Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-05-2007, 23:05   #1
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Australia og New Zealand fra USA på First Class

Travel Itinerary:

Oct 4th 5:00PM UA943 ORD-LAX B767-300ER Seat 11 A and B, Economy Plus, upgrade pending

Oct 4th 10:39PM UA839 LAX-SYD B744 Seat 1 A and J. International First Class Suites

Oct 6th EK418 9:15AM SYD-AKL BOEING 777-300ER, Seat 7 J and K. Business Class

Business Class Limo

The Westin Auckland, Lighter Quay

7. Oktober: Auckland-Queenstown med NZ647 kl 2:25PM

Hertz: Ford V6 Escape

Grand Mercure Hotel St Moritz Queenstown


9. Okotber: Queenstown-Christchurch med NZ5386 kl 4:10PM. One Class

Chateau on the Park, Christchurch


10. Oktober: Christchurch-Auckland med NZ526 kl 12:50PM. One Class

Hyatt Regency Auckland


Oct 11th 8:50AM QF164 AKL-SYD B763 Business Class, Seat 3 AB

Oct 11th 2:15 PM DJ846/374 SYD-MEL-HOB 737 One Class

Hertz: Toyota Yaris or similar

The Henry Jones Art Hotel, Spa Suite, Hobart, Tasmania

Hatherley House, Superior Spring Suite Package, Launceston, Tasmania



Oct 13th 11:10 AM DJ367/987 HOB-MEL-OOL 737 One Class

Hertz: Toyota Yaris or similar

Hotell: Sheraton Mirage Resort and Spa Gold Coast.


Oct 18th 1:55PM DJ514 OOL-SYD

Hotell: Sheraton on the Park.


Oct 20th UA840 SYD-LAX 744 sete 4E and F International First Class.

Oct 20th UA116 LAX-ORD, 767-300 seat 5F and 5E International Business Class


Vel, dette var litt artig.

På lørdag satt jeg hjemme og surfet på internet etter en lang flyuke. En FT venninne kom på MSN og fortalte at Orbitz solgte billetter LAX-AKL i full C til USD1200+!!

Jeg heiv meg på telefonen til kona og fikk tilsagnet til å kansellere Italia og Alaska turen mot en tur til Down Under.

Søkte frem datoene og vips! Der var billettene for totalt USD2900 i full C t/r LAX-SYD-AKL-SYD-LAX!!

Jeg grep billettene og kjøpte også en ekstra til meg selv for senere bruk.

Søndags aften var det noen som hadde snappet opp tilbudet på FT og helvete brøt løs. Hundrevis av billetter gikk i løpet av søndags natt/mandags morran før UA satt en stopper for galskapet. Billettene var gyldig og UA bestemte seg for at folk kunne reise. Jeg måtte dog gjøre en liten endring på returen. Etter prisen var tilbake til vanlig, ringte jeg i dag til UA for å gjøre om returen... Personen på 1K desken var mindre samarbeidsvillig og hadde fått beskjed om at disse "feilbillettene" kunne ikke endres. Skulle være glad for feilen og holde kjeft var egentlig det hun sa. Siden billettene var booket i full C, ba jeg om å få snakke med en supervisor. Etter en liten debatt om reglene for denne typen billetter, var vi ganske enige: denne billetten burde jeg kunne få endre uten at de re-priset den. Dog hadde damen fått streng beskjed: Disse billettene skulle IKKE endres.. Hun tilbød seg å kontakte WHQ og komme tilbake. Det gjorde hun med et positivt resultat. De ville gjøre et spesielt tilfelle og booke om siden jeg var en såpass bra kunde...


Så da var det bare å hive seg i booking av hotell og diverse. Masse nye flyselskaper, masse Champis og mange nye steder å besøke.



Tipper dette kan bli bra!!!



Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2007, 23:19   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,824
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Heldigris, var akkurat for sent ute, hvis ikke ville både Australiatur og gullkort vært i boks
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2007, 23:30   #3
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

send en PM om du trenger tips for Gold Coast, Brisbane og Queensland. Har bodd der i to år!
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2007, 23:39   #4
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,971
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Griseheldig med den! Takk for tipset, men desverre passet timingen daarlig ... hadde det vaert andre veien, hadde jeg nok slaatt til!

Men:
Oct 4th UA121 ORD-LAX B753 ... tror jeg ikke ......



__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 00:34   #5
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Griseheldig med den! Takk for tipset, men desverre passet timingen daarlig ... hadde det vaert andre veien, hadde jeg nok slaatt til!

Men:
Oct 4th UA121 ORD-LAX B753 ... tror jeg ikke ......


Hehe, ikke jeg heller. Skal seff være en 752, ja
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 00:38   #6
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Hvor mye er "vanlig" pris? Og forresten, hvordan skjer sånne feil? Trodde det satt folk i selskapene døgnet rundt å passet på dette her, spesielt med de dyrste billettene...Men ganske deilig å dra iland disse billettene, kan jeg tenke meg..
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 09-05-2007, 00:44   #7
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
Originally posted by GFL

Hvor mye er "vanlig" pris? Og forresten, hvordan skjer sånne feil? Trodde det satt folk i selskapene døgnet rundt å passet på dette her, spesielt med de dyrste billettene...Men ganske deilig å dra iland disse billettene, kan jeg tenke meg..
He he, gå til www.united.com og sjekk LAX-AKL-LAX. Business prisen er ca. USD 10.000 i full C, så vi "sparte" 17.000 daler.. Fullpris business billetter er grisedyre

Det som er fint med disse billettene er at de er oppgraderbare med United 1K kuponger til internasjonal First Class, såkallte SWUs. Det er umulig å oppgradere rabatterte business billetter eller økonomi billetter til First Class med såkallt United Suite, helt flate, private senger. Derfor er disse billettene ekstra attraktive..

UA kan ikke følge veldig godt med... En kompis fant billettene fredags kveld. Søndagskveld slapp bomben på FLyertalk og billettene var tilgjengelig til mandags formiddag
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2007, 01:06   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Noen som har vært i Tasmania??
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2007, 12:13   #9
3tflyer
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 350
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Heldiggris!!! Dette ligner jo "tabben" med billige billetter til PVG i C klasse med SAS. Jeg skal forøvrig til AKL i november/desember. Betaler 28000.- i C klasse med SK/SQ fra OSL via LHR og SIN. Mulig at det blir en rapport da!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 10-05-2007, 19:36   #10
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Vel, heldig og heldig..

Rutene fra USA til Australia er jo regulert slik at QF og UA suger så mye de kan ut av passasjerene. Så nettopp derfor var dette et ekstra bra tilbud.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 15-05-2007, 02:35   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

I dag kom papirbillettene for Emirates og Qantas leggen. Limoservice fra AKL til hotellet courtesy of Emirates har jeg også fått en kupong for. Så når vi lander i AKL stor det en kar med hatt og venter på oss. Free of charge
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2007, 19:45   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Var på Flyertalk treff i NYC i helgen. Av 25 deltakere, hadde 18 sikret seg dette tilbudet til AKL. En av deltakerne hadde kjøpt 5 stk!!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2007, 22:47   #13
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Etter noen tips fra en Flyertalk kompis, har vi bestemt oss for å gjøre om på New Zealand besøket.

Vi blir kun et døgn i AKL og tar deretter turen til Queenstown hvor vi blir 3 netter. Flightene går med Air New Zealand. Kommer tilbake til AKL og tar en natt der før vi fortsetter til Australia
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 03:19   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

OK, da er Air New Zealand flightene booket og betalt. Det var bra vi ventet, fikk billettene bra mye billigere på en kampanje.

Her er reiseruta:

7. Oktober: Auckland-Queenstown med NZ647 kl 2:25PM
9. Okotber: Queenstown-Christchurch med NZ5386 kl 4:10PM
10. Oktober: Christchurch-Auckland med NZ526 kl 12:50PM

Totalpris ble 426 USD for oss to. Not bad!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 06:19   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Dagen i dag ble brukt til planlegging og diverse innkjøp. Det ble noen reisebøker, samt litt annet tidsfordriv til lange flytrurer.

Det har også kommet equipment change begge veier mellom ORD-LAX. Det blir 763 a'la innenriks på turen bortover og den internasjonal versjon på returen, noe som er meget gode nyheter fordi internasjonal business er ti ganger bedre enn innenriks F. (vi har jo økonomi billetter og oppgraderer på den delen av turen. Opp fra Y-innenriks F ene veien og Y-C andre veien).

Det skal også shoppes inn en ny ryggsekk denne uken.

Det nærmer seg heldigvis!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 13:18   #16
N2630B
ScanFlyer Blue
 
N2630B's Avatar
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 430
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Må si at misunnelsen er stor!
Gleder meg til å få høre alle detaljene, og håper du greier å få knipsa noen bilder mens du sitter der..?
N2630B is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 13:19   #17
Thomas
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
i har jo økonomi billetter og oppgraderer på den delen av turen. Opp fra Y-innenriks F ene veien og Y-C andre veien).
.. og hvis det er fullt?
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE]
Thomas is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 13:29   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,824
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
Originally posted by Thomas

Quote:
i har jo økonomi billetter og oppgraderer på den delen av turen. Opp fra Y-innenriks F ene veien og Y-C andre veien).
.. og hvis det er fullt?
På UA kan man så vidt jeg vet forhåndoppgradere hvor man er sikret plass
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 15:32   #19
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
Originally posted by LN-RRL

Må si at misunnelsen er stor!
Gleder meg til å få høre alle detaljene, og håper du greier å få knipsa noen bilder mens du sitter der..?
Bilder i boetter og spann loves!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-09-2007, 16:09   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Australia og New Zealand fra USA på First Class

Quote:
Originally posted by Thomas

Quote:
i har jo økonomi billetter og oppgraderer på den delen av turen. Opp fra Y-innenriks F ene veien og Y-C andre veien).
.. og hvis det er fullt?
Er du oppgradert, er plassen garantert. Paa returen har jeg brukt saakalt "Confirmed Regional 1 Upgrade certs". Jeg faar 2 slike hvert kvartal jeg flyr mer enn 10K miles som 1K medlem (disse kupongene faar kun 1K medlemmer). Oppgradering skjer ved booking dersom det er seter tilgjengelig. Nedgradering har jeg aldri opplevd. Dersom saa skjer, har man akkurat samme rettigheter som betalte billetter i klassen du har oppgradert til. Disse kupongene kan brukes til oppgraderes i Region 1, nord amerika og karibien.

Andre veien mellom ORD-LAX bruker jeg saakalt "500 milers". Den som har hoeyest status faar bekreftet oppgraderingen foerst. 1K faar bekreftet plass 100 timer foer avreise, Premier Executive 72 timer (*Gold) og Premier (*Silver) 48 timer. Slike 500 milers kan opptjenes av alle medlemmer uansett statusnivaa. De kan ogsaa kjoepes av GM. De er ogsaa de eneste kuponger som ikke bekreftes ved bestilling.

Paa strekken t/r Sydney, er vi allerede i betalt internasjonal business. Der har jeg brukt saakalte "System Wide Upgrade" for aa komme til internasjonal First Class. Disse kupongene deles de 6 ut gratis av hver gang du re-kvalifiserer til 1K. Du kan oppgradere uansett flight paa UA bekreftet ved bestilling eller LH paa stand by. Disse kupongene ruler.

Haaper denne forklaringen hjelper.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Vintertur til Australia - New Zealand - Fiji med LH,EK,TG(F) og LH,QF,NZ(C%M) Jamesbond_ppk TripReports 16 07-04-2013 21:53
Non-stop flyvninger Australia/New Zealand-Europa LN-BLO Reiseforum 16 23-11-2010 21:06
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline KrisFlyer Reiseforum 2 27-11-2009 15:12
First class innenriks i USA - kun for elite kunder? Bizflyer Reiseforum 14 07-05-2009 00:22
Nytt 'First Class' flyselskap USA-LON LN-MOW Flyforum 10 29-12-2005 07:08


All times are GMT +2. The time now is 14:17.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.