Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-06-2022, 21:27   #1
krølle
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,686
Default SK vs LO / DY vs W6

En knalltørr "triprapport" helt fri fra bilder.
Hadde en tur med LO OSL-WAW i m-klasse, servering var våtserviett, et stykke sandwich ( baguette eller hva det nå kalles ) vann, kaffe eller te.
Tok en dagstur SVG-CPH-SVG og tenkte jeg går for +. Nedturen kl 0950 i 1A fikk jeg et helt glass vann, samme biten og sette tenna i som LO, nei vent, forresten den hadde sånn fancy navn på plasten. Bilde ligger i en annen t/r.
Hjemturen 2100 var akkurat samme, men nå fikk jeg iallefall en flaske og en sjokoladebit.
Hallo SAS, er det dette dere kaller business
Konklusjon, du får like mye, eller lite på LO m-klasse som SK c-klasse.
Sørgelige greier.

Grunnen til at jeg hoppet på W6 var at de hadde så billige billetter KTW-SVG, så da fant jeg ut at jeg kunne ta en spontan tur ned dit å prøve dem, samt skremme fruen som allerede var i hjemlandet.
Trengte ikke prøve knyttenevetesten, trengte faktisk ikke prøve på 1 finger test. Var trangt, heldigvis hadde jeg en 3 seter for meg selv, og armlenet mot veggen kunne foldes opp, men stappfull balje? Uff, uff.

Ombord er det eller likt DY, kjøp det du vil ha, eller la være, falt på en overpriset seig baguette, cola og en liten sjokis til den nette sum av eur 9,50. Ikke verd prisen.
Prøvde ikke å kjøpe meg inn i loungen i KTW, noe som er mulig via W6 appen.
Skulle noen av en eller annen grunn prøve W6 KTW-XXX så ikke book airport transfer gjennom app, det koster pln 24. Rutebussen går hver 1/2 time og koster pln 6

Etter påske reiste jeg med DY KRK-SVG, de gikk på torsdag og W6 på fredagen, så jeg satt og fulgte med på prisene hos begge inntil jeg bestillt DY da de var 50% billigere enn W6 med samme utgangspunkt, 1 kolli innsjekket bagasje.
I motsetning til W6 så er plassen ombord i DY upåklagelig, ikke danseplass, men mer holdbart over lengre strekk enn W6.

Bare litt sånn observasjon, SAS + er blitt -, W6 går greit om det er billig nok, men ikke for enhver pris.

Adjø
krølle is offline   Reply With Quote
Old 14-06-2022, 21:34   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: SK vs LO / DY vs W6

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Hallo SAS, er det dette dere kaller business
Konklusjon, du får like mye, eller lite på LO m-klasse som SK c-klasse.
Nå kaller SAS det vel verken business eller C-klasse, så sånt sent er det ikke uærlig

Men at deres Plus produkt innen Skandinavia er ganske så kjipt, er en annen sak
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:55.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.