01   #32
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: Norse åpnings tur til FLL og en uke i Sør Florida

Bagasjeutleveringen er etter immigration ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norse leaser ut 4 fly til Air Europa storg Flyforum 19 16-06-2022 18:28
Weekend-tur til Florida SudCaravelle TripReports 59 04-04-2019 10:11
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL WF-380 TripReports 16 02-05-2011 15:18
Rygge, åpnings dag plane-spotter Bilder & foto 10 15-02-2008 00:45
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA Herlov Flyforum 14 24-01-2005 08:59


All times are GMT +2. The time now is 18:32.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.