Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 09-02-2018, 17:29   #1
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default EasyJet fra LGW-AMS

Tenkte ikke egentlig å skrive noe særlig om dette, men sitter på kontoret og det er kø på E6 så jeg gidder ikke dra hjem. En liten avveksling trengte jeg også.

Uansett... EasyJet var et helt nytt bekjentskap for meg. Og det kom ut av en tur som ble til litt sånn underveis.

Jeg, Mia og Pellefanten visste at vi skulle besøke opphavet mitt (og Pellefantens Bestemor) på Tenerife første helgen i Februar. Vi tenkte vi kunne besøke "Fam Mia" sitt hus i Provence på veien, så jeg booket OSL-NCE med DY og så NCE-MAD-TFN med IB. Hjem booket jeg ikke

I god Bongos Tryllereiser stil ombestemte vi oss etter noen dager. Vi drar heller rett til Tenerife. Jeg fikk avbestilt billettene med IB, men måtte pent kaste dem til NCE.

Ny billett ble booket OSL-TFS med DY.

Men så skulle vi hjem da. Igjen gjorde jeg et raskt og elefant (!) valg. Det måtte jo først bli BA fra TFS-LGW "og så tar vi det derfra". Så jeg booket economy og oppgraderte med OnBusiness poeng. Svært elegant.

Etter litt lenger tid ble det klart at jeg måtte rett på jobb i Amsterdam morgenen etter landing på Gatwick...

Det ble også helt klart at min verre halvdel ikke rakk siste DY-balje hjem til Oslo. Dumt etc... En strek i samleplanleggingen (ikke uvanlig her i gården).

Så alle måtte til Amsterdam og det var kun en flight vi rakk, nemlig EZY8883. EasyJet. Til gjengjeld kostet den bare drøyt 250,- per hode.

Fint.

Henger dere med?
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 17:35   #2
KnutW
Speedbird Concorde
 
KnutW's Avatar
 
Join Date: Oct 2014
Location: Oslo
Posts: 5,054
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Vi henger med. Ikke noe uvanlig hittil, så nå bare venter vi i åndeløs spenning på hva Fnatefølget fikk ut av EasyJet.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 17:49   #3
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Når vi kom til LGW med BA, så har alle byttet terminaler. Så BA lander nå på North, mens EZY går fra South. Eller om det var motsatt?

Mia hadde stålsatt seg på at hun skulle ha med en diger oppblåsbar pizza som vi kjøpte på Tenerife, så det var en del håndbagasje. Med 1,5 time connection og terminalbytte på LGW var jeg litt redd for at vi måtte sjekke inn hos BA. Det slapp vi heldigvis.

Digresjon:
BA serverte forresten Green Curry Chicken fra TFS til LGW. Det var dødsdigg, og jeg måtte snufse litt og tenke på hvordan det var å fly dem til OSL i gamle dager.
Digresjon slutt

EasyJet har innsjekk på ankomst level på Terminal South. Eller var det North? Arrrgh...

Uansett... Innsjekk i etasjen under alle andre. Det var nesten ingen der kl 19 om kvelden og jeg hadde sjekket inn boarding pass og greier på forhånd.

Men vi hadde mye håndbagasje og de var veldig strikse på at man kun kunne ha 1 kolli per pers. Vi hadde 3. Så vi gikk til innsjekk.

Der ble de svært overrasket over at vi ville sjekke inn bagasje. Vi hadde jo bare 2 trillekoffert, 1 sekk, 1 diger veske og et par bæreposer. Jeg insisterte jo ikke, men gadd ikke risikere å bli avvist ved gate.

Det var tydeligvis såpass uvanlig at noen ville sjekke inn bags at det måtte komme en manager og svipe kortet sitt for at de skulle få det til. Men jeg følte meg bra.

Jeg hadde vært flink gutt.

Det var også null kø i sikkerhetskontrollen.

Siden vi ikke hadde lounge satte vi oss på Caviar & Prunier, der noen spiste noe vondt mens jeg så på.

Boarding gikk greit. Alle fikk med alle bagene sine. Det var bussgate



FLIGTH: EZY8883
RUTE: LGW-AMS
KLASSE: Economy
FLYTYPE: A320 (eller 319?)
SETE: 6B

Kabinene er vel strengt tatt ikke mer elegante enn Ryanair sine. Men orange ser litt kulere ut enn signalgul. Det må jeg si



Legg også merke til at det ikke er galley vegg foran rad en/venstre. BMI hadde vel det samme i gamle dager?

De hadde vært friskuser på å selge mat på forhånd. Du blir minnet på det hver dag en uke i forveien, at du kan kjøpe mat og drikke til flighten. Så kan du browse i menyen etc. Det som var teit var at vi visste vi ville ha toast + en øl og en vann. Men det kunne man ikke bestille. Man kunne legge til øl/vin ELLER vann. Det var umulig å bestille begge deler.

Det var så teit at vi droppet det. Når vi kom om bord hadde vi dessuten ikke lenger lyst på toast... eller øl... så det var like greit.

Jeg bestilte en rødvin. Premium sådan. GBP4,5 eller noe sånt. Var helt ok.

Crewet smilte og var blide som soler. Spøkte og holdt på. Var nokså kjapt i gang med servering og serverte de 8 første radene før de dro i håndbrekket og "stengte butikken" (som de sa). De var sikkert sure de på rad 9 som hadde gledet seg i ukevis til å kose seg med premium rødvin og potetgull.

Men flytid var jo bare 45 minutter, og vi landet ikke i Alkmaar denne gangen.

Load på denne flighten kan ha vært 60% eller noe. Litt pussig lavt med tanke på at det var en gigamesse på gang og alt annet var fullt eller kostbart.

Alt i alt synes jeg EasyJet var en helt ok opplevelse. Et par foto kommer om noen sekunder. Vanvittig billig, funksjonelt og organisert. Blir nok ikke favorittselskap, så Someone kan fremdeles handle aksjer der.

Men helt ok.

Nå hører det også med at vi ombestemte oss for hvordan vi skulle komme oss hjem fra Amsterdam også... Så det ble ca like kaotisk, med bråkjøpte points billett til Mia med KLM tidlig neste morgen. Lite søvn og meg hjem med DY sent om kvelden etc... men det er en annen historie.

Jeg forstår at dette bare ble masse "gal manns ralling", men sånn er det. Det er jo frivillig å lese
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 09-02-2018 at 17:52.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 17:51   #4
Elefanten
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Apr 2014
Posts: 105
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Makan

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Last edited by Elefanten; 09-02-2018 at 17:53.
Elefanten is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 17:57   #5
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Rai rai ... ikke rart ting går til skogs når tryllereiser-domenet er gått ut ... Det er skikkelig hump i veien. Men det er ingen nigerianere som har kjøpte det opp for å lure deg til å kjøpe tilbake til ågerpris. men det sier kanskje litt om hvor attaktivt domenet bongos-tryllereiser.no er ....
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 18:00   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 8,911
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Fin rapport!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 18:26   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Rai rai ... ikke rart ting går til skogs når tryllereiser-domenet er gått ut ... Det er skikkelig hump i veien. Men det er ingen nigerianere som har kjøpte det opp for å lure deg til å kjøpe tilbake til ågerpris. men det sier kanskje litt om hvor attaktivt domenet bongos-tryllereiser.no er ....
He he, altså det domenet eier jeg faktisk enda... ish. Men det er noe kuk som jeg må finne ut av tror jeg. Skjønner ingenting.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 19:26   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGVL
Posts: 56,917
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
He he, altså det domenet eier jeg faktisk enda... ish. Men det er noe kuk som jeg må finne ut av tror jeg. Skjønner ingenting.
Nei, du gjør ikke det. Det er til salgs.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGVL
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 19:44   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Nei, du gjør ikke det. Det er til salgs.
Med andre ord skjønner jeg ingenting.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 19:53   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Nå begynner jeg å skjønne ting. Domenet forsvant, av en eller annen grunn. Måtte flytte til annen registrar (tror jeg), og det gjorde jeg åpenbart ikke.

Nå skal det strengt tatt ikke være til salgs lenger og jeg får vente litt og så peke litt DNS og sånt

Takk for påminningen
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2018, 21:29   #11
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,460
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
He he, altså det domenet eier jeg faktisk enda... ish. Men det er noe kuk som jeg må finne ut av tror jeg. Skjønner ingenting.
Bare Installer Tommy v777.0.1.beta så går det hele så mye bedre !
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is online now   Reply With Quote
Old 10-02-2018, 16:19   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,140
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Bare Installer Tommy v777.0.1.beta så går det hele så mye bedre !
Takk for tips. Gjorde det. Da ble all datamikket løst automatisk med rett name server og det hele, så....

BAM!!! We are online igjen med bongos-tryllereiser.no

Feiret med å bestille en billett med LOT
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2018, 18:34   #13
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,008
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Om du lurte så har Easyjet flyttet hele sjappen til Terminal North mens BA har flyttet hele sjappen til terminal south. Synes faktisk terminal north er hakket mer givende, men det er nå en annen historie.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2018, 15:45   #14
jb1
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,232
Default Re: EasyJet fra LGW-AMS

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Takk for tips. Gjorde det. Da ble all datamikket løst automatisk med rett name server og det hele, så....

BAM!!! We are online igjen med bongos-tryllereiser.no

Feiret med å bestille en billett med LOT
Da faar du kaffe/te og kjekssjokolade i prisen! Slaar Easyjet paa service.
__________________
Upcoming flights:
www.goodlifetravelling.com
MAR WAW-ARN LO E95, ARN-WAW LO 738, APR OSL-BGO SK 32N, BGO-CDG AF 320, CDG-NUE AF E90, NUE-AMS KL E90, AMS-WAW KL 738
jb1 is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Norwegian og Easyjet med feed-samarbeid på LGW Someone Flyforum 4 20-02-2018 09:28
EasyJet (LGW-HAM) diverted til CPH KHANSEN Register- og ATC-Forum 2 15-12-2016 10:15
Easyjet til Bergen lufthavn Flesland, skal fly LGW-BGO sail4fun Flyforum 92 10-03-2014 16:40
Easyjet åbner LGW-CPH Bll spotter Flyforum 9 09-07-2009 14:24
Virgin og EasyJet planlegger å legge inn bud på LGW Stian Flyforum 0 14-11-2008 13:34


All times are GMT +2. The time now is 19:20.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.