Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-08-2022, 22:32   #1
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Det er lenge siden jeg har drevet med trip-report skriving, men nå har jeg sittet og mimret litt over min månedslange tur i vår, så da ble det plutselig til en liten rapport:

Sommeren 2021 var det for min del stor optimisme med tanke på reiseaktivitet våren 2022. Vaksineringen var igang, og Covidepidemien så ut til å være på retur. Jeg følte meg derfor på sikker grunn da jeg planla og booket en lang tur over til USA, inkludert to uker på cruise, fra slutten av februar til sist i mars 2022.
Vel, det ble jo relativt nervepirrende likevel, viste det seg. Ville jeg holde meg frisk fram til avreise. Hva hvis jeg ble smittet mens jeg var på reise? En uke alene i isolasjon på hotell i USA hørtes lite fristende ut. Men, tur ble det!
De siste par ukene for avreise var jeg veldig lite sosial, holdt meg stort sett hjemme utenom de få dagene jeg måtte innom jobb. Da jeg bor litt ute i periferien, hadde jeg booket time for antigen-test på Oslo S på ettermiddagen dagen før avreise til US. Før jeg lukket igjen kofferten og forlot heimen onsdag 23.februar, tok jeg en egen Covidtest, som heldigvis viste kun en strek, selv etter 15-20 minutter. Dermed var jeg rimelig sikker på at testen i bua til Oslo Helse på Oslo S ville vise det ønskede negative resultat. Vy fraktet meg greit inn til hovedstaden. Etter å ha fått utført test, fått print av resultatet, drukket kaffe med Oslo-venner som stilte opp som avskjedskomite, tok jeg Vy-tog opp til Gardermoen, gikk innom SAS-skranken for å få booket om siste leg på hjemreisen til en tidligere flight (de ordnet det uten noen problemer), og tok så bussen bort til Comfort Hotel Runway, hvor romprisen for en natt passet greit til min reisekasse.

Torsdag 24.februar
SK1461 OSL-CPH SAS Plus sete 1F
SK953 CPH-MIA SAS biz sete 2H

Uansett hvor mye jeg elsker å reise, har jeg alltid litt reisefeber før avreise. Så det ble ikke alt for mye søvn denne natten, og allerede kl 03.30 måtte jeg stå opp. Fikk litt kaffe og frukt nede i frokostrestauranten før jeg tok dagens første buss kl 04.06 bort til OSL. Check in gikk veldig greit, jeg hadde alle papirer klare og i orden. Lite kø i security (fast track var ikke åpen så tidlig såvidt jeg husker), jeg var på innsiden allerede 04.35. Dermed ble jeg for første gang stående i kø og vente på at SAS-loungen skulle åpne kl 05.00. Fikk meg litt kaffe og juice inne i gullstuen, før det ganske snart var tid for å gå til gate D7 for avgang kl 06.00. Det var OY-KBP, en A319-132, som var satt opp denne tidlige vintermorgenens flight til CPH. Under innflyvningen til CPH fikk jeg fint utsyn over den fine lille øya Ven, som ligger mellom Sjælland og Sverige, her har jeg vært på dagstur med båt fra Kbh og leid sykkel flere ganger.
De-ice på OSL hadde tatt en del tid, så vi landet litt forsinket. Jeg hadde greit med tid til neste flight, så det gjorde ingenting for min del. Etter en times tid i SAS gold lounge vandret jeg avgårde mot gate E135, ganske langt å gå, så greit å beregne god tid.
Jeg var blant de første ombord på Orvar Odd Viking/SE-RSC, en ganske så ny A350-900 maskin, og fant meg fort til rette i mitt sete 2H, og fikk et glass med bobler som pre-flight drink. (Jeg hadde lagt inn bud på oppgradering fra Plus, som gikk gjennom for 29.000 EB poeng (er EBG)).
Pushback var presis på tid, kl 09.35. Under hele turen funket wifi gledelig fint. Filmutvalget var lite fristende, så jeg droppet å se på film denne flighten.
Det ble mer bobler i glasset sammen med cashewnøtter fra pose, deretter servering av hovedmåltid, forretten var en hvit fisk av no slag, jeg valgte laks som hovedrett. Koste meg med flere glass hvitvin (husker ikke hvilken, glemte å notere), dessertvin (sauternes?) og rundet av med en Mackmyra whisky sammen med kaffen. Etter mat og mye god drikke var jeg godt nok marinert til at jeg fikk sovet et par timer. Resten av flighten hørte jeg på musikk, fulgte med på kartet, hentet også litt snacks i «buffeten». Pre-landing måltid var kylling på mørkt rugbrød (litt tørt), mer hvitvin, og til kaffen en eske med de lekre sjokoladene som jeg ikke husker navnet på.
Landet på MIA kl 14.05 lokal tid. Ikke veldig lang kø i border control, og denne gang ble heller ikke passet mitt stemplet, litt merkelig? Jeg var ferdig gjennom border control og hadde fått kofferten min allerede kl 15.
Alt i alt nok en gang en meget behagelig long haul flight med SAS, det at jeg fikk sove noen timer og ellers slappet så godt av gjorde at jeg rett og slett følte meg opplagt og uthvilt ved ankomst US.

Hang on, i neste episode drar jeg bl a til sjøs!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	F340B662-C508-4F3C-AC83-982D14727CE8.jpg
Views:	943
Size:	88.3 KB
ID:	51774   Click image for larger version

Name:	4FD0C059-6CD6-4900-A38D-E85E54A304D4.jpg
Views:	938
Size:	78.1 KB
ID:	51775   Click image for larger version

Name:	227F1097-4B7B-4D60-97AE-600E2D7CFB2A.jpg
Views:	943
Size:	98.8 KB
ID:	51776   Click image for larger version

Name:	EC263B46-C843-42D1-BC89-0E1F76FFDB55.jpg
Views:	931
Size:	114.8 KB
ID:	51777   Click image for larger version

Name:	EEFAAE8D-FB91-4B45-86C3-431196D28E0E.jpg
Views:	937
Size:	76.2 KB
ID:	51778  

Click image for larger version

Name:	72C7FE25-FDCD-4478-ACBB-BB42B02EA277.jpg
Views:	150
Size:	142.6 KB
ID:	51779  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2022, 19:31   #2
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Del 2:
Min reisevenninne fra Texas skulle fly inn fra San Antonio, så jeg satt og ventet på henne i en drøy time, det var underholdende å følge med på alle som fikk pakket kofferter og bager inn i plast, mannen som drev med det var utrolig effektiv. Tror de fleste som fikk pakket inn bager (kjempestore sådanne) skulle på en flight til Cuba. Jeg har aldri helt forstått poenget med denne innpakkingen, mulig det er for å hindre tyveri?
Venninne ankom, vi møttes på avtalt sted og tok hotel- shuttle til vårt hotell for en natt, EB Miami Airport Hotel. Greit hotell av bra standard, vi fikk utsikt mot flyplassen fra rommet, det er jo alltid fint!

Fredag 25.mars:
Denne dagen skulle vi gå ombord på vårt første cruise på denne reisen. De to cruisene vi var booket på var absolutt ikke standard cruise, det var to forskjellige musikkcruise, det vil si to forskjellige musikkfestivaler ombord på NCLs Norwegian Pearl. Jeg har i mange år deltatt på ett av disse cruisene, Cayamo (www.cayamo.com). Men i år ble jeg lokket med på enda ett musikkcruise, som kalles Outlaw Country Cruise (www.outlawcountrycruise.com). Musikken er av type americana/country/folkrock/singer-songwriter, alle passasjerene ombord er genuint interessert i musikk, det er en perfekt form for ferie for sånne som meg, som elsker musikk, og å være ute på havet på et skip!
Vi tok en Über fra hotellet til Miami cruise-port. Alle passasjerer på cruiset måtte være fullvaksinert, og i tillegg ble absolutt alle, både passasjerer og artister, Covid- testet før man fikk gå ombord. Og etter hva vi hørte var det da også noen som ble avvist pga positiv test. Selv følte jeg meg rimelig sikkert på at jeg fortsatt var negativ, og det stemte heldigvis, både for meg og for min Texas-venninne. Så da var vi klare for seks herlige dager til sjøs med masse god musikk, bra mat og fine folk. Blant artistene på dette første cruiset, OutlawCC, kan jeg nevne Emmylou Harris, Rodney Crowell, Lucinda Williams, Steve Earle, Supersuckers, og mange flere.
I løpet av dette cruiset besøkte vi Costa Maya og Harvest Caye. Jeg hadde vært i Costa Maya tidligere og da besøkt tempelruinene i Chacchoben, så denne gang tok jeg bare en tur til nærmeste strandresort. Når man reiser fra et kaldt februar-Norge, så er det strandlivet som frister aller mest når man går i land, i hvert fall for min del. Harvest Caye er NCL sin egen øy, ikke noe særlig av interesse der, men en ok (kunstig laget, tror jeg) strand og basseng etc.
Favorittrestauranten min ombord i The Pearl er Cagney’s, en virkelig god steakhouse restaurant, dette er en av spesialrestaurantene ombord, som koster ekstra. Men som NCL Platinum får jeg to spesialrestauranter free of charge, og som den ene velger jeg da alltid Cagney’s. Har en tendens til å alltid velge det samme å spise, Filet Mignon, medium rare, med sauce bernaise og Truffle Fries. Alltid veltillaget og kjempegodt.

Torsdag 3.mars:
Vi var tilbake i Miami tidlig torsdag morgen. Jeg sa ha det så lenge til min reisevenninne som skulle returnere hjem til Texas, selv skulle jeg nå dra til Tulsa i Oklahoma for å besøke en annen venninne som bor der.
Min flight skulle gå fra Fort Lauderdale, FLL, og jeg hadde booket busstransport opp dit med NCL. Det ble en noe interessant og spesiell busstur! Etter å ha ventet leenge, dukket det opp en gammel, sliten buss som skulle frakte en liten gruppe av oss opp til FLL. Etter å ha kjørt et stykke nordover på Interstaten, sakket bussen plutselig farten og stoppet så helt opp, langs veiskulderen på motorveien. Nå viste det seg at sjåføren kun snakket spansk, han kunne absolutt ingen engelsk overhodet. Men han fikk da forklart at bussen hadde fått motorstopp. Vi skjønte også at han bare hadde tenkt å la oss sitte der å vente til en eventuell veihjelp dukket opp. Alle vi som var ombord i bussen hadde jo fly vi skulle rekke, så etter å ha bråkt og mast litt, fikk vi snakket i telefon med en engelsktalende kollega, som lovte å skaffe oss alternativ transport. Etter en god stund dukket det opp en Über som heldigvis fikk fraktet oss noenlunde trygt til flyplassen, selv om sjåføren surret med å finne veien dit og kjørte en lang omvei.


Da jeg er EBG hadde jeg booket United på de fleste av mine domestic flights i USA for denne ferieturen. Fordelen da er jo da, som alle her på forumet vet, loungetilgang og gratis innsjekk av en bagasje. Og loungetilgang funket uten problemer, men å få sjekket inn kofferten min uten gebyr måtte jeg virkelig krangle med check in personalet for å få til. Jeg hadde selvfølgelig lagt inn mitt EBG nr i bestillingene. Det virket som om Star Alliance Gold var et helt ukjent begrep for dem, ikke bare på FLL, men også de andre stedene jeg sjekket inn domestic, både i Tulsa, og på EWR.
Jeg fikk likevel etter en del om og men til slutt sjekket inn bagasjen gebyrfritt, og tok en tur i United Loungen, som ikke var mye å skryte av der på FLL. Trang og liten, ingen utsikt, og veldig lite utvalg av mat og drikke. Jeg hentet meg en øl i baren og fant litt spiselig å putte i munnen. Mye folk der, så umulig å få tatt bilder. (Det samme gjaldt flere av United Club Loungene)

Flight nr 1 kl 3 PM: UA1073 FLL - IAH, economy sete 29F
Flight nr 2 kl 8.10 PM: UA1414 IAH - TUL, economy, sete 22F
(Har dessverre ikke notert meg flytype her, men det var nok av type A320 eller lignende for begge flights)

Boarding for flight til IAD foregikk i ordnede forhold, som alltid i US. Finner ikke igjen boardingkortet mitt, men mener jeg var i boardinggruppe A for disse to flightene. Boarding ca 14.30, pushback 15.05. På denne første flight hadde jeg ledig midtsete, det var deilig.
Houston var en ny flyplass for meg. Hadde noen timer i transitt her, og fant fram til United Club Lounge, som her var stor og romslig, med utsikt mot fly og runway. Her var det også OK mattilbud, mye bedre enn jeg har opplevd på United-loungene tidligere.
Siste flight IAD - TUL startet boarding 19.30, pushback 20.10, landet i Tulsa på tid, kl 21.44. Her var det helt fullt fly, og litt trangt.
Min Oklahoma- venninne hentet meg og vi kjørte hjem til hennes hus ved den lille byen Wagoner, ca 40 minutter utenfor Tulsa.

Fortsetter plutselig, med bla road trip til Ozark county i Arkansas.









Sent from my iPad using Tapatalk
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2022, 20:13   #3
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Nerd's note: Winglet'en tyder på 737 ..
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2022, 20:59   #4
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Nerd's note: Winglet'en tyder på 737 ..

Takk, det stemmer sikkert regnet nesten med at det var noen her på forumet som kunne finne det ut! SÅ god greie på fly har ikke jeg

Edit: bruker vanligvis å notere meg flytypen altså, men glapp litt denne dagen…
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 08:38   #5
TriStar
ScanFlyer Crusty
 
TriStar's Avatar
 
Join Date: Feb 2009
Location: Oslo
Posts: 3,273
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Du verden Båttur med Steve Earle, Emmylou Harris og Rodney Crowell! Nå ble jeg sugen på cruise. Ser programmet allerede er lagt ut for neste år. Kanskje en passende bursdagspresang til meg selv? Takk for fin rapport! Gjerne flere bilder
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 17:23   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Tusen takk for flott rapport så langt. Hadde også min første tur til USA i Februar og kjente meg litt svett rundt tærne når jeg skulle testes på OSL og hvis jeg dristet meg til å tenke på hva jeg skulle gjøre om jeg ble dårlig der borte. Men det gikk jo fint som snus.

Ser frem til fortsettelsen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 17:52   #7
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by TriStar View Post
Du verden Båttur med Steve Earle, Emmylou Harris og Rodney Crowell! Nå ble jeg sugen på cruise. Ser programmet allerede er lagt ut for neste år. Kanskje en passende bursdagspresang til meg selv? Takk for fin rapport! Gjerne flere bilder
Takk for hyggelig tilbakemelding. Er man glad i denne type musikk, så kan jeg virkelig anbefale et slikt cruise. Flere fra Norge som reiser. Litt forskjellig vibe på de to, OutlawCC er litt mer rocka, Cayamo heller mer mot singer/songwriter, men mye variert musikk på begge.
Ville ikke legge ut for mange konsertbilder i en tripreport, men slenge med et par tre ekstra her 😉
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	21A149D0-899A-47F1-92D5-0AD8DC3CB1A2.jpg
Views:	38
Size:	109.2 KB
ID:	51782   Click image for larger version

Name:	8CFC94A6-92EE-41E6-A681-05B242368513.jpg
Views:	41
Size:	159.6 KB
ID:	51783   Click image for larger version

Name:	4D7FD494-889C-4B9F-9D8E-A3F17E7EBF7E.jpg
Views:	45
Size:	153.5 KB
ID:	51784  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 17:57   #8
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Tusen takk for flott rapport så langt. Hadde også min første tur til USA i Februar og kjente meg litt svett rundt tærne når jeg skulle testes på OSL og hvis jeg dristet meg til å tenke på hva jeg skulle gjøre om jeg ble dårlig der borte. Men det gikk jo fint som snus.

Ser frem til fortsettelsen
Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg forsøkte også så godt jeg kunne å ikke tenke på alternativet hvis jeg ble smittet på turen. Men heldigvis, (spoiler alert), jeg holdt meg frisk hele tiden, mens nesten alle jeg kjente her hjemme fikk Covid mens jeg var i USA 😉
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 09-08-2022, 18:39   #9
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Takk for hyggelig tilbakemelding. Er man glad i denne type musikk, så kan jeg virkelig anbefale et slikt cruise. Flere fra Norge som reiser. Litt forskjellig vibe på de to, OutlawCC er litt mer rocka, Cayamo heller mer mot singer/songwriter, men mye variert musikk på begge.
Ville ikke legge ut for mange konsertbilder i en tripreport, men slenge med et par tre ekstra her 😉
Kan jo nevnes at dette med konsertcruise er blitt veldig populært, innen flere sjangre. Pop, mange rockesjangre, country, jazz, kristen osv osv ...

https://www.cruisecritic.com/articles.cfm?ID=1014
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2022, 00:27   #10
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Del 3
Fredag 4.mars - søndag 6.mars:
Min Oklahoma-venninne ville ha meg med på en liten road-trip til Ozark-området i Arkansas, nærmere bestemt til den lille byen Eureka Springs. Bikkja ble avlevert hos hundepasser, hestene og eselet kunne klare seg selv ute på beitet, og avsted kjørte vi. Min venninnes GPS var i stykker, og hun mangler fullstendig retningssans, så jeg forsøkte etter beste evne å være kartleser basert på google maps på min telefon. Etter noen timer kom vi fram til det kuperte landskapet man finner i Ozark, veien her kunne nesten minne om å kjøre i Norge. Vi hadde booket oss inn på et motell like utenfor sentrum, The Wanderloo. Enkelt men hyggelig, og med live bluegrass-musikk på terrassen i weekenden.
Eureka er en virkelig sjarmerende liten by, med mange av de gamle bygningene fra slutten av 1800-tallet intakte. Koselige små butikker, puber og spisesteder. Vi fikk sett oss omkring i byen, og spiste middag på The Terrace på The Basin Hotel midt i byen, før vi fikk med oss bluegrasskonsert på motellet sammen med mange lokale folk.
Neste dag var vi også på en liten runde i byen, før vi kjørte opp til et flott gammelt hotel på toppen av åsen over byen, The Crescent, beryktet for å være et spøkelseshotell. Mye av det flotte gamle interiøret var bevart der, så gøy å se.

På vei tilbake mot Oklahoma, i Benton, fikk jeg oppleve noe jeg ellers bare har sett på film! Blålys bak bilen vår! Min venninne kjørte raskt inn på en P-plass, og bak oss stanset hele to sheriff-biler med blålysene på. Det viste seg at baklyset på bilen vår var i ustand, men når de først hadde stoppet oss virket det som om de ville sjekke flere ting. Min venninne ble litt nervøs, bl a fordi det var en eller annen bilavgift/skiltavgift som hun ikke hadde betalt. Men det de ble aller mest interessert i var meg, som var utlending. De ville gjerne se passet mitt, studerte det grundig og tok det med seg inn i den ene sheriff-bilen for å sjekke nærmere. Jeg tenkte meg at de kanskje aldri hadde sett et norsk pass før. Uansett fikk jeg det tilbake etter en stund, og de ønsket oss god tur videre. De var hele tiden høflige, men det var likevel tydelig at man tuller og tøyser ikke i denne settingen! For meg ble dette en litt eksotisk opplevelse som var morsom å fortelle om da jeg kom hjem, men min venninne pustet lettet ut og var glad for at de lot oss så greit kjøre videre.

Søndagen ble tilbrakt i Tulsa, med brunch-konsert i en nedlagt bensinstasjon ( også bluegrass), og etter mitt ønske, besøk på Woody Guthrie-senteret der. På WG-senteret var det obligatorisk munnbind-påbud, det var eneste stedet i Oklahoma hvor jeg opplevde det. Ellers i både Oklahoma og Arkansas ga folk blanke både i å bruke munnbind og holde avstand.

Fortsettelse følger, jeg flyr videre til NYC.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	5345DFB8-35AA-4C5A-9D0D-C86DC9BECD98.jpg
Views:	47
Size:	116.8 KB
ID:	51785   Click image for larger version

Name:	88CD12F5-05CB-44D4-8A4C-2DC7FA6E7476.jpg
Views:	57
Size:	159.2 KB
ID:	51786   Click image for larger version

Name:	9ED248D6-1A4E-4561-BE19-1AC31179D656.jpg
Views:	54
Size:	316.1 KB
ID:	51787   Click image for larger version

Name:	0F68E646-076A-4F50-8CDC-93B0F52C214F.jpg
Views:	51
Size:	127.2 KB
ID:	51788   Click image for larger version

Name:	4492D7CF-337B-4818-B6C3-FA8AABCA745F.jpg
Views:	50
Size:	146.4 KB
ID:	51789  

Click image for larger version

Name:	EAF41D4A-59B1-4705-8693-1F88B15C76DF.jpg
Views:	59
Size:	126.1 KB
ID:	51790   Click image for larger version

Name:	6762CC74-3142-4387-A3D7-B6EA8B698303.jpg
Views:	61
Size:	141.5 KB
ID:	51791   Click image for larger version

Name:	B35D19E5-A861-426D-829F-2C0994A81D67.jpg
Views:	55
Size:	146.5 KB
ID:	51792  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2022, 00:55   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post
Men det de ble aller mest interessert i var meg, som var utlending. De ville gjerne se passet mitt, studerte det grundig og tok det med seg inn i den ene sheriff-bilen for å sjekke nærmere. Jeg tenkte meg at de kanskje aldri hadde sett et norsk pass før. Uansett fikk jeg det tilbake etter en stund, og de ønsket oss god tur videre. De var hele tiden høflige, men det var likevel tydelig at man tuller og tøyser ikke i denne settingen! For meg ble dette en litt eksotisk opplevelse som var morsom å fortelle om da jeg kom hjem, men min venninne pustet lettet ut og var glad for at de lot oss så greit kjøre videre.
.
Opplevde noe tilsvarende nær El Paso på slutten av nittitallet. Ble stoppet langt ute på bondelandet av en lokal sheriff som var på jakt etter ulovlige 'aliens'. Han ble dypt skuffet over å finne en lys skandinavisk alien i stedet for en svarmusket liten peon.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2022, 12:30   #12
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Del 4:
Mandag 7.mars:
Min snille venninne kjørte meg til Tulsa Airport tidlig denne morgenen. Avgangen var allerede kl 07.34

UA5481 TUL-ORD 07.34 AM - 09.30 AM CRJ200 economy sete 1A

Også på lille Tulsa Airport var det problemer med å få sjekket inn min koffert uten gebyr. Jeg hadde tatt screenshot av Uniteds nettside hvor det står at Star Alliance Gold har rett til dette, etterhvert logget check in personalet seg inn på automaten med sitt nøkkelkort, og der kom det opp mulighet for å gi meg fri bagasje. Litt irriterende å måtte argumentere på denne måten, men med begrenset budsjett ville jeg ikke bare betale gebyret heller!
Det fine lille Bombardier-flyet tok av på tid, jeg fant meg vel tilrette i sete 1A, god plass. Crewet delte rundhåndet ut både sweet and savory snack til alle som ville ha, jeg fikk en kopp kaffe og nøt en behagelig flytur nordover. Da vi nærmet oss Chicago innså jeg at det fortsatt var vinter, for her var bakken dekket av snø.

Min neste flight skulle hatt avgang 10.30, men var over to timer forsinket. Dermed fikk jeg ekstra god tid i loungen. Og denne United Club-loungen på ORD er den beste jeg hittil har vært i (av denne typen!) De må ha gjort noen grep i løpet av de siste to årene, for tidligere har mattilbudet iUnited Club vært litt begredelig, men her var det absolutt godkjent. Sandwicher av forskjellig slag, yoghurter, kake, suppe, snacks m.m., presentert på en delikat måte. Utvidet mattilbud da lunsjtid nærmet seg. Loungen var også stor, med god plass, men mener det ikke var særlig utsyn til flyplassen. (Og sorry, jeg har ikke notert, og husker ikke hvilken terminal dette var, men det er sikkert noen her på forumet som vet hvilken terminal United bruker mest her, for domestic flights.)
Jeg fikk i meg både mat og kaffe, pluss et par glass Pinot Grigio. Etterhvert ble det endelig tid for å boarde den forsinkede flighten til EWR. Dette var et widebody-fly, kanskje noe uvanlig på en såpass kort strekning som ORD-EWR?

UA1904 ORD-EWR opprinnelig tid 10.30 AM - 02.06 PM, ca to timer forsinket
B767-400 economy sete 25L

Grei flight fra Chicago ned til New Jersey, alltid behagelig å fly i widebody. Hadde selskap av en hyggelig dame i sete ved siden av, så turen gikk med til litt småprat med henne. Vi måtte sirkle en del runder før vi endelig fikk landet på EWR, framme ved gate ca 04.30 PM, altså over to timer forsinket. Det gjorde ikke så mye for meg, skulle bare komme meg inn til NYC og hadde ingen spesielle planer for denne dagen.
Da jeg reiser alene og har begrenset budsjett prøver jeg å finne transport og hotell som ikke koster alt for mye, men som funker greit og er hensiktsmessige. Og fra EWR inn til NYC går det en ekspressbuss, jeg har tatt den flere ganger før. Tror den nå koster rundt $20-ish en vei. Den stopper flere steder i mid-town, denne gang gikk jeg av ved Port Authority Bus station, da det derfra kun var et par kvartaler å gå til mitt hotell.

Fortsetter, NYC og flight til SAT
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	E2EC5C00-AF4A-47FF-8A7D-37AF14D5484B.jpg
Views:	43
Size:	76.9 KB
ID:	51793   Click image for larger version

Name:	47EC6EBA-26D0-4858-9B6D-AB9FEEE53E0D.jpg
Views:	43
Size:	96.8 KB
ID:	51794   Click image for larger version

Name:	9247E1D6-7FFF-497A-AA7B-771DDEF9D83E.jpg
Views:	39
Size:	97.1 KB
ID:	51795   Click image for larger version

Name:	C6E37C2E-7F90-48B6-A4B5-99A736881DEB.jpg
Views:	47
Size:	127.2 KB
ID:	51796   Click image for larger version

Name:	A887DD6C-B1B4-4BA1-8467-8AFE19276A10.jpg
Views:	48
Size:	131.8 KB
ID:	51797  

Click image for larger version

Name:	A1C2D74E-F367-474F-AD95-AEF09CBB8AF0.jpg
Views:	48
Size:	133.7 KB
ID:	51798   Click image for larger version

Name:	E8A8147D-B87A-4580-B6F4-651DC9E829FA.jpg
Views:	50
Size:	87.9 KB
ID:	51799   Click image for larger version

Name:	D0A80109-0D59-4C4E-8D58-39FCE231A141.jpg
Views:	46
Size:	64.9 KB
ID:	51800  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2022, 22:47   #13
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Del 5

Mitt hotell i NYC for tre netter var denne gang Doubletree by Hilton Times Square West. Sentral og grei beliggenhet på west 40th street, like ved 9.avenue. Turismen hadde ikke helt tatt seg opp igjen i New York, så fikk en bra pris, totalt $277 for tre netter. Jeg er HH-medlem, men bestilte via booking.com, da det var mye bedre pris der enn i Hilton-appen! Rommet var ganske lite, det gjorde ikke noe for meg som reiste alene. Men det var rent og ok på alle måte. Litt trangt i lobbyen til tider, og noe heiskø, men jeg var godt fornøyd med oppholdet ift prisen jeg betalte. Tok dessverre ikke noen bilder av rommet, kun av utsikten by night.
Jeg elsker å vandre rundt i New York, og en tur på The High Line hvor man ender opp nede i Greenwich Village er supert. Ellers ble både The Met og MoMa besøkt igjen denne gang.
Her var det, i motsetning til i Oklahoma og Arkansas, utstrakt bruk av masker overalt. Mange brukte også maske utendørs.
Jeg vurderte å gå på musicalen Utopia, basert på musikk av David Byrne, men droppet det for å ikke bli eksponert for mer Covid-smitte
Etter mitt lille NYC-opphold skulle jeg sydvestover igjen, til min reisevenninne i Texas. Så jeg tuslet opp til 41.street ved Port Authority og tok ekspress-bussen ut til EWR igjen, turen tok kun en drøy halvtime.

Torsdag 10.mars
UA1479 EWR-SAT, 01.00 PM - 04.15 PM, B737-800 economy sete 22a

Ved innsjekk hos United også på EWR måtte jeg igjen argumentere heftig for å få levert kofferten min uten å betale gebyr, men det løste seg til slutt også denne gang, da jeg viste til hva som sto på Uniteds nettsider. Igjen virket det som om de ikke ante hva Star Alliance Gold var for noe, selv om logoen sto på skiltet over skranken deres!
Etter litt køståing kom jeg meg gjennom security, gikk deretter til United Club-loungen i terminal C. Har vært i den flere ganger tidligere, men nå var den pusset opp virket det som, mye lysere og hyggeligere inntrykk, og bedre mat-tilbud enn det jeg kunne huske. Fikk i meg litt mat og ett glass Pinot Grigio før det var tid for å gå til gate C94 for boarding. Satt i sete 22a, her var det den trangeste plassen av alle domestic flights hittil på turen min. Pushback var nøyaktig på tid kl 13. Flyturen ned til San Antonio gikk greit til tross for litt dårlig plass. Morsomt å plutselig få øye på det som jeg ut fra kartet skjønte var selveste Mississippi, da jeg ca midtveis kikket ut av vinduet!
Vel framme i SAT fikk jeg kofferten min etter kort ventetid, min venninne kom og plukket meg opp utenfor i sin fine røde Tesla.

Fortsetter, Texas og fly tilbake til MIA
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	56B3D806-561B-4E0D-B1EF-4C71A567ACCE.jpg
Views:	37
Size:	142.9 KB
ID:	51825   Click image for larger version

Name:	309AFE8D-3822-484D-AC4A-99561CDFBAB5.jpg
Views:	41
Size:	198.5 KB
ID:	51826   Click image for larger version

Name:	3DF3F051-546F-409B-92F7-325E4E86A061.jpg
Views:	40
Size:	159.2 KB
ID:	51827   Click image for larger version

Name:	1329E3E9-9FBA-4F2A-98F1-E832144126F0.jpg
Views:	38
Size:	125.1 KB
ID:	51828   Click image for larger version

Name:	20CB460B-23EA-4294-9785-FD0EAF56B40D.jpg
Views:	45
Size:	189.8 KB
ID:	51829  

Click image for larger version

Name:	7C13683B-E079-49E5-9C55-BEF83F0AF855.jpg
Views:	46
Size:	151.5 KB
ID:	51830   Click image for larger version

Name:	3090849F-9D76-4D11-95FD-A208FDCBF890.jpg
Views:	37
Size:	115.9 KB
ID:	51831  

Last edited by Yeager; 14-08-2022 at 22:49.
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2022, 22:52   #14
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Glemte å legge ved bilde av trang plass ombord i UA1479!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	41BF6DE7-6515-4E0D-B816-856BDC356D75.jpg
Views:	51
Size:	85.1 KB
ID:	51832  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 11:12   #15
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Del 6
Jeg tilbrakte en uke på min venninnes lille «ranch» ute på landet i «the hilly part of Texas, i nærheten av Bandera og The Bandera Pass. Hyggelige dager med turer rundt om, lunsj på ett favorittsted, Mack&Ernie’s i Tarpley, besøk på cowboybaren i Bandera, frokost og lunsj på lokale meksikanske steder, handlet på både HEB (fantastisk Texas brand matvaresupermarked), og Buckee’s (bensinstasjon som er mye mer enn bare bensinstasjon), dagstur til San Antonio m.m.
For en som kommer fra Norge er det jo litt pussig å oppleve at de har både drive in banker og drive in apotek!

Torsdag 17.mars var det tid for å dra tilbake til Miami for den siste uken med musikkcruise, nå var det Cayamo som sto for tur. Jeg hadde booket flight sammen med min reisevenninne, hun flyr oftest med Southwest, og det var da et nytt flyselskap for min del. Vi kjørte fra Bandera i 07.30 tiden om morgenen, parkerte og fikk shuttle bort til terminalen på SAT.
Southwest Airlines #2340 SAT-HOU 10.45AM, B737-700 economy, free seating, boarding group C 2
Southwest Airlines #1790 HOU-MIA 12.45PM economy, free seating, boarding group B 20

Vi fikk sjekket inn kofferter greit, Southwest tar ingen ekstra gebyr for å sjekke inn bagasje (ikke ubegrenset, mener å huske at to kofferter var inkl, men litt usikker). Kom oss greit gjennom security og fant et sted å spise en enkel frokost, før vi gikk til gate A10. Og her var det orden på boardingen! Nummererte boardingrupper, med hovedgrupper A,B,C, og nummer innenfor dette igjen. Ingen rom for sniking her! Min venninne hadde tidligere boarding enn meg, og kunne dermed holde av plass. Det førte selvsagt til at jeg ble sittende i midtsete på begge disse flightene, som var helt fulle. Litt trangt, både sete, og benplass, så ikke de mest behagelige flightene, dette. På begge flightene var det humoristiske, morsomme flyverter.
Vi hadde kun en time mellom flightene i HOU, det var langt å gå til ny gate, så noe mer rakk vi ikke, boarding startet nesten umiddelbart da vi kom fram til gate, samme orden på boardingen her. Landet litt før angitt tid i MIA, ca kl 4PM lokal tid.
Vi fikk bagasje uten særlig lang ventetid, fant vår hotelshuttle og kom oss til hotellet like ved flyplassen. Som sist hadde vi booket EB Miami Airport hotel.
Vi var ikke særlig fornøyd med hotelrestauranten sist, nå fikk vi tips om å gå bare en liten spasertur fra hotellet, til Airport Café & Liquors, et sted de lokale bruker. Her spiste vi middag, veldig god cubansk mat.

Fortsetter i siste del, cruise og hjemreise
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	603F50E5-C581-44FD-9EE4-4BA9612190D3.jpg
Views:	27
Size:	104.2 KB
ID:	51851   Click image for larger version

Name:	9B8DABEA-DF68-4171-94CC-437DC86D88A8.jpg
Views:	33
Size:	104.7 KB
ID:	51852   Click image for larger version

Name:	BEE5E55F-F5B5-4AB4-9CEC-69539177B097.jpg
Views:	37
Size:	357.3 KB
ID:	51853   Click image for larger version

Name:	1B084E5B-1516-47E5-8BEA-5A84453410BE.jpg
Views:	37
Size:	158.6 KB
ID:	51854   Click image for larger version

Name:	622BFB15-0247-456D-9161-380D07E4B69F.jpg
Views:	32
Size:	181.7 KB
ID:	51855  

Click image for larger version

Name:	0D967CEA-1D86-4ACC-9E40-DBEC6B5AE52F.jpg
Views:	33
Size:	287.2 KB
ID:	51856   Click image for larger version

Name:	EC40F101-4E69-4DA2-867C-A01CC4F3C55D.jpg
Views:	32
Size:	376.6 KB
ID:	51857   Click image for larger version

Name:	D5778861-2A9E-467A-BC89-17AAE7B8DBC7.jpg
Views:	43
Size:	187.5 KB
ID:	51858   Click image for larger version

Name:	1F3D8E38-1A40-450A-A44A-20F876D5497D.jpg
Views:	44
Size:	110.8 KB
ID:	51859   Click image for larger version

Name:	90B89779-78A6-4D3D-A515-7007749089E4.jpg
Views:	49
Size:	154.0 KB
ID:	51860  

Yeager is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 16:29   #16
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Fin fin rapport, innholdsrik tur


Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Old 18-08-2022, 17:44   #17
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by Yeager View Post

Torsdag 17.mars var det tid for å dra tilbake til Miami for den siste uken med musikkcruise, nå var det Cayamo som sto for tur. e
Håper du fikk med deg Richard Thompson. Fremragende låskriver og artist.

Fin rapport, men hvor mange reisevenninner har du egentlig?
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2022, 10:45   #18
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Fredag 18.mars:
Dagen var kommet for igjen å gå ombord i NCLs The Pearl. Vi spiste frokost på hotellet (absolutt ikke å anbefale, fant vi ut), deretter tok vi en bil fra Lyft til Port of Miami. Så var det igjen litt spennende, da alle passasjerene måtte ta Covid-test før tillatelse til å gå ombord. Med all min reising rundt om kunne jeg jo lett ha blitt eksponert for smitte, men det gikk heldigvis bra denne gangen også, både for meg og reisevenninnen. Vi var ombord allerede kl 12 noon og fikk oss lunsj i Summer Palace, hovedrestauranten ombord. Der fikk vi hyggelig selskap av en venninne fra Norge, som i likhet med meg har vært med på dette Cayamo-cruiset mange ganger.
En hel uke med fantastisk fin musikk, et utall konserter fra formiddag til etter midnatt (umulig å få med seg alt), herlig seilas i karibien med besøk på St Thomas og St Kitt’s and Nevis, pluss god mat og drikke, gikk som vanlig alt for fort.

Fredag 25.mars var det tid for å gå i land og ta fatt på hjemreisen. Jeg skulle reise hjemover i følge med min norske venninne denne gang. Man må jo alltid forlate cruiseskip om morgenen, senest i 09-9.30-tiden. Da vår SAS-flight ikke gikk før på ettermiddage, tok vi en pit-stop i Coconut Grove, for lunsj på Glass&Vine, m.m. I gata der kom jeg over en artig butikk med mye flyrelaterte ting - fristende saker, men da reisebudsjettet egentlig allerede var overskredet holdt jeg meg i skinnet ( men har merket meg hvor den ligger, til neste gang i Miami).
Etterhvert ble det Über til Miami International Airport. Jeg hadde booket Plus for tilbakereise, men fikk oppgradert til biz for poeng, min venninne hadde sin booking i biz fra starten av. Vi fikk sjekket inn greit, men fikk av personalet der vite at den eneste loungen som var åpen var Turkish sin (her svikter minnet og notatene litt, men mener det var Turkish). Der var det selvfølgelig alt for mye folk, så det var vanskelig å finne sitteplass, utvalget av mat var heller ikke noe å skryte av. Men vi fikk oss da et glass eller to med bobler, før det var tid for boarding.

25.03.22 SK958 MIA-ARN 16.55, biz (class Cp) sete 3H
A350-941, SE-RSA
26.03.22 SK483 ARN-OSL 19.10, plus sete 4F

Vel ombord og funnet oss til rette i setene våre (venninne satt i 4H) fikk vi våre glass med pre-flight champagne, og skålte for nok et super vellykket Cayamo-cruise, og var enige om at vi satset på å komme tilbake i 2023.
På denne turen valgte jeg kylling, og det smakte helt ok. Drakk litt mer champagne, og hvitvin til maten. Sov ikke veldig mye på turen over, men fikk slappet godt av. Ankom ARN tidlig morgen ca 07. Der ble det fort kø og kaos på den irriteende ekstra sikkerhetskontrollen man må gjennom der når man kommer fra non-schengen. Utrolig sure og direkte uhøflige sikkerhetsvakter der, men sett i lys av forholdende på ARN utover våren og sommeren, var de nok allerede da i slutten av mars sterkt underbemannet.
Tok en tur i SAS gull-loungen for litt kaffe og avslapning, før siste leg hjem til OSL, og så videre med flytog og Vy hjem til Østfold. Var da såpass trøtt at jeg ikke merket meg flytypen.

Jeg hadde hatt en fantastisk fin tur, vellykket på alle måter, og min frykt for å bli smittet av Covid og havne på karantene-hotell mens jeg var på reise, slo heldigvis ikke til. Og det litt «komiske» var jo at mange av mine venne og kolleger hjemme i Norge ble syke mens jeg var på reise!

Utrolig deilig å være på lang reise igjen etter to år nesten uten reisevirksomhet. En måned borte hjemmefra gikk fint, men etter mange fine opplevelser var det også ganske deilig å komme hjem til katt, høner og en helt vanlig frokost med hjemmebakt brød, gulost og sild, ved mitt eget kjøkkenbord.

Takk for følget hvis du har orket å lese hele denne lange «føljetongen»!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	B7D9F2EE-DD9F-4F0B-A03F-4E2DA0F7437D.jpg
Views:	31
Size:	137.8 KB
ID:	51889   Click image for larger version

Name:	B8AFDCEF-EBD2-498D-9B8D-3A6AA0BD361C.jpg
Views:	36
Size:	212.8 KB
ID:	51890   Click image for larger version

Name:	DFC29B41-66B2-4581-B939-75FF8B528FCE.jpg
Views:	35
Size:	117.4 KB
ID:	51891   Click image for larger version

Name:	8B3B47FF-EDE2-4ACF-9272-339075DC60BB.jpg
Views:	39
Size:	85.1 KB
ID:	51892   Click image for larger version

Name:	DCF83555-623B-4E39-8999-E7311EC8703E.jpg
Views:	41
Size:	166.8 KB
ID:	51893  

Click image for larger version

Name:	9ECF591F-5FE4-4E64-9BD9-20534A34FB3A.jpg
Views:	42
Size:	111.7 KB
ID:	51894   Click image for larger version

Name:	EECA3D79-B427-4647-B7B5-4F44CE3504C5.jpg
Views:	51
Size:	108.0 KB
ID:	51895   Click image for larger version

Name:	15004B2B-1834-4ADC-A61C-0D42E3C03E0C.jpg
Views:	47
Size:	93.1 KB
ID:	51896   Click image for larger version

Name:	64A0E8A9-74EC-4885-A312-33C6604EA4B2.jpg
Views:	46
Size:	121.5 KB
ID:	51897   Click image for larger version

Name:	95A5324C-47A2-4DD3-9CA0-B9E1C32BA189.jpg
Views:	48
Size:	92.5 KB
ID:	51898  

Click image for larger version

Name:	9E4C6408-D7F9-44DE-AC40-33BAA9B3DA94.jpg
Views:	44
Size:	126.9 KB
ID:	51899  
Yeager is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2022, 10:51   #19
Yeager
ScanFlyer Blue
 
Yeager's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Location: Østfold
Posts: 296
Default Re: I lufta, til vanns og på land i USA og Karibien våren 2022

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Håper du fikk med deg Richard Thompson. Fremragende låskriver og artist.

Fin rapport, men hvor mange reisevenninner har du egentlig?
Jepp, RT er meget bra, har hørt ham flere ganger. Men likevel ikke min favoritt ombord.
Hehe, jeg har bare to US reisevenninner, en i Texas og en i Oklahoma!
Plus en venninne fra Norge som også er med på Cayamo.

Last edited by Yeager; 24-08-2022 at 10:57.
Yeager is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Land som ikke liker stempel fra andre land i passet? robertaas Småprat 36 24-02-2016 08:54
I lufta, til vanns og litt til lands mai 2015 Yeager TripReports 8 28-07-2015 12:29
USA: F16 og Cessna kolliderte i lufta Discus Flyforum 1 08-07-2015 01:38
Til Florida/Karibien i februar Yeager TripReports 13 07-03-2014 10:45
USA tar i bruk automater for reisende fra visumfrie land Dag Viking Reiseforum 1 20-02-2014 17:59


All times are GMT +2. The time now is 23:57.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.