Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-12-2022, 07:20   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 24,546
Default Endelig torsdag:-)

God morgen fra hjemmekontoret på Ris - nå flyttet til sofaen ved peisen. Friskt ute - varmt inne. Invitert på julelunsj på Grand Hotel av en leverandør i formiddag…så blir det julebord med forumister. Klart det blir en ekstra best torsdag:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 07:39   #2
petter380
Powder hound
 
petter380's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,935
Default Re: Endelig torsdag:-)

Hepp fra Villa Terminus i Bergen sentrum, hvor man ble ‘behagelig’ vekket av en brøytebil i 5tia. Perfekt oppladning til en lang dag med kurs og sånt med AFF…

Kjipt å ikke kunne se mange av dere igjen i kveld, kos dere (737)max!
__________________
Siden 2005
petter380 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 08:43   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 62,636
Default Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra L1. Litt kontorering før ny bil skal plukkes opp. Tydeligvis litt leveringsproblemer hos Polestar så bilen blir ca en uke forsinket fikk jeg beskjed om i går, så da blir det midlertidig en Tesla. Dog får jeg en kompensasjon for det. Arvingene må dumpes av på kontoret til kona, før jeg drar avsted på julebord. Ha en fin dag
__________________
Upcoming flights - 2024 JUN: OSL-MAD-LIS (IB) JUL: LIS-CDG-OSL (AF) OCT: OSL-FRA-DEN-LAS-DEN-FRA-OSL (LH/UA)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 08:44   #4
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,141
Default Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra Lillestrøm. Skal straks opp til doktor dyregod å ta sånn fastende blodprøve for å følge opp noe så døvt som kolesterol. Det betyr at jeg sitter her uten å kunne ha kaffe og jeg må vente med å åpne julekalenderen!!!! OG jeg VET det er sjokolade inni i dag også.

Heldigvis klarte jeg i siste liten å flytte timen, da jeg opprinnelig hadde satt meg opp på fastende time kl 12.30. Folk på sykehus, ta dere en bolle. Jeg har det verre.

Anyway... Gleder meg kraftig til julebord i kveld. Det første av 5 på 6 dager.

Ha en stilig en
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:06   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
OBB 8 Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra bortekontoret.. Lett andpusten etter 2k svømmetur, men snart er trakteren ferdig. Artig scene etter svømmingen i dag; Fikk låne Drage-vanen i dag og den indiske SUVen mente den var stjålet og det var varsler over alt i apper osv. Land Rover (utrolig nok norsk kundeservice) ringte Dragen og fortalte at den var høyst sannsynligvis på vai til Tallin - det var den jo ikke, men stod i en garasje uten dekning. Tenkte på favorittscenen fra favorittfilmen «Døden kjører Porsche» hvor Charlie Sheen sier «I dont steal Italian trash» og sa til Land Rover-mannen «I dont steal Indian trash» da jeg bekreftet at den stod i svømmehallen – enten så hadde han ikke sett filmen, eller så synes han jeg rett og slett ikke var morsom (eller begge deler).

Uansett.. Dragen skal på julebord og ga meg nøkkelen til tre unger.. Det passer dårlig da jeg skal spise asiatisk flymat med en gjeng med eksperter i kveld – det ble ordnet med forhåndsbestilt pizza og taxi så får vi se hva forsikringene dekker.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:11   #6
Fellowship
ScanFlyer Dusty
 
Fellowship's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,047
Default Re: Endelig torsdag:-)

Månedskort på Ruter tar meg både til og fra Oslo sentrum i dag og i kveld, det er fint
__________________
________________________________________
Flyhilsen fra Ole Johan Beck

Gled en som gruer seg til jul

Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly
Fellowship is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:29   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: Endelig torsdag:-)

Mornings fra en bil på vei mot SVG. Her går det treigt i snøværet og den opprinnelige flighten min er kansellert. Allerede booket om til SK4016. Blir nok frokost og kaffe på Sola ja.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:38   #8
Henshaw
ScanFlyer Crusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 3,936
Default Re: Endelig torsdag:-)

Morn fra T-banen. I anledning preys store begivenhet har man funnet frem klær fri for snørr og matsøl så man føler seg riktige staselig her man sitter.
Men før det blir asiatisk jul så må man visst jobbe litt...
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:41   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,411
Default Re: Endelig torsdag:-)

God Morgon från utkantskontoret på Lysaker,

Trevlig dag framför mig med lokala kollegor innan det blir en trevlig kväll med lokala och inte så lokala forumister.

Ha en flott torsdag!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:45   #10
Ruby
Tomleskolt
 
Ruby's Avatar
 
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 1,843
Default Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra BGO. Tross snøfall i natt gikk turen i drosje opp hit knirkefritt, så da sitter en på gate å venter på SK252. Ser at balja er i godt drev over fjellet fra Oslo så dette lover godt.
Satser på tidlig innsjekk på hotellet slik at en får tatt seg en cowboystrekk, det må til etter en nattevakt på jobb, og det første jobb økt i Bergen siden tidlig i oktober, en vakt holdt. Så nå har jeg fri halvannen uke for det tar virkelig på å jobbe, det vet jeg…
Ha en fin fin dag så sees noen av oss på årets happening utpå eftan
__________________
Ruby is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 09:52   #11
SK384
ScanFlyer Crusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 3,183
Default Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra Rikshospitalet. Jeg skulle egentlig bare en dagstur hit i går, men i kjent stil ble oppholdet forlenget med en dag. De var veldig sent ferdig i går med de skulle gjøre så egentlig var det like greit. Det blir samtale med lege etterhvert så får vi se hva det ender opp med og om det lar seg gjøre å kombinere med kveldens julebord. Jeg sov meget godt i natt i sykehussengen så det var fint. I likhet med Fnate så hat jeg også tatt litt blodprøver på morgenkvisten. Det gjør de alltid rutinemessig på Riksen.
__________________
Upcoming flights : Juli. OSL-BCN-OSL (SK)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 10:41   #12
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 5,638
Default Re: Endelig torsdag:-)

God morgen fra FBU. Ser det er kaldt og klart utenfor. Her er man plutselig sugd inn i en møtemaraton ser det ut til. Satser på å få gjort noe fornuftig også i løpet av ettermiddagen.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 11:08   #13
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,230
Default Re: Endelig torsdag:-)

God formiddag fra Tranby,
Kom meg østover med 4004 i morges før det verste snøværet startet. Siden 4002 ikke gikk idag ble jeg nødt til å ta det første morgenmøte fra SK loungen idag for deretter å hoppe på jernhesten ut til Asker. Det gikk litt tregt på grunn av antagelig grønne og røde overledninger hos BANE NOR , men kom da frem.
Jobbing til utpå ettermiddag og tar meg deretter inn over til sentrum igjen for årets Flyprat Event.
Satser på at BANE NOR har fått løst overledninger og kortslutninger i systemet til da.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 14:39   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Endelig torsdag:-)

G’morgen, ja …. Sitter på terrassen i bare t-skjorta og nyter den fine temperaturen. Og tåka .. Håper på noen solstreif da batteriet på porten må være faretruende lavt nå etter noen veldig grå dager …

Var på Outback og spiste middag i går. Sjelden luksus. Med svigerbeist i dårlig form, blir det sjelden anledning til slike ting. Så det var stas.

Snart jobb, etter at jeg har vært på apoteket og hentet mer ‘grannycandy’….

Ha det moro i kveld! Wish I was there ….
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:14   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Endelig torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Var på Outback og spiste middag i går. Sjelden luksus. Med svigerbeist i dårlig form, blir det sjelden anledning til slike ting. Så det var stas.
Hva mener dere amerikanere om disse steakhouse-kjedene? Bra? Dyrt? Value for money?

Hvem av de rater du høyest?

Biff er godt ass.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:35   #16
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Endelig torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Hvem av de rater du høyest?

Biff er godt ass.
Casa MOW. Unbedingt. Fra slakter'n borti veien.

Tja .. Så lenge man bestiller 'ordentlig' kjøtt, synes jeg egentlig ikke det er så stor forskjell, det går ofte på service. Vi har Texas Roadhouse, Outback og Longhorn i næromådet. I tillegg har 'familierestaurantene' som Chili's og Ruby Tuesday gode biffer. Og det er alltids noen lokale restauranter, så utvalget er bra. Vi er egentlig litt bortskjemt her i Nord-Georgia, og ikke bare med kjøtt. Det er bare robertaas som sliter med å finne spiselig føde ..

Personlig er jeg litt 'purist' - jeg vil ikke ha det fancy. Jeg skal ha det enkelt og godt. Så kan de som liker overdådighet heller gå på michelin- og snobberestaurantene.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:38   #17
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,139
Default Re: Endelig torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Casa MOW. Unbedingt. Fra slakter'n borti veien.


Personlig er jeg litt 'purist' - jeg vil ikke ha det fancy. Jeg skal ha det enkelt og godt. Så kan de som liker overdådighet heller gå på michelin- og snobberestaurantene.
Der er vi faktisk ganske enige.. Vi ble positivt overrasket over biffene på Longhorn nå i sommer - men beste biffen i 2022 var faktisk på denne causal sjappa her; https://www.bascoms.com/ i clearwater.
__________________
Siden 2006 (95% privat):


Upcoming: OSL-LHR-OSL, OSL-ZRH-MIA-MUC-OSL, OSL-CPH-LAX-CPH-OSL, OSL-LHR-OSL, OSL-ZHR-OSL, OSL-CPH-ATL-CPH-OSL, OSL-AGP-OSL
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:40   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: Endelig torsdag:-)

God torsdag fra OSL - 15 minutter sent etter 4 direkte flighter, paa vei til Flytog og Rør
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:50   #19
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Endelig torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
God torsdag fra OSL - 15 minutter sent etter 4 direkte flighter, paa vei til Flytog og Rør
Bongos Tryllereiser går nedoverbakke. Med mindre du får signalfeil i Oslotunnellen. Er du sikker på at du ikke betalte fakturaen? Bongos Vrede slår ikke inn med mindre du har betalt fullt ut ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 08-12-2022, 16:59   #20
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,918
Default Re: Endelig torsdag:-)

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
- men beste biffen i 2022 var faktisk på denne causal sjappa her; https://www.bascoms.com/ i clearwater.
Ja, vår lokale favorittrestaurant er ikke ulik.

https://www.theridgerestaurant.com/
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Endelig torsdag:-) EB Flyforum 13 10-10-2019 14:25
Endelig torsdag... EB Flyforum 9 15-11-2018 22:26
Endelig torsdag... EB Flyforum 9 30-11-2017 15:02
Endelig torsdag:-) EB Flyforum 16 22-09-2017 10:12
Endelig torsdag:-) EB Flyforum 15 23-06-2016 22:30


All times are GMT +2. The time now is 10:09.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.