Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 12-09-2016, 11:14   #41
RJon
ScanFlyer Dusty
 
RJon's Avatar
 
Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,474
Default Re: DL eler AF i C?

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Hvorfor ikke et selskap hver vei? De to har ofte codeshare.
Tipper at produktene nå, som sist jeg fløy de, er temmelig like. Da er det kanskje slike ting som avgangstider som blir det viktigste.
God ide, men returen blir med KL. Skal få strøket punktet med C i 2. etasje på 747 fra bucketlista.
Blir en booking med open jaw, så jeg kan ikke fly one-stop til min første destinasjon uansett. Da er AF og DL alternativene over dammen.
RJon is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2016, 13:46   #42
econ
ScanFlyer Silver
 
econ's Avatar
 
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
Default Re: DL eler AF i C?

Du har ikke mulighet til å prøve AF 777, med ny BEST kabin? Den ser jo råflått ut.

http://best.airfrance.com/business

Uansett hvem du ender opp med å fly så MÅ du prøve AF loungen på terminal 2E-M piren, det er nok en av de beste Business class loungene i Europa, med SPA, fri flyt av God Chamapagne og decent matutvalg. God utsikt ut er det og Eneste prob er at den stenger 14:00.
__________________
econ is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2016, 21:40   #43
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
United United vs American

Hvem et best av United og American i business/first mellom Los Angeles og New York og på kortere ruter f.eks Denver-Los Angeles og Los Angeles- Santa Fe?
kristian is offline   Reply With Quote
Old 09-10-2016, 22:40   #44
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: United vs American

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Hvem et best av United og American i business/first mellom Los Angeles og New York og på kortere ruter f.eks Denver-Los Angeles og Los Angeles- Santa Fe?
Har hørt mye skryt om AA's Første klasse på A-321 mellom New York og Los Angeles men har ikke vært med på selv.
Er visst populært med de som pendler fra kyst til kyst.

Her er reklame bilder:
https://www.aa.com/i18n/travel-info/...ontinental.jsp

(Jeg er på AA's lønningsliste, bare for å gjøre dette stuerent)
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 02:50   #45
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: United vs American

Jeg har fløyet AA 321 LAX-JFK noen ganger. Dog bare i F. Det er panser i fht UA (som jeg også har hatt noen ganger.

Men UA har vel fortsatt noen avganger med long haul config? Isåfall er vel business rimelig like.

Men har du en vanlig UA versus en AA 321 så er det AA som vinner
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 12:40   #46
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Valg av flyselskap til/i USA

UA premium service (757) har nær lik "internasjonal config" med businessfirst seter (ikke "lazy boys") og også et "internasjonal biz light" servicekonsept. Betydelig bedre en standard domestic first. Har fløyet et par ganger sfo-ewr/jfk, men mangler dessverre sammenligningsgrunnlag til AA. Mistenker at det er relativt sammenlignbart.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 13:18   #47
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,282
Default Re: Valg av flyselskap til/i USA

Joda, det er bra. Har hatt denne 752 noen ganger ( oppgradert ! ).. Samme som den de bruker over dammen med liggeseter. Tror de har endret navnet fra First til BusinessFirst i bookingsystemet.......
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 23:45   #48
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: Valg av flyselskap til/i USA

Har fløyet begge transcont (UA med 764 og AA med 321) - UA var morgenflight (business first 2+1+2), AA var ettermiddagsflight (2+2 ny config).

Generalt same same osv. osv synes jeg. AA kanskje hakket kvassere, men det var kanskje en følelse fordi flyet bare var noen mnd gammel og jeg satt på første rad i C. Siden det var ettermiddagsflight var det mer pushing av fludium og iskrem m.v. også.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 12:34   #49
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Default BA First vs LH First JFK-OSL

Planlegger en tur til NYC med familien i påsken og ser på muligheten for en vei med First og den andre i Business.

Skal man velge BA eller LH? Prisen blir den samme. Og skal man velge First fra europa eller tilbake?

AF Premiere ser dessverre for dyrt ut....
kristian is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 12:35   #50
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,852
Default Re: BA First vs LH First JFK-OSL

BA first er jo av enkelte omtalt som premium business.......så sier jo sitt
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OSL-SPU (DY) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA) 2025: FEB: OSL-ZRH-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2017, 18:44   #51
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,752
Default Re: BA First vs LH First JFK-OSL

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Planlegger en tur til NYC med familien i påsken og ser på muligheten for en vei med First og den andre i Business.

Skal man velge BA eller LH? Prisen blir den samme. Og skal man velge First fra europa eller tilbake?

AF Premiere ser dessverre for dyrt ut....
F fra Europa maksimerer opplevelsen, F fra USA maksimerer hvile. Hadde ikke vurdert BA. LH eller SAS direkte vinner på det meste. LH har vel limoservice til OSL også, noe som trekker i den retningen.

Andre har sikkert andre meninger, og det er helt greit.
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 05:34   #52
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,181
Default Re: BA First vs LH First JFK-OSL

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
F fra Europa maksimerer opplevelsen, F fra USA maksimerer hvile. Hadde ikke vurdert BA. LH eller SAS direkte vinner på det meste. LH har vel limoservice til OSL også, noe som trekker i den retningen.

Andre har sikkert andre meninger, og det er helt greit.
Henger meg på denne. No-brainer

Forrige taler som sier BA F er en jazzet C er jeg ikke helt enig i. Men i valget med LH er det enkelt valg.

Og.... nå selger LH First så billig at det er et tidsspørsmål før de et nødt til å "forbedre". Nå koster det jo ca som business gjorde for 10 år siden. Så fort deg og gi gass.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 13:26   #53
kristian
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 373
Default Re: BA First vs LH First JFK-OSL

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Henger meg på denne. No-brainer

Forrige taler som sier BA F er en jazzet C er jeg ikke helt enig i. Men i valget med LH er det enkelt valg.

Og.... nå selger LH First så billig at det er et tidsspørsmål før de et nødt til å "forbedre". Nå koster det jo ca som business gjorde for 10 år siden. Så fort deg og gi gass.
Oi - og så fra deg! Var sikker på at du skulle anbefale BA. Jeg merker at jeg aller helst vil at BA skal være best.....

Men da er det kanskje på tide å sjekke ut LH også
kristian is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 13:35   #54
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,445
Default Re: BA First vs LH First JFK-OSL

Quote:
Originally Posted by kristian View Post
Oi - og så fra deg! Var sikker på at du skulle anbefale BA. Jeg merker at jeg aller helst vil at BA skal være best.....
Jeg er også BA-fan, men ser personlig ingen grunn til å kjøpe/oppgradere fra C til F hos dem om jeg har fått meg et bra C-sete. Vindusrekka på A380/B747 på loftet er mer enn godt nok og privat nok for meg - stortrives der. Hadde jeg fått en F-tur hos LH eller BA som ikke var statuspoeng-givende hadde jeg hoppet på LH. Biltransport og FCT/FCL i Frankfurt er jo også en god opplevelse å ta med seg.

Crewet gjør mye på en slik tur, og det kan jo være hit-n-miss hos alle selskaper.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kimpton Hotels - ditt valg naar du skal til USA EB Reiseforum 6 23-05-2017 22:08
Valg av flyselskap til Etiopia Klette Reiseforum 10 17-07-2016 03:55
Valg av flyselskap til Asia? Savipix Reiseforum 20 05-02-2016 01:28
Routing-valg USA til Dubai ENTO Flyforum 4 09-06-2015 19:27
Hjelp til valg av flyselskap i F-class fluxie Reiseforum 17 20-10-2010 20:10


All times are GMT +2. The time now is 06:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.